no-img
سایت دبیران فایل

سایت سامانه فیش حقوقی فرهنگیان سایت سامانه فیش حقوقی فرهنگیان سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

سایت سامانه فیش حقوقی فرهنگیان
zip
مهر ۴, ۱۳۹۹
۰ تومان

سایت سامانه فیش حقوقی فرهنگیان


سایت سامانه فیش حقوقی فرهنگیان

پورتال دریافت فیش حقوقی معلمان ، فرهنگیان و بازنشسته های فرهنگی وابسته به وزارت آموزش و پرورش ( www.fish.medu.ir )سایت سامانه فیش حقوقی فرهنگیان برای دریافت آخرین فیش حقوقی روی دکمه ورود به سیستم کلیک کنید. تا به سایت fish.medu.ir متصل شوید.

نکات مهم قبل از گرفتن فیش حقوقی

  • استفاده از هرگونه نرم افزار و یا سایت های غیر رسمی جهت دریافت فیش حقوقی غیر مجاز بوده و مسئولیت تبعات ناشی از آن برعهده کاربر می باشد.سایت سامانه فیش حقوقی فرهنگیان
  • تنها مرجع رسمی و قانونی دریافت فیش حقوقی سایت fish.medu.ir می باشد.
  • کاربرانی که از سایت ها یا نرم افزارهای دیگر برای دریافت فیش حقوقی خود استفاده نموده اند هرچه سریعتر نسبت به تغییر رمز خود اقدام نمایند.

از چند سال پیش تاکنون سامانه ای تحت عنوان fish.medu.ir برای دریافت فیش حقوقی فرهنگیان در نظر گرفته شده است. هر فرد فرهنگی می تواند با ورود به سامانه دریافت فیش حقوقی آموزش و پرورش نسبت به دریافت حقوق ماهیانه خود اقدامات لازم را انجام دهد. فقط به این موضوع مهم توجه لازم را مبذول دارید که برای دریافت فیش حقوقی از طریق ورود به سامانه fish.medu.ir یا همان سایت دریافت فیش حقوقی فرهنگیان باید مراحلی را طی کرد.

سایت سامانه فیش حقوقی فرهنگیان

با در نظر گرفتن این موضوع که هر فرد فرهنگی برای دریافت فیش حقوقی خود نیاز به اطلاع از نحوه دریافت آن از سامانه fish.medu.ir یا همان سایت دریافت فیش حقوقی فرهنگیان دارد در این بخش با ذکر نحوه ورود به سامانه دریافت فیش حقوقی آموزش و پرورش برای دریافت فیش حقوقی فرهنگیان در خدمت شما دوستان و عزیزان هستیم.

آیا دریافت فیش حقوق فرهنگیان فقط از طریق سایت fish.medu.ir انجام می گیرد؟

شاید این سؤال مهم برای شما دوستان عزیز هم مطرح شود که آیا دریافت فیش حقوق فرهنگیان تنها از طریق سایت fish.medu.ir انجام می گیرد؟

در پاسخ به این پرسش باید خدمت شما عزیزان و دوستان عزیز عرض کنیم که تا همین چند سال پیش تنها راه دریافت فیش حقوقی فرهنگیان شاغل و بازنشسته به صورت حضوری بود.

یعنی اگر فرد شاغل بود و در مدرسه مشغول به تدریس بود می توانست به آسانی به یکی از دو طریق مراجعه به اداره آموزش و پرورش منطقه یا ناحیه محل خدمت و یا از مدیر مدرسه محل خدمت خود فیش حقوقی اش را دریافت کند.

اما در صورت بازنشسته بودن دریافت فیش حقوق به وسیله مراجعه به اداره آموزش و پرورش محل خدمت انجام می شد.

ولی اکنون مدتی است که دیگر با پیشرفت تکنولوژی و متداول شدن انجام غیرحضوری کارها امکان دریافت فیش حقوق ماهیانه به صورت اینترنتی هم میسر شده است.

در واقع، با راه اندازی سایت دریافت فیش حقوقی فرهنگیان به آدرس fish.medu.ir دیگر به شکل آنلاین هم می توان برای این موضوع اقدام کرد.

ولی به خاطر داشته باشید که تنها از طریق سامانه دریافت فیش حقوقی آموزش و پرورش یعنی سامانه fish.medu.ir نمی توان برای دریافت فیش اقدام کرد و هر فرهنگی امکان دریافت فیش حقوقی را به صورت حضوری هم دارد.

