no-img
سایت دبیران فایل

آدرس سایت میخک وزارت امور خارجه آدرس سایت میخک وزارت امور خارجه سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

آدرس سایت میخک وزارت امور خارجه
zip
دی ۶, ۱۴۰۰
۰ تومان

آدرس سایت میخک وزارت امور خارجه


آدرس سایت میخک وزارت امور خارجه معرفی سامانه میخک

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور روان سازی خدمات کنسولی درخارج از کشور، سامانه اینترنتی “مدیریت یکپارچه خدمات کنسولی” (میخک) را راه اندازی کرده است. آدرس سایت میخک وزارت امور خارجه

آدرس سایت میخک وزارت امور خارجه

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور روان سازی خدمات کنسولی درخارج از کشور، سامانه اینترنتی “مدیریت یکپارچه خدمات کنسولی” (میخک) را راه اندازی کرده است. آدرس سایت میخک وزارت امور خارجه

 

فهرست خدمات مرتبط با سامانه میخک : آدرس سایت میخک وزارت امور خارجه

  • صدور و تجدید انواع گذرنامه ها
  • رسیدگی به وضعیت عابرین غیر مجاز
  • صدور برگ عبور
  • درخواست مهر خروج مشمولین
  • کلیه امور دانشجویی : ( تشکیل پرونده دانشجویی – تایید گواهی اشتغال به تحصیل – تایید مدرک فارغ التحصیلی )
  • درخواست مهر خروج دانشجویی
  • برخی امور سجلی (امور مربوط به شناسنامه و خدمات مرتبط با آن)

سایت میخک

 لازم است مراجعان محترم با مراجعه به نشانی اینترنتی http://mikhak.mfa.gov.ir   ابتدا از طریق ارائه یک نشانی رایانامه ( ایمیل ) معتبر و کد ملی، ثبت نام نموده و پس از تکمیل اطلاعات پروفایل، نام کاربری و رمز عبور ثابت تهیه کنند. راهنمای استفاده از سامانه در صفحه نخست ، قبل از ورود، قابل ملاحظه است  

بر همین اساس رسیدگی به درخواست های آن دسته از هموطنان عزیزی که در فهرست خدمات سامانه میخک آمده، منوط به ثبت نام، اخذ کد رهگیری و مراجعه به سرکنسولگری به همراه اصل مدارک بارگذاری(Upload) شده در سایت می باشد. توجه داشته باشید ضروریست مراحل ثبت نام سامانه میخک تا دریافت کد رهگیری دنبال گردد.

سواالت متداول مدیریت یکپارچه خدمات کنسولی

تأیید اسناد

۱ .بر روی دستگاه زبان فارسی نصب نمیباشد، چگونه اقدام به ثبت یک درخواست نمایم؟

 در باالی صفحه سمت راست آیکون کیبورد فارسی تعبیه شده است. با استفاده از آن میتوانید هر آیتمی را
که مد نظر است انتخاب کرده و در آن با استفاده از کیبورد فارسی، تایپ نمائید.

۲ .در زمان ثبت درخواست تائید مدارک پیغامی مبنی بر عدم ثبت پرونده تحصیلی دریافت می
نمایم!

 برای تائید مدارک تحصیلی باید در سیستم پرونده تحصیلی داشته باشید برای این منظور از بخش اداره
دانشجویی ابتدا اقدام به ثبت درخواست تائید پرونده تحصیلی نمائید سپس مدارک خود را در بخش تائید
مدارک تحصیلی وارد و درخواست خود را ثبت کنید

۳ .از وضعیت درخواست ثبت شده خود در سامانه چگونه با خبر شوم؟

 در هر مرحله از رسیدگی به درخواست، برای شما ایمیلی ارسال می گردد

 و یا از بخش گزارش فردی می توانید آخرین وضعیت درخواست را مشاهده نمائید

۴ .در یک صفحه درخواست قرار دارم چگونه مجدد به صفحه اصلی برگردم؟

 در میانه ی باالی صفحه بر روی تصویر گل میخک کلیک نمائید

۵ .چنانچه فایلی را به اشتباه برای تائید مدارک بارگزرای کرده باشم چگونه آن را اصالح نمایم؟

 چنانچه هنوز درخواست را ثبت نکرده باشید می توانید از عالمت ضربدر سمت چپ جدول آن تصویر را حذف
نموده و با زدن پیوست جدید تصویر درست را جایگزین نمائید.

