no-img
سایت دبیران فایل

دانلود گزارش کارورزی ۲ طراحی فعالیت یادگیری - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

دانلود گزارش کارورزی ۲ طراحی فعالیت یادگیری
zip
خرداد ۲, ۱۴۰۱
۱۲,۹۰۰ تومان
۱۲,۹۰۰ تومان – خرید

دانلود گزارش کارورزی ۲ طراحی فعالیت یادگیری


دانلود گزارش کارورزی ۲ طراحی فعالیت یادگیری

کارورزی دانشگاه فرهنگیان : دانلود گزارش کارورزی ۲ طراحی فعالیت یادگیری

کارورزی شماره ۲

فرمت کارورزی : word  قابل ویرایش

تعداد صفحات کارورزی : ۵۳

کارورزی مربوط به رشته : 

قسمتی از فایل گزارش کارورزی ۲ طراحی فعالیت یادگیری

چکیده گزارش کارورزی ۲ طراحی فعالیت یادگیری

در عصر حاضر با توجه به اینکه آموزش حضوری به بصورت آموزش مجازی و غیر حضوری در آمده است معلمان و دانش آموزان در این فضا با مسائل و مشکلات جدیدی رو به رو شده اند. مشکلاتی از قبیل خسته کننده بودن این کلاس ها برای دانش آموزان و عدم مشارکت آنها در کلاس، بدفهمی درسی ، از یاد رفتن زود هنگام مطالب قبلی و… میتوان نام برد. در پژوهش های پیشین در رابطه با نحوه رفع این مسائل در قالب حضوری بودن کلاس ها از روش هایی استفاده شده است که در کلاس های حضوری کارکرد دارد و متناسب با شرایط کلاس های مجازی نمی‌باشند. در این پژوهش به دلیل همه گیری ویروس منحوس کرونا انجام تحقیق به صورت میدانی امکان پذیر نبود در همین راستا سعی شده با رجوع در سایت ها و منابع دیگر اطلاعات و راه حل هایی برای حل این مسائل به دست آورده شود. هدف اصلی این پژوهش پیدا کردن راه حل هایی  مناسب برای از بین بردن برخی مسائل کلاس های مجازی می‌باشد .

فهرست مطالب گزارش کارورزی ۲ طراحی فعالیت یادگیری

چکیده ۱
مقدمه ۲
فصل اول: طراحی
طراحی فعالیت یادگیری (۱)
مسأله یابی ۳
تبیین مسأله شناسایی شده ۳
راه حل ها یا خرده فعالیت های پیشنهادی ۴
خرده فعالیت منتخب ۴
پیامد های اجرای این خرده فعالیت ۵
نیاز ها و ویژگی های مخاطبان ۵
منابع و مواد و رسانه های مورد نیاز ۵
مراحل و گام های اجرای این خرده فعالیت ۶
معیار موفقیت این خرده فعالیت ۷
طراحی فعالیت یادگیری (۲)
مسأله یابی ۸
تبیین مسأله شناسایی شده ۸
راه حل ها یا خرده فعالیت های پیشنهادی ۸
خرده فعالیت منتخب ۹
پیامد های اجرای این خرده فعالیت ۹
نیاز ها و ویژگی های مخاطبان ۱۰
منابع و مواد و رسانه های مورد نیاز ۱۰
مراحل و گام های اجرای این خرده فعالیت ۱۰
معیار موفقیت این خرده فعالیت ۱۱
طراحی فعالیت یادگیری (۳)
مسأله یابی ۱۲
تبیین مسأله شناسایی شده ۱۲
راه حل ها و خرده فعالیت های پیشنهادی ۱۳
خرده فعالیت منتخب ۱۳
پیامد های اجرای این خرده فعالیت ۱۳
نیاز ها و ویژگی های مخاطبان ۱۴
منابع و مواد و رسانه های مورد نیاز ۱۴
مراحل و گام های اجرای این خرده فعالیت ۱۴
معیار موفقیت این خرده فعالیت ۱۵
طراحی فعالیت یادگیری (۴)
مسأله یابی ۱۶
تبیین مسأله شناسایی شده ۱۶
راه حل ها و خرده فعالیت های پیشنهادی ۱۷
خرده فعالیت منتخب ۱۷
پیامد های اجرای این خرده فعالیت ۱۸
نیاز ها و ویژگی های مخاطبان ۱۸
منابع و مواد و رسانه های مورد نیاز ۱۸
مراحل و گام های اجرای این خرده فعالیت ۱۸
معیار موفقیت این خرده فعالیت ۱۹
فصل دوم: اجرای خرده فعالیت ها
گزارش روایی اجرای خرده فعالیت (۱) ۲۰
استنباط ۲۱
بازخورد دانش آموزان ۲۱
بازنگری ۲۲
قضاوت ۲۲
گزارش روایی اجرای خرده فعالیت (۲) ۲۳
استنباط ۲۴
بازخورد دانش آموزان ۲۴
بازنگری ۲۵
قضاوت ۲۵
گزارش روایی اجرای خرده فعالیت (۳) ۲۶
استنباط ۲۷
بازخورد دانش آموزان ۲۸
بازنگری ۲۸
قضاوت ۲۹
گزارش روایی اجرای خرده فعالیت (۴) ۳۰
استنباط ۳۱
بازخورد دانش آموزان ۳۱
بازنگری ۳۱
قضاوت ۳۲
فصل سوم: ارزیابی (تحلیل روند فرآیند کارورزی ۲)
راویت کلی فرآیند کارورزی ۲ ۳۳
نتیجه گیری ۳۶
منابع ۳۷
پیوست ها ۳۸

