no-img
سایت دبیران فایل

دانلود گزارش کارورزی ۲ دبیری الهیات و معارف اسلامی - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

دانلود گزارش کارورزی ۲ دبیری الهیات و معارف اسلامی
zip
اردیبهشت ۲۴, ۱۴۰۱
۱۴,۹۰۰ تومان
۱۴,۹۰۰ تومان – خرید

دانلود گزارش کارورزی ۲ دبیری الهیات و معارف اسلامی


دانلود گزارش کارورزی ۲ دبیری الهیات و معارف اسلامی

کارورزی دانشگاه فرهنگیان : دانلود گزارش کارورزی ۲ دبیری الهیات و معارف اسلامی

کارورزی شماره ۲

فرمت کارورزی : word  قابل ویرایش

تعداد صفحات کارورزی : ۴۳

کارورزی مربوط به رشته : دبیری الهیات و معارف اسلامی

قسمتی از فایل گزارش کارورزی ۲ دبیری الهیات و معارف اسلامی

مقدمه گزارش کارورزی ۲ دبیری الهیات و معارف اسلامی

فعالیت‌های یادگیری، فرصت‌هایی برای کسب تجربیات مستقیم، ارزیابی و بازاندیشی درباره یادگیری است. انواع  فعالیت‌های یادگیری که می‌توان به آن اشاره کرد، عبارتند از: درگیری تحصیلی، مرور مباحث، سنجش آموخته‌ها،  یادگیری مشارکتی، مهارت‌های تفکر، طراحی تکلیف، رفع بدفهمی، رفع عقب ماندگی تحصیلی، و ارزشیابی از آموخته‌های دانش‌آموزان.

که ما در اینجا به طراحی فعالیت یادگیری برای مرور مباحث می پردازیم.

یکی از مهم ترین ارکان برنامه ریزی درست برای موفقیت در امر تحصیلی،مرورمطالب خوانده شده است.یادگرفتن مطالب بدون طی فرآیند یادآوری فایده چندانی ندارد وبدون آن تمام زحمات دانش آموزان ازبین می رود.

در واقع ذهن انسان پس از مطالعه‌ی هر مطلب آن را در خود ثبت می‌کند؛ اما پس از گذشت مدتی، همان مطلب کم کم به نقاط دوری در حافظه منتقل می‌شود. بنابراین برای اینکهدانش آموزهمیشه به مطلبی که مطالعه کرده دسترسی داشته باشد، باید آن را اصطلاحاً دم دست نگه دارد. در دسترس ماندن مطالب تنها با تمرین و تکرار میسر است. تا جایی که اگر تعداد تکرارها به اندازه و منطقی باشد، مطلب برای همیشه در ذهن باقی خواهد ماند. این دقیقاً مثل فرایندی است که برای حفظ کردن یک مفهوم در جعبه‌ی لایتنر اتفاق می‌افتد.

چنان‌چه دانش‌آموزی از ابتدای سال طبق برنامه درس بخواند، این مرور چندباره به او کمک می‌کند که مطالب را همیشه در دسترس در ذهنش داشته باشد؛ اما اگر در آزمونی غفلت کرده می‌تواند این اطمینان را داشته باشد که در برنامه‌ی راهبردی، مرور یک اصل پابرجا و همیشگی است.

فواید مرور مطالب درسی

۱- ‌نگهداری مطالب: به کار نبردن مطالب آموخته شده و تکرار نکردن آن‌ها، به‌طور قابل ملاحظه‌ای میزان حضور ذهن و یاد‌آوری را کاهش می‌دهــد. خواندن مطالب، دشوار نیست اما نگهداری آن‌ها به مدت طولانی تا پای کنکور دشوار است. باید بدانیم چگونه مطالب را در ذهن خود نگه داریم و فراموش نکنیم. مرور روشی است که به این نیاز پاسخ می‌دهد. مرور کردن بهترین راه مقابله با فراموشی است .این مهم است که دانش آموزبداند چگونه، چه موقع و تا چه اندازه مرور کند.