 چنانچه درخواست را ثبت نموده اید تصویر صحیح کدرک را جهت اصالح همراه خود به نمایندگی ببرید.

۶ .چنانچه فایلی را به اشتباه برای پرونده تحصیلی بارگزرای کرده باشم چگونه آن را اصالح نمایم؟

 مجدد بر روی پیوست فایل کلیک کرده و تصویر جدید را بارگزاری نمایید، تصویر پیشین جایگزین می شود.

۷ .چگونه مدارکم را جهت تائید مدارک در سیستم بازگذاری نمایم؟

 بر روی دکمه پیوست جدید کلیک نمائید.

 در جدول بر روی آیکون “پیوست فایل ” کلیک نمائید تا پنجره جستجوی تصاویر باز شود.

۸ .آیا بخشی در سامانه وجود دارد که بتوانم درخواست هایی که تا به حال در سامانه ثبت کرده ام را مشاهده نمایم؟

 بلی، در بخش گزارش فردی شما می توانید تمام درخواست هایی که با آدرس ایمیل وارد شده به سامانه ثبت
نموده اید را مشاهده نمائید

۹ .درخواستی را در سامانه ثبت کرده ام و ایمیل ارسالی خود را از میل باکسم پاک کرده ام آیا می توانم همان درخواست را پیگیری کنم؟ و یا باید درخواست جدید ثبت نمایم؟

 بهتر است همواره تا اتمام کار خود ایمیل رسید پیگیری را حفظ نمائید لیکن اگر به هر دلیلی آن را از دست
دادید در نمایندگی با ارائه کد ملی می توان به درخواست شما دست پیدا نمود.

۱۰.تصویر مدرکی که می خواهم پیوست کنم بیش از ۳۰۰ کیلو بایت است و سامانه اجازه بارگزاری نمیدهد چه باید کرد؟

 از برنامه های مختلف کار با عکس جهت کاهش حجم تصویر استفاده کید ، یکی از این برنامه ها Paint
مربوط به ویندوز می باشد.

 تصویر را در برنامه Paint باز نموده

 در منوی home ، گزینه Resize را انتخاب نمائید

 اعداد مربوط به طول و عرض را کاهش دهید

۱۱ .چرا در بخش گزارش فردی برخی از درخواست های خود را نمی بینم؟

 چنانچه آدرس ایمیلی که از آن برای ورود به سامانه استفاده کرده اید را تغییر داده باشید درخواست های
ثبت شده با آدرس ایمیل قبلی خود را مشاهده نخواهید کرد. توجه نمائید در بخش گزارش فردی تنها
درخواست هایی که با ایمیل وارد شونده همخوانی داشته باشد قابل مشاهده است

 هدف از ایجاد سامانه میخک وزارت امور خارجه چیست ؟

 همان طور که در این مقاله توضیح داده شد هدف از ایجاد samaneh mikhak ارائه خدمات کنسولی به افراد ایرانی مقیم در خارج از کشور می باشد.

 برای ثبت نام در سامانه میخک چه اقدامی باید انجام شود ؟

 ثبت نام در سایت میخک به صورت اینترنتی در سایت mikhak.mfa.gov.ir انجام می شود که راهنمای تصویری نحوه ثبت نام در این مقاله گذاشته شده است.

 نحوه دریافت کد رهگیری از سامانه میخک به چه صورتی می باشد؟

 کاربران برای دریافت کد رهگیری از سامانه میخک وزرات امور خارجه باید مدارک و اطلاعات لازم را در سامانه بارگزاری کنند که توضیحات بیشتر در این مقاله داده شده است.

