برنامه طرح تدبیر ۱۴۰۱-۱۴۰۰ با شرایط کرونایی ( حضوری مجازی)
برنامه طرح تدبیر ۱۴۰۱-۱۴۰۰ با شرایط کرونایی ( حضوری مجازی) کاملترین فایل همراه با تقویم اجرایی
برنامه سالانه و تقویم اجرایی مدارس ابتدایی بر اساس طرح تدبیر ۱۴۰۱-۱۴۰۰ دبستان با لحاظ شرایط کرونایی و احتمال حضوری و مجازی بودن مدارس می باشد.برنامه طرح تدبیر ۱۴۰۱-۱۴۰۰ با شرایط کرونایی ( حضوری مجازی)
برنامه تدبیر جدید ۱۴۰۱-۱۴۰۰ با لحاظ شرایط کرونایی و احتمال حضوری , مجازی یا نیمه حضوری ونیمه مجازی بودن مدارس برای سالتحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ تدوین شده است.
دانلود طرح تدبیر ۱۴۰۰-۱۴۰۱ به شرح زیر می باشد:
دانلود برنامه ی سالانه و تقویم اجرایی طرح تدبیر سال تحصيلي 1401–1400.
فهرست مطالب
فصل یک : مقدمه 5
مقدمه 5
سند تحول بنیادین آموزش و پرورش 7
برنامه در افق چشم انداز 1404 9
اهداف دوره ابتدایی 11
اهداف طرح تدبیر 12
فصل دوم : مشخصات آموزشگاه 14
الف – شناسنامه آموزشگاه : 14
ب- امکانات و تجهیزات : 14
ج- مشخصات فیزیکی مدرسه : 14
د ) نهادهای فرهنگی ، علمی ، هنری و مذهبی مرتبط با مدرسه : 15
فصل سوم : نیروی انسانی 16
1 – مشخصات مدیر و کادر اداری : 16
2- آمار معلمان و مشخصات آنان : 16
3- آمار دانش آموزان به تفکیک پایه : 17
4- آمار اعضای شوراهای موجود در مدرسه : 17
4-1 : اعضای شورای مدرسه : 17
4-2 : اعضای شورای معلمان : 18
4-3 : اعضای شورای مالی : 18
4-4 : اعضای شورای دانش آموزی : 19
4- 5 : اعضای شورای انجمن اولیا : 19
5- میزان سواد اولیا : 20
6- میزان جلب مشارکت های مردمی : 20
* جدول تعیین نیازها و اولویت های مدرسه و تدوین اهداف : 20
تعاریف اصطلاحات 20
فصل چهـارم : تقـویم اجـرایی 24
1- تقویم اجرایی مدرسه در یک نگاه 24
2- تقویم اجرایی برنامه ها و مناسبت ها 25
3 – جدول زمان بندی شورای مدرسه 35
4 – جدول زمان بندی شورای معلمان 36
5 – جدول زمان بندی انجمن اولیا و مربیان 37
6 – جدول زمان بندی شورای دانش آموزی 38
فصل پنجم : برنامه عملیاتی 39
گام های تدوین برنامه سالانه و عملیاتی 39
فرم شماره فرم شماره 2 – برنامه پیشنهادی عملیاتی دبستان ( برنامه تدبیر ) 40
جدول ماتریس وswot : 67
فصل ششم : ضمائم و اسناد 68
الف – میثاق نامه ها 68
میثاق نامه وپایبندی اولیاء دانش آموزان دبستان 68
میثاق نامه و پایبندی کارکنان دبستان 69
میثاق نامه و پایبندی دانش آموزان دبستان 71
جدول ماتریس و swot برنامه طرح تدبیر ۱۴۰۱-۱۴۰۰ :
عوامل درونی مدرسه | عوامل بیرونی مدرسه | ||
قوت ها | ضعف ها | فرصت ها | تهدیدها |
1- واقع شدن در مرکز شهر
2- داشتن فضا و حیاط بزرگ 3- داشتن اولیا جوانی ( از نظر سنی ) 4- فضای سبز مناسب 5- دارا بودن کلاس های هوشمند 6- دارا بودن سیستم گرمایشی مناسب 7- بهره مندی از نمازخانه بزرگ و مجهز 8- مجهز به سیستم آب سرد کن 9- وجود دبیران و کادر مجرب 10- علاقه مندی دانش آموزان به کار گروهی 11- ایجاد فضای سالم برای انجام فعالیتهای آموزشی و پرورشی 12- دسترسی کامل کلاسها به اینترنت
