دانلود مجموعه گزارشات کارورزی ۱
دانلود مجموعه گزارشات کارورزی ۱
کارورزی دانشگاه فرهنگیان : دانلود مجموعه گزارشات کارورزی ۱
کارورزی شماره ۱
فرمت کارورزی : word قابل ویرایش
تعداد صفحات کارورزی : ۶۶
کارورزی مربوط به رشته :
قسمتی از فایل مجموعه گزارشات کارورزی ۱
فهرست مطالب مجموعه گزارشات کارورزی ۱
جلسات صفحه
توصیف فضای فیزیکی ۴
جلسه اول ۸
جلسه دوم ۱۴
جلسه سوم ۲۰
جلسه چهارم ۲۵
جلسه پنجم ۳۰
جلسه ششم ۳۶
جلسه هفتم ۴۴
جلسه هشتم ۴۹
جلسه نهم ۵۶
جلسه دهم ۶۱
کاروَرزی ۱
امروز شنبه یک آبان ماه سال ۱۳۹۵ است و اولین روزی است که من تصمیم دارم به مدرسه ای بروم وپشت میزی بنشینم که هدف امروزم با همه ی مواقعی که به مدرسه میرفتم متفاوت تر بود و حس شیرین و درعین حال استرس آوری بود.صبح زود بعد از خوردن صبحانه ام شال وکلاه کردم و تمام وسایلی را که نیاز داشتم داخل کیفم گذاشتم وراهی مدرسه شدم.دبیرستانی که برای من تعیین شده بود دبیرستان کوثر نام داشت.
خیلی زود به نگهبانی رفتم وخروجم را ثبت کردم وبه سمت ایستگاه اتوبوس رفتم،در ابتدا باخط ۱۰۰ به پایانه آزادی و از آنجاباخط ۶۲ به بلوارسجاد رفتم.دبیرستان کوثرواقع در بلوار سجاد چهارراه بزرگمهربود.در اطراف این دبیرستان دو دبستان دیگر هم وجود داشت به نام دبستان سجاد و دبستان دخترانه ی شهیدمحمود پایدار.
به ابتدای مدرسه رسیدم،درب آن ظاهرا بسته بود از کنار در که روزنه ای کوچک باز بود درون مدرسه را نگاهی انداختم و دیدم کلاسی از بچه ها مشغول بازی کردن در حیاط مدرسه هستند. ضربه ی خیلی خفیفی به در وارد کردم و در باز شد . وارد مدرسه شدم در همان نگاه اول چند درخت را دیدم که به روی نیمکتهای زرد رنگی سایه انداخته بود . به سمت سالن رفتم وارد که شدم سمت چپ سالن چنداتاق دیدم که هرکدام تابلویی داشت.به دفتر مدیردبیرستان رفتم و بعد از سلام وعلیک خودم را معرفی کردم و معرفی نامه ای را که به همراه داشتم به مدیر نشان دادم ومدیر محترم نیز خوش آمدگویی کردند و به من اجازه دادند که به مشاهده ی دبیرستان بپردازم و فضای فیزیکی را توصیف کنم از مدیر تشکر کردم وبه بیرون سالن رفتم وتمام مشاهداتم را یادداشت کردم.
توصیف محیط بیرون ساختمان آموزشی
درب حیاط به رنگ سبز بود و دیوارها هم آبی رنگ بودند.دربیرون مدرسه بر روی دیوارها با خطی درشت شعری نوشته بودند:(من یار مهربانم،دانا و خوش بیانم) و در سمت چپ درحیاط برروی دیوار نوشته بودند:(گویم سخن فراوان با اینکه بی زبانم). وارد مدرسه که شدم درسمت راست مدرسه خانه ی سرایدار بود و کنار آن بوفه ای کوچک و در عین حال مجهز قرارداشت.درسمت راست مدرسه چند درخت قرار داشت که چهار نیمکت هم در پای این درختان برای استراحت بچه ها بود که در بین این نیمکتها چند سطل زباله قرار داده بودند. در امتداد این نیمکتها وضوخانه و سرویس بهداشتی دبیرستانشان قرار داشت .
زنگ سوم
تعدادی از بچهها برای شرکت در نماز رفته بودند و معلم کمی صبر کردند تا آنها هم آمدند سپس حضور و غیاب کردند و تدریس را شروع کردند . در حین درس یک نفر پرسید : فصل ۴ هم در امتحان هست؟ معلم گفتند فقط اوایل فصل۵-۳. بچهها ابراز ناراحتی کردند و معلم گفتند:”نگران نباشید، اوایل فصل بسیار آسان و نمره آور است.و سپس معلم از بچهها خواستند سوالی در جزوه را حل کنند. معلم در حین تدریس امواج، موارد زیادی در طبیعت را برایشان مثال زدند که برای بچه ها بسیار جالب بود۸-۵.کمی به بچه ها استراحت دادند و در حین استراحت از امتحانات و بارم بندی فصل ها با هم صحبت کردند۶-۳.نهایتا با تدریس مبحثی جدید و حل مثال های مربوطه جلسه خاتمه یافت.
بیان مسئله : معلم تقویم خود را باز کردند و مجموعه فعالیتهایی را که قرار است در طی چند جلسهی قبل از امتحان برای تحقق هدفهای آموزشی از پیش تعیین شده انجام دهند، توضیح داده بودند….. از آنجایی که معلم از قبل برای بچهها جزوهای تهیه کرده بودند و از همان ابتدای سال به آنها داده بودند بچهها سرکلاس فقط گوش می کردند و برخی نکات پاسخ سوالات را وارد جزوه میکردند.