مدارک لازم برای درخواست های سامانه میخک

همانطور که گفتیم یکی از مراحل اصلی برای ثبت درخواست ها در سایت میخک این است که شما بعد از ثبت پروفایل شخصی در این سامانه و ورود به سامانه میخک ، تمامی مدارک مورد نیاز مربوط به درخواست خود را آپلود نمایید.
یک سری مدارک به صورت عمومی هستند که تقریبا همه افراد باید آن ها را ارائه نمایند. این مدارک در جدول زیر ذکر شده است، دیگر مدارک مربوط به درخواست شما می باشد که در جدول های بعدی ذکر می شود.

مدارک عمومی برای ثبت درخواست در سامانه میخک

مدارک عمومی برای ثبت درخواست در سامانه میخک
عکس پرنسلی جدید و تمام رخ رنگی
اسکن از صفحه اول گذرنامه
اسکن کارت ملی
اسکن از مهر آخرین خروج شما از کشور که در گذرنامه زده شده است
اسکن مجوز قانونی اقامت در خارج از کشور
آخرین مدرک تحصیلی که در داخل ایران گرفته شده یا به تایید وزارت امور خارجه رسیده
کارت پایان خدمت برای آقایان

مدارک لازم برای انجام امور مربوط به مدرک تحصیلی

مدارک لازم برای انجام امور مربوط به مدرک تحصیلی
اسکن صفحات گذرنامه
اسکن صفحه گذرنامه مربوط به آخرین مهر خروج از ایران
تمامی مدارک تحصیلی جدید و قدیمی
مدرک اقامتی معتبر
اسکن کارت ملی
اسکن کارت نظام وظیفه
اسکن عکس پرسنلی

مدارک لازم برای استعلام گواهینامه

مدارک لازم برای استعلام گواهینامه
گواهینامه رانندگی
مدرک اقامتی کاملا معتبر
اسکن تصاویر مربوط به گذرنامه

مدارک لازم برای درخواست گواهی عدم سوء پیشینه

مدارک لازم برای درخواست گواهی عدم سوء پیشینه
اسکن صفحات شناسنامه
اسکن کارت ملی
اسکن عکس پرسنلی
اسکن گذرنامه

مدارک لازم برای درخواست عابرین غیر مجاز

مدارک لازم برای درخواست عابرین غیر مجاز
اسکن صفحات شناسنامه
اسکن کارت ملی
اسکن عکس پرسنلی

مدارک لازم برای ثبت درخواست فوت

مدارک لازم برای ثبت درخواست فوت
تصویر صفحه اول شناسنامه پدر
تصویر گواهی فوت

مدارک لازم برای درخواست صدور گذرنامه

مدارک لازم برای درخواست صدور گذرنامه
تصاویر تمام صفحات شناسنامه
اسکن کارت ملی
اسکن عکس پرسنلی
اسکن مدرک اقامتی معتبر
صفحه اول گذرنامه قبلی
صفحه مربوط به مهر خروج از ایران

سامانه میخک چیست ؟

به اطلاع هموطنان گرامی می رساند که نظر به گسترش تدریجی خدمات قابل عرضه در سامانه ” مدیریت یکپارچه خدمات کنسولی سامانه میخک از فرآیندهای قابل ارائه در سامانه “تایید اسناد کنسولی(تاک)” ، آدرس این سامانه به آدرس زیر تغییر یافته است.

بنا به ملاحظات امنیتی و رعایت حفاظت از اطلاعات حریم خصوصی مراجعین، بازخورد، اطلاع رسانی و انعکاس نتایج درخواست فقط از طریق ارسال خودکار رایانامه (ایمیل) به ذینفع انجام شده و از این رو با ارسال درخواست تکمیل شده، هیچگونه اطلاعات و سوابقی در سامانه باقی نمانده و هرگونه اصلاح و یا تکمیل اطلاعات درخواست، صرفا از طریق مراجعه به نمایندگی تعیین شده در خواست امکانپذیر میباشد.

https://mikhak.mfa.gov.ir

لازم به ذکر است برای سهولت کار هموطنان عزیز مقیم خارج از کشور ، موارد تایید مدارک دانشجویی ، تایید امضاء ، وکالتنامه ، اقرارنامه ، رضایت نامه و غیره که در سامانه تاک استفاده می شد به سامانه میخک به آدرس فوق تغییر یافته است.

