برنامه طرح تدبیر ۱۴۰۳-۱۴۰۲ با شرایط کرونایی ( حضوری مجازی)
برنامه طرح تدبیر ۱۴۰۳-۱۴۰۲ با شرایط کرونایی ( حضوری مجازی) کاملترین فایل همراه با تقویم اجرایی
برنامه سالانه و تقویم اجرایی مدارس ابتدایی بر اساس طرح تدبیر ۱۴۰۳-۱۴۰۲ دبستان با لحاظ شرایط کرونایی و احتمال حضوری و مجازی بودن مدارس می باشد.برنامه طرح تدبیر ۱۴۰۳-۱۴۰۲ با شرایط کرونایی ( حضوری مجازی)
برنامه تدبیر جدید ۱۴۰۳-۱۴۰۲ با لحاظ شرایط کرونایی و احتمال حضوری , مجازی یا نیمه حضوری ونیمه مجازی بودن مدارس برای سالتحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ تدوین شده است.
دانلود طرح تدبیر ۱۴۰۳-۱۴۰۲ به شرح زیر می باشد:
دانلود برنامه ی سالانه و تقویم اجرایی طرح تدبیر سال تحصیلی ۱۴۰۳–۱۴۰۲.
فهرست مطالب
فصل یک : مقدمه ۵
مقدمه ۵
سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ۷
برنامه در افق چشم انداز ۱۴۰۴ ۹
اهداف دوره ابتدایی ۱۱
اهداف طرح تدبیر ۱۲
فصل دوم : مشخصات آموزشگاه ۱۴
الف – شناسنامه آموزشگاه : ۱۴
ب- امکانات و تجهیزات : ۱۴
ج- مشخصات فیزیکی مدرسه : ۱۴
د ) نهادهای فرهنگی ، علمی ، هنری و مذهبی مرتبط با مدرسه : ۱۵
فصل سوم : نیروی انسانی ۱۶
۱ – مشخصات مدیر و کادر اداری : ۱۶
۲- آمار معلمان و مشخصات آنان : ۱۶
۳- آمار دانش آموزان به تفکیک پایه : ۱۷
۴- آمار اعضای شوراهای موجود در مدرسه : ۱۷
۴-۱ : اعضای شورای مدرسه : ۱۷
۴-۲ : اعضای شورای معلمان : ۱۸
۴-۳ : اعضای شورای مالی : ۱۸
۴-۴ : اعضای شورای دانش آموزی : ۱۹
۴- ۵ : اعضای شورای انجمن اولیا : ۱۹
۵- میزان سواد اولیا : ۲۰
۶- میزان جلب مشارکت های مردمی : ۲۰
* جدول تعیین نیازها و اولویت های مدرسه و تدوین اهداف : ۲۰
تعاریف اصطلاحات ۲۰
فصل چهـارم : تقـویم اجـرایی ۲۴
۱- تقویم اجرایی مدرسه در یک نگاه ۲۴
۲- تقویم اجرایی برنامه ها و مناسبت ها ۲۵
۳ – جدول زمان بندی شورای مدرسه ۳۵
۴ – جدول زمان بندی شورای معلمان ۳۶
۵ – جدول زمان بندی انجمن اولیا و مربیان ۳۷
۶ – جدول زمان بندی شورای دانش آموزی ۳۸
فصل پنجم : برنامه عملیاتی ۳۹
گام های تدوین برنامه سالانه و عملیاتی ۳۹
فرم شماره فرم شماره ۲ – برنامه پیشنهادی عملیاتی دبستان ( برنامه تدبیر ) ۴۰
جدول ماتریس وswot : 67
فصل ششم : ضمائم و اسناد ۶۸
الف – میثاق نامه ها ۶۸
میثاق نامه وپایبندی اولیاء دانش آموزان دبستان ۶۸
میثاق نامه و پایبندی کارکنان دبستان ۶۹
میثاق نامه و پایبندی دانش آموزان دبستان ۷۱
جدول ماتریس و swot برنامه طرح تدبیر ۱۴۰۳-۱۴۰۲ :
عوامل درونی مدرسه | عوامل بیرونی مدرسه | ||
قوت ها | ضعف ها | فرصت ها | تهدیدها |
۱- واقع شدن در مرکز شهر