|
1- فضا کم کلاس ها
2- نبود سیستم سرمایشی مناسب برای کلاسها 3- کم توجهی دانش آموزان به بعضی از دروس و عدم علاقه به بعضی از درسها 4- آسیب های اجتماعی ناشی از فضای مجازی و تکنولوژی های روز 5- کمبود نیروی انسانی متخصص از قبیل هنر و مربی بهداشت 6- پایین بودن سطح اقتصادی بعضی از اولیا 7- عدم حضور پدران در مدرسه برای پیگیری وضعیت فرزندشان 8- عدم وجود مشاور در مدرسه 9- عدم حضور معلمان در کلاسهای ضمن خدمت
|
1- وجود مراکز علمی – فرهنگی و ورزشی در سطح شهر ( کتابخانه ، حوزه ، انجمن دوستداران طبیعت و … )
2- وجود منابع متنوع کمک آموزشی 3- وجود شبکه های اجتماعی فعال و سازنده 4- آگاه سازی اولیا از طرح ها و برنامه ها 5- مشوق بودن مسئولین از ابتکارات و خلاقیت ها و رشد دانش آموزان 6- وجود امام جماعت و حضور ایشان در فعالیت های مذهبی مدرسه 7- مشارکت سازنده خیرین |
1- وجود والدین در معرض خطر طلاق و اعتیاد
2- کمی ارتباط اولیا با مدرسه 3- تضاد فرهنگی خانواده ها با مدرسه 4- تک فرزندی خانواده ها 5- عدم وجود انگیزه از طرف خانواده ها برای حل مشکلات دانش آموزان 6- قرارگرفتن مدرسه در مرکز شهر و ترافیک بالا در زمان تعطیلی در جلوی مدرسه و خطر تصادف دانش آموزان 7- قرار گرفتن دفتر مدرسه از نظر فیزیکی و عدم تسلط بر حیاط مدرسه 8- عدم تسلط بعضی از همکاران به سیستم های هوشمند 9- عدم وجود انبار در مدرسه 10- وجود درب های ورودی غیر استاندارد |
فایل(دوم) لیست مواردی که در فایل دانلود رایگان طرح تدبیر ۴۰۱-۴۰۰ موجود است عبارتند از :
جدول تقویم زمانبندی و اولویت کاری ستاد بازگشایی مدارس
۳ نمونه گزارش اقدامات پروژه مهر به آموزش و پرورش
صورت جلسه پروژه مهر
شرح وظایف رئیس ستاد / مدیر آموزشگاه
شرح وظایف عضو ستاد /معاون پرورشی آموزشگاه
شرح وظایف دبیر ستاد /معاون آموزشی آموزشگاه
شرح وظایف عضو ستاد /نیروی خدماتی آموزشگاه
تعاریف اصطلاحات برنامه طرح تدبیر
مدیریت برنامه طرح تدبیر:
فرآیند هدایت و رهبري منابع انسانی از طریق برنامه ریزي، سازماندهی، استفاده بهینه از امکانات مادي،
مالی و نظارت و ارزیابی به منظور ایجاد زمینه و شرایط انجام کار و فعالیت در جهت اهداف سازمان براساس نظام ارزشی جامعه
مدیر :برنامه طرح تدبیر
شخص واجد صلاحیت هاي حرفه اي در زمینه برنامه ریزي، سازماندهی، هدایت و رهبري، نظارت و کار تیمی و گروهی که مسئولیت سازماندهی را به عهده دارد .
مدیر آموزشی برنامه طرح تدبیر :
فرد واجد صلاحیت حرفه اي در زمینه مبانی، اصول و فلسفه آموزش، برنامه ریزي، سازماندهی، هدایت و رهبري، کار تیمی و گروهی که مسئولیت آموزش را برعهده دارد .
مدیریت آموزشگاهی(مدرسه) برنامه طرح تدبیر:
مدیریت مدرسه ، فرآیند استفاده از ظرفیت ها و توانمندي هاي منابع انسانی ، بهره گیري از همکاري
و حمایت هاي اولیاء و سایرذینفعان و بکارگیري امکانات و تجهیزات است که مجموعه فعالیت هاي سازمان یافته مدرسه را براي تحقق اهداف نظام آموزشی هدایت می نماید.