سواالت متداول سامانه میخک

سوالات عمومی

۱ .چگونه میتوانم بدون حضور به نمایندگی مشکالت خود را اعالم کنم؟

• در بخش راهنمای سیستم لینکی با عنوان ارتباط با نمایندگی تعبیه گردیده است که متقاضی بعد از ورود به سامانه میتواند از طریق آن مشکل خود را به نمایندگی اعالم و کدرهگیری دریافت نماید و از طریق لینک پیگیری با وارد کردن کد رهگیری، پاسخ ارسالی از نمایندگی را مشاهده نماید.

۲ .کلمه عبور ثابت خود را فراموش کرده ام.

• در صورتی که کلمه عبور ثابت خود را فراموش کردهاید میتوانید از طریق این لینک “کلمه عبور خود را فراموش کرده ام ! ” کلمه عبور موقت خود را از طریق پست الکترونیک دریافت نماید.

۳ .رمز یکبار مصرف دریافت نمیکنم:

• ترجیحا از ایمیلهای غیر از دامنه Yahoo و Gmail استفاده نمایید.

تأیید اسناد در سامانه میخک

۱ .چگونه درخواست تشکیل پرونده تحصیلی ثبت کنیم؟

• لازم به ذکر است که ابتدا باید نسبت به ثبت نام و ثبت پروفایل اقدام کنید سپس وارد حساب کاربری خویش شده و باقی مراحل را طی کنید.

در صورتی که متقاضی بخواهد از مدارک تحصیلی خارج از کشور خود در داخل کشور استفاده کند باید حتما مدارک خود را به تایید سفارت و نمایندگی جمهوری اسالمی در کشور محل اقامت خود برساند. متقاضی میبایست مدارک خود را به نمایندگی مورد نظر ارائه نماید تا نمایندگی مهر، امضاء و صحت مدرک را تایید کند.

برای این کار ابتدا باید وارد سامانه شودو از لینک پرونده تحصیلی وارد درخواست تشکیل پرونده تحصیلی شده و پرونده تحصیلی خود را ثبت نماید و سپس نسبت به درخواست تایید مدارک تحصیلی اقدام نماید.

در این صفحه متقاضی – دانشجو( اطلاعات تحصیلی)نام موسسه/ دانشگاه محل تحصیل، مقطع تحصیلی، رشته تحصیلی، گرایش تحصیلی، تاریخ شروع به تحصیل و تاریخ پایان تحصیل( و نمایندگی محل تائید )نام سفارت یا سرکنسولگری( را وارد و سپس تصاویر مدارک مورد درخواست را بارگذاری و بر روی دکمه تایید کلیک کرده و میتواند رسید )کد رهگیری( خود را دریافت و سپس به نمایندگی محل تائید مراجعه نماید.

۲ .چگونه درخواست تایید مدارک تحصیلی و درمانی ثبت کنیم؟

• الزم به ذکر است که ابتدا باید نسبت به ثبت نام و ثبت پروفایل اقدام کنید سپس وارد حساب کاربری خویش شده و باقی مراحل را طی کنید.

اشخاصی که برای معالجه و درمان به خارج از کشور مراجعه کردهاند برای اینکه بتوانند هزینههای معالجات خود را بعد از مراجعت به کشور از وزارت بهداشت و یا بیمه دریافت کنند باید از طریق لینک درخواست تایید مدارک تحصیلی/ درمانی وارد صفحه درخواست تایید مدارک درمانی شده و مدارک درمانی خود را اعم از )گواهی بستری، آزمای ، صورتحساب بالینی و غیره( بارگذاری کرده و بعد از کلیک بر روی دکمه تایید اقدام به تایید مدارک درمانی خود کنند و سپس به نمایندگی مورد نظر مراجعه کرده تا نمایندگی مدارک درمانی را تایید کند.

۳ .چگونه درخواست درخواست تنظیم وکالتنامه/ تصدیق امضا ثبت کنیم؟

• لازم به ذکر است که ابتدا باید نسبت به ثبت نام و ثبت پروفایل اقدام کنید سپس وارد حساب کاربری خویش شده و باقی مراحل را طی کنید.