۲- داشتن فضا و حیاط بزرگ ۳- داشتن اولیا جوانی ( از نظر سنی ) ۴- فضای سبز مناسب ۵- دارا بودن کلاس های هوشمند ۶- دارا بودن سیستم گرمایشی مناسب ۷- بهره مندی از نمازخانه بزرگ و مجهز ۸- مجهز به سیستم آب سرد کن ۹- وجود دبیران و کادر مجرب ۱۰- علاقه مندی دانش آموزان به کار گروهی ۱۱- ایجاد فضای سالم برای انجام فعالیتهای آموزشی و پرورشی ۱۲- دسترسی کامل کلاسها به اینترنت
|
۱- فضا کم کلاس ها
۲- نبود سیستم سرمایشی مناسب برای کلاسها ۳- کم توجهی دانش آموزان به بعضی از دروس و عدم علاقه به بعضی از درسها ۴- آسیب های اجتماعی ناشی از فضای مجازی و تکنولوژی های روز ۵- کمبود نیروی انسانی متخصص از قبیل هنر و مربی بهداشت ۶- پایین بودن سطح اقتصادی بعضی از اولیا ۷- عدم حضور پدران در مدرسه برای پیگیری وضعیت فرزندشان ۸- عدم وجود مشاور در مدرسه ۹- عدم حضور معلمان در کلاسهای ضمن خدمت
|
۱- وجود مراکز علمی – فرهنگی و ورزشی در سطح شهر ( کتابخانه ، حوزه ، انجمن دوستداران طبیعت و … )
۲- وجود منابع متنوع کمک آموزشی ۳- وجود شبکه های اجتماعی فعال و سازنده ۴- آگاه سازی اولیا از طرح ها و برنامه ها ۵- مشوق بودن مسئولین از ابتکارات و خلاقیت ها و رشد دانش آموزان ۶- وجود امام جماعت و حضور ایشان در فعالیت های مذهبی مدرسه ۷- مشارکت سازنده خیرین |
۱- وجود والدین در معرض خطر طلاق و اعتیاد
۲- کمی ارتباط اولیا با مدرسه ۳- تضاد فرهنگی خانواده ها با مدرسه ۴- تک فرزندی خانواده ها ۵- عدم وجود انگیزه از طرف خانواده ها برای حل مشکلات دانش آموزان ۶- قرارگرفتن مدرسه در مرکز شهر و ترافیک بالا در زمان تعطیلی در جلوی مدرسه و خطر تصادف دانش آموزان ۷- قرار گرفتن دفتر مدرسه از نظر فیزیکی و عدم تسلط بر حیاط مدرسه ۸- عدم تسلط بعضی از همکاران به سیستم های هوشمند ۹- عدم وجود انبار در مدرسه ۱۰- وجود درب های ورودی غیر استاندارد |
فایل(دوم) لیست مواردی که در فایل دانلود رایگان طرح تدبیر ۱۴۰۳-۱۴۰۲ موجود است عبارتند از :
جدول تقویم زمانبندی و اولویت کاری ستاد بازگشایی مدارس
۳ نمونه گزارش اقدامات پروژه مهر به آموزش و پرورش
صورت جلسه پروژه مهر
شرح وظایف رئیس ستاد / مدیر آموزشگاه
شرح وظایف عضو ستاد /معاون پرورشی آموزشگاه
شرح وظایف دبیر ستاد /معاون آموزشی آموزشگاه
شرح وظایف عضو ستاد /نیروی خدماتی آموزشگاه
تعاریف اصطلاحات برنامه طرح تدبیر
مدیریت برنامه طرح تدبیر:
فرآیند هدایت و رهبری منابع انسانی از طریق برنامه ریزی، سازماندهی، استفاده بهینه از امکانات مادی،
مالی و نظارت و ارزیابی به منظور ایجاد زمینه و شرایط انجام کار و فعالیت در جهت اهداف سازمان براساس نظام ارزشی جامعه
مدیر :برنامه طرح تدبیر
شخص واجد صلاحیت های حرفه ای در زمینه برنامه ریزی، سازماندهی، هدایت و رهبری، نظارت و کار تیمی و گروهی که مسئولیت سازماندهی را به عهده دارد .
مدیر آموزشی برنامه طرح تدبیر :
فرد واجد صلاحیت حرفه ای در زمینه مبانی، اصول و فلسفه آموزش، برنامه ریزی، سازماندهی، هدایت و رهبری، کار تیمی و گروهی که مسئولیت آموزش را برعهده دارد .
