دبیران فایلسایت ارایه باکیفیت ترین فایل های آموزشی و پژوهشی
کانال دبیران فایلبرای دریافت آخرین خبرها، فایل های آموزشی عضو کانال dabirfile@ شوید
فایل رایگانفایل هایی که رایگان می باشد(بدون قیمت) ممکن است شامل فایل نباشد.این لینک ها بیشتر جنبه یادآوری یا اینکه محصول موجود نمی باشد.شما می توانید ایمیل و اطلاعات نامعتبر وارد فرمایید
راهنمای خریداگر ایمیل ندارید جهت خرید از این ایمیل dabiranfile@gmail.com استفاده نماییداگر با دانلود اینترنتی اشنا نیستیدبرای دریافت فایل از طریق تلگرام به ایدی dabiranfile@ ارتباط برقرار کنید
تلفیق : شنیدن گسترده و شنیدن برای کسب جزئیات در پردازش به خاطر سپردن در حافظه کوتاه مدت و فعال فراخوانی – و بازیابی از حافظه و بازگویی
بسته آموزشی مدرسه خوانا
برای مدرسه خوانا چگونه میتوانیم بسته آموزشی تهیه کنیم که هم تلفیقی، هم مشارکتی و هم مدرسهمحور باشد.
برای این کار باید گامهایی مختلفی به شرح زیر برداریم:
گام اول مدرسه خوانا:
در اولین گام ما باید تعیین کنیم چه موضوع و محتوایی را میخواهیم آموزش دهیم. همانطور که در اسناد مدرسه خوانا ذکر شده است، موضوع و محتوای ما آداب و مهارتهای زندگی است. درباره آداب و مهارتهای زندگی در کتابهای درسی دوره ابتدایی مطالب و درسهای مختلفی وجود دارد. بنابراین میتوانیم از آنها استفاده کنیم و لازم نیست محتواهای جدیدی تهیه کنیم. برای اطلاع از این درسها به بخش «مهارتهای زندگی (ادب، مسئولیتپذیری و جرأت ورزی) در درسهای مختلف پایههای ششگانه ابتدایی» مراجعه و درس مدنظر را انتخاب میکنیم.
گام دوم مدرسه خوانا:
در دومین گام ما باید تعیین کنیم چگونه میخواهیم موضوع و محتوای مدنظرمان را آموزش دهیم. براساس اسناد مدرسه خوانا، ابزار ما برای آموزش مهارتهای زندگی، مهارتهای ۴گانه زبانی است. مهارتهای ۴ گانه زبانی حوزهای تخصصی، گسترده و پیچیده است. بنابراین نمیتوانیم بدون یک نقشه یا طرح جامع آن را آموزش بدهیم. نقشه مهارتهای ۴گانه زبانی در بخش «نقشه مفهومی بخشها و خرده مهارتهای چهارگانه زبانی در تلفیق مقدماتی» آورده شده است. با مراجعه به آن درمییابیم که هرکدام از مهارتهای زبانی زیرمجموعه و خرده مهارتهای زیادی دارد که نیازمند آموزش جدی است. اگر ما از این نقشه آگاهی نداشته باشیم نمیتوانیم درباره درستی و اثربخشی آموزش مطمئن شویم.
گام سوم طرح خوانا:
در سومین گام طرح خوانا باید تعیین کنیم در هر زمان از آموزش به کدام خرده مهارتهای زبانی میتوانیم بپردازیم. مهارتهای زبانی و خرده مهارتهای آنها آنقدر گسترده هستند که نمیتوانیم تمام آنها را در یک زمان آموزش بدهیم. بنابراین باید از بین خردهمهارتها دست به انتخاب بزنیم و آنها را کنار هم قرار بدهیم. این کار همان «تلفیق» است. ما باید در آغاز کار یا در پایههای پایینتر، باید با خرده مهارتهای ساده تر و کمتر شروع کنیم تا آموزش ممکن شود. بعد از آنکه دانشآموزان خرده مهارتهای یک مهارت زبانی را یاد گرفتند، آموزش همزمان دو یا چند مهارت زبانی را شروع می کنیم. برای این امر به بخش «سطوح مختلف تلفیق خرده مهارتهای زبانی» در سطح مقدماتی مراجعه میکنیم.
