no-img
سایت دبیران فایل

دانلود پاورپوینت نظام بهداشتی درمانی و تطبیقی نروژ - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

دانلود پاورپوینت نظام بهداشتی درمانی و تطبیقی نروژ
zip
دی ۲۵, ۱۴۰۱
۲۹,۹۰۰ تومان
۲۹,۹۰۰ تومان – خرید

دانلود پاورپوینت نظام بهداشتی درمانی و تطبیقی نروژ


دانلود پاورپوینت نظام بهداشتی درمانی و تطبیقی نروژ

توضیحات محصول عنوان دانلود پاورپوینت نظام بهداشتی درمانی و تطبیقی نروژ

فرمت: پاورپوینت ppt  

تعداد اسلاید: ۱۵

norway نروژ

مساحت = ۳۸۵٬۱۷۸کیلومتر
جمعیت =۵،۳۲۵،۶۰۰ نفر(۲۰۱۴)
پایتخت =اسلو

واحدپول=کرون
استقلال=سال ۱۹۰۵
جشن ملی:هفدهم ماه می

نوع حکومت=دموکراسی پارلمانی تحت پادشاهی مشروطه

نام پادشاه=هارالد پنجم نام نخست وزیر:خانم ینس استولتنبرگJens Stoltenberg

زبان نروژی یک زبان هندواروپایی از شاخهٔ زبان‌های ژرمنی است.
نروژ از ۱۹ استان تشکیل گردیده‌است

ساختارنظام سلامت

نروژ در گروه ۵ کشور اروپایی برخوردار از بهترین نظام بهداشت و درمان عمومی در اروپا قرار دارد و جزو کشورهای دارای صندوق بیمه بهداشت ملی که نظام بیمه بهداشت را در سطح ملی ارایه می نمایند، می باشد.

سلامت عمومی در نروژ بسیار عالی است. خدمات بهداشت عمومی در نروژ توسط مالیات تامین می شود. بخش بهداشت عمومی نروژ با ۲۲۰ هزار کارمند، یکی از بزرگترین ارائه دهندگان خدمات در نروژ است .

سیستم مراقبت های بهداشتی عمومی نروژ با درآمدهای مالیاتی کشور و توسط یک طرح بیمه سلامت ملی تامین می شود (نظام فراگیر تامین اجتماعی وجود دارد).

خدمات درمانی و مراقبت های بهداشتی برای همه شهروندان قانونی، بدون در نظر گرفتن موقعیت اجتماعی و یا اقتصادی به طور یکسان قابل دسترسی است که نشان دهنده وضعیت بالایی از عدالت در نروژ است .

سیستم   مراقبت های  بهداشتی  نروژی  شامل دو بخش اصلی مراقبتهای بهداشتی اولیه از یک طرف ، و بیمارستان ها و خدمات تخصصی از طرف دیگر می باشد.

سطوح سیستم بهداشتی درمانی

سیستم مراقبت های بهداشتی یک سیستم دو لایه سازمان یافته است. این مسئولیت به وضوح بین شهرداری و دولت تقسیم می شوند. نظام بهداشتی درمانی نروژ در سطوح ایالتی (۱۹ استان)، ۵ منطقه درمانی، ۴۸۰شهرداری سازماندهی شده است . مراقبت های بهداشتی اولیه مطابق قانون مصوب نروژ تحت مسئولیت شهرداری ها از سال ۱۹۸۴ ارائه شده است.

 ۱.شهرداری ها  اولین سطح می باشند و مسئول تمام خدمات بهداشتی اولیه می باشند. این شامل ارتقاء سلامت و پیشگیری از بیماری ها و صدمات و خدمات اورژانس، فیزیوتراپی، خدمات پرستاری، خدمات ورزشی و درمانی همچنین تشخیص، درمان و توانبخشی می باشد.

شورای استان مسئول برنامه ریزی در ارائه خدمات بهداشتی درمانی است.

شهرداری ها مسئول پزشکان عمومی ، پرستاران بهداشت عمومی ، خانه سالمندان و مراقبت در منزل می باشند. پرستاران و پزشکان معمولاً در مراقبت های بهداشتی پیشگیرانه و خدمات مراقبت های بلند مدت به کارگرفته می شوند. در این طرح تمام ساکنان، حق برخورداری از یک پزشک عمومی را دارند.