مدیریت آموزشگاهی(مدرسه) برنامه طرح تدبیر:
مدیریت مدرسه ، فرآیند استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های منابع انسانی ، بهره گیری از همکاری
و حمایت های اولیاء و سایرذینفعان و بکارگیری امکانات و تجهیزات است که مجموعه فعالیت های سازمان یافته مدرسه را برای تحقق اهداف نظام آموزشی هدایت می نماید.
شاخص(نرخ، فراوانی، درصد و نسبت) برنامه طرح تدبیر:
کمیت یا کیفیت(حالت، چگونگی ) تقریبا ثابتی که بر مبنای آن می توان تغییرات ایجاد شده در متغیرهای معینی را در طول یک دوره زمانی مشخص نشان داد.
وضعیت موجود برنامه طرح تدبیر:
وضعیت فعلی مدرسه و عملکرد آن (حداکثر تا پانزدهم شهریورماه به منظور تدوین برنامه عملیاتی مدرسه مشخص شود)
وضعیت مورد انتظار برنامه طرح تدبیر:
وضعیتی که مدرسه با اجرای برنامه عملیاتی سالانه پیش بینی شده به آن خواهد رسید. (اهداف مورد نظر)
کیفیت برنامه طرح تدبیر:
اصلاح، بهبود و ارتقاء فرآیندها، فعالیت ها و اقدامات به منظور انطباق آن ها با اهداف و انتظارات ذی نفعان .
زمینه سازمان مدرسه برنامه طرح تدبیر:
محیط فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی ، سیاسی و جغرافیایی حاکم بر مدرسه که بر دروندادها، فرآیند و خروجی های آن تاثیرمی گذارد ، تحت عنوان زمینه سازمان مدرسه نامیده می شود.
فرآیند برنامه طرح تدبیر :
مجموعه ای از اقدامات و گام های هم پیوند، برای رسیدن به یک هدف معین .
فرآیند های مهم برنامه طرح تدبیر :
فعالیت هایی که در قالب فرآیندهای اساسی زمینه و شرایط را برای تعلیم و تربیت دانش آموزان فراهم می کند عبارت اند از:
برنامه ریزی برنامه طرح تدبیر: پیش بینی فعالیت ها، روش ها ، منابع ، امکانات و … برای تحقق اهداف سازمانی .
آموزش ویادگیری برنامه طرح تدبیر :
آموزش و یادگیری عبارت است از پیش بینی برنامه ها و فعالیت های مناسب یادگیری به منظور اشتغال دانش آموزان
در آن به گونه ای که تغییرات مورد نظر براساس اهداف ، برنامه های درسی
و محتواهای یادگیری در رفتار آنان ایجاد شده و به توسعۀ توانمندی و ظرفیت های شناختی، نگرشی و مهارتی منجر گردد .
فعالیت های فوق برنامه برنامه طرح تدبیر:
مجموعه فعالیت های سازمان یافته و پیش بینی شده ای که افزون بر برنامه های رسمی آموزش و پرورش
به منظور تعمیق و گسترش یادگیری ، رشد ، تعالی و شکوفایی استعدادها ، خلاقیت ها با مشارکت آزادانه دانش آموزان
در فعالیت های اجتماعی و آمادگی آنها برای ورود به زندگی مسالمت آمیز اجتماعی، تحت نظر مسئولان مدارس ،
در داخل و خارج از مدرسه ارائه می شود . ( انواع کلاس های فرهنگی ، هنری ، علمی ، ورزشی ، آموزشی ، پژوهشی و …)
فعالیت های مکمل برنامه طرح تدبیر:
فعالیت هایی است که به منظور غنای فرآیند یاددهی و یادگیری، هم راستا با محتوای کتاب های درسی توسط معلم یا مربی پیش بینی می شود
تا فرصت های یادگیری بهتر متناسب با نیا زها و اقتضائات مدرسه وکلاس فراهم گردد
.(کلاس های تقویتی درسی ،کلاس های جبرانی درسی ،آزمون های درسی ،اردو های علمی متناسب درسی و…)
سلامت وتربیت بدنی برنامه طرح تدبیر:
سلامت و تربیت بدنی به دنبال برقراری سلامت کامل جسمی و روانی دانش آموزان
به عنوان امانت الهی و به کارگیری ر وش های درست انجام فعالیت جسمانی ،ارتقاء توانایی های بدنی و حرکتی ، تبیین روش های تفریحی سالم و ترویج بهداشت و اصول سالم زیستن
وپیشگیری از ایجاد بیماری و اختلال و معلولیت های اندامی و توانمندی های افراد در تسلط بر رفتار و حفظ سلامت است (برنامه درسی ملی ، ص ۲۸ ) .