مقدمه گزارش کارورزی ۲ طراحی فعالیت یادگیری

در کارورزی ۲ برخالف ترم قبل،مشاهدات باید به درون کلاس منتقل شود ودرواقع مشاهدات داخل

کلاس را باید ثبت نمود. در کلاس درس دانشجو منفعل نیست و شرایط فیزیکی ، عاطفی و آموزشی

کلاس را زیرنظردارد. در این ترم دانشجو باید فکور باشد وبه آنچه که در کلاس اتفاق می افتد توجه

داشته باشد و آنها را ثبت کند. حضور دانشجو در کلاس به عنوان دستیار برای معلم تلقی می شود در

واقع دانشجو باید به فعالیت های معلم در کلاس کمک کند ودر فعالیت های علمی، آموزشی شرکت

کند.

هدف از گزارش کارورزی:

هدف اصلی این گزارش انجام راه حل هایی مناسب برای حل برخی مسائل مربوط به کلاس های مجازی از قبیل عدم مشارکت دانش آموزان،مرورمباحث گذشته، بدفهمی درسی و عدم جذابیت تدریس می‌باشد.

فصل اول: طراحی

طراحی فعالیت یادگیری (۱)

 

مسأله یابی

ساعت ۸ صبح روز ۲۹/۱۱/۹۹ معلم در کلاس واتساپی خود حاضرشد . ابتدا با ارسال چند پیام متنی به کلاس خود صبح بخیر گفتند و احوالپرسی کردند سپس تدریس خود را آغاز کردند. ابتدا یک تصویر از صفحه ۶۸ کتاب که مربوط به تمرین اول و دوم درس پنجم میشد را برای دانش آموزان بارگذاری کرد. در تصویر ارسال شده جواب هر دو تمرین نوشته شده بود ولی چون تمرین دوم نیاز به توضیح بیشتری داشت معلم هر کدام از بخش های آن تمرین را یکی یکی به صورت فایل صوتی برای دانش آموزان توضیح می داد. پس از پایان تمرین دوم معلم از دانش آموزان درخواست کرد که اگر سوالی یا مسئله در رابطه با تمرین دوم درس دارند را بیان کنند تا به آنها پاسخ دهد اما هیچ یک از دانش آموزان انگار سوالی نداشتند.

پس گذشت چند دقیقه معلم دوباره یک تصویر از صفحه ۶۹ کتاب را که مربوط به تمرین سوم و چهارم درس پنجم بود را برای دانش آموزان به اشتراک گذاشت که پاسخ هر دو تمرین در آن نوشته شده بود . در تمرین چهارم چند جمله داده شده بود که هم باید ترجمه آنها نوشت و هم جلوی هر عبارت چند نقش نوشته شده بود که باید آن نقش ها را  در عبارت رو به روی خودت پیدا میکردند . در تصویر ارسالی فقط ترجمه عبارت گفته شده بود به همین خاطر معلم از دانش آموزان خواست که با او برای پیدا کردن آن نقش ها مشارکت کنند اما متاسفانه جز چند نفر از دانش آموزان بقیه مشارکتی نمیکردند. معلم از همکاری دانش آموزانی که مشارکت میکردند تشکر کرد و برای هر یک از عبارت به ترتیب یک فایلی صوتی ارسال کرد که در آنها به خوبی توضیحات مربوط به هر عبارت داده شده بود بعد از آن معلم از دانش آموزان خواست اگر سوالی داشتند آن را بیان کنند .

 

تبیین مسأله شناسایی شده

وجود یک طرفه بودن تدریس و عدم مشارکت دانش آموزان در فرایند تدریس و همچنین استفاده معلم تنها به صورت روش سخنرانی برای کارورز آشکار گردید.

 

(۳)

همان طور که گفته شد در طول تدریس انجام شده معلم تنها به صورت سخن ران بوده و دانش آموزان در حین تدریس هیچ گونه عکس العملی از خود نشان دادند .

به دلیل مجازی بودن کلاس و عدم شناخت کافی معلم از نحوه چگونگی استفاده از این فضا و همچنین عدم شناخت کافی از روش های تدریس تعاملی کلاس به حالت یک نواخت و کسل کننده دیده می‌شد.

به عقیده بنده مهم ترین دلیل عدم مشارکت دانش آموزان در کلاس های مجازی عدم آشنایی معلم با نحوه چگونگی استفاده از امکانات این فضا و همچنین عدم شناخت کافی از روش های تدریس مشارکتی می‌باشد.

 

خرده فعالیت های پیشنهادی

۱ –  بهره گیری و استفاده از روش تدریس مشارکتی در کلاس ( روش اعضای تیم،یاران در یادگیری، روش کارایی تیم و…).

۲ –  جذاب تر کردن تدریس با استفاده از نرم افزار های تولید محتوا ( پاورپوینت،انیمیشن و…)

۳ –  استفاده از توانایی و استعداد خود دانش آموزان برای تدریس دانش آموز محور.

۴ – وادار کردن دانش آموزان به مشارکت در کلاس با پرسش کردن در حین تدریس.

۵ – تشویق دانش آموزان به مشارکت کردن با دادن جایزه به آنها.

۶ – دادن انگیز و اعتماد به نفس به دانش آموزان با استفاده از جملات حمایت کننده و تأثیر گذار.

 

 خرده فعالیت منتخب،دلایل و مستندات آن:

به عقیده من بهترین راحل ممکن برای حل این مسئله استفاده از روش تدریس های گروهی و مشارکتی می‌باشد( روش یاران در یادگیری) چرا که در این نوع روش ها دانش آموزان گروه بندی میشوند و به هر گروه  تکلیفی داده میشود که باید با همکاری اعضای گروه آن را انجام دهند. استفاده از روش تدریس مشارکتی سبب میشود دانش آموزان با یک دیگر تعامل داشته باشند و با مشورت کردن و نظر خواهی ازهم رابطه ی مفیدی ایجاد کنند.

 

(۴)

 

راه حل های دیگر هم میتوانید سبب مشارکت دانش آموزان شوند اما نه به طور کامل چون ممکن است بخشی از دانش آموزان ترغیب به انجام فعالیت شوند و بخشی دیگر بدون فعالیت باقی بمانند. اما استفاده از روش های گروهی و مشارکتی سبب میشود تا کل دانش آموزان در فرایند تدریس مشارکت داشته باشند. البته انجام این روش در تدریس مجازی شاید کمی سخت باشد ولی به نظر من امکان پذیر است.

 

پیامد های اجرای این خرده فعالیت:

به عقیده من با اجرای این روش دانش آموزان از حالت انزواطلبی و گوشه گیری خارج میشوند و ترغیب به انجام مشارکت و همکاری در تدریس می‌شوند . اجرای این روش سبب تقویت مهارت ارتباطی دانش آموزان میشود تا آنها بتوانند رابطه موثر تری داشته باشند. همچنین با توجه به اینکه این روش  باعث میشود دانش آموزان خود در فرایند یادگیری مشارکت داشته باشند یادگیری بهتر و عمیق تری رخ خواهد داد.

 

نیازها و ویژگی های مخاطبان:

داشتن درک درستی از کار گروهی، وجود قوانین برای هر گروه، رعایت قوانین گروه، آشنایی با قواعد درس مورد نظر و…

 

منابع و مواد و رسانه های مورد نیاز:

داشتن گوشی هوشمند، داشتن کتاب در حین اجرای فعالیت مورد نظر، داشتن پیام رسان واتساپ،

 

 

 

 

(۵)

            مراحل و گام های اجرای خرده فعالیت: یادگیری مشارکتی (الگوی یاران در یادگیری)

 

 

گام اول: در مرحله اول دانش آموزان را گروه بندی میکنیم (به طور مثال گروه های ۴نفره) به طوری که با هم برابر باشند (زرنگ،متوسط،ضعیف) میتوانند هر چهار نفر یه گروه واتساپی تشکیل دهند. سپس یک الی دو مورد از تمرینات درس را انتخاب میکنیم و با توجه به تعداد گروه ها بین آنها تقسیم میکنیم.