۲- فهم مطالب: مرور تنها برای حفظ کردن و نگهداری مطالب نیست، بلکه در فهمیدن آن‌ها نیز بسیار مؤثر است. برای یادگیری خیلی از مطالب دانش آموزباید آن‌ها را چند بار تکرار کند تا بفهمد، و به خاطر بسپارد.حتی باهوش‌ترین افراد هم برای فهم یک موضوع نیاز به تکرار آن دارند.

۳- تسلط و سرعت: مرور یعنی تکرار، اما نه یک تکرار ساده و معمولی . تسلط به دروس تنها با مرور و تمرین به دست می‌آید.

۴- یادآوری:مــرور، آمـوخته‌هـای قبلی را مرتب می‌کند، اطلاعات حافظه را مانند فایل‌های کامپیوتری منظم می‌کند و حضور ذهن و دسترسی به آن فایل‌ها را آسان‌تر می‌سازد.

مرور مباحث گزارش کارورزی ۲ دبیری الهیات و معارف اسلامی

مرور، راهبرد شناختی است که به کمک آن، پیوند و ترکیب اطلاعات قبلی با اطلاعات جدید و ذخیره سازی آن‌ها برای به خاطر سپردن،  انجام می‌گیرد.

 

دانلود گزارش کارورزی 2 دبیری الهیات و معارف اسلامی

مراحل طراحی فعالیت یادگیری برای مرور مباحث

تعیین هدف: دانشجوی کارورزی بتواند  فعالیت یادگیری را برای مرور یک متن با دشواری متوسط را که دانش‌آموز قبلاً  آموخته است، طراحی و اجرا کند.

مراحل / گام‌های اجرایی موقعیت یادگیری برای درگیری شناختی:

( در این بخش دانشجوی کارورزی، در کل مراحل نقش راهنما و ارزیاب  را دارد).

گام‌های اجرایی ارزیابی گام‌ها:
۱-    تهیه   یک  موضوع یا متنی که قبلاً آموزش داده   شده است.  
۲-    تعیین نکات مهم و غیر مهم توسط دانش‌آموز(این کار می‌تواند با توجه به تیترها و عنوان‌ها   و یا نقشه مفهومی درس صورت بگیرد). ۱-آیا نکات مهم ازغیر مهم تشخیص داده شده است؟
۳-علامت گذاری یا خط کشیدن زیر نکات مهم ۲-آیا از خط کشیدن، علامت‌گذاری،حاشیه‌نویسی و.. استفاده شده است؟
۴- حاشیه‌نویسی(در   صورتی که موضوع  را بتوان در سطح تجزیه وتحلیل پی‌گیری کرد و یا موضوع مورد نقد باشد و یا اززاویه دیگری بتوان به موضوع نگاه کرد). ۳-چگونه و چرا ازراهبرد حاشیه‌نویسی استفاده کرده است؟
۵- خلاصه‌نویسی(می‌تواند به صورت نقشه مفهومی در نظر گرفته شود/ می‌تواند به صورت پرسش‌های سؤالی کوتاه ومرتبط با هم مطرح شود. بدین صورت که فقط پرسش‌ها بیان شوند). ۴- چگونه و چرا از راهبرد خلاصه‌نویسی استفاده کرده است؟
۶-    بسط   و گسترش(در صورتی که موضوع پیچیده است و یا خلاصه بیان شده است) ۵- چگونه و چرا از راهبرد بسط وگسترش استفاده کرده است؟
(ارزیابی توسط دانشجوی کارورزی انجام می‌شود و در صورت نیاز به دانش‌آموز بازخورد داده می‌شود).
مواد/ منابع آموزشی مورد نیاز:  تهیه موضوع یا متن  مورد نظر برای مرور 
بازاندیشی با طرح سؤالات و بحث و گفتگو( بین دانش‌آموز و کارورز) از این نوع انجام می‌شود: 

