no-img
سایت دبیران فایل

پاورپوینت گل های آپارتمانی زینتی - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

پاورپوینت گل های آپارتمانی زینتی
zip
اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۳
۳۹,۹۰۰ تومان
۳۹,۹۰۰ تومان – خرید

پاورپوینت گل های آپارتمانی زینتی


پاورپوینت گل های آپارتمانی زینتی فرمت ppt قابل ویرایش ۱۵ اسلاید نور آبیاری تکثیر رطوبت هوا

دانلود فایل پاورپوینت گل های آپارتمانی زینتی

این گیاه سر سخت که انواع آن رنگ‌های بسیار متنوعی دارند، در تمام طول تابستان گل دارد. شمعدانی به دلیل گل‌های پر و زیبایش محبوب ما می‌باشد. تنوع شمعدانی‌ها به گونه ایست که می‌توان برای هر باغچه‌ای با توجه به موقعیتش یک شمعدانی مناسب یافت، به عنوان مثال برای باغچه کوچک، بزرگ، خشک، مرطوب و حتی سایه، انواع مختلفی از آن وجود دارد که در کنار گیاهان دیگر هم، ترکیبات زیبایی به وجود می‌آورند. این گیاه مقاومت لازم برای جابجایی از باغچه به درون گلدان و همچنین دمای پایین را دارد.
راهنمای پرورش این گیاه
گیاه شمعدانی در انواع خاک‌ها به خوبی رشد می‌کند، مگر مواردی که خیلی مرطوب باشند. اگرچه بیشتر انواع این گیاه در آفتاب مستقیم ویا در نیمه سایه به خوبی رشد می‌کنند ولی برخی انواع آن (Geranium Phaeum و Geranium Nodosum) در سایه کامل رشد بهینه می‌کنند. بهترین دما برای این نوع گیاه دمای زیر ۲۱ درجه سانتی گراد می‌باشد. شمعدانی حدوداً ۱۸ ماه زندگی می‌کند، اگر در دوره زمستان آن را به درون منزل منتقل کنید، و در یک محیط خنک ولی در معرض نور آفتاب قرار دهید، گل می‌دهد، ولی نه به آن اندازه که در تابستان پر گل بوده است. نگهداری این گیاه در زمستان مشکل‌تر می‌باشد، به عنوان مثال لازم است به آن کمتر آب بدهید (خاک نیمه خشک) و آن را تا ۱/۳ هرس کنید و ماهی یک بار کود دهی کنید.
خرید و کاشت گیاه
زمان خرید شمعدانی دقت کنید که یک گیاه پر برگ را که جوانه‌های زیادی دارد، انتخاب کنید. بهترین زمان کاشت این گیاه در بهار و پاییز می‌باشد، ولی در هر زمان دیگری نیز می‌توان آن را کاشت. اگرچه می‌توان آن را از طریق قلمه زدن و یا با کاشت تخم تکثیر کرد، ولی اغلب علاقمند هستند یک گلدان آمادۀ آن را تهیه کرده و از آن مراقبت نمایند.
موارد مرتبط
با وجود طیف رنگی متنوع این نوع گیاه که شامل رنگ‌هایی مثل آبی، صورتی، قرمز، زرشکی و سفید می‌باشد، در ترکیب با گیاهان دیگر هیچ مشکلی نخواهیم داشت. از ویژگی‌های مفید دیگر این گیاه گل‌های فراوانی است که حتی در سایۀ کامل هم رشد می‌کنند. از بهترین انواع آن می‌توان از گرانیم مکرورهیزم (Geranium Macrorrhizum) نام برد، که با گسترش ساقه‌های درونیش باعث می‌شود روی سطح خاک به طور کامل پخش شده و سطح خاک را برای رشد اکثر علف‌های هرز نفوذ ناپذیر و غیر قابل رشد می‌کند.
هرس کردن
برگ‌ها و ساقه‌های اکثر انواع این گیاه، در فصل پاییز خشک می‌شوند؛ به همین دلیل باید ساقه و برگ‌های خشک آن را گرفته و آن را برای شاخه و برگ‌های تازه در فصل بهار آماده کنیم.
تغذیۀ گیاه
اگر چه این گیاه نیاز به خاک خاصی ندارد، ولی تغذیۀ گیاه با یک کود ساده و کمپوست، باعث شادابی و پر گلی شمعدانی شما در ۴ فصل سال (از تابستان تا شروع فصل سرما) می‌شود. برای رشد هرچه بهتر آن‌ها، بهتر است گل‌های خشک شده را جمع آوری کرده تا جا برای رشد گل‌های تازه فراهم شود.
تکثیر
اکثر شمعدانی‌ها را به شیوه تقسیم کردن در فصل بهار تکثیر می‌کنند. ولی در مورد بعضی از انواع آن مثل گرانیوم والیچیانوم (Geranium Wallichianum) (از انواع Boxton)، ازآنجا که ساقۀ آن بیش از حد کوتاه می‌شود، استفاده از این شیوه با مشکل همراه است. بهترین شیوه برای تکثیر این نوع گیاه، اگرچه باعث تفاوت ظاهری جزئی بین فرزندان و گیاه مادرمی شود، از طریق کاشت تخم آن می‌باشد.
شمعدانی‌هایی را که دارای ساقه‌های رونده (مثلاً Geranium Ann Folkard) می‌باشند، می‌توان از طریق قلمه زدن تکثیر کرد. این قلمه‌ها را باید از طرف تازه بریده شده در خاک قرار داد. ساقه را از بالای گره (جایی که برگ‌ها می‌رویند) طوری ببرید که ۲. ۵ سانتی متر ساقۀ صاف داشته باشد. سپس آن را در کمپوست قلمه قرار دهید. قلمه را باید آب داده، با پوشش پلاستیکی بپوشانید و آن را در یک محفظه شیشه‌ای خنک قرار دهید.
رفع مشکل
گیاه شمعدانی یک گیاه کم دردسر و مقاوم می‌باشد، در نتیجه به ندرت دچار بیماری یا آفت می‌شود. گاهی، اواخر سال گیاه گرانیوم پراتنس (Geranium Pratense) پودر سفید رنگ کپک مانندی می‌گیرد که با کوتاه کردن شاخه‌هایش درمان می‌شود و باعث می‌شود گیاه در مدت کوتاه چند هفته‌ای شاخه‌های جدید بدهد.

در صورت عدم دانلود یا مشکل با ما در ارتباط باشید:

آی دی سروش و ایتا :   dabiranfile@       کانال سروش و ایتا:  dabiranfile@

آی دی تلگرامی:    dabiranfile@       کانال تلگرامی:  dabirfile@  پیج اینستاگرام:  dabiranfile@ 



موضوعات :

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!