تصدیق امضاء به معنی تایید امضا میباشد. وکالتنامهها و هر آنچه حکم صدور مجوز دارد مثل مجوز اجازهی ازدواج برای دختر توسط پدر یا مجوز خروج همسر و فرزندان و غیره در این بخش انجام میشود. در صورتی که متقاضی (موکل) بخواهد به فردی در داخل ایران وکالت برای انجام کاری بدهد، باید وارد لینک درخواست تنظیم وکالتنامه و تصدیق امضاء شده و سپس نوع وکالتنامه خود را که قرار است به متقاضی مورد نظر بدهد انتخاب نماید. در اینجا متقاضی به عنوان موکل میبایست مشخصات وکیل را با دقت وارد نماید

و بعد از تکمیل اطلاعات خواسته شده درخواست خود را ثبت و تایید نموده و پس از دریافت رسید یا کد رهگیری به نمایندگی مورد نظر مراجعه نماید. بدیهی است پس از تائید و مهر و امضا وکالتنامه، رضایتنامه یا مدرک تصدیق امضا توسط مامور کنسولی نمایندگی تایید و بارگذاری آن در سامانه، مراحل تائید و تصدیق تکمیل شده و در صورت نیاز مراجع داخل کشور، با مراجعه به سامانه از صحت صدور آن مطلع میگردند.

۴ .چگونه درخواست استعالم گواهینامه رانندگی ثبت کنیم؟

• لازم به ذکر است که ابتدا باید نسبت به ثبت نام و ثبت پروفایل اقدام کنید سپس وارد حساب کاربری خویش شده و باقی مراحل را طی کنید.

چنانچه متقاضی بخواهد گواهینامه رانندگی صادر شده ایرانی را ارائه دهد باید تاییدیه پلیس راهنمائی و رانندگی ایران را داشته باشد. از طریق لینک استعالم گواهینامه متقاضی درخواست تایید گواهینامه رانندگی خود را ثبت و ارسال میکند و سپس به نمایندگی مورد نظر مراجعه مینماید.

۵ .چگونه درخواست گواهی عدم سوءپیشینه ثبت کنیم؟ آدرس سایت میخک وزارت امور خارجه

• لازم به ذکر است که ابتدا باید نسبت به ثبت نام و ثبت پروفایل اقدام کنید سپس وارد حساب کاربری خویش شده و باقی مراحل را طی کنید.

چنانچه متقاضی قصد دریافت گواهی عدم سو ءپیشینه داشته باشد از لینک درخواست گواهی عدم سوءپیشینه میتواند نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نماید. این درخواست دارای آیتمهای متعددی میباشد که میبایست به دقت توسط متقاضی تکمیل گردد. متقاضی پس از ثبت درخواست میبایست با در دست داشتن رسید دریافت کرده به نمایندگی مربوطه جهت اخذ اثر انگشت مراجعه نماید.

۶ .چگونه درخواست عابرین غیر مجاز ثبت کنیم؟ آدرس سایت میخک وزارت امور خارجه

• لازم به ذکر است که ابتدا باید نسبت به ثبت نام و ثبت پروفایل اقدام کنید سپس وارد حساب کاربری خویش شده و باقی مراحل را طی کنید.

چنانچه متقاضی عابر غیر مجاز بوده باشد و قصد دریافت خدمت مانند گذرنامه و غیره داشته باشد در این قسمت میبایست درخواست عابر غیر مجاز خود را ثبت نماید. این درخواست دارای آیتمهای متعددی میباشد که میبایست به دقت توسط متقاضی تکمیل گردد. متقاضی پس از ثبت درخواست میبایست با در دست داشتن رسید دریافت کرده به نمایندگی مربوطه مراجعه نماید.

۷ .بر روی دستگاه زبان فارسی نصب نمیباشد، چگونه اقدام به ثبت یک درخواست نمایم؟ آدرس سایت میخک وزارت امور خارجه

• در بالای صفحه سمت راست آیکون کیبورد مجازی تعبیه شده است. با استفاده از آن میتوانید هر آیتمی را که مد نظر است انتخاب کرده و در آن با استفاده از کیبورد فارسی، تایپ نمائید.

