no-img
سایت دبیران فایل

گزارش تخصصی تقویت مهارت خواندن در دانش آموزان - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

گزارش تخصصی تقویت مهارت خواندن در دانش آموزان
zip
آذر ۴, ۱۳۹۶
۲,۹۰۰ تومان
۲,۹۰۰ تومان – خرید

گزارش تخصصی تقویت مهارت خواندن در دانش آموزان


گزارش تخصصی تقویت مهارت خواندن در دانش آموزان

گزارش تخصصی تقویت مهارت خواندن در دانش آموزان

فرمت فایل ورد و قابل ویرایش

تعداد صفحات مندرج در توضیحات فایل

قسمتی از فایل

نام فایل:گزارش تخصصی تقویت مهارت خواندن در دانش آموزان

چکیده:
با توجّه به اهمیّت خواندن در این گزارش موارد ذیل ذکر شده است :
اهداف خواندن
راه کارهایی جهت بهتر خواندن
راه حل ها و چگونگی اجرای راه حل ها
چگونگی به دست آوردن اطّلاعات در رابطه با مشکل دانش آموز
 هدف های انجام این پژوهش :
آشنایی بیشتر با روش ها وراه کارها یی جهت بهتر خواندن .
پی بردن به نقش خواندن در پیشرفت دروس دیگر.
کمک به دانش آموزی که مشکل خواندن دارد و این مشکل باعث افت تحصیلی او شده است .
مطالعه وتحقیق بیشتر جهت بهتر شدن امر یاددهی ویادگیری

مقدمه:
اقرأباسم ربک الذی خلق بخوان به نام پروردگاری که تورا خلق کرده است(سوره علق آیه ۱)
خواندن از جمله وسایل مهم فهمیدن در دنیای کنونی است. فرد می تواند نتیجه ی تحقیقات و مطالعات دیگران را که مدّتها به درازا کشیده است ، را ازطریق خواندن در مدّت زمان کوتاهی فرا گیرد .
خوب خواندن از عوامل مهّم پیشرفت و سرگرمی ولذّت بردن ورفع خستگی است. امروز باید به کودکان خود خواندن را بیاموزیم تا فردادبتوانند بخوانند ویاد بگیرند. نکته ی مهّم در امر خواندن توجّه وتأکید بر امر فهمیدن می باشد نه صرفاً که به صورت عادت در آمده است .

یکی از علل ضعف  دانش آموزان در درورس مخصوصاً ضعف در حل کردن مسئله های ریاضی و نفهمیدن آنها مربو ط به ناتوانی آنها در روخوانی و عدم درک آنچه مطالب  می باشد .

اغلب مشاهده می شود دانـش آموزی مطلبی را می خواند یا اولیـای او عقیده دارند مرتّب درس می خواند اما نمی فهمد یا دانش آموز دیگری با وجود این که تلاش می کند اما در املانویسی مشکل دارد تمام این اشکالات بر می گردد به ضعف دانش- آموز در روخوانی و آگاه نبودن او به روش مطالعه .

یک معلّم آگاه وعلاقه مند به شغل معلّمی باید ابتداروشهای مطالعه وروان خوانی را به دانش آموزان خود بیاموزد وسپس  در پی برطرف کردن اشکالات در دروس دیگر باشد و این مقدور نمی باشد مگر این که خود معلّم از روشهای مختلف مطالعه و روان خوانی اطّلاع کافی داشته باشد .

فهرست
چکیده: ۲
مقدمه: ۳
هدفهای آموزش خواندن در دبستان : ۷
مراحل یادگیری مهارت خواندن: ۸
راه های تقویت مهارت خواندن: ۹
هدف های آموزش خواندن ۱۰
مهارت خواندن در پنج پایه: ۱۱
مشکلات غیر اختصاصی خواندن : ۱۴
نتایج ۱۵
منابع وماخذ ۱۶



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!