 

گام دوم: در این گام از دانش آموزان میخواهیم که ابتدا به صورت انفرادی به حل تمرین داده شده بپردازند و نتیجه کار خود را در یک برگه یادداشت کنند. سپس هر گروه به دونفر تقسیم شوند و تصویر عکس خود را برای هم دیگر ارسال کنند و تبادل نظر کنند.

 

گام سوم: در این مرحله از دانش آموزان میخواهیم به گروه های اصلی خود بازگردند و و این‌بار چهار نفری نتیجه کار خود را برای هم بیان کنند و با تبادل نظر هم دیگر به یک نتیجه واحد برسند سپس از هر یک از گروه میخواهیم که یک نماینده انتخاب کنند و نحوه چگونگی کار و نتیجه گروه خود را در یک فایل صوتی در گروه کلاسی بیان کنند.

 

گام چهارم: در این گام پس از این که هر گروه نتیجه کار خود را ارائه داد از دیگر گروه ها میخواهیم که نظرات و انتقادات خود را در رابطه با کار آنها بیان کنند. در پایان معلم نیز با توضیحات کامل جواب تمرین را برای دانش آموزان میگوید و در نتیجه اگر اشکالی در کار خود ببینند به اصلاح آن می‌پردازند.

گزارش کارورزی ۲ طراحی فعالیت یادگیری

 

 

 

 

 

ضرورت کارورزی دانشگاه فرهنگیان و اهداف کارورزی

برنامه کارورزی فرصت برقرار ساختن پیوند میان آموخته های نظری با محیط های واقعی آموزشی- تربیتی و   عمق بخشیدن به تجربه های پیشین در جهت توسعه شایستگی های حرفه ای و دست یابی به ظرفیت غایی کنش عملی در کلاس درس را فراهم می کند.

اهمیت و ضرورت کارورزی

به منظور دستیابی به معلمانی کارآمد و ماهر که بتوانند نیازها و اهداف آموزش و پرورش را برآورده سازند.
برنامه هایی با عنوان کارورزی برای دانشجو – معلمان امروز که به نوعی معلمان آینده می باشند، طراحی شده است.
اهمیت وضرورت اجرای برنامه کارورزی برای کسب صلاحیتهای حرفه ای معلمان تا آن اندازه مهم است.
که به عقیده بسیاری از افراد، بدون گذراندن واحدهای مربوط به کارورزی،

نباید به دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، اجازه تدریس در مدارس داده شود

کارورزی در حین تحصیل در دانشگاه موجب می شود که :

 الف) اطلاعات نظری دانشجو- معلمان به عمل در می آید ودو عامل موثر در تدریس، یعنی علم وعمل باهم توام می شود.

ب) دانشجو – معلمان از فرایند تئوری و نظری یاددهی و یادگیری خارج و با محیط واقعی وفرایند حقیقی یاددهی ویادگیری آشنا می شوند.

پ) به طور ملموس و واقعی مشکلات تدریس را حس می کنند و در مدرسه یا دانشکده با مدرسان در میان می گذارند واز راهنمایی های علمی وعملی آنان بهره مند می شوند.

ت) با تمرین معلمی اعتماد به نفس لازم را کسب کرده تا حدودی خود می توانند بدون اضطراب در مدارس، به تدریس شوند.

ث) با قوانین ومقررات آموزشی در مدرسه و کلاس وتا حدودی با وظایف کارکنان آشنا می شوند

لیست دانلود نمونه کارورزی دانشگاه فرهنگیان

لینک ⇐    دانلود نمونه کارورزی ۱

دانلود نمونه کارورزی ۲

لینک ⇐ دانلود نمونه کارورزی ۳

دانلود نمونه کارورزی ۴

نمونه پروژه کارنمای معلمی

قابل توجه کسانی که سوالات ضمن خدمت  پدافند زیستی را خریداری و دانلود کرده اند:

 

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

 راهنمای دانلود:

  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید از طریق زیر با ما تماس بگیرید.

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و ضمن خدمت انتصاب مدیران … عضو کانال شوید:

کانال تلگرام ضمن خدمت فرهنگیان:  https://t.me/dabirfile

کانال سروش:

 http://Sapp.ir/dabiranfile

کانال ایتا:

http://eitaa.com/dabirfile

حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)

برای اطمینان بیشتر کاربران گرامی

تضمین و راهنمایی برای خرید , پاسخ دهی به اشکالات خرید و عدم دانلود  توسط مدیر وبسایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته

بعدا از خرید فایل لینک دانلود مستقیم در صفحه مرورگر ظاهر میشود و یک لینک دانلود به ایمیل شما بصورد خود کار ارسال می گردد 

در صورت درخواست از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود

آیدی پشتیبانی سروش دبیران فایل: https://sapp.ir/dabiranfile
آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!