هر چند بسیاری از فرهنگیان عزیز تمایلی به دریافت فیش حقوقی از طریق مراجعه به اداره آموزش و پرورش را ندارند و تمایل آن ها بیشتر به مراجعه به سایت دریافت فیش حقوقی فرهنگیان یعنی fish.medu.ir است.

شاید علت این موضوع و ترجیح بر استفاده از سایت دریافت فیش حقوقی فرهنگیان فرار از ماندن در ترافیک سنگین و دوری مسافت باشد.

اما آیا اطلاعی از نحوه دریافت فیش حقوقی به وسیله مراجعه به سایت دریافت فیش حقوقی فرهنگیان دارید؟

آیا می دانید چگونه می توان برای دریافت فیش حقوقی فرهنگیان از طریق مراجعه اینترنتی به سایت دریافت فیش حقوقی فرهنگیان اقدام کرد؟

در ادامه با ذکر نحوه دریافت فیش حقوقی افراد فرهنگی به وسیله مراجعه به سامانه دریافت فیش حقوقی آموزش و پرورش در خدمت شما عزیزان و دوستان هستیم.

 

 

نحوه دریافت فیش حقوق از سامانه fish.medu.ir چگونه است؟

با توجه به عدم اطلاع شمار زیادی از فرهنگیان عزیز از نحوه دریافت فیش حقوقی از طریق سامانه دریافت فیش حقوقی آموزش و پرورش یعنی سایت fish.medu.ir در این بخش با ذکر مراحل و نحوه دریافت فیش حقوقی در خدمت شما هستیم.

 

مشاوران حاضر در مجموعه ما به آسانی پاسخگوی سؤالات شما در رابطه با نحوه دریافت فیش حقوقی از طریق سامانه fish.medu.ir هستند.

. در قدم اول برای دریافت فیش حقوقی باید آدرس سامانه دریافت فیش حقوقی آموزش و پرورش یعنی fish.medu.ir را در مرورگر گوگل خود وارد بفرمایید.

. در قدم بعدی، نوبت به درج موارد درخواستی توسط سامانه دریافت فیش حقوقی آموزش و پرورش یعنی کد ملی، شماره پرسنلی، گذر واژه همگام و کد امینتی در فیلدهای تعبیه شده در سایت می رسد.

دوستان عزیز در صورت فعال نبودن رمز عبور سامانه همگام بابت این موضوع نگران نباشید.

وقتی اقدام به درج کد ملی در سامانه دریافت فیش حقوقی آموزش و پرورش کارکنان شاغل و بازنشسته فرهنگی می کنید پیامی خدمت شما با عنوان پنل شما در سامانه همگام فعال نیست را دریافت می فرمایید.

برای مشاهده و دریافت فیش حقوقی خود از سامانه fish.medu.ir باید کلمه عبوری را به دلخواه خود انتخاب کنید و آن را در دو فیلد گذر واژه و همین طور تأیید گذر واژه درج کنید.

همواره به یاد داشته باشید که رمز عبوری که تعیین کرده اید برای شما در سامانه دریافت فیش حقوقی آموزش و پرورش ذخیره می شود و در نتیجه در دفعات بعدی مراجعه به سایت دیگر نیازی به درج آن دارید.

در این زمان است که رمز یا همان کد همگام شما به آسانی فعال می شود.

فقط این که این کد مهم را در جایی یادداشت بفرمایید تا در استفاده ها و مراجعات بعدی به سایت fish.medu.ir مشکلی نداشته باشید و به آسانی به این کد مهم دسترسی داشته باشید.

 

در زمان دریافت فیش حقوق فرهنگیان شاغل و بازنشسته باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

در این قسمت از نوشته پیش رو با ذکر تعدادی نکته مهم در رابطه با دریافت فیش حقوقی فرهنگیان در خدمت شما دوستان و عزیزان همیشه همراه هستیم.

. اگر از صحت اطلاعات درج شده اطمینان کامل دارید ولی باز هم پیام عدم ثبت اطلاعات فرهنگی برای شما نشان داده می شود حتماً برای رفع این مشکل به نزد کارشناس هوشمندسازی اداره فناوری اطلاعات ناحیه یا منطقه بروید.

