no-img
سایت دبیران فایل

طرح درس تربیت بدنی آموزش سرویس ساده فورهند در تنیس روی میز - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

طرح درس تربیت بدنی آموزش سرویس ساده فورهند در تنیس روی میز
zip
بهمن ۲۰, ۱۴۰۰
۷,۹۰۰ تومان
۷,۹۰۰ تومان – خرید

طرح درس تربیت بدنی آموزش سرویس ساده فورهند در تنیس روی میز


در این دانلود طرح درس تربیت بدنی آموزش سرویس ساده فورهند در تنیس روی میز را برای شما قرار داده ایم. دانلود طرح درس تربیت بدنی آموزش سرویس ساده فورهند در تنیس روی میز در قالب فایل word آماده خرید و دانلود می باشد.

فرمت فایل: word.دانلود طرح درس تربیت بدنی آموزش سرویس ساده فورهند در تنیس روی میز

نمونه ای از دانلود طرح درس تربیت بدنی آموزش سرویس ساده فورهند در تنیس روی میز

محتوا (مفاهیم / مهارت ها به تفکیک) :
یادگیری صحیح سرویس ساده فرهند همراه با راکت گیری و گارد صحیح در پشت میز
پیامد یادگیری : در پایان جلسه از دانش آموزان انتظار می رود که با راکت گیری وگارد صحیح وبا رعایت فاصله مناسب با میز و پرتاب توپ به طور صحیح به بالا بتوانند سرویس قابل قبولی اجرا نمایند.
مراحل شرح تکالیف یادگیری زمان مواد و منابع یادگیری

برقراری ارتباط در این مرحله برای آشنایی بچه ها وایجاد آمادگی ذهنی درباره ی تکنیک سرویس فرهند،صحبت های خودم را اینگونه آغاز می کنم:
خب بچه ها تاکنون دو ضبه مهم که در بازی های تنیس روی میز کاربرد دارند را یادگرفتیداما برای شروع بازی توسط بازیکن لازم است تکنیک دیگریبه نام سرویس را یاد بگیرید.سرویس انواع مختلفی دارد که این جلسه می خواهم سرویس ساده فورهند را به شما آموزش دهم.همانطور که از نام آن مشخص است با روی راکت به توپ ضربه می زنیم ولی تفاوت هایی با ضربه فورهند دارد.

فرآیند هدایت و ارایه بازخورد اگر بچه ها نیاز به آشنایی بیشتری داشتند عکسی از مراحل اجرای سروس ساده فورهند را به آنها نشان می دهم.
تحلیل و تفسیر آشنایی بچه ها با نام سرویس و اینکه این تکنیک در چه بخشی از بازی کاربرد دارد.

 

به تجربه گذاشتن طبق گروهبندی قبلی کلاس:
۱.داشتن راکت گیری صحیح
۲.در گروه های خود دو به دو وبروی یکدیگر قرار می گیرند و با شنیدن صدای سوت من،فراتی که توپ و راکت داند توپ را بالا انداخته و سپس به شکل فورهند به آن ضربه بزنند و پس از انجام ۳ حرکت توسط نفرات اول، با صدای سوت من توپ و راکت را به نفر مقابل خود می دهند و آنها نیز این حرکت را اجرا می کنند.

فرآیند هدایت و ارایه بازخورد ۱.د بین بچه ها اگر کسی در شیوه راکت گیری مشکل داشت،تمرین اولین جلسه را به آنها یادآوری کرده و از آنها می خواهم تا با راکت خد دست بدهند.
۲.اگر مشاهده کردم که توپ بچه ها زیاد به زمین می افتد و قادر به ضربه زدن به آن نیستند به آنها می گویم که پرتاب خود را طوری تنظیم کنند که ارتفاع آن نه خیلی زیاد باشد و نه خیلی کم.و سپس یک پرتاب صحیح را برای آنها اجرا می کنم.

معرفی طرح درس :

طرح درس چیست؟

طرح درس یک برنامه یا یک چهارچوب منظم و سازماندهی شده است. که معلم آن را طرح ریزی می کند. تا فرایند تدریس و آموزش را هدفمندانه شروع کند، با نظم پیش ببرد و به موقع، به پایان برساند. همچنین طرح درس همانند یک نقشه راه می ماند که مسیر تدریس را مشخص می کند.

طرح درس به دو صورت طراحی می شود. طرح درس سالانه یا ترمی و طرح درس روزانه یا جلسه ای

سالانه یا ترمی

برنامه ای برای یک سال تحصیلی یا یک ترم درسی است که به صورت کلی تدوین می شود.

روزانه یا جلسه ای

برنامه ای برای یک روز یا یک جلسه درسی است که به صورت جزئی تدوین می شود.

