no-img
سایت دبیران فایل

شیوه نامه جشنواره خوارزمی - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

شیوه نامه جشنواره خوارزمی
zip
بهمن ۲۳, ۱۳۹۸
۰ تومان
رایگان – خرید

شیوه نامه جشنواره خوارزمی


شیوه نامه جشنواره خوارزمی

جشنوارۀ نوجوان خوارزمی در رشتۀ زبان وادبیات فارسی در سه بخش به شرح زیر برگزار می شود:

شیوه نامه جشنواره خوارزمی

بخش نخست: تصویرخوانی

ابتدا دانش آموز عنوانی کوتاه، مناسب و زیبا برای تصویر انتخاب می کند.

توجه به جزئیات:

در این مرحله دانش آموز هرآنچه را که از برونه ی تصویر مشاهده می کند و هرآنچه را که از درونه تصویر (پس زمینۀ تصویر) می بیند و مخیل می کند، در قالب یک یا دو بند به صورت انشایی، کاملاً آزاد وخلاقانه و باتوجه به ارتباط عناصر و پیکرۀ تصویر، بدون توجه به ساختار کتاب(مقدمه، بدنه و نتیجه) می نویسد. (بین ۵-۱۰ سطر)

 پیام تصویر:

در این مرحله دانش آموز پیام و یا پیام هایی که از تصویر برداشت می کند، در یک بند( تا پنج سطر ) سه تا چهار پیام خردورزانه می نویسد.

بخش دوم: نگارش

(مجموع بین ۲۵-۲۰ سطر)

الف) ابتدا دانش آموز از تصویر ارائه شده، یک «موضوع کلی» انتخاب می کند.

ب ) دانش آموز برای موضوع انتخابی خود، به روش بارش مغزی، با توجه به تصویر( برونه و درونۀ تصویر) معناسازی وخوشه سازی می کند.

پ) نوشتن بند مقدمه:

دانش آموز – آن چه که قرار است در بند تنه بنویسد- یعنی بخش از خوشه سازی ها و معناسازی ها را در بند مقدمه، معرفی ایی کلی می کند. در واقع دانش آموز ، در این بخش، مقدمۀ متن خود را می نویسد. به بیان دیگر نویسنده؛ بخش مقدمه را به معرفی موضوع و بیان ایدۀ اصلی خود از موضوع اختصاص می دهد. می توان گفت؛ نویسنده در بند مقدمه طرز تفکر و برداشت خود را از موضوع می نویسد.( بین ۲- ۵ سطر)

ت) نوشتن بند تنه/بدنه:

بند تنه بخش اصلی نوشته است.دراین بخش نیازی نیست که دانش آموز هر آنچه در تصویر می بیند.

تمام اجزا را را بنویسد، زیرا مشاهدات خود را از تمام اجزا و عناصر در بخش تصویرخوانی (توجه به جزئیات) نوشته است.

آنچه ارزش دارد؛این است که دانش آموز، آن سه یا چهار مورد را که از تصویر، معناسازی کلی انجام داده است.

و در واقع بخش یا بخش هایی ازتصویر، ریز موضوع نوشته اش در بند های تنه قرار گرفته است.

در بند بدنه به صورت جملۀ موضوع می نویسد و جملات موضوع را با شرح، تفسیر، توضیح، دلیل و تأیید و… تقویت، پشتیبانی و حمایت می کند.
در واقع هریک از معناسازی های کلی ، موضوع نوشتۀ فرد در بخش تنه خواهد بود.
به طور مثال اگر دانش آموزی یک موضوع کلی انتخابی از تصویر را ،چهار واژه خوشه سازی و معناسازی کرده باشد، هریک از آن واژه ها؛ موضوع یک بند در بخش بدنه خواهد بود.

س) بند نتیجه:

آخرین بخش نوشتۀ دانش آموز، بند نتیجه است. در این مرحله دانش آموز می بایست از نوشته اش جمع بندی ایی تأثیرگذار و تفکر برانگیز داشته باشد. متن تولیدی فرد در پایان می بایست فرجامی خوش، تفکربرانگیز و تأثیرگذار باشد.(۲- ۴ سطر)

۳بخش سوم: خوانش:

دانش آموز فقط بخش نگارش را اجرای خوانش داشته باشد و نیازی نیست که بخش اول نوشته (تصویرنویسی= انتخاب عنوان، توجه به جزئیات و پیام را) بخواند.

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و ضمن خدمت انتصاب مدیران … عضو کانال شوید:

کانال تلگرام ضمن خدمت فرهنگیان:  https://t.me/dabirfile

کانال سروش: http://Sapp.ir/dabiranfile

کانال ایتا: http://eitaa.com/dabirfile

حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)



دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!