no-img
سایت دبیران فایل

دانلود گزارش کارورزی ۳ رشته راهنمایی و مشاوره - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

دانلود گزارش کارورزی ۳ رشته راهنمایی و مشاوره
zip
خرداد ۱, ۱۴۰۱
۱۱,۹۰۰ تومان
۱۱,۹۰۰ تومان – خرید

دانلود گزارش کارورزی ۳ رشته راهنمایی و مشاوره


دانلود گزارش کارورزی ۳ رشته راهنمایی و مشاوره

کارورزی دانشگاه فرهنگیان : دانلود گزارش کارورزی ۳ رشته راهنمایی و مشاوره

کارورزی شماره ۳

فرمت کارورزی : word  قابل ویرایش

تعداد صفحات کارورزی : ۱۰۸

کارورزی مربوط به رشته : راهنمایی و مشاوره

قسمتی از فایل گزارش کارورزی ۳ رشته راهنمایی و مشاوره

فهرست مطالب  گزارش کارورزی ۳ رشته راهنمایی و مشاوره
تشکر و قدر دانی ۴
مقدمه ۶
فصل اول:گام اول کنش پژوهی ۸
ویژگی‌های من ۹
تصویری از معلم بودن خود ۱۰
شیوه‌ی تدریس خود ۱۱
تحلیل موقعیت ۱۲
بیان اهداف /ایده ها/فرضیه ها/پرسش ها ۱۵
گزارش روایی روز اول ۱۷
گزارش های روزانه ۱۹
طرح درسها ۶۱
شرح وظایف پست سازمانی ۸۰
تصاویر مربوطه ۸۳
نتیجه گیری ۱۰۷
منابع ۱۰۸

گزارش کارورزی 3 رشته راهنمایی و مشاوره

( ۱- اهمیت کارورزی از نظر شما به عنوان یک کارورز ۲ – تاًثیر تکالیف کارورزی ۱ و ۲ بویژه کارورزی ۳ در رشته حرفه‌ای دانشجو شما.)

۱ – اهمیت کارورزی از نظر شما به عنوان دانشجوی کارورز:

به عنوان یک دانشجو معلم و با توجه به این که بعداً به عنوان یک معلم باید در مدرسه حضور یابم گذراندن دوره‌های کارورزی در مدارس می‌تواند تا حدودی توانایی‌هایی که به صورت بالقوه از طریق واحدها و دروسی که مرتبط با امر تحصیل، تدریس و پرورش هست را به توانایی‌های باالفعل تبدیل کند.

کارورز با مشاهده موقعیت‌هایی که در مدرسه میان دانش‌آموزان و اولیا مدرسه اتفاق می‌افتد و تاًمل و تفکر درباره آنها، بهتر می‌تواند با موقعیت‌های غیرقابل پیش‌بینی مواجهه شود، و عملکرد بهتری داشته باشد و تا حدودی آن‌ها را پیش‌بینی کند و برای بوجود نیامدن موقعیت‌هایی که به مسئله آموزش و پرورش دانش‌آموزان آسیب وارد می‌کند تمهیداتی را بیاندیشد؛ هم‌چنین دوره‌های کارورزی و قرار گرفتن در کنار کسانی که عموماً سالهای زیادی سابقه تدریس و حضور در فضای آموزشی دارند می‌تواند به افزایش تجارب کارورز کمک کند.

حضور کارورز هرچند ساعاتی محدود در هفته این امکان را می‌دهد تا محیط مدرسه را به عنوان یک معلم درک کند و دقت در فضای فیزیکی، قوانین، نوع آموزشی که در مدرسه جاریست و فضای عاطفی که بر روابط حاکم است نیز به افزایش این درک کمک می‌کند؛ وقتی با نگاهی موشکافانه و تحلیلی به همه چیز نگاه می‌کند خودبه‌خود این مسائل در ناخودآگاه وی مهم جلوه می‌کند و بعدها که معلم شد نیز به این مسائل حساسیت نشان می‌دهد.جایگاه حرفه ی معلمی در جوامع مختلف بویژه کشور های در حال توسعه از موقعیت اجتماعی مهمی برخوردار است،لذا تربیت و تامین نیوی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش وظیفه سنگین و داری اهمیت است،که در کشور ما بر عهده ی دانشگاه فرهنگیان می باشد. در علوم مختلف همواره در مورد مفاهیم تئوری و عملی و بکار بردن دانش و اطلاعات آموخته شده در عمل، جهت تثبیت آنها بحث بوده است.در آموزش دانشجو معلمان نیز این موضوع توسط کارورزی نمود بیرونی می یابد و مفاهیم آموخته شده توسط دانشجو معلمان در طول تحصیل ، چه قبل و چه حین کارورزی ، از نظریه های روانشناسی پیاژه ، ویگوتسکی ، گاردنر ، تا نظریات کانت ، دیویی در اصول و فلسفه در قالب درس هایی همچون روانشناسی عمومی و تربیتی ، فلسفه ، جامعه شناسی و اصول و مبانی اموزش و پرورش گرفته تا مقدمات برنامه ریزی آموزشی و درسی ، روش ها و فنون تدریس و ادبیات کودکان و… همه و همه زمانی مفید خواهند بود که توسط دانشجو معلم کارورز ، مورد استفاده قرار گیرند. بدون تردید کارورزی نه تنها وظیفه ی پیوند میان نظر و عمل را دارد بلکه در پرورش هویت حرفه ای دانشجو معلمان نقش اساسی دارد. تعهد ، تخصص ، پویایی ، پیشرفغت و بالندگی باید در طول تحصیل و بویژه کارورزی حاصل گردد.

۲ تاًثیر تکالیف کارورزی ۱ و ۲ بویژه کارورزی ۳ در رشته حرفه‌ای دانشجو معلم کارورز:

کارورزی یک شامل بررسی مدرسه از نظر فیزیکی، ساختار و قوانین، جو عاطفی و آموزشی بود و در کارورزی ۲ کارورز می‌بایست به طراحی درس و اجرای آن در کلاس بپردازد و نتایج آن را مورد بررسی قرار دهد. به نوعی هر دوی این کارها بصورت خلاصه‌تر در کارورزی ۳ نیز مطرح شده است که همه‌ی این‌ها برای جلب توجه کارورز به جنس فضای که قرار است در آن کار کند می‌باشد.

ارتباط سالم میان – فردی و رابطه تنگاتنگ آن با بهبود مسائل آموزشی است. هم‌چنین اجرای قوانین در مدرسه می‌تواند به قانون‌پذیری دانش‌آموز در زندگی آینده آنان کمک کند. همینطور آموزش اگر به درستی اتفاق بیفتد آنان را برای پذیرش نقش‌های اجتماعی در آینده آماده می‌کند.

من حیث‌المجموع، دوره‌های کارورز در آشناسازی کارورز با نقشی که در آینده نه چندان دور عهده‌‌دار آن خواهند نقش انکار‌ناپذیری دارد.

 

فصل اول:گام اول کنش پژوهی

در طول دوره‌ی کارورزی یک یادگرفتم به عنوان عضوی از یک مجموعه به عناصر و اجزای دیگر مجموعه به صورت تک‌تک و پس در کنار هم و تاًثیر و تاًثری که برهم دارند دقت کنم. به عنوان مثال اینکه فضای فیزیکی مدرسه چطور میان اعضا تقسیم شده، آیا عدالت در اختصاص امکانات رعایت شده یا خیر. مثلاً امکانات آموزشی در همه‌ی کلاس‌ها یکسان است؟ تاًثیر جو عاطفی بر مسائل آموزشی چگونه بوده است.

دانش‌آموزان بیشتر جذب چه نوع شخصیت‌هایی در مدرسه می‌شوند. این امر باعث دقت بیشتر کارورز به محیط کارش می‌شود. یا در کارورزی ۲ چگونگی طراحی آموزشی را یادگرفتم و سعی کردم که براساس آن چندجلسه‌ای را در کلاس تدریس کنم یادگرفتم تنها نوشتن مراحل مهم نیست بلکه تطبیق آن با فضا و جو واقعی که بر کلاس حاکم است نیز مهم می‌باشد؛ چون تدریس در خلاء انجام نمی‌شود و معلم باید توانایی جذب دانش‌آموزان به مبحث را داشته باشد تا دانش‌آموزان علاوه بر تحصیل لذت نیز ببرند زیرا طبق تحقیقات یادگیری بیشتر از آن که نیازمند )تمرین hard work) باشد نیازمند لذت (enjoyment می‌باشد پس علاوه بر توجه به هم ( سلمی مباحث با ویژگی‌های ذهنی دانش‌آموز در این مقطع به روش‌های علاقه‌مند کردن آنها و افزایش اشتیاق آنها کمک کرد.

بنابراین به عنوان یک دانشجو – معلم یاد گرفتم سعیم بر این باشد که طرح‌ها را مطابق با واقعیت بنویسم نه صرفا یک طرح آرمانی که قابل اجرا در محیط واقعی نباشد

 

تصویری از معلم بودن خود:

برای نیل به اهداف آموزش و پرورش، مهیا بودن دانش‌آموز به تنهایی کفایت نمی‌کند و معلم که رکن مهمی در آموزش و پرورش محسوب می‌شود نیز باید از آمادگی کافی برخوردار باشد. برای نیل به اهداف آموزش و پرورش، معلم باید روش‌های کارکردن صحیح با دانش‌آموزان را نیز بداند و در موضوع درس تخصص داشته باشد. معلمی که در درسش مسلط نیست، در کلاس احساس امنیت نمی‌کند و قدرت اداره کلاس را ندارد.

آشنایی معلم با فنون راهنمایی، تدریس را پربارتر و موًثرتر می‌سازد اگر معلم علاوه برمهارت در روش‌های تدریس از فنون راهنمایی نیز مطلع باشد، اولا می‌تواند محیطی فراهم آورد که در آن دانش‌آموزان بدون آنکه از تنبیه و نمره کم بترسند درس را یاد بگیرند و به تقلب و دروغ هم متوسل نشوند؛ ثانیاً نقاط قوت دانش‌آموز را می‌شناسد و در صدد اصلاح موارد ضعف او برمی‌اید؛ ثالثاً به محض مشاهده علائم ناسازگاری و اشکال در یادگیری دانش‌آموز، به رفع آن مبادرت می‌ورزد تا از پیدایش رفتارهای نامطلوب پیش‌گیری شود؛ رابعاً با اطلاع و آگاهی از تفاوت‌های فردی و اعمال روش‌های مناسب، یادگیری و رشد جنبه‌های گوناگون شخصیت دانش‌آموز را تسریع و تقویت می‌کند.

امید است با افزایش سطح دانش و مهارت و تجربه، در زیر سایه خداوند منان و با کمک اساتید بتوانم عضوی مفید و موثر در جامعه معلمی باشم.

 

 

 

 

 

 

شیوه‌ی تدریس خود

در همه‌ی درس‌‌ها ایجاد تنوع در روش‌های یاددهی علاوه بر لزوم وجود خلاقیت در معلم باعث ایجاد شور و نشاط بیشتر در دانش‌آموزان نیز می‌شود؛ یکی ازشیوه‌های بسیار مورد توجه در تدریس امروزی، شیوه مشارکتی، بارش نفری، جمعی و استفاده از تفکر جمع است.

معلمی که از فنون راهنمایی آگاه است. از تشویق و تنبیه به درستی استفاده می‌کند. چنین معلمی می‌داند که استفاده از یک نوع تشویق و تنبیه برای پیشرفت یا تغییر رفتارهای نامناسب همه دانش‌آموزان موًثر واقع نمی‌شود و در کاربرد روش‌ها باید تفاوت‌های فردی را مدنظر قرار داد.