اهمیت و فواید استفاده از طرح درس

– استفاده بهینه از زمان

– تحقق بهتر اهداف درسی از نظر کمی و کیفی

– کاهش بی نظمی و هرج و مرج در کلاس

– ایجاد انگیزه در معلم و دانش آموزان

– افزایش اعتماد به نفس مدرس یا معلم

– ایجاد یادگیری عمیق تر و پایدارتر در دانش آموزان

– نهادینه شدن نظم و انضباط در فعالیت های دانش آموزان

نمونه ی پیش نویس یک طرح درس

 

گام اول: مشخصات

گام دوم: اهداف محتوایی و شناختی

به این سؤالات پاسخ دهید:

  • می خواهید دانش آموزان چه مطالبی را بدانند یا قادر به انجام چه کاری باشند؟
  • انتظار دارید دانش آموزان چه دانش، مهارت، استراتژی یا رفتاری را بیاموزند؟
  • دانش آموزان چه محتوا یا مفهوم مهمی را یاد  بگیرند؟
    در این باره به چه استانداردهایی باید مراجعه کرد؟

گام سوم: سؤالات راهنمای درس

چرا دانش آموزان باید به این موضوع علاقه نشان دهند یا آن را بدانند؟

چه سؤالات بحث برانگیزی در مورد این درس وجود دارد؟

چه سؤالاتی دانش آموزان را کمک می کند تا بر جنبه های مهم موضوع تمرکز کنند؟

 

گام چهارم: ارزش یابی

چگونه متوجه می شوید که دانش آموزان به اهداف مورد نظر رسیده اند؟

  • از چه ابزارهایی برای ارزش یابی استفاده می کنید؟
  • دانش آموزان چگونه در ارزش یابی مشارکت خواهند کرد؟
  • چگونه خود را ارزیابی می کنند؟
  • تکنولوژی چه نقشی در ارزش یابی خواهد داشت؟

گام پنجم: ارتباطات

کدام یک از نیازها، علایق و دانسته های قبلی دانش آموزان می تواند مبنایی برای این درس باشد؟

ممکن است دانش آموزان با چه مشکلات مفهومی ای رو به رو شوند؟

چگونه می توان این درس را به سایر موضوعات درسی مرتبط کرد؟

 

گام ششم: فعالیت های یادگیری

دانش آموزان موظف به انجام کدام فعالیت های یادگیری مشارکتی هستند؟

  • چگونه می توانند دانش و مهارت را فرا گیرند، دانایی، توانایی و خلاقیت خود را نشان دهند و یادگیری را مدیریت کنند؟
  •  چه دلایلی وجود دارد که بتوان گفت این درس چالش برانگیز، بین رشته ای یا ویژه است؟
    استفاده از تکنولوژی چگونه به یادگیری دانش آموزان کمک می کند؟

گام هفتم: استراتژی های تدریس

از چه تمرین هایی برای درس استفاده خواهید کرد؟

  • محیط اطراف چه اثری بر یادگیری این فعالیت ها دارد؟
  •  نقش شما چیست؟
  • نقش دانش آموزان در یادگیری درس چیست؟

ویژگی های یک طرح درس مناسب :

۱_ روشی که برای آموزش سوره های قرآن ارائه می شود تداخلی با سایر برنامه های دوره پیش دبستانی نداشته باشد و به صورت هماهنگ و مکمل و در کنار کار قرار گیرد.
۲_ از آنجا که سنین خردسالان قادر به استفاده از نسخه مکتوب قرآن کریم نیستند ،طرح درس باید برای این گروه با این ویژگی کارایی داشته باشد.
۳_ از یک طرف ساده و بی پیرایه باشد و از طرف دیگر دارای جذابیت باشد.
۴_ با ویژگی های روانی و اجتماعی گروه خردسال هماهنگ باشد.
۵_ هماهنگی با گروه و از طرف دیگر استقلال و هویت مستقل را بیاموزد.
۶_ بنابراین لازم است تا مدت زمان کلاس کم باشد.
۷_ با فرهنگ ایرانی و سنت آموزش قرآن کریم در میان ایرانیان هماهنگ باشد.

۱ پکیج طرح درس پایه پنجم ابتدایی تمام دروس

پکیج طرح درس فارسی پنجم ابتدایی تمام دروس

۲ پکیج طرح درس پایه پنجم ابتدایی تمام دروس

پکیج طرح درس فارسی پنجم ابتدایی تمام دروس

راهنمای خرید طرح درس  : برای خرید انلاین طرح درس  ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین طرح درس شوید .در صفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت، طرح درس ، پرسش مهر ،طرح جابر و برنامه سالانه و تقویم اجرایی… عضو کانال شوید:

کانال تلگرام طرح درس:        https://t.me/tarhdaars

.

کانال تلگرام پرسش مهر:         https://t.me/poorseshmehr

.

کانال تلگرام دبیران و ضمن خدمت:  https://t.me/dabirfile

 سروش:

 http://Sapp.ir/dabiranfile

 ایتا:

http://eitaa.com/dabirfile

حتما برای دریافت راهنما و پشتیبانی طرح درس، ضمن خدمت و پرسش مهر عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا )



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!