 ۲.دولت مسئول خدمات بهداشتی و درمانی در حوزه ی تخصصی است . بیمارستان های نروژ مسئول ارائه خدمات تخصصی است،

دانلود پاورپوینت

دانلود نمونه اسلاید فایل ارایه پاورپوینت آشنایی با نظام بهداشت و درمان کشور نروژ ۱۶ صفحه است. همچنین این فایل با فرمت ppt قابل اجرا می‌باشد دانلود درس نظام بهداشتی و درمانی تطبیقی

منابع مالی نظام بهداشت درمان

منابع مالی خدمات از طریق کمک های مالی فدرال ، مالیات محلی و در راستای جلوگیری از پرداخت از جیب تأمین می شود .

تقریباً یک چهارم از کل هزینه های شهرداری ها صرف سلامت و مراقبت بهداشت می شود. سیستم مراقبت های بهداشتی به وسیله بودجه های عمومی تأمین مالی می شود. شهرداری ها از دولت مرکزی و دولت محلی کمک می گیرند .

هزینه های بیمارستان از طریق کمک های مالی دولت تامین می شود. کمتر از ۲۰ ٪ از هزینه های بیمارستان با مشارکت بیماران و بیش از ۸۰% از منابع مالی دولت تامین می شود.

پرداخت از جیب بیماران فقط برای خدمات سرپایی می باشد.


هر چند که بیماران در اصل در انتخاب هر بیمارستان که آنها می خواهند آزادند، بسیاری از موارد مورد نیاز بیماران و وظایف بین هر بیمارستان و بهداشت و نیز مراقبت های اولیه ، در شهرداری های هر منطقه وجود دارد. هر بیمارستان ، با همکاری با چندین مرکزخدمات مختلف بهداشتی محلی ، به صورت طیف وسیعی از دو تا بیش از سی مورد را پوشش می
دهد. .

برای پذیرش در بیمارستانها هیچ هزینه ای پرداخت نمی شود.

برای بخش های سرپایی بیمارستان به طور معمول سهم هزینه ای برای بیماران درنظر گرفته می شود. کودکان زیر ۱۶سال و تک والدی زیر ۷ سال و تعدادی از بیماران خاص معافند.

بیشتر بیمارستان ها عمومی هستند، این بیمارستان ها توسط دولت مرکزی یا بخش ها اداره می شوند و معاف از مالیات هستند و درمان های بیمارستانی معمولاً در استان ها ارائه می شود.

در استان ها تأمین مالی ازطریق دولت مرکزی وکمک های دولت محلی و بازپرداخت به هر بیمار (ازطرح بیمه ملی) صورت می گیرد. وام ها و کمک های خارجی نیز در بهداشت و درمان نروژ وجود دارد.

نظام بیمه و منابع مالی آن

نروژ از الگوی کشورهای رفاه ‌محور شمال اروپا پیروی می‌کند و دولت در ازای دریافت مالیات‌های سنگین از شهروندان، به آن‌ها بیمه درمانی همگانی اعطا می‌کند.

تأمین مالی بخش سلامت از طریق دولت و توسط مالیات‌های عمومی (مدل بوریج) که درکشورهای اسکاندیناوی (نروژ، سوئد، فنلاند، ایسلند و دانمارک) وجود دارد، می باشد. این نظام متکی بر مالیات‌های عمومی و عرضه‌کنندگان دولتی خدمات است و در این کشور نظام فراگیر تامین اجتماعی وجود دارد

بیمه ملی نروژ یک سیستم دولتی است. طرح بیمه ملی نروژ ، بیمه اجباری همه شهروندان نروژی است .  مشارکت بیمه شدگان از طریق کسر حقوق آنها به وسیله کارفرمایان صورت می گیرد .

بیمه ملی نروژ دارای ۱۹ دفتر استانی، ۴۸۰ دفتر بیمه ناحیه ای دارد که در نهایت هر یک از آنها در یک شهرداری تقسیم و ارائه خدمات  می دهند.

عضویت در طرح بیمه سلامت ملی (تامین اجتماعی) از طریق محل اقامت یا اشتغال ممکن است. هرعضو بیمه ملی به عنوان یک مقیم نروژ ، می تواند در خارج از کشور برای ۱۲ ماه متوالی بماند، در حالی که هنوز هم عضو طرح بیمه ملی باقی می ماند.