معلم آگاه هم‌چنین می‌داند که چه موقع و چگونه با والدین تماس بگیرد و با چه شیوه‌ای والدین را در جهت یاری رساندن به دانش‌آموزان برانگیزاند. از این رو معلم اگر با فنون راهنمایی و مشاوره آشنا باشد و در کارش از آن بهره گیرد نیل به اهداف آموزش و پرورش تسریع و تسهیل خواهد شد.

ضرورت کارورزی دانشگاه فرهنگیان و اهداف کارورزی

برنامه کارورزی فرصت برقرار ساختن پیوند میان آموخته های نظری با محیط های واقعی آموزشی- تربیتی و   عمق بخشیدن به تجربه های پیشین در جهت توسعه شایستگی های حرفه ای و دست یابی به ظرفیت غایی کنش عملی در کلاس درس را فراهم می کند.

اهمیت و ضرورت کارورزی

به منظور دستیابی به معلمانی کارآمد و ماهر که بتوانند نیازها و اهداف آموزش و پرورش را برآورده سازند.
برنامه هایی با عنوان کارورزی برای دانشجو – معلمان امروز که به نوعی معلمان آینده می باشند، طراحی شده است.
اهمیت وضرورت اجرای برنامه کارورزی برای کسب صلاحیتهای حرفه ای معلمان تا آن اندازه مهم است.
که به عقیده بسیاری از افراد، بدون گذراندن واحدهای مربوط به کارورزی،

نباید به دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، اجازه تدریس در مدارس داده شود

کارورزی در حین تحصیل در دانشگاه موجب می شود که :

 الف) اطلاعات نظری دانشجو- معلمان به عمل در می آید ودو عامل موثر در تدریس، یعنی علم وعمل باهم توام می شود.

ب) دانشجو – معلمان از فرایند تئوری و نظری یاددهی و یادگیری خارج و با محیط واقعی وفرایند حقیقی یاددهی ویادگیری آشنا می شوند.

پ) به طور ملموس و واقعی مشکلات تدریس را حس می کنند و در مدرسه یا دانشکده با مدرسان در میان می گذارند واز راهنمایی های علمی وعملی آنان بهره مند می شوند.

ت) با تمرین معلمی اعتماد به نفس لازم را کسب کرده تا حدودی خود می توانند بدون اضطراب در مدارس، به تدریس شوند.

ث) با قوانین ومقررات آموزشی در مدرسه و کلاس وتا حدودی با وظایف کارکنان آشنا می شوند

لیست دانلود نمونه کارورزی دانشگاه فرهنگیان

لینک ⇐    دانلود نمونه کارورزی ۱

دانلود نمونه کارورزی ۲

لینک ⇐ دانلود نمونه کارورزی ۳

دانلود نمونه کارورزی ۴

نمونه پروژه کارنمای معلمی

قابل توجه کسانی که سوالات ضمن خدمت  پدافند زیستی را خریداری و دانلود کرده اند:

 

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

 راهنمای دانلود:

  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید از طریق زیر با ما تماس بگیرید.

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و ضمن خدمت انتصاب مدیران … عضو کانال شوید:

کانال تلگرام ضمن خدمت فرهنگیان:  https://t.me/dabirfile

کانال سروش:

 http://Sapp.ir/dabiranfile

کانال ایتا:

http://eitaa.com/dabirfile

حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)

برای اطمینان بیشتر کاربران گرامی

تضمین و راهنمایی برای خرید , پاسخ دهی به اشکالات خرید و عدم دانلود  توسط مدیر وبسایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته

بعدا از خرید فایل لینک دانلود مستقیم در صفحه مرورگر ظاهر میشود و یک لینک دانلود به ایمیل شما بصورد خود کار ارسال می گردد 

در صورت درخواست از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود

آیدی پشتیبانی سروش دبیران فایل: https://sapp.ir/dabiranfile
آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!