no-img
سایت دبیران فایل

ورود به سایت سامانه پورتال همگام مدارس hamgam.medu.ir ورود به سایت سامانه پورتال همگام مدارس hamgam.medu.ir سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

ورود به سایت سامانه پورتال همگام مدارس hamgam.medu.ir
zip
مهر ۴, ۱۳۹۹
۰ تومان

ورود به سایت سامانه پورتال همگام مدارس hamgam.medu.ir


ورود به سایت سامانه پورتال همگام مدارس hamgam.medu.ir

سامانه همگام با هدف تولید محتوای الکترونیکی در سایت آموزش و پرورش راه اندازی شده است . اولین و مهمترین کاربرد پورتال همگام مدارس در خصوص مطلع شدن دانش آموزان و والدین آن ها از جدید ترین اطلاعیه هایی است که وزارت آموزش و پرورش در مورد فرآیند های مختلف مدارس اعلام می نماید .ورود به سایت سامانه پورتال همگام مدارس hamgam.medu.ir

نحوه ورود به سامانه همگام به این صورت می باشد که دانش آموز پس از ورود به سایت hamgam.medu.ir با وارد کردن کد ملی ۱۰ رقمی و رمز عبور دریافتی از مدرسه یا منطقه آموزش و پرورش می توانند وارد پرتال کاربری خود شوند .

همچنین پرسنل محترم آموزش و پرورش که می‌ خواهند جهت انجام امور مربوطه مدارس به سامانه همگام دسترسی داشته باشند می بایست به کارشناس فناوری آموزش پرورش منطقه یا کارشناس فناوری آموزش پرورش استان خود مراجعه نموده و متناسب با جایگاه سازمانی خود ، رمز عبور دریافت نمایید . در ادامه راهنمای تصویری نحوه ورود به سایت همگام را ارائه می دهیم .

ورود به سایت سامانه پورتال همگام مدارس hamgam.medu.ir

سوالات متداول ورود به سایت سامانه پورتال همگام مدارس hamgam.medu.ir

 

۱- آیا سامانه همگام صرفا برای دانش آموزان است ؟

خیر . مسئولان مدارس و کارمندان آموزش و پرورش نیز می توانند از این سامانه استفاده نمایند .

 

۲- آیا ثبت نام در آزمون نمونه دولتی و تیزهوشان را نیز می توان با مراجعه به پرتال دانش آموزی سامانه همگام انجام داد ؟

بله . مقاضیان آزمون مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان می توانند با مراجعه به پرتال دانش آموزی سامانه همگام اقدام به ثبت نام نمایند .

 

۳- برای ورود به پرتال سامانه همگام باید از چه اطلاعاتی استفاده نمایم ؟

برای ورود به پرتال فردی خود باید ابتدا کد ملی و رمز عبور همگام خود را وارد نمایید .

 

کاربرد سایت همگام آموزش و پرورش hamgam.medu.ir

یکی از موارد مهمی که در سامانه همگام به انجام می رسد، هدایت تحصیلی دانش آموزان می باشد. قبل از هدایت تحصیلی شما باید در آزمون آنلاین رغبت تحصیلی و استعداد شرکت نموده باشید.

 

 

چگونه در سایت همگام آزمون دهیم؟

در رابطه با نحوه ورود به سامانه hamgam.medu.ir برای  شرکت در آزمون های آنلاین مربوطه ، تفاوتی با سایر موارد در نحوه ورود وجود نخواهد داشت. با توجه به تاثیر نتیجه این آزمون در رابطه با انتخاب رشته دانش آموزان ، مدیران مدارس بهتر است مجوز شرکت جداگانه دانش آموزان را در صورتی صادر نمایند که والدین آنان را در جریان این امر قرار داده باشند. توصیه می نماییم که رمز و شناسنه عبور خود را به هیچ عنوان در اختیار سایر افراد قرار ندهید.

 

 

برخی از دانش آموزان ممکن است در رابطه با آزمون مورد نظر هیچ گونه تصوری نداشته باشند و به همین دلیل ما برای آشنایی دانش آموزان عزیز برخی از سوالات آزمون آنلاین هدایت تحصیلی را ارائه خواهیم نمود.

 اشتباهات رایج در پاسخگویی به سوالات هدایت تحصیلی در پورتال همگام

 

با توجه به تعداد زیاد سوالات یکی از اشتباهاتی که برخی از دانش آموزان در پاسخگویی به  این آزمون دارند این است که بی حوصلگی به خرج می دهند و پاسخ برخی از سوالات را بدون فکر و به صورت شانسی علامت می زنند. غافل از اینکه نتایج به دست آمده در سامانه hamgam.medu.ir در نظر مشاور شما برای هدایت به رشته خاص بسیار تعیین کننده خواهد بود.

 

 

اشتباه دوم دانش آموزان عزیز این است که پس از ورود به سامانه همگام هدایت تحصیلی مشوت با دیگران برای پاسخدهی به سوالات می باشد. این آزمون تنها برای سنحش علایق و اسعداد های شماست و هیچ فردی جز خود شما نمی تواند از ویژگی های شما اطلاع داشته باشد. بنابراین صداقت در پاسخگویی را به طور ویژه مد نظر قرار دهید.

 

 

خلاصه ای در مورد ورود به سایت همگام هدایت تحصیلی

در این مقاله تلاش نمودیم تا در رابطه با نحوه ورود به سامانه همگام هدایت تحصیلی hamgam.medu.ir ، نحوه ثبت نام در سایت همگام ، پاسخ به سوال چگونه در سایت همگام آزمون دهیم؟ و ارائه برخی از سوالات پورتال همگام هدایت تحصیلی را برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با سامانه همگام ارائه نماییم. با توجه به جامع بودن پورتال همگام و همچنین اطلاعیه های قرار داده شده فراوان آن می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما تماس حال نمایید.

همانطور که گفته شد پورتال سامانه همگام مدارس امکانات مختلفی در حیطه اختیار هر کاربر قرار می دهد . با توجه به اینکه بیشتر کاربران این سامانه دانش آموزان می باشند به بررسی امکانات سامانه همگام برای دانش آموزان می پردازیم . دانش آموزان پس از وارد شدن به پورتال سامانه همگام مدارس باید کد ملی خود را به عنوان نام کاربری و رمز همگامی را که از مدیر مدرسه دریافت نموده اند به عنوان رمز ورود به سایت وارد نمایند . در صورتی که اطلاعات وارد شده درست باشد سیستم در مرحله بعد از دانش آموزان می خواهد که نام مدرسه خود را انتخاب نمایند و سپس وارد صفحه اصلی پورتال خود می شوند . همانطور که در تصویر زیر مشخص است در این پورتال امکانات متنوعی در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد که به معرفی مهم ترین آن ها می پردازیم

پنل مدیریتی : امکانات موجود در پنل مدیریتی شامل ماژول ها ، نمایش سایت ، قفل ، لینکهای مفید ، راهنمای غیردولتی و خروج است . با انتخاب ماژول ها امکانات مختلف سایت به صورت بلوکی در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد که باعث می شود دسترسی به این امکانات راحت تر باشد . با انتخاب نمایش سایت دانش آموز می تواند به سایت مدرسه ای که در آن تحصیل می کند دسترسی داشته باشد و از آخرین اخبار و اطلاعیه های مدرسه خود با خبر شود . با انتخاب قفل ، پورتال دانش آموز قفل می شود و تا زمانی که رمز همگام دوباره وارد نشود امکان استفاده از پورتال فراهم نمی شود . در قسمت لینکهای مفید آدرس سایت های مفید برای استفاده دانش آموزان قرار داده شده است و همچین در قسمت راهنمای غیر دولتی ، راهنمایی های مختلف به صورت فایل PDF در اختیار دانش آموزان قرار داده شده است .

اطلاعات فردی و تغییر رمز عبور : در این قسمت از سایت می توانید مشخصات شناسنامه ای و تحصیلی خود ازجمله کدملی ، نقش ، کد سازمان ، مدرسه ، پایه و رشته تحصیلی و… را مشاهده می کنید . همچنین در این قسمت امکانی فراهم شده تا بتوانید رمز همگام خود برای ورود به سامانه همگام مدارس را تغییر دهید .

مشاهده برنامه کلاسی دانش آموز : در این قسمت این امکان برای دانش آموزان فراهم شده است تا بتوانند برنامه هفتگی حضور در کلاس های درسی و یا فوق برنامه را مشاهده نمایند . این برنامه توسط مدیر مدرسه و یا معاون آموزشی تکمیل می شود و دانش آموزان با اطلاع از این برنامه کلاسی می توانند برنامه ریزی درسی مناسبی برای خودشان داشته باشند .

شرکت در آزمون آنلاین : برخی از مدارس آزمون های کلاسی و یا پیشرفت تحصیلی خود را به صورت آنلاین برگزار می کنند . درصورتی که آزمونی توسط مدرسه برای دانش آموز پیش بینی شده باشد با مراجعه به این قسمت می توان در این آزمون شرکت نمود .

شرکت در آزمون المپیاد های علمی : مراحل آزمون المپیاد علمی دانش آموزی هر ساله از آبان ماه شروع شده و تا آخر شهریور ادامه دارد . دانش آموزان در صورتی که شرایط شرکت در آزمون المپیاد علمی را دارا باشند می توانند در این آزمون ثبت نام نمایند . برای شرکت در این آزمون دانش آموزان باید وارد پورتال خود در سایت همگام شوند و با انتخاب ماژول المپیاد علمی ثبت نام خود را تکمیل نمایند .

شرکت در آزمون استعداد درخشان : دانش آموزان پایه ششم برای تحصیل در مقطع هفتم متوسطه دوره اول می توانند با ثبت نام آزمون سنجش هوش و استعداد تیزهوشان ششم ابتدایی شانس خود را برای ورود به مدارس تیزهوشان امتحان کنند . همچنین برای ورود به پایه دهم تیزهوشان نیز آزمون برگزار می شود که دانش آموزان در صورت داشتن شرایط ثبت نام در آزمون تیزهوشان برای این آزمون ثبت نام نمایند . همچنین با توجه به اینکه آزمون نمونه دولتی و تیزهوشان با هم ادغام شده است داوطلبان شرکت در آزمون نمونه دولتی پایه نهم به دهم نیز باید در همین آزمون تیزهوشان ثبت نام نمایند . برای ثبت نام این سه دسته از داوطلبان ماژول آزمون استعداد درخشان در سایت همگام پیش بینی شده تا دانش آموزان بتوانند در زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان و همچنین زمان ثبت نام آزمون نمونه دولتی با کلیک بر روی آن بتواند در آزمون مربوطه ثبت نام نمایند .

