no-img
سایت دبیران فایل

نمونه طرح مصباح الهدی - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

نمونه طرح مصباح الهدی
zip
خرداد ۱۱, ۱۴۰۱
۰ تومان
رایگان – خرید

نمونه طرح مصباح الهدی


نمونه طرح مصباح الهدی مدارس ابتدایی نمونه کامل و فاخر

نمونه طرح مصباح الهدی چیست: برنامه  مصباح الهدی موضوعی است که در رابطه با آن پژوهش های زیادی نگارش می شود. همچنین در رابطه با موضوع اجرای طرح مصباح الهدی چهارده معصوم و بررسی روابط و تاثیرات آنها بر روی هم نیز جای بسی تامل است.  نمونه طرح مصباح الهدی

به منظور ترویج سبک زندگی اسلامی– ایرانی و ایجاد روحیه مطالعه و پژوهش در زمینه فرهنگ و سبک زندگی اهل بیت و ائمه اطهار(ع)، طرح “مصباح الهدی” در مدارس  آغاز شد. نمونه طرح مصباح الهدی
 در این طرح هرسال تمامی دانش آموزان مدارس  با زندگی نامه، احادیث، سبک و سیره زندگی یکی از معصومین آشنا می شوند. نمونه طرح مصباح الهدی

این طرح به منظور توسعه و ترویج فرهنگ اهل بیت ائمه اطهار(علیه السلام) و سبک زندگی اسلامی ایرانی در مدارس کشور اجرا می شود.

اهداف این طرح شامل ترویج سبک زندگی اسلامی، ایرانی با بهره گیری از زندگی چهارده معصوم (علیه السلام)، آشنایی همه جانبه دانش‌آموزان و فرهنگیان با زندگی‌نامه چهارده معصوم(ع) ، شناخت سیره عملی و اخلاقی پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) و به‌کارگیری آن در زندگی و … است

در این طرح دانش آموزان و فرهنگیان می توانند در زمینه هایی از قبیل زندگی امام معصوم(ع)، کرامات، حکایات، داستان های کاربردی، احادیث و روایات آموزه هایی را فراگرفته و در قالب شرکت در مسابقات فرهنگی هنری از قبیل کتابخوانی، نقاشی، عکس، فیلم کوتاه، داستان، تئاتر و بهره مندی از فضای مجازی مانند وب سایت، وبلاگ نویسی و پیامک فعالیت کنند.

 

طرح مصباح الهدی

 رشته های مسابقه:

شعر،مقاله و تحقیق ،داستان نویسی،وبلاگ،نشریه دیجیتال،طراحی نرم افزار،فیلم کوتاه،مستند،پویانمایی،نماهنگ،سرود،خوشنویسی،طراحی،نقاشی،تصویرسازی،پوستر،عکاسی،گرافیک

موضوعات مسابقه:

-زندگی نامه امام رضا(ع) و امام زمان(عج)

-کرامات،حکایات و داستان های کاربردی

-احادیث و روایات

-سبک زندگی(سیره عملی و اخلاقی)

-مهدویت

چه فعالیتهایی باید در این طرح صورت پذیرد ؟

علاقه مندان به شرکت در این پویش می توانند با توجه به مقطع تحصیلی ، فرهنگی یا ولی بودن در رشته های نقاشی ، پوستر دیجیتال ، تهیه کلیپ نشریه الکترونیک قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه ، خطاطی ،معرفی کتاب ، داستان نویسی ، مقاله ، مسابقه کتابخوانی  شرکت نمایند.
 با حضور کادر آموزشگاه امام جماعت و اولیا علاقه مند، تدوین برنامه سالانه ، دعوت از سخنرانان فعال، اجرای اردوی زیارتی. تشکیل نمایشگاه های فصلی، طراحی پوستر، اجرای سرود همگانی و طراحی وبلاگ به عنوان  برنامه های اصلی طرح مصباح الهدی نام برد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس  تهیه بروشور،تراکت،نشریه الکتریکی،نشریه دیواری، تشکیل شب شعر، بیان زندگی امام زمان (عج)به صورت نمایش،نقاله خوانی،پرده خوانی،تهیه شجره نامه امام زمان (عج)، برگزاری مسابقات پژوهش،کتابخوانی ،دل نوشته،خطاطی را از  دیگر محورهای اجرای  طرح مصباح الهدی دانست.

هدف طرح مصباح الهدی چیست؟ 

 هدف از اجرای این طرح، آشنایی دانش آموزان با زندگی چهارده معصوم(ع)، تقویت و تعمیق اعتقادات دینی و ایجاد فضای انس و محبت به اهل بیت و ائمه اطهار(ع) در دانش آموزان، پاسخگویی به مسائل دانش آموزان در موضوعات دینی و مذهبی است، همچنین بصیرت افزایی و مبارزه با تهاجم فرهنگی را از دیگر اهداف اجرای طرح ” مصباح الهدی “در مدارس می باشد.
توسعه و تعمیق بصیرت دانش‌آموزان، به منظور مقابله با بدعت‌ها، خرافات و تهاجم فرهگی دشمنان، تقویت و تعمیق اعتقادات دینی و ایجاد فضای انس و محبت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در بین دانش‌آموزان و  ایجاد روحیه مطالعه، تحقیق و پژوهش در زمینه سبک زندگی پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار (ع) را از دیگر اهداف اجرای طرح «مصباح الهدی» در مدارس این استان برشمرد.
با توجه به تأکید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنی بر ضرورت شناخت چهارده‌ معصوم (ع) و کاربردی کردن آموزه‌های آن ائمه اطهار، این طرح در مدارس لرستان با محوریت سیره عملی امام حسن عسگری (ع) اجرا می‌شود.