گام چهارم طرح خوانا:
وقتی که موضوع آموزش و خردهمهارتها را مشخص کردیم، باید بدانیم ما و دانشآموزانمان چه کارهایی باید انجام بدهیم. برای آموزش هر خردهمهارت زبانی در سطح تلفیق مقدماتی فعالیتهای مختلفی میتوان انجام دهد که در بخش «اقدامات موردنیاز، نقش معلم و دانشآموزان و عملکرد موردانتظار برای پرورش خرده مهارتهای زبانی» آورده شده است.
گام پنجم طرح خوانا:
درنهایت با تعیین موضوع، سطح تلفیق و کنارهم قراردادن نقشهای معلم و دانشآموزان در خرده مهارتهای مدنظر میتوانیم سناریوی آموزشی یا طرح درس یک جلسه تدریس را تنظیم کنیم. نمونه طرح درس یا سناریوی آموزشی مدرسه خوانا در بخش «سناریوی آموزشی یا طرح درس پرورش مهارتهای زندگی از طریق مهارتهای زبانی در هر جلسه آموزشی» آورده شده است. این سناریوها یا طرح درسها و طرح درسهایی که استان، مناطق و مدارس تهیه میکنند، همان بسته آموزشی مدرسه خوانا ست که هم تلفیقی، هم مشارکتی و هم مدرسهمحور است
بیایید اول ببینیم که طرح خوانا چیست ؟ دانلود بسته تحولی طرح خوانا
خواندن : به فراتر از روخوانی برسند، وقتی متنی را می خوانند، پیام آن را بفهمند، استدلال های مستتر در متن را درککنند، قادر باشند متن خوانده شده را به زبان خود و با صدایی رسا و بلند بیان کنند، با نگاهی نقادانه متن ها را بخوانند.
نوشتن : به فراتر از رونویسی برسند یعنی بتوانند خواسته ها، احساسات، نظرات و ایده های خود را بنویسیند، خلاصه و ایده های داستان، متن یا پیام های خوانده شده را بنویسند، درباره محتواهای خوانده شده خود با نگاهی نقادانه متن بنویسند، داستان نویسی کنند،
صحبت کردن: بتوانند با دیگر به راحتی ارتباط کلامی برقرار کنند و نظرات، ایده ها و دیدگاه های خود را به روشنی و با صدایی رسا و قابل فهم بیان کنند، محتواها و داستان های خوانده شده را به زبان خود بیان کنند، داستان گویی کنند، بتوانند درباره یک موضوع خاص، مطلبی را آماده کرده و در اجتماعات ارائه نمایند.
گوش دادن : فعالانه به دیگران گوش دهد، نظرات و دیدگاه های دیگران را بفهمد، تا اتمام صحبت های دیگران منتظر بمانند و در زمان های موردنیاز، بازخورد نشان بدهند.
مهارتهای زندگی : به چهار مهارت اساسی زندگی یعنی ادب، صداقت، عزت نفس و مسئولیت پذیری دست پیدا کنند.
لیست فایل های مشابهه طرح خوانا به شرح زیر می باشد:
قابل توجه کسانی که سوالات ضمن خدمت را خریداری و دانلود کرده اند:
راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.
راهنمای دانلود:
لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید از طریق زیر با ما تماس بگیرید.
راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.
در صورت هرگونه مشکل در محصولات سایت ، می توانید در زیر هر محصول دیدگاه خود را بنویسید یا از طریق راه های زیر با ما در ارتباط باشید.
اگر هنگام خرید با مشکلی مواجهه شدید از طریق تلگرام، سروش ویا آیتا به ایدی dabiranfile@ ارتباط برقرار کنید یا با ایمیل dabiranfile@gmail.com
دیدگاه ها