اقدام پژوهی چـگونه می توانم روابط اجتــماعی را در بین دانش آموزان مدرسه تحت مدیریتم تقویت کنم؟
اقدام پژوهی چـگونه می توانم روابط اجتــماعی را در بین دانش آموزان مدرسه تحت مدیریتم تقویت کنم؟ کامل و آماده فایل ورد word قابل ویرایش
اقدام پژوهی چـگونه می توانم روابط اجتــماعی را در بین دانش آموزان مدرسه تحت مدیریتم تقویت کنم؟ کامل و آماده فایل ورد word قابل ویرایش
فایل دانلود اقدام پژوهی چـگونه می توانم روابط اجتــماعی را در بین دانش آموزان مدرسه تحت مدیریتم تقویت کنم؟ تمامی نکات مربوط بخشنامه آن رعایت شده است و به صورت کامل در اختیار شما معلم ابتدایی قرار می دهیم.
دبیران فایل تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.
در این مورد هم اقدام پژوهی روابط اجتــماعی بین دانش آموزان را تایید.
و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.
قسمتی از متن دانلود اقدام پژوهی روابط اجتــماعی بین دانش آموزان کامل و آماده فایل ورد word قابل ویرایش
فهرست مطالب:
موضوع: ۲
چکیده ۴
توصیف وضع موجود: ۳
یافته های علمی: ۵
عوامل دخیل در شکل گیری ارتباط: ۵
عوامل درونی: ۵
عوامل بیرونی: ۶
موانع ارتباط: ۶
رشد اجتماعی نوجوان: ۷
ویژگی های نوجوانی که به قدر کافی از محبت بهره مند بوده است: ۸
ویژگی های نوجوانی که از محبت محروم بوده : ۸
علل عدم تعامل یافتگی نوجوان: ۹
محیط خانه و نقش آن در تعامل پذیری نوجوان: ۹
خلاصه : ۱۲
نتیجه گیری : ۱۳
پیشنهادها : ۱۵
پیشینه: ۱۷
نتیجه گیری: ۱۸
جامعه آماری : ۲۰
منابع: ۲۲
رشد اجتماعی نوجوان:
بسیاری از خشنودیها و یا ناکامیهای نوجوانان در ارتباط با دوست یابی و محبوبیت در جمع و گروه دوستان است. نوجوانان دارای نیازی قوی به کسب محبوبیت و پذیرش توسط دیگران به ویژه همسالان هستند. ضروزت رها ساختن خود از قید و بندهای قوی خانواده، نوجوان را به سوی گروههای هم سن و سال سوق میدهد.
کتاب خانواده و فرزند فصل اول: تحولات زیستی روانی و اجتماعی نوجوان دکتر شکوه نوابی نژاد انتشارات انجمن اولیاء و مربیان جمهوری اسلامی ایران ص ۱۴
بدون شک اگر نوجوان در دوران رشد به قدر کافی دوست داشته شود، یاد میگیرد که خود و دیگران را دوست بدارد. البته نباید در محبت ورزیدن نیز افراط کرد و یا محبت کردن و دوست داشتن فرزند به معنای تسلیم شدن به خواستههای غیر منطقی نوجوان نیست. دو تصویر متفاوت از ویژگی های نوجوانی که به قدر کافی از محبت بهره مند بوده است در مقایسه با ویژگیهای نوجوانی که از محبت محروم بوده ارائه میشود:
ویژگی های نوجوانی که به قدر کافی از محبت بهره مند بوده است:
- قدرت سازگاری خوبی دارد.
- احساس امنیت روانی و آرامش میکند.
- با نشاط و روحیه است و از زندگی لذت میبرد.
- فردی واقع بین است و به خود اطمینان دارد.
- به دیگران اطمینان میکند و تمایل به همکاری با آنها دارد.
- از استقلال اندیشه برخوردار است و به کسی متکی نیست.
- فردی خلاق مبتکر و فعال است.
ویژگیهای نوجوانی که از محبت محروم بوده:
- احساس نا امنی روانی و عدم آرامش میکند.
- نسبت به دیگران حالت بد بینی و عدم اطمینان دارد.
- از زنده بودن و زندگی کردن لذت نمیبرد.
- احساس مسئولیت نمیکند و از نظر سازگاری مشکل دارد.
- اعتماد به نفس در او ضعیف است.
- فردی وابسته و خجالتی ست.
- برای جلب توجه و خود نمایی به روشهای نا مطلمب دست می زند.
علل عدم تعامل یافتگی نوجوان:
۱- خود نوجوان: برای تعامل مطلوب نوجوان باید نیازهای اساسیاش برآورده شود. این نیازها عبارتاند از: نیاز به امنیت، عشق و علاقه، مصاحبت و همنشینی، تنوع و گوناگونی و نیاز رضایت از خود.
۲- محیط: محیطی که نوجوان در آن زندگی میکند به خصوص محیط خانه نقش مهمی در این امر دارد.
۳- محرکهای هیجانی آسیب زا: مانند شوکهای عاطفی شدید و یا هیجانهای مداوم و طولانی
۴- الگوهای شخصیتی و فردی: برخی نوجوانان بهتر میتوانند ارتباط برقرار کنند و در نتیجه قادر خواهند بود خود را با شرایط و انتظارات جدید سازگار کنند.
چکیده:
امروز، در نقاط مختلف دنیا، افراد زیادی از اختلالات اجتماعی رنج میبرند و بیماریهایی چون افسردگی، اضطراب، پرخاشگری همچون بیماری سرماخوردگی روز به روز شایعتر گشته، سلامت اجتماعی افراد را به خطر افکنده است. اختلالات اجتماعی فرصت زندگی مفید و سالم را از افراد گرفته و عملکردهای رفتاری آنان را دگرگون ساخته و زندگی را چون کلافی سردرگم ساخته است و افراد معنی زندگی را به درستی درک نمیکنند. ازآنجا که هر معلولی از علتی نشأت میگیرد پس عدم سلامت اجتماعی نیز دارای علت یا عللی میباشد و از طرفی پیشگیری از بیماری مقدم بر درمان است. نتایج این تحقیق گویای این مطلب است که:
۱- بین سن دانشآموز و پرخاشگری رابطه معنیداری وجود دارد.
۲- بین شغل والدین و پرخاشگری رابطه معنیداری وجود ندارد.
۳- بین تحصیلات والدین و پرخاشگری فرزندان همبستگی معنیداری وجود ندارد.
۴- همچنین بین سن والدین و پرخاشگری فرزندان، بین جمعیت خانواده و افسردگی
فرزندان و بین فقدان والدین و پرخاشگری رابطه معنیداری وجود ندارد.
۵- بین موقعیت تحصیلی دانشآموز و پرخاشگری رابطه معنیداری وجود دارد.
راهنمای خرید : برای خرید انلاین ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.
همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالا ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و … عضو کانال شوید:
کانال تلگرام: https://t.me/dabirfile
کانال سروش: http://Sapp.ir/dabiranfile
کانال ایتا: http://eitaa.com/dabirfile
حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)
دیدگاه ها