چرا مرور لازم است؟ چه راهبردی برای مرور این موضوع، مناسب‌تر بوده است؟ چرا؟

*در صورتی که راهبرد به کار گرفته   شده پاسخ نداد،  دلایل احتمالی مشخص می‌شود و مجدداً برنامه‌ای برای این فعالیت یادگیری طراحی و اجرا می‌شود.
نمونه‌هایی برای مرورمباحث:

خط کشیدن زیر نکات مهم یک درس/ تهیه نقشه مفهومی یک فصل درس/ یا یک کتاب/  بسط یک موضوع

ضرورت کارورزی دانشگاه فرهنگیان و اهداف کارورزی

برنامه کارورزی فرصت برقرار ساختن پیوند میان آموخته های نظری با محیط های واقعی آموزشی- تربیتی و   عمق بخشیدن به تجربه های پیشین در جهت توسعه شایستگی های حرفه ای و دست یابی به ظرفیت غایی کنش عملی در کلاس درس را فراهم می کند.

اهمیت و ضرورت کارورزی

به منظور دستیابی به معلمانی کارآمد و ماهر که بتوانند نیازها و اهداف آموزش و پرورش را برآورده سازند.
برنامه هایی با عنوان کارورزی برای دانشجو – معلمان امروز که به نوعی معلمان آینده می باشند، طراحی شده است.
اهمیت وضرورت اجرای برنامه کارورزی برای کسب صلاحیتهای حرفه ای معلمان تا آن اندازه مهم است.
که به عقیده بسیاری از افراد، بدون گذراندن واحدهای مربوط به کارورزی،

نباید به دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، اجازه تدریس در مدارس داده شود

کارورزی در حین تحصیل در دانشگاه موجب می شود که :

 الف) اطلاعات نظری دانشجو- معلمان به عمل در می آید ودو عامل موثر در تدریس، یعنی علم وعمل باهم توام می شود.

ب) دانشجو – معلمان از فرایند تئوری و نظری یاددهی و یادگیری خارج و با محیط واقعی وفرایند حقیقی یاددهی ویادگیری آشنا می شوند.

پ) به طور ملموس و واقعی مشکلات تدریس را حس می کنند و در مدرسه یا دانشکده با مدرسان در میان می گذارند واز راهنمایی های علمی وعملی آنان بهره مند می شوند.

ت) با تمرین معلمی اعتماد به نفس لازم را کسب کرده تا حدودی خود می توانند بدون اضطراب در مدارس، به تدریس شوند.

ث) با قوانین ومقررات آموزشی در مدرسه و کلاس وتا حدودی با وظایف کارکنان آشنا می شوند

لیست دانلود نمونه کارورزی دانشگاه فرهنگیان

لینک ⇐    دانلود نمونه کارورزی ۱

دانلود نمونه کارورزی ۲

لینک ⇐ دانلود نمونه کارورزی ۳

دانلود نمونه کارورزی ۴

نمونه پروژه کارنمای معلمی

قابل توجه کسانی که سوالات ضمن خدمت  پدافند زیستی را خریداری و دانلود کرده اند:

 

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

 راهنمای دانلود:

  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید از طریق زیر با ما تماس بگیرید.

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و ضمن خدمت انتصاب مدیران … عضو کانال شوید:

کانال تلگرام ضمن خدمت فرهنگیان:  https://t.me/dabirfile

کانال سروش:

 http://Sapp.ir/dabiranfile

کانال ایتا:

http://eitaa.com/dabirfile

حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)

برای اطمینان بیشتر کاربران گرامی

تضمین و راهنمایی برای خرید , پاسخ دهی به اشکالات خرید و عدم دانلود  توسط مدیر وبسایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته

بعدا از خرید فایل لینک دانلود مستقیم در صفحه مرورگر ظاهر میشود و یک لینک دانلود به ایمیل شما بصورد خود کار ارسال می گردد 

در صورت درخواست از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود

آیدی پشتیبانی سروش دبیران فایل: https://sapp.ir/dabiranfile
آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!