پیشنهاد ارزشیابی دانش آموزان دیر آموز
پیشنهاد ارزشیابی دانش آموزان دیر آموز کامل و آماده با فرمت ورد
پیشنهاد ارزشیابی دانش آموزان دیر آموز، مخصوص همه پایه ها .فایل بصورت ورد (word ) و قابل ویرایش — قیمت فقط ۳۹۰۰ تومان
ویژگیهای دانش آموزان دیرآموز
این کودکان تمرکز و دقت کافی و رغبت به کارهای فکری و ابتکاری ندارند، قادر به طرح نقشه و برنامهریزی برای خود و دیگران نیستند ولی ممکن است با تمرین و ممارست در کارهای عملی و حرفهای موفق شوند.پیشنهاد ارزشیابی دانش آموزان دیر آموز
بیشتر این افراد در خانواده و جامعه به طور تقریباً عادی زندگی میکنند و جز در مواردی که انتقاد، استدلال و بیان لازم است تفاوت محسوسی با دیگران نشان نمیدهند.
این افراد اگر دچار آشفتگیهای عاطفی نشوند، مطیع، فرمانبر، آرام و سازگار و در کنار همسری عاقل و مطیع و یا همکاری دلسوز و شکیبا میتوانند خود و اطرافیان را از آرامش بهرهمند سازند.
اشتغالات فنی و حرفهای و ورزشی در رشد و پرورش شخصیت این افراد مؤثر است و علاقه زیادی به آن نشان میدهند.پیشنهاد ارزشیابی دانش آموزان دیر آموز
▪ برخی از مشخصات اصلی و بارز این دانشآموزان عبارتنداز:
ـ در درک مفاهیم و یادگیری مطالب، کندتر از متوسط کلاس هستند.
ـ در تشخیص روابط پیچیده ضعیف هستند.
– از درک مفاهیم انتزاعی یا مجرد عاجز هستند.
– برای یادگیری مطالب درسی، به تمرینهای بیشتری نیاز دارند.
ـ دامنه معلومات عمومی آنان نسبت به همسالان خود محدودتر است.
– خزانه لغات محدودتری نسبت به همسالان خود دارند و از دستور زبان سادهای که ویژه دانشآموزان کوچکتر است، استفاده میکنند.
– در خواندن و فهمیدن کتابهای درسی دچار اشکال هستند.
– در انجام تکالیف درسی معمولا۲ ً تا ۳ سال از همسالان خود عقب هستند.
– معمولاً برخی معلمان بدون توجه به محدودیت تواناییهای ذهنی این گروه از دانشآموزان آنان را سرزنش و با دیگران مقایسه میکنند.
و چنین برخوردهایی موجبات شکست و دلزدگی بیشتر آنان را نسبت به تحصیل فراهم میسازد.
اصولاً یأس و ناامیدی ناشی از شکست در مدرسه، اعتماد و اطمینان به خود را کاهش میدهد و چنین القا میکند که من به درد هیچ کاری نمیخورم.
درحالی که معلم آگاه و دانا باید در برخورد با چنین دانشآموزانی محدودیتهای ذهنی آنان را در نظر بگیرد.
و اگر واقعاً تشخیص میدهد که این گروه توانایی درک مفاهیم پیچیده درسی را ندارند.
آنان را به بهرهمندی از آموزش حرفهای یا کشاورزی تشویق کند، تا بتوانند متناسب با تواناییها و نیازهای خود، شغل آینده خویش را پایهریزی کنند.
برای تهیه یک برنامه ویژه کودکان دیرآموز بهتر است مشابه الگوی زیر عمل شود:
پیشنهاد ارزشیابی دانش آموزان دیرآموز
زمینهیابی و بررسی نمرات گروههای سنی ۱ تا ۵ سال و مختص کودکانی که نمرات هوشی آنان ۲ سال یا بیشتر از حد میانگین پایینتر بوده است.
از معلمانی که قبلاً با چنین کودکانی سروکار داشتهاند استفاده کرده تا توصیههای لازم ارائه شود.
یک ارزیابی دقیق از سلامت کودک و تاریخچه اجتماعی او لازم است تا مشخص شود دلایل آشکاری که در عقبماندگی او نقش دارند، چیست؟
آزمونهای هوشی گروهی نیز میتواند کمک بزرگی باشد.
اگر عقبماندگی مربوط به عوامل احساسی و هیجانی باشد، یک مطالعه کامل توسط روانپزشک و یا روانشناس که واجد شرایط لازم است ضرورت دارد.
محتویات این مطالعه عبارتنداز:
آزمون هوشی انفرادی، آزمون عملی، آزمون بالندگی (مهارتهای) اجتماعی و شخصی و آزمونهای پیشرفت تحصیلی.
راهنمای خرید : برای خرید انلاین ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.
همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالا ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و … عضو کانال شوید:
کانال تلگرام: https://t.me/dabirfile
کانال سروش: http://Sapp.ir/dabiranfile
کانال ایتا: http://eitaa.com/dabirfile
حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)
نکته مهم قبل از خرید : برای دریافت آپدیت سوالات ایمیل معتبر وارد کنید
دیدگاه ها