شاخص(نرخ، فراوانی، درصد و نسبت) برنامه طرح تدبیر:
کمیت یا کیفیت(حالت، چگونگی ) تقریبا ثابتی که بر مبناي آن می توان تغییرات ایجاد شده در متغیرهاي معینی را در طول یک دورة زمانی مشخص نشان داد.
وضعیت موجود برنامه طرح تدبیر:
وضعیت فعلی مدرسه و عملکرد آن (حداکثر تا پانزدهم شهریورماه به منظور تدوین برنامه عملیاتی مدرسه مشخص شود)
وضعیت مورد انتظار برنامه طرح تدبیر:
وضعیتی که مدرسه با اجراي برنامه عملیاتی سالانه پیش بینی شده به آن خواهد رسید. (اهداف مورد نظر)
کیفیت برنامه طرح تدبیر:
اصلاح، بهبود و ارتقاء فرآیندها، فعالیت ها و اقدامات به منظور انطباق آن ها با اهداف و انتظارات ذي نفعان .
زمینه سازمان مدرسه برنامه طرح تدبیر:
محیط فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادي ، سیاسی و جغرافیایی حاکم بر مدرسه که بر دروندادها، فرآیند و خروجی هاي آن تاثیرمی گذارد ، تحت عنوان زمینه سازمان مدرسه نامیده می شود.
فرآیند برنامه طرح تدبیر :
مجموعه اي از اقدامات و گام هاي هم پیوند، براي رسیدن به یک هدف معین .
فرآیند هاي مهم برنامه طرح تدبیر :
فعالیت هایی که در قالب فرآیندهاي اساسی زمینه و شرایط را براي تعلیم و تربیت دانش آموزان فراهم می کند عبارت اند از:
برنامه ریزي برنامه طرح تدبیر: پیش بینی فعالیت ها، روش ها ، منابع ، امکانات و … براي تحقق اهداف سازمانی .
آموزش ویادگیري برنامه طرح تدبیر :
آموزش و یادگیري عبارت است از پیش بینی برنامه ها و فعالیت هاي مناسب یادگیري به منظور اشتغال دانش آموزان
در آن به گونه اي که تغییرات مورد نظر براساس اهداف ، برنامه هاي درسی
و محتواهاي یادگیري در رفتار آنان ایجاد شده و به توسعۀ توانمندي و ظرفیت هاي شناختی، نگرشی و مهارتی منجر گردد .
فعالیت هاي فوق برنامه برنامه طرح تدبیر:
مجموعه فعالیت هاي سازمان یافته و پیش بینی شده اي که افزون بر برنامه هاي رسمی آموزش و پرورش
به منظور تعمیق و گسترش یادگیري ، رشد ، تعالی و شکوفایی استعدادها ، خلاقیت ها با مشارکت آزادانه دانش آموزان
در فعالیت هاي اجتماعی و آمادگی آنها براي ورود به زندگی مسالمت آمیز اجتماعی، تحت نظر مسئولان مدارس ،
در داخل و خارج از مدرسه ارائه می شود . ( انواع کلاس هاي فرهنگی ، هنري ، علمی ، ورزشی ، آموزشی ، پژوهشی و …)
فعالیت هاي مکمل برنامه طرح تدبیر:
فعالیت هایی است که به منظور غناي فرآیند یاددهی و یادگیري، هم راستا با محتواي کتاب هاي درسی توسط معلم یا مربی پیش بینی می شود
تا فرصت هاي یادگیري بهتر متناسب با نیا زها و اقتضائات مدرسه وکلاس فراهم گردد
.(کلاس هاي تقویتی درسی ،کلاس هاي جبرانی درسی ،آزمون هاي درسی ،اردو هاي علمی متناسب درسی و…)
سلامت وتربیت بدنی برنامه طرح تدبیر:
سلامت و تربیت بدنی به دنبال برقراري سلامت کامل جسمی و روانی دانش آموزان
به عنوان امانت الهی و به کارگیري ر وش هاي درست انجام فعالیت جسمانی ،ارتقاء توانایی هاي بدنی و حرکتی ، تبیین روش هاي تفریحی سالم و ترویج بهداشت و اصول سالم زیستن
وپیشگیري از ایجاد بیماري و اختلال و معلولیت هاي اندامی و توانمندي هاي افراد در تسلط بر رفتار و حفظ سلامت است (برنامه درسی ملی ، ص 28 ) .
مشارکت برنامه طرح تدبیر:
ایجاد زمینه براي تعامل سازنده منابع انسانی مدرسه ، اولیاء ، مردم و سازمان ها در پیشبرد فعالیت ها و اهداف مدرسه
نظارت برنامه طرح تدبیر:
فرآیند بررسی انطباق عملکرد با اهداف و شاخص هاي پیش بینی شده در برنامه ها و فعالیت ها و ارائه بازخوردهاي توانمندساز در جهت بهبود امور.
ارزیابی برنامه طرح تدبیر:
فرآیند نظام مند جمع آوري، تحلیل و تفسیر اطلاعات در خصوص چگونگی اجراي برنامه ها و فعالیت ها به منظور بهبود و اصلاح امور.
تیم ارزیابی برنامه طرح تدبیر:
در این برنامه تیم ارزیابی را شوراي مدرسه تشکیل می دهدکه مدیر مدرسه
را در تعیین وضعیت موجود ، تنظیم برنامه سالانه ، انجام فعالیت ها و اقدامات ،گام هاي ارزیابی در طول سال تحصیلی و ارزیابی پایانی یاري می رساند.
برنامه سالانه۱۴۰۱-۱۴۰۰ مدارس ابتدایی بر اساس طرح تدبیر
مقدمه ای پیرامون طرح تدبیر
اهداف کلان آموزشی و پرورشی مدرسه پیرامون طرح تدبیر
توسعه مشارکت دانش آموزان در مدرسه پیرامون طرح تدبیر
استقرار نظام یاد دهی – یادگیری پیرامون طرح تدبیر
سلامت – تربیت بدنی – پیشگیری و ایمنی پیرامون طرح تدبیر
فعالیتهای مکمل – فوق برنامه و پرورشی پیرامون طرح تدبیر
توسعه مشارکت اولیا در امور مدرسه پیرامون طرح تدبیر
مدیریت امور اجرایی و اداری پیرامون طرح تدبیر
دانلود رایگان طرح تدبیر ۴۰۱-۴۰۰
در رابطه با آنچه بیان گردید سایت آموزشی ما نمونه های کاملی از دانلود رایگان طرح تدبیر ۴۰۱-۴۰۰ را تنظیم و تدوین نموده است و جهت استفاده عزیزان در سایت بار گزاری نموده است. معلمان محترم می توانند جهت استفاده و بهره مندی از این فعالیت ها به سایت برنامه دانلود مراجعه نمایند.
راهنمای خریدطرح تدبیر 1400-1401 : برای خرید انلاین طرح تدبیر 1400-1401 ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.
تا وارد صفحه در گاه بانک شوید .بعد از وارد کردن مشخصات کارت ، وارد صفحهدانلود فایل طرح تدبیر 1400-1401 می شوید که بصورت مستقیم می توانید آن را دانلود کنید ، همچنین علاوه بر دانلود مستقیم ، لینک دانلود طرح تدبیر 1400-1401 به ایمیل شمانیز فرستاده می شود.
همچنین برای دریافت طرح تدبیر 1400-1401 ، آپدیت نمونه طرح جابر ،اخبار طرح جابر و … عضو کانال شوید:
کانال تلگرام: https://t.me/dabirfile
کانال سروش: http://Sapp.ir/dabiranfile
کانال ایتا: http://eitaa.com/dabirfile
برای دانلود برروی لینک زیر کلیک فرمایید
سلام الان خرید انجام دادم ولی لینکی برام نیومده راهنمایی بفرمایید چه کنم
برنامه طرح تدبیر ۱۴۰۱-۱۴۰۰ با شرایط کرونایی ( حضوری مجازی) ایمیل گردید.همچنین می توانید یک پیام به ایمیل سایت ارسال کنید.یا در تلگراام پیام دهید به آی دی زیر @dabiranfile
باسلام من هزینه رو واریز کردم ولی لینک برای من ارسالنشد
سلام ایمیل معتبر نیست در تلگراام یا سروش پیام دهید به آی دی زیر @dabiranfile