استنباط شخصی : معلم خودشان از قبل برای خود برنامهای تهیه کردند که این برنامه را میتواند بنویسد و یا ممکن است در اثر تجربه، ملکهی ذهن شده باشد. به نظر من معلم از قبل طرح درسی برای خودش پیاده کرده که چند جلسه تدریس دارد، در هر جلسه چه مبحثی را مطرح کند، مواد و وسایل آموزشی چه چیزی باشد، جزوهی مورد تدریس چگونه باشد و …. به نظر من برای نظم دادن به کارها وبرخورد نکردن به مشکل و تحقق اهداف آموزشی مورد نظر وجود این برنامهریزی و طرح درسنویسی الزامی میباشد.
تبیین مسئله : طراحی برنامههای درسی در چهار مرحله به شرح زیر تحلیل و خلاصه میشوند :
- تحلیل و تنظیم هدف های آموزشی
- تحلیل و تعیین موقعیت آموزشی
- تحلیل و تعیین محتوا، روش و وسایل آموزشی
- تحلیل و تعیین ارزشیابی
- تحلیل و تنظیم هدفهای آموزشی : برای نگارش اهداف مفید و قابل وصول آموزشی باید چهار مرحله طی شود : ۱. تعیین هدفهای کلی۲. تبدیل اهداف کلی به اهداف واسطهای یا جزئی۳. تبدیل هدفهای واسطهای به هدفهای عینی و قابل مشاهده۴. بازنگری و تنظیم مجدد اهداف آموزشی.
- تحلیل و تنظیم موقعیت آموزشی : فرایندی است که در آن رخدادها و تجارب یادگیری، نوع ارتباط بین هدفها، گروههای تدریس – یادگیری، رفتار ورودی و اولین گام آموزشی بر اساس ارزشیابی تشخیصی تحلیل و تعیین میشوند.
- تحلیل و تعیین محتوا، روش و وسایل آموزشی : آشنایی با اصول تنظیم و تحلیل محتوا و وسایل آموزشی هم به تنظیم وابداع روشهای مناسب تدریس کمک کرد و هم دانشآموزان را قادر میسازد که کتابها، جزوات و وسایل آموزشی را بهتر نقد علمی کنند.
تحلیل و تعیین ارزشیابی : طراحی یک فرایند چرخشی است که بدون اجرا، معنا و مفهومی نخواهد داشت و این فرایند مکمل یکدیگرند و تغییر در هریک باعث تغییر در دیگری میشود. هدف از طراحی و اجرای یک برنامه اموزشی ایجاد تغییر در دانشآموزان است. تایلر به ارزشیابی به عنوان ملاک و مدرکی برای بررسی تحقق اهداف آموزشی مینگرد و دانیل استانل نیز ارزشیابی را فراهم آوردن اطلاعات مفید برای تصمیمگیری می داند.
ضرورت کارورزی دانشگاه فرهنگیان و اهداف کارورزی
برنامه کارورزی فرصت برقرار ساختن پیوند میان آموخته های نظری با محیط های واقعی آموزشی- تربیتی و عمق بخشیدن به تجربه های پیشین در جهت توسعه شایستگی های حرفه ای و دست یابی به ظرفیت غایی کنش عملی در کلاس درس را فراهم می کند.
اهمیت و ضرورت کارورزی
نباید به دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، اجازه تدریس در مدارس داده شود
کارورزی در حین تحصیل در دانشگاه موجب می شود که :
الف) اطلاعات نظری دانشجو- معلمان به عمل در می آید ودو عامل موثر در تدریس، یعنی علم وعمل باهم توام می شود.
ب) دانشجو – معلمان از فرایند تئوری و نظری یاددهی و یادگیری خارج و با محیط واقعی وفرایند حقیقی یاددهی ویادگیری آشنا می شوند.
پ) به طور ملموس و واقعی مشکلات تدریس را حس می کنند و در مدرسه یا دانشکده با مدرسان در میان می گذارند واز راهنمایی های علمی وعملی آنان بهره مند می شوند.
ت) با تمرین معلمی اعتماد به نفس لازم را کسب کرده تا حدودی خود می توانند بدون اضطراب در مدارس، به تدریس شوند.
ث) با قوانین ومقررات آموزشی در مدرسه و کلاس وتا حدودی با وظایف کارکنان آشنا می شوند
لیست دانلود نمونه کارورزی دانشگاه فرهنگیان
لینک ⇐ دانلود نمونه کارورزی ۱
لینک ⇐ دانلود نمونه کارورزی ۳
قابل توجه کسانی که سوالات ضمن خدمت پدافند زیستی را خریداری و دانلود کرده اند:
راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.
راهنمای دانلود:
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید از طریق زیر با ما تماس بگیرید.
راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.
همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و ضمن خدمت انتصاب مدیران … عضو کانال شوید:
کانال تلگرام ضمن خدمت فرهنگیان: https://t.me/dabirfile
کانال سروش:
http://Sapp.ir/dabiranfile
کانال ایتا:
http://eitaa.com/dabirfile
حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)
برای اطمینان بیشتر کاربران گرامی
تضمین و راهنمایی برای خرید , پاسخ دهی به اشکالات خرید و عدم دانلود توسط مدیر وبسایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته
بعدا از خرید فایل لینک دانلود مستقیم در صفحه مرورگر ظاهر میشود و یک لینک دانلود به ایمیل شما بصورد خود کار ارسال می گردد
در صورت درخواست از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود
آیدی پشتیبانی سروش دبیران فایل: https://sapp.ir/dabiranfile
آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile
دیدگاه ها