اقدام پژوهی روش تدریس مبتنی بر فناوری اطلاعات
اقدام پژوهی روش تدریس مبتنی بر فناوری اطلاعات
فرمت فایل ورد و قابل ویرایش
تعداد صفحات مندرج در توضیحات فایل
قسمتی از فایل
نام فایل:اقدام پژوهی روش تدریس مبتنی بر فناوری اطلاعات
چکیده
در این چند سال بعنوان معلم پایه سوم ابتدایی با دانش آموزانی با ویژگیهای رفتاری و اجتماعی متفاوت سر و کار داشتم. اما امسال یکی از دانش آموزان من به نام علیرضا، با بقیه بچههایی که تا به حال دیده بودم خیلی فرق داشت. او کودکی خجالتی، مضطرب و افسرده بود. آهسته و لرزان صحبت میکرد. با بقیه بچهها دوست نمیشد و گوشه گیر بود. حتی قادر نبود که وسایل خود را از کیفش در آورد. کتابش را وارونه در دست میگرفت و هنگام تصویرخوانی از کتاب بخوانیم، میگفت: چیزی نمیبینم. در نوشتن نیز مشکل داشت و سادهترین علائم کتاب بنویسیم را نمیتوانست، بنویسد. او ریاضی را درک نمیکرد. به طور کلی او دچار اختلالات یادگیری یا دیسلکسی بود. در گوش دادن، صحبت کردن، خواندن، نوشتن، استدلال کردن و درک کردن مشکل داشت. با بررسیهایی که انجام دادم از نظر فیزیکی و هوش کاملاً سالم و عادی بود ولی در یادگیری بسیار مشکل داشت. برای حل اختلالات یادگیری و رفتاری او نیاز به روش تدریس مناسب و خاص بود.
پس از مطالعه و بررسی فراوان، روشهای ویژه ای را برای بهبود وضعیت او به کار بستم. راه حلهای مختلف را آزمایش کردم. بهترین راه این بود که نوآوریهای آموزشی را به کار ببرم و با استفاده از فناوری نو اختلالات یادگیری علیرضا را حل کنم. بنابراین از روش IT استفاده کردم.
فهرست مطالب
چکیده ۵
مقدمه ۷
توصیف وضعیت موجود ۹
گردآوری اطلاعات(شواهد ۱) ۱۱
چگونگی تشخیص اختلالات یادگیری ۱۹
راه های درمان اختلالات یادگیری ۲۳
اجرای راه حل ۳۱
چگونگی اجرای راه حل جدید، استفاده از لپ تاب ۳۵
تجزیه و تحلیل نتایج ۴۲
ارزش یابی تأثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار آن ۴۳
نتیجه گیری و پیشنهادات ۴۴
منابع مورد استفاده: ۴۷
دیدگاه ها