. اگر هنوز هم به شغل معلمی اشتغال دارید و هنوز به مرحله بازنشستگی نرسیده اید می توانید رمز عبور سامانه دریافت فیش حقوقی آموزش و پرورش خود را از مدیر مدرسه تان دریافت کنید.

حتی اگر این رمز را فراموش هم کردید می توانید با مراجعه به نزد مدیر مدرسه از این رمز مهم و کاربردی مطلع شوید.

 

 

محتویات فیش حقوقی افراد فرهنگی و معلمان شامل چه مواردی می شود؟

آیا اطلاعی از محتویات موجود در فیش حقوق معلمان شاغل و بازنشسته که از طریق سایت دریافت فیش حقوقی فرهنگیان دریافت می کنید دارید؟ آیا می دانید معمولاً چه مواردی در این فیش حقوقی درج می شود؟

در ادامه با ذکر توضیحاتی کامل در رابطه با مندرجات فیش حقوقی فرهنگیان در خدمت شما دوستان و عزیزان محترم فرهنگی هستیم.

اگر نگاهی کلی به فیش حقوقی فرهنگیان بیندازید می توانید چند بخش مختلف را در آن مشاهده بفرمایید.

در واقع، جدولی در این فیش به چشم می خورد که در هر بخش از این جدول موردی مهم گنجانده شده است.

اولین بخش مربوط به حقوق و مزایای فرهنگی است. البته به جز این مورد در صورت واریز معوقه ها شاهد درج بخشی تحت عنوان معوقه هم در این بخش هستیم.

بخش دوم این فیش به کسری ها و بدهی های فرهنگی اختصاص دارد. به طور مثال اگر وی وامی از اداره آموزش و پرورش دریافت کرده باشد مبلغ کسری ماهیانه بابت وام دریافت شده در این بخش به چشم می خورد.

از دیگر موارد مهم درج شده در این بخش می توان از کمک به صندوق مسکن، صندوق ضروری، کشت و صنعت و کمک به صندوق قرض الحسنه باز و وام باز اشاره کرد.

توجه داشته باشید که به جز موارد ذکر شده در بالا در بخش کسور و بدهی های فیش حقوقی می توانید بخشی دیگر به نام حق اولاد را هم مشاهده کنید.

البته این بخش تنها مختص آقایان است و برای خانم ها این مورد درج نمی شود.

 

 

آیا می توانم از طریق شماره حساب هم فیش حقوقی را دریافت کنم؟

دوستان عزیز آیا به نظر شما امکان دریافت فیش حقوقی فرهنگیان از طریق شماره حساب هم وجود دارد؟

در جواب باید خدمت شما دوستان و عزیزان عرض کنیم که خیر دوستان عزیز شما به هیچ وجه امکان دریافت فیش حقوقی خود را از طریق شماره حساب ندارید.

به عبارت دیگر، تنها دو راه یعنی همان مراجعه حضوری و همین طور مراجعه به سایت fish.medu.ir برای مشاهده فیش حقوقی هر فرد فرهنگی وجود دارد.

 

 

پایین بودن حقوق دریافتی فرهنگیان و مشکلی که حل نمی شود

دیگر همه می دانیم که فرهنگیان جامعه تقریباً پایین ترین میزان دریافتی را در میان سایر مشاغل جامعه دارند. قشری مظلوم که واقعاً نتیجه زحمات خود را نمی بینند.

هر چند موضوع پایین بودن حقوق در رابطه با فرهنگیان بازنشسته علی الخصوص کسانی که در سال های قبل و نه اخیراً بازنشسته شده اند بیشتر صدق می کند.

گویا این مشکل پایین بودن دریافتی فرهنگیان هرگز نمی خواهد رفع شود و همواره باید با آن دست و پنجه نرم کرد.

اما همیشه هم اوضاع این گونه نبوده و در سال های دور واقعاً معلم ها حقوق و دریافتی مناسبی داشتند.

در آن دوران خانواده های فرهنگی اوضاع مالی خوبی داشتند و این گونه نبود که کسی شرمنده خانواده اش باشد.

حتی شاید باور نکنید اما آن روزها فرهنگیان می توانستند بخشی از حقوق دریافتی خود را پس انداز کنند و برای خرید مایحتاج زندگی خود نیز مشکلی نداشتند.

به فرض مثال یک فرهنگی در سال های قبل می توانست با حقوق خود لوازم خانگی و کلی وسایل با ارزش خریداری کند.