طرح مصباح الهدی چیست؟ 

مصباح الهدی مجموعه ای از فعالیتهاست که هرشهر و استانی بنا به بخشنامه ی ارسالی،که نام معصومین برآنها گذاشته میشه باید اقداماتی را در شناساندن آن معصوم به دانش آموزان انجام بدند.

طرح مصباح الهدی

آشنایی با پیامبران و امامان

یکی از مهم ترین مقاصد تعلیم و تربیت دینی در دوره ی ابتدایی ، ایجاد علاقه مندی و محبت نسبت به اولیای دین است تا از این طریق ، راه و روش زندگی شان در کودک اثر گذارده و همچون سرمشق تلقی شود.

ممکن است شما بخواهید در معرفی پیامبران و امامان ، بیشتر به جنبه ی تقدس و احترام معنوی آنان توجه بیشتری داشته و سعی در شناساندن آن ها بعنوان افرادی برجسته و مرتبط با دستگاه غیب و ملکوت داشته باشید.

به همین جهت کرامات و معجزات آنان را بیان کنید. اما باید متذکرشد که این شیوه ، برای کودکان ،مناسب نیست .

امامان، باید سرمشق عملی انسان ها باشند . بدین ترتیب مناسب است به زندگی روزمره و سیره ی عملی آنان در زندگی ، توجه و در این باره جستجو شود و از مکارم اخلاق و فضیلت ها و خدمات آنان ، متناسب با سنین کودکان شاهد آورده شود.

خوب است بتوانیم پیشوایان مذهبی را همان گونه که بوده اند، با شرح مهربانی ها ، دلسوزی ها و رفتارها و اخلاق کریمانه شان ، بزرگ و عالیقدر معرفی کنیم .

شرکت در مراسم جشن که برای ولادت آن ها گرفته می شود و حتی مراسمات ویژه ی شهادت خود به خود ، این علاقه ی قلبی را در آنان حاصل میکند. فراهم کردن زمینه های لازم برای دستیابی کودکان به این نتیجه که آنان در زندگی خویش به افراد کمک کرده و سعی داشته اند مردم را از گرفتاری ها نجات بخشند؛

این که با زیر دستان خود مهربان و با آنان صمیمی بوده اند ؛ این که دانا و اهل علم و فضیلت بوده اند با مردم برخوردی سازنده و از روی عطوفت و مهرورزی داشته اند؛

این که با کودکان مهربان بوده اند پر تلاش ، فعال و با پشتکار بوده اندو… می تواند در تلقی کودکان نسبت به ائمه ی دین ، تاثیر مثبت بگذارد. همه ی این آموزه ها بهتر است به بیان صورت داستان های واقعی از زندگی ایشان مطرح شود.

برنامه های پیشنهادی این پروژه:

تشکیل کارگروه این طرح با حضور کادر آموزشگاه
امام جماعت،اولیایی علاقه مند.
تدوین برنامه یی سالانه جهت پیشبردبهترآن و اختصاص پوشه ای جدا.
طراحی برد
دعوت از سخنرانان فعال در این حوزه به خصوص سازمان تبلیغات اسلامی.
تهیه بروشور،تراکت،نشریه الکتریکی،نشریه دیواری در این زمینه.
تشکیل شب شعردرآموزشگاه با حضور دانش آموزان و اولیا.
بیان زندگی آن معصوم به صورت نمایش،نقاله خوانی،پرده خوانی،
تهیه شجره نامه به صورت حجمی ونصب درمکانی مناسب و یا به صورت بروشور.
برگزاری مسابقاتی همچون پژوهش،کتابخوانی ،دل نوشته،خطاطی،
اجرای اردوی زیارتی برای معصومی که قبرمبارکش در همان شهرمربوطه باشد.
تشکیل نمایشگاههای فصلی با این مضمون.
طراحی پوستر توسط اولیا و همکاران علاقه مند.
اجرای سرودهمگانی،سرودجشنواره
یک روز جشنواره ی سفال کاری درمدرسه با هدف ساخت نام معصوم عزیز.
طراحی وبلاگ و دعوت به بازدیداولیا ازآن.
ودر پایان جمع بندی و مستندسازی ازکارهای انجام شده و ارسال آن به اداره این تاریخ در مناطق مختلف متغیره .
طرح مصباح الهدی چیست,طرح مصباح الهدی مدارس ابتدایی,طرح مصباح الهدی مدرسه,طرح مصباح الهدی در مدارس چیست,طرح مصباح الهدی در مدارس سال ۱۴۰۲,طرح مصباح الهدی در مدرسه,نمونه طرح مصباح الهدی در مدارس ابتدایی,اجرای طرح مصباح الهدی در مدارس,اجرای طرح مصباح الهدی,دانلود رایگان طرح مصباح الهدی,طرح مصباح الهدی در مدارس ابتدایی,طرح مصباح الهدی مدارس,دانلود طرح مصباح الهدی,دانلود رایگان طرح مصباح الهدی,دبیران فایل, فایل درسی,

طرح مصباح الهدی

 



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!