مشارکت برنامه طرح تدبیر:
ایجاد زمینه برای تعامل سازنده منابع انسانی مدرسه ، اولیاء ، مردم و سازمان ها در پیشبرد فعالیت ها و اهداف مدرسه
نظارت برنامه طرح تدبیر:
فرآیند بررسی انطباق عملکرد با اهداف و شاخص های پیش بینی شده در برنامه ها و فعالیت ها و ارائه بازخوردهای توانمندساز در جهت بهبود امور.
ارزیابی برنامه طرح تدبیر:
فرآیند نظام مند جمع آوری، تحلیل و تفسیر اطلاعات در خصوص چگونگی اجرای برنامه ها و فعالیت ها به منظور بهبود و اصلاح امور.
تیم ارزیابی برنامه طرح تدبیر:
در این برنامه تیم ارزیابی را شورای مدرسه تشکیل می دهدکه مدیر مدرسه
را در تعیین وضعیت موجود ، تنظیم برنامه سالانه ، انجام فعالیت ها و اقدامات ،گام های ارزیابی در طول سال تحصیلی و ارزیابی پایانی یاری می رساند.
برنامه سالانه ۱۴۰۳-۱۴۰۲ مدارس ابتدایی بر اساس طرح تدبیر
مقدمه ای پیرامون طرح تدبیر
اهداف کلان آموزشی و پرورشی مدرسه پیرامون طرح تدبیر
توسعه مشارکت دانش آموزان در مدرسه پیرامون طرح تدبیر
استقرار نظام یاد دهی – یادگیری پیرامون طرح تدبیر
سلامت – تربیت بدنی – پیشگیری و ایمنی پیرامون طرح تدبیر
فعالیتهای مکمل – فوق برنامه و پرورشی پیرامون طرح تدبیر
توسعه مشارکت اولیا در امور مدرسه پیرامون طرح تدبیر
مدیریت امور اجرایی و اداری پیرامون طرح تدبیر
دانلود رایگان طرح تدبیر ۱۴۰۳-۱۴۰۲
در رابطه با آنچه بیان گردید سایت آموزشی ما نمونه های کاملی از دانلود رایگان طرح تدبیر ۱۴۰۳-۱۴۰۲ را تنظیم و تدوین نموده است و جهت استفاده عزیزان در سایت بار گزاری نموده است. معلمان محترم می توانند جهت استفاده و بهره مندی از این فعالیت ها به سایت برنامه دانلود مراجعه نمایند.
راهنمای خریدطرح تدبیر ۱۴۰۲-۱۴۰۳ : برای خرید انلاین طرح تدبیر ۱۴۰۲-۱۴۰۳ ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.
تا وارد صفحه در گاه بانک شوید .بعد از وارد کردن مشخصات کارت ، وارد صفحهدانلود فایل طرح تدبیر ۱۴۰۲-۱۴۰۳ می شوید که بصورت مستقیم می توانید آن را دانلود کنید ، همچنین علاوه بر دانلود مستقیم ، لینک دانلود طرح تدبیر ۱۴۰۲-۱۴۰۳ به ایمیل شمانیز فرستاده می شود.
همچنین برای دریافت طرح تدبیر ۱۴۰۲-۱۴۰۳ ، آپدیت نمونه طرح جابر ،اخبار طرح جابر و … عضو کانال شوید:
کانال تلگرام: https://t.me/dabirfile
کانال سروش: http://Sapp.ir/dabiranfile
کانال ایتا: http://eitaa.com/dabirfile
برای دانلود برروی لینک زیر کلیک فرمایید
سلام الان خرید انجام دادم ولی لینکی برام نیومده راهنمایی بفرمایید چه کنم
برنامه طرح تدبیر ۱۴۰۱-۱۴۰۰ با شرایط کرونایی ( حضوری مجازی) ایمیل گردید.همچنین می توانید یک پیام به ایمیل سایت ارسال کنید.یا در تلگراام پیام دهید به آی دی زیر @dabiranfile
باسلام من هزینه رو واریز کردم ولی لینک برای من ارسالنشد
سلام ایمیل معتبر نیست در تلگراام یا سروش پیام دهید به آی دی زیر @dabiranfile