اما حالا با این گرانی و حقوق پایین واقعاً‌ دیگر نمی توان مانند قبل از عهده خرید مایحتاج زندگی و حتی وسایل ضروری زندگی مانند لوازم خانگی به همین راحتی ها برآمد.

در حال حاضر، اکثر قریب به اتفاق فرهنگیان با سرخ نگه داشتن صورت خود گذر عمر می کنند و این موضوع بسیار برایشان عذاب آور است.

تازه فرض کنید یک خانواده فرهنگی دختر یا پسر دم بخت هم داشته باشد و یا فرزند وی در دانشگاه تحصیل کند. آن هم دانشگاهی مانند دانشگاه پیام نور یا آزاد که با پرداخت هزینه های سنگین همراه باشد.

آخر مگر میزان حقوق دریافتی یک فرهنگی چقدر است که وی باید اینهمه خرج و مخارج داشته باشد و تازه بتواند از عهده همه آن ها هم بربیاید.

همین جاست که اکثر فرهنگیان به داشتن شغل دوم روی می آورند و معمولاً به دنبال دست و پا کردن شغل دیگری در کنار حرفه معلمی با حقوق مناسبی هستند.

فکرش را بکنید که به عنوان یک پدر خانواده از صبح تا عصر در مدرسه با بچه های مردم سر و کله بزنید و عصر تازه باید خود را برای مسافرکشی در خیابان ها آماده کنید.

این واقعاً‌ فاجعه است که شما نتوانید حتی زندگی خود را به درستی و با داشتن تنها یک شغل بگذرانید.

تازه اگر جزء معلمان حق التدریسی هم باشید و هنوز استخدام رسمی مدارس نباشید که دیگر فاجعه است.

زیرا در این صورت به مراتب حقوق و دریافتی پایین تری دارید و گذران زندگی به مراتب برایتان مشکل تر است.

درست برعکس اوضاع معلمان در ایران در خارج از کشور معلم ها واقعاً شرایطی عالی دارند . در رفاه کامل زندگی خود را می گذرانند.

حتی شاید باور نکنید اما معلم های مشغول به کار در مدارس کشورهای خارجی معمولاً بالاترین حقوق و دریافتی را در بین دیگر مشاغل موجود در جامعه دارند.

یعنی اجر و قرب یک معلم در سایر کشورها آن قدر بالاست که دولتمردان آن کشور این قشر را لایق بهترین ها می دانند.

به امید روزی که شاهد افزایش حقوق معلم ها در جامعه ایران و پایان تمام غم ها و سختی زندگی آن ها باشیم.

روزی که دیگر هیچ فرهنگی فرهیخته ای در ایران با مشکل مالی روبرو نباشد و بتواند به آسانی و تنها با اشتغال به حرفه معلمی روزگار خود را آن هم در آرامش بگذراند و این آشفته بازار به زودی تمام شود.

 

 

در مورد جزئیات افزایش حقوق فرهنگیان در سال جاری چیزی می دانید؟

چندی پیش جزئیات مربوط به افزایش حقوق فرهنگیان مشخص شد. افزایش حقوقی که در ظاهر مبلغ قابل توجهی بود و چه برای بازنشستگان و چه افراد شاغل و مشغول به کار اعمال شد.

 

سوالات متداول

۱- دریافت فیش حقوق فرهنگبان به صورت اینترنتی چگونه صورت می گیرد؟

فرهنگیان شاغل می توانند با مراجعه به سایت fish.medu.ir فیش حقوقی خود را دریافت کنند.

۲- امکان دریافت فیش حقوقی به صورت حضوری نیز وجود دارد؟

بله، به صورت حقوقی نیز می توان نسبت به دریافت فیش حقوقی اقدام نمود.

۳- در صورت فراموشی رمز همگام یا همان رمز ورود به سامانه، چه می توان کرد؟

برای دریافت مجدد رمزبه مدیر مدرسه مراجعه فرمایید و یا با کارشناس فناوری اداره همگام تماس بگیرید.

سامانه فیش حقوقی بازنشستگان کشوری

بازنشستگان محترم می توانند با ورود به این سامانه و وارد کردن شماره دفترکل ،

کد ملی و شماره حساب و انتخاب ماه مورد نظر ، فیش حقوقی آن ماه را مشاهده کنند.

