اقدام پژوهی کاهش مشکلات ریاضی در دانش آموزان چهارم
اقدام پژوهی کاهش مشکلات ریاضی در دانش آموزان چهارم
اقدام پژوهی کاهش مشکلات ریاضی در دانش آموزان چهارم
فرمت فایل ورد و قابل ویرایش
تعداد صفحات مندرج در توضیحات فایل
قسمتی از فایل
نام فایل:اقدام پژوهی کاهش مشکلات ریاضی در دانش آموزان چهارم
مقدمه:اقدام پژوهی کاهش مشکلات ریاضی در دانش آموزان چهارم
به محض اینکه کودک به مدرسه پا میگذارد با درسی به نام ریاضی آشنا میشود و معلم میگوید: «درس ریاضی را جدی بگیرید و برای فهمیدن آن احتیاج به تمرین بیشتری دارید».
همین کلمهی جدی بگیرید برای دانشآموز مشکل آفرین است، زیرا یادگرفته است که کارهای سخت را جدی بگیرد.
در نتیجه با ترس به مسائل آن نگاه کرده و ترس از این دارد که ممکن است ان را خوب یاد نگیرد و این امر مقدمهای است برای دوری کردن.
و حتی به وجودآمدن نفرت از درس ریاضی در کودکان در صورتی که روژه گورسانی در مورد ریاضی میگوید: «نخستین وظیفه ریاضیات، ساختن و تحولدادن چیزی به جامعه است.
که امروزه کمتر کسی خواستار آن است، یعنی «انسان» انسانی که بیاندیشد، انسانی که درست را از نادرست تشخیص دهد، انسانی که شناخت و انتشار حقیقت را بر بسی چیزها از جمله یک تلویزیون برتری دهد.
خلاصه یافتههای اولیه:
– معلمین ما معمولاً در کلاس درس متکلم وحده هستندو درس ریاضی که مخصوصاً در پایه چهارم باید با روشهای گوناگون تدریس شود.
-معلم آن طور که باید آموزش لازم را ندیده به طور مثال با اصول یادگیری آشنا نیست که بتواند از آن در امر تدریس بهره گیرد.
-وسایل کمک آموزشی که نقش مهمی در ارائه مفهوم ریاضی دارند به حد کافی در اختیار معلم و دانش آموز نیست.
-تراکم بیش از حد جمعیت در کلاس
-عدم ارتباط ریاضی در پایههای مختلف
-نقش خود دانش آموز در گیرایی مفاهیم از نظر رشد جسمی و هوش
مقدمه ۴
توصیف وضعیت موجود ۴
گردآوری اطلاعات (شواهد ۱): ۵
خلاصه یافتههای اولیه: ۵
نکاتی چند در باره آموزش ریاضی: ۶
راههای پیشنهادی برای تدریس ریاضی: ۸
گردآوری اطلاعات (شواهد ۲): ۹
پیشینهٔ عملی ۱۰
راه حلهای پیشنهادی ۱۴
نتایج: ۱۸
نتیجه گیری ۱۹
منابع ۲۰
دیدگاه ها