درس پژوهی در رفع اختلال دیکته نویسی
درس پژوهی در رفع اختلال دیکته نویسی
فرمت فایل ورد و قابل ویرایش
تعداد صفحات ۸ صفحه
قسمتی از فایل
نام فایل:طرح درس برای درس پژوهی در رفع اختلال دیکته نویسی
الف ) هدف کلی :
تشخیص حروف چند شکلی با صدای یکسان ((ص،س،ث) در کلمات
ب ) اهداف جزئی :
۱-افزایش دقت دیداری دانش آموزان
۲- تقویت حافظه دیداری دانش آموزان.
۳- آشنایی با املا کلماتی که حروف (ص،س،ث) در آنها بکار رفته است .
۴-آشنا یی و تشخیص کاربرد این حروف در کلمات مختلف
ج ) اهداف رفتاری و آموزشی :
حیطه شناختی ( اطلاعات کلامی ، مهارت های ذهنی ، راهبرد های شناختی ) |
دانش آموزان در پایان درس بتوانند |
چند کلمه دارای حروف (ص،س،ث) رانام می برد . (یاد آوری) |
در یک متن کاربرد غلط(ص،س،ث) در کلمات مختلف را اصلاح می کند . (کاربرد) |
برای کاربرد درست حروف (ص،س،ث) در کلمات مثال می آورد . (درک و فهم ) |
املا کلمات دارای حروف (ص،س،ث) را با مهارت می نویسد (کاربرد) |
حیطه عاطفی ( نگرش ها ) |
به نحوه نوشتن کلمات دارای حروف (ص،س،ث) دقت می کند(دریافت ) |
از شرکت در فعالیت های گروهی ترتیب داده شده برای کسب این مهارت لذت می برد ( واکنش ) |
در انجام فعالیت ها و تمرین ها ی گروهی سهیم می شود ( ارزش گذاری ) |
هنگام دیدن هر تصویر مرکب اجزاء آن را به درستی توصیف می کند |
حیطه روانی – حرکتی ( مهارت های حرکتی ) |
کلمات دارای حروف (ص،س،ث) را پس از مشاهده باز نویسی می کند ( تقلید ) |
کلمه دارای حروف (ص،س،ث) را بدون کمک معلم مکرراً می نویسید . (اجرای مستقل) |
با دیدن هر تصویر مرکب اجزا آن را به خاطر می سپارد ( عادی شدن ) |
راهنمای خرید : برای خرید انلاین ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.
همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالا ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و … عضو کانال شوید:
کانال تلگرام: https://t.me/dabirfile
کانال سروش: http://Sapp.ir/dabiranfile
کانال ایتا: http://eitaa.com/dabirfile
حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)
دیدگاه ها