ورود به سامانه فیش حقوقی بازنشستگان

سامانه ایفرم یا فرم های الکترونیکی خراسان جنوبی

همچنین کارمندان آموزش و پرورش در خراسان جنوبی می توانند با مراجعه به آدرس Eform.skedu.ir نسبت به دریافت فیش حقوقی

و همچنین موارد مختلف دیگری نظیر ارزشیابی ، ثبت اطلاعات کمک هزینه مهدکودک مرخصی ،

ماموریت و … ، مشاهده کارگاه های آموزشی گذرانده شده و … اقدام کنند.

در این سامانه نام کاربری کد پرسنلی و رمز بصورت پیشفرض چهار رقم آخر کد ملی می باشد

که پس از ورود باید نسبت به ورود رمزی که به تلفن همراه شما ارسال می شود اقدام کنید

و به کمک این رمز میتوانید پس از آن به استفاده از سامانه ایفرم بپردازید.

فیش حقوقی فرهنگیان شاغل و بازنشسته آموزش و پرورش خراسان رضوی

همکاران آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز میتوانند با مراجعه به آدرس Amar.khedu.ir نسبت به دریافت فیش حقوقی خود اقدام کنند.

همکاران شاغل از شماره پرسنلی بعنوان نام کاربری و بطور پیش فرض از کد ملی همراه با صفر های ابتدایی آن بعنوان کلمه عبور استفاده نمایند.

همکاران بازنشسته از شماره حساب بعنوان نام کاربری بدون صفرهای ابتدای آن و بطور پیش فرض از کد پرسنلی بعنوان کلمه عبور استفاده نمایند

پس از ورود به سایت امکان تغییر رمز برای هر دو گروه وجود دارد.

سامانه مشاهده فیش حقوقی ، حکم و ابلاغ فرهنگیان استان تهران

فرهنگیان آموزش و پرورش استان تهران می توانند با مراجعه به سایت tehranedu.ir

با باز کردن بخش های مورد نظر از منوی بالای سایت بخش خدمات الکترونیک

نسبت به تهیه فیش حقوقی ، فرم ۵۰۲ ، حکم ، نقل و انتقالات فرهنگیان جست و جوی مدارس و سامانه مراکز رفاهی اقدام کنند.

سامانه هوشمند معلم استان فارس مشاهده فیش حقوقی ، حکم ، ابلاغ و …

فرهنگیان استان فارس میتوانند با مراجعه به سامانه هوشمند معلم به آدرس moalem.farsedu.ir

نسبت به دریافت و مشاهده فیش حقوقی ، حکم و ابلاغ های خود اقدام کنند.

برای ورود به این سامانه همکاران شاغل و بازنشسته از کد پرسنلی و کد ملی و مستمری بگیران از کد ملی به جای نام کاربری و رمز عبور استفاده نمایید.

سامانه میز خدمت الکترونیک استان اصفهان

این سامانه در آدرس www.isfedu.ir در دسترس می باشد و در آن خدماتی نظیر نقل و انتقالات فرهنگیان ،

آدرس سامانه های مدارس ، هنرستان یاب ، رزرو خانه معلم و تالار و … به مراجعه کنندگان ارائه می شود.

سامانه میز خدمت شهرستان های استان تهران

این سامانه به آدرس esd.teo.ir در دسترس است و در آن خدماتی خدمات الکترونیکی بیمه فرهنگیان، نقل و انتقالات فرهنگیان و … انجام می شود.

سامانه میز خدمت الکترونیک استان چهار محال و بختیاری

این سامانه که به آدرس chbedu.ir در دسترس است خدماتی نظیر نقل و انتقالات فرهنگیان ، تشویقی فرهنگیان چهار محال و بختیاری ، دیون و … را ارائه می دهد.

سامانه فرم های الکترونیکی آموزش و پرورش استان های مختلف

معمولا همه استان ها سامانه ای به نام سامانه فرم های الکترونیکی دارند که به کمک آن خدماتی نظیر فیش حقوقی و …. را دریافت میکنند.

ما اطلاعات مربوط به خراسان رضوی و خراسان جنوبی را در بالا برای شما عزیزان فراهم کردیم.

در صورتی که از سایر استان ها نیز اطلاعاتی دارید لطفا آدرس ایفرم آن استان را با ذکر نام استان در بخش نظرات همین مطلب ذکر کنید

تا در سایت قرار داده شود و فرهنگیان محترم قادر به استفاده از آن باشند.



موضوعات :
برچسب‌ها :

مطالب مرتبط


دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!