خدمات دندان پزشکی در بیمه ملی نروژ برای بزرگسالان بسیار محدود است و در مورد کودکان تنها ماده های ارتودنسی را به طور کامل تحت پوشش دارد. پروتز های دندان پزشکی تحت پوشش نمی باشد، و برای کودکان ۱۸ تا ۲۰  سال هزینه های محدودی پرداخت می شود.

درنروژ ، بیمه شدگان، تمام بهای داروهای کم اهمیت را خود می پردازند.

داروهای در لیست داروهای مهم را با ۳۶% بها دریافت می کنند.

مستمری بگیران و باز نشستگان ناتوان، معاف از پرداخت برای داروهای مهم و کالاهای پرستاری هستند.

بیمه مکمل نروژ،توسط کارفرمایان و بیمه شدگان تأمین مالی می شوند.

 پاورپوینت

تعداد صفحات پاورپوینت آشنایی با نظام بهداشت و درمان کشور نروژ ۱۶ صفحه است. همچنین این فایل با فرمت ppt قابل اجرا می‌باشد.

لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود فایل پاورپوینت نظام بهداشتی درمانی و تطبیقی نروژ توجه فرمایید.

۱-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه دانلود پاورپوینت نظام بهداشتی درمانی و تطبیقی نروژ قرار داده شده است

۲-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

۴-در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

۵-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار نخواهند گرفت

منطبق با مطالب و رئوس کتاب درسی

با توجه بر اینکه این پاورپوینت به طور حرفه ای تهیه شده و مطالب کتاب را بصورت جذاب پوشش میدهد شما دبیران گرامی با خیالی آسوده به تدریس و آموزش و دانش آموزان عزیز به مطالعه بهترخواهید پرداخت.

این پاورپوینت آموزشی شامل :

دارای متن خوانا و گویا با استفاده از فونت های استاندارد

دارای طراحی زیبا و کاربر پسند

انتخاب رنگ مناسب بک گرند ومتن برای بهتر دیده و خوانده شدن متن

استفاده از مارکر ومشخص کردن کلمات ومطالب مهم موضوع

دارای عکس های مرتبط با موضوع

استفاده از تصاویر زیبا برای تاثیر بیشتر

دارای ترنسنشن های متفاوت برای هر اسلاید

طراحی محتوا متناسب با موضوع

دارای صفحه تشکر

 

قسمتی از اسلایدهای پاورپوینت:

اسلاید:۳

معرفی برنامه پاورپوینت

برنامه پاورپوینت، مهارت ششم از مهارت های هفتگانه کامپیوتر ICDL و یکی از نرم افزارهای بسته نرم افزاری Microsoft Office محصول شرکت بزرگ مایکروسافت است.

همانطور که از اسم مجموعه نرم افزاری Microsoft Office بر می آید این مجموعه یک مجموعه اداری بوده و از همین رو، همانطور که شما میدانید پاورپوینت نیز با توجه به کاربردهای آن در محیط کار یکی از نرم افزارهای با قابلیت اداری است.

مزایای استفاده از پاورپوینت

از مزایای استفاده از پاورپوینت در تدریس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

افزایش تجارب آموزش و یادگیری برای مدرس و یادگیرنده
تشویق و حمایت مدرسان به منظور ارایه درس به روش های حرفه ای و تخصصی
امکان تلفیق چند رسانه ای و ارایه آموزش اثر بخش
قابلیت استفاده مجدد فایل مربوطه برای همه دانشجویان و دانش آموزان
سهولت در امکان ویرایش و بازنگری مطالب آموزشی

کاربرد پاورپوینت در تدریس

 

به همین دلیل استفاده از روش های نوین تدریس و بهره گیری از امکانات جدید در انجام فعالیت های اجتماعی و آموزشی دانشجویان و دانش آموزان یکی از اولویت ها بخش آموزش و تدریس است.

قابل توجه کسانی که این مجموعه را خریداری و دانلود کرده اند:

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و … عضو کانال شوید:

کانال تلگرام ضمن خدمت فرهنگیان:  https://t.me/dabirfile

کانال سروش:

 http://Sapp.ir/dabiranfile

کانال ایتا:

http://eitaa.com/dabirfile

حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)



موضوعات :

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!