۸ .در زمان ثبت وکالتنامه پیغام “لطفا از کیبورد استاندارد فارسی و انگلیسی استفاده نمائید ” دریافت میکنم!

• شما از کیبورد استاندارد برای ورود اطلاعات استفاده نکرده اید و متن شما شامل حروف نامعتبر مانند تنوین، همزه و غیره میباشد. مجدد متن خود را با دقت مرور نموده و این عالئم و حروف را حذف نمائید.

سجالت

۱ .نحوه ثبت درخواستهای به صورت کلی به چه صورت میباشد؟

• تمامی درخواستها با یک قاعده و قانون مشخص ثبت میشود که بدین شرح میباشد: نخست اطلاعات مورد نیاز (اجباری) هردرخواست درج میگردد و بعد از ثبت اولیه درخواست، مدارک مربوطه آپلود میگردد و در نهایت امکان دانلود رسید درخواست میسر میگردد.

۲ .ثبت درخواست فوت به چه صورت انجام میپذیرد؟

• برای ثبت درخواست فوت، بایستی این درخواست بر روی پروفایل متوفی درج گردد.

۳ .مدارک اجباری درخواست ها به چه صورت مشخص میگردد؟

• مدارک اجباری هر درخواست به صورت یک عالمت ستاره قرمز در قسمت سمت چپ مشخص گردیده است.

۴ .آیا تبدیل تقویم های میالدی به شمسی و بلعکس به صورت اتوماتیک انجام میپذیرد؟

• بله، در درخواست شناسنامه که این دو تقویم وجود دارد، امکان تبدیل اتوماتیک این تاریخها به یکدیگر وجود دارد.

۵ .ثبت درخواست ایرانیان بدون کد ملی به چه صورت میباشد؟

• ایرانیان بدون کد ملی برای انجام امور خود، نخست بایستی با ثبت درخواست احراز هویت و مراجعه حضوری به نمایندگی بعد از طی مراحل قانونی، کد ملی خود را دریافت نمایند و سپس اقدام به ثبت پروفایل و درخواست نمایند.

گذرنامه

۱ .امکان ویرایش اطلاعات هویتی خود را ندارم.

بعد از تشکیل پروفایل و ثبت نهایی امکان ویرایش اطلاعات هویتی در بخش اینترنتی سامانه میخک وجود ندارد لیکن متقاضیان میتوانند درخواست خود را ثبت کرده و پس از دریافت کدرهگیری به نمایندگی مراجعه نمایند و ویرایش اطلاعات شخص در نمایندگی انجام پذیرد.

۲ .ثبت درخواست گذرنامه یا برگه عبور برای افراد زیر ۱۸ سال.

• درخواست صدور گذرنامه و برگه عبور افراد زیر ۱۸ سال باید توسط پدر یا قیم قانونی ثبت گردد. بدین صورت که پدر یا قیم قانونی پروفایل خود را تشکیل داده و سپس اقدام به ثبت درخواست برای فرزند زیر ۱۸ سال خود مینماید. کد رهگیری دریافت شده پس از ثبت نام متعلق به درخواست صدور گذرنامه فرد زیر ۱۸ سال میباشد.

۳ .مدارک الزم در هنگام مراجعه به نمایندگی برای تحویل گذرنامه یا برگه عبور.

• هنگام مراجعه به نمایندگی در دست داشتن کدرهگیری و اصل مدارک معتبر بارگذاری شده در درخواست الزامیست.

۴ .آیا حضور شخص خدمت گیرنده برای دریافت گذرنامه در نمایندگی الزامیست؟

• بلی

۵ .چگونه حجم تصاویر مدارک خود را کم کنم؟

• حداکثر اندازه تصاویر ۳۰۰kb می باشد. برای کاهش حجم تصاویر می توانید از برنامه Paint استفاده کنید. تصویر مورد نظر را باز کنید در صفحه اصلی نوار ابزار Paint روی دکمه Resize کلیک کنید و با تغییر اندازه درصد یا پیکسل حجم تصویر را کاهش دهید.



موضوعات :
برچسب‌ها :

مطالب مرتبط


دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!