هدایت تحصیلی : برگه هدایت تحصیلی در پایه نهم دوره اول متوسطه در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد که در آن با توجه به توانایی های تحصیلی ، مهارتی ، علاقه و توصیه معلمان و والدین رشته های تحصیلی که دانش آموز می تواند در پایه دهم انتخاب کند اولویت بندی می شود . همانطوری که اشاره شد برای این اولویت بندی مهارت های مختلف دانش آموز مد نظر قرار می گیرد که برای سنجش این مهارت ها دانش آموزان و والدین آن ها و همچنین مدیران و معلمان باید فرم های مخصوصی پر نمایند . برای این منظور در پورتال سایت همگام مدارس ماژول هدایت تحصیلی در نظر گرفته شده است تا کاربران بتوانند با ورود به این قسمت اطلاعات لازمه را وارد نمایند.

جشنواره ها و مسابقات : در طول دوران تحصیل دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی جشنواره ها و مسابقات علمی و فرهنگی و هنری زیادی برگزار می شود . بسیاری از دانش آموزان علاقه مند به شرکت در این مسابقات و جشنواره ها هستند که برای شرکت در آن در صورتی که شرایط شرکت را داشته باشند می توانند با انتخاب ماژول مربوط به جشنواره ها و مسابقات در آن شرکت نمایند .

شرکت در آزمون مشاوره ای : یکی از مهمترین آزمون هایی که دانش آموزان با استفاده از پورتال خود در سایت همگام مدارس در آن شرکت می کنند آزمون های مشاوره ای است . این آزمون که به آزمون خود ارزیابی سلامت روانی -رفتاری نیز معروف است دارای چندین دفترچه سوال است که داوطلب با انتخاب هر دفترچه به سوالات آن پاسخ می دهد . سوالات این آزمون ها غالبا به صورت تستی است و با توجه به اینکه سنجشی از مهارت های دانش آموز است نتایج حاصل از آن در برگه هدایت دانش آموزان تاثیر دارد .

مدیریت کاربران : علاوه بر خود دانش آموز ، اولیای دانش آموز نیز می توانند از سایت همگام استفاده نمایند برای این منظور دانش آموز باید با انتخاب ماژول مدیریت کاربران اطلاعات والدین خود را در سایت همگام مدارس وارد نماید .

کارنامه : علاوه بر اینکه دریافت کارنامه دانش آموزان به صورت حضوری با مراجعه به مدرسه مربوطه امکان پذیر است امکانی در سایت همگام مدارس ایجاد شده است که با استفاده از آن می توانید کارنامه دانش آموزان را به صورت آنلاین مشاهده نمایید . همچنین در این قسمت علاوه بر اینکه کارنامه نهایی دانش آموز قرار داده می شود برای پیگیری بهتر وضعیت تحصیل دانش آموز توسط اولیای ایشان کارنامه هفتگی نیز در اختیار کاربران قرار می گیرد .

انضباطی و تشویقی : در ماژول مربوط به انضباطی و تشویقی علاوه بر اینکه تشویق های دانش آموز به دلیل پیشرفت تحصیلی در سایت قرار می گیرد در صورت داشتن تخلف انضباطی و یا غیبت ، گزارش آن برای اطلاع رسانی والدین بر روی سایت قرار می گیرد .

تکالیف : این قسمت توسط پورتال معلمان تکمیل می شود و به صورت روزانه دانش آموز و والدین ایشان با مراجعه به این ماژول می توانند از تکلیف روزانه ، آخر هفته و عید مطلع شوند .

ثبت نام اوقات فراغت : در صورتی که مدارس و یا اداره آموزش و پرورش هر منطقه برای تعطیلی های تابستان دانش آموزان برنامه ای آموزشی ، فرهنگی ، هنری و یا ورزشی تعیین کنند دانش آموزان می توانند با اختیار خود در هر کدام از این برنامه ها شرکت نمایند . برای این منظور کافی است به ماژول ثبت نام اوقات فراغت مراجعه نموده و با مطالعه شرایط هر برنامه در آن ثبت نام نمایند .

فعالیت های پژوهشی : این بخش از سایت برای این منظور تعبیه شده است تا دانش آموزان بتوانند ابتکارات ، مقالات ، پژوهش ، اختراعات ، ایده ها ، خلاقیت ها و دستاوردهای خود را در سایت همگام ثبت نمایند . با بررسی این ایده ها توسط کارشناسیان مجرب می توان به فرآیند نخبه پروری در کشور کمک نمود .



موضوعات :
برچسب‌ها :

مطالب مرتبط


دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!