no-img
سایت دبیران فایل

طرح درس روش ساخت گرایی علوم پنجم - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

طرح درس روش ساخت گرایی علوم پنجم
zip
آذر ۱۹, ۱۴۰۰
۴,۹۰۰ تومان
۴,۹۰۰ تومان – خرید

طرح درس روش ساخت گرایی علوم پنجم


در این طرح درس روش ساخت گرایی علوم پنجم را برای شما قرار داده ایم.طرح درس روش ساخت گرایی علوم پنجم در قالب فایل word آماده خرید و دانلود می باشد.

فرمت فایل:word.طرح درس روش ساخت گرایی علوم پنجم

نمونه ای از طرح درس روش ساخت گرایی علوم پنجم

هدف کلی:

 دانش آموزان با اهرم و سطح شیب دار آشنا می شوند ۰

هدف های جزیی :

۱ – دانش آموزان اهرم را به عنوان یک وسیله ای که کار را آسان می کند بشناسند۰

۲ – قسمت های مختلف یک اهرم را تشخیص دهند ۰

۳ – استفاده از سطح شیب دار را در جا های مختلف بدانند ۰

۴ – اشکال مختلف اهرم را درک کنند ۰

هدف های رفتاری :

۱ – اهرم را تعریف کنند ، دو مثال بزنند۰(دانش)

۲ – قسمت های اصلی یک اهرم را ترسیم کنند ۰(مهارتی)

۳ – استفاده از سطح شیب دار در جاهای مختلف را توضیح دهند۰   ( مهارتی)

۴ – اشکال مختلف اهرم ها را نام ببرند۰(دانش)

۵ – رابطه بین شیب و طول سطح شیب دار را بیان کنند۰(مهارتی)

نکات کلیدی :

اهرم – سطح شیبدار – طول سطح شیب دار – تندی سطح شیب دار

 

 

معرفی طرح درس :

سایر طرح درس های مشابه این فایل:

پکیچ طرح درس علوم پنجم ۲۸ روش

فصل اول طرح درس علوم پنجم

                                                                                            
طرح درس  ساختمان مواد ( روش مکاشفه ای )                                          
طرح درس  آیا مولکولها حرکت می کنند ؟ ( بدیعه پردازی )                               
طرح درس  چرا مواد خاصیتهای متفاوتی دارند ؟(روش  پرس و جو)       

              
فصل دوم طرح درس علوم پنجم :تغییرات مواد

طرح درس مواد تغییر می کنند( روش گردش علمی )     

                               
فصل سوم طرح درس علوم پنجم : ماشین ها :

طرح درس حرکت و نیرو  ( روش نمایشی  )                                               
طرح درس اهرم چیست؟(روش  ساخت گرایی )                                          
طرح درس ماشین چیست ؟ (روش بحث گروهی )   

                                  
فصل چهارم طرح درس علوم پنجم : نورورنگ:

طرح درس چشمه های نور  (روش استقرایی)                                            
طرح درس  رنگ های نور   (روش حل مسئله  جان دیویی )                             
طرح درس ذر ه بین چیست ؟(روش آزمایشگاهی )       

                            
فصل پنجم وششم طرح درس علوم پنجم:

طرح درس تاریخچه زمین و خاک زندگی بخش(روش اردوی آموزشی )         

     
فصل هفتم طرح درس علوم پنجم :زمین نا آرام

طرح درس زمین ناآرام ( روش پروژه )                                                     
طرح درس زمین لرزه ( روش ایفای نقش ) 

                                           
فصل هشتم طرح درس علوم پنجم : جانداران ساده

طرح درس جانداران ساده، گیاه یا جانور   (روش بارش فکری )                        
طرح درس جلبک ها     ( روش دریافت مفاهیم  )                                     
طرح درس باکتری ها    (روش برنامه ای خطی )                                         
طرح درس قارچها     (روش برنامه ای شاخه ای  )     

                            
فصل نهم طرح درس علوم پنجم :مبارزه پنهان

طرح درس مبارزه پنهان  (روش طرح کارایی تیم )                                         
طرح درس راههای دفاع بدن ( روش حل مسئله، مدل جورج پولیا )                    
طرح درس کمک به دفاع بدن(روش کارت های اصلی )   

                                
فصل دهم طرح درس علوم پنجم :دستگاه عصبی واندام ها حسی

طرح درس دستگاه عصبی  (روش یاد سپاری )                                         
طرح درس اندام های حسی دیدن    (روش بازی های تربیتی )                     
طرح درس شنیدن  (روش اعضای تیم )                                                   
طرح درس  بو ییدن ، چشیدن ، لمس کردن  (روش تعامل گام به گام )       

       
 فصل یاز دهم طرح درس علوم پنجم :انسان ومحیط زیست

طرح درس  انسان ومحیط زیست     (روش پس ختام )                                  
طرح درس محیط زیست (روش تخیل هدایت شده )                                   
طرح درس جمعیت(روش تلفیقی ، بحث گروهی ،سخنرانی)                           
طرح درس  آلودگی  (روش مناظره) 

طرح درس علوم پنجم

طرح درس چیست؟

طرح درس یک برنامه یا یک چهارچوب منظم و سازماندهی شده است. که معلم آن را طرح ریزی می کند. تا فرایند تدریس و آموزش را هدفمندانه شروع کند، با نظم پیش ببرد و به موقع، به پایان برساند. همچنین طرح درس همانند یک نقشه راه می ماند که مسیر تدریس را مشخص می کند.

طرح درس به دو صورت طراحی می شود. طرح درس سالانه یا ترمی و طرح درس روزانه یا جلسه ای

سالانه یا ترمی

برنامه ای برای یک سال تحصیلی یا یک ترم درسی است که به صورت کلی تدوین می شود.

روزانه یا جلسه ای

برنامه ای برای یک روز یا یک جلسه درسی است که به صورت جزئی تدوین می شود.

اهمیت و فواید استفاده از طرح درس

– استفاده بهینه از زمان

– تحقق بهتر اهداف درسی از نظر کمی و کیفی

– کاهش بی نظمی و هرج و مرج در کلاس

– ایجاد انگیزه در معلم و دانش آموزان

– افزایش اعتماد به نفس مدرس یا معلم

– ایجاد یادگیری عمیق تر و پایدارتر در دانش آموزان

– نهادینه شدن نظم و انضباط در فعالیت های دانش آموزان

نمونه ی پیش نویس یک طرح درس

 

گام اول: مشخصات

گام دوم: اهداف محتوایی و شناختی

به این سؤالات پاسخ دهید:

  • می خواهید دانش آموزان چه مطالبی را بدانند یا قادر به انجام چه کاری باشند؟
  • انتظار دارید دانش آموزان چه دانش، مهارت، استراتژی یا رفتاری را بیاموزند؟
  • دانش آموزان چه محتوا یا مفهوم مهمی را یاد  بگیرند؟
    در این باره به چه استانداردهایی باید مراجعه کرد؟

گام سوم: سؤالات راهنمای درس

چرا دانش آموزان باید به این موضوع علاقه نشان دهند یا آن را بدانند؟

چه سؤالات بحث برانگیزی در مورد این درس وجود دارد؟

چه سؤالاتی دانش آموزان را کمک می کند تا بر جنبه های مهم موضوع تمرکز کنند؟

 

گام چهارم: ارزش یابی

چگونه متوجه می شوید که دانش آموزان به اهداف مورد نظر رسیده اند؟

  • از چه ابزارهایی برای ارزش یابی استفاده می کنید؟
  • دانش آموزان چگونه در ارزش یابی مشارکت خواهند کرد؟
  • چگونه خود را ارزیابی می کنند؟
  • تکنولوژی چه نقشی در ارزش یابی خواهد داشت؟

گام پنجم: ارتباطات

کدام یک از نیازها، علایق و دانسته های قبلی دانش آموزان می تواند مبنایی برای این درس باشد؟

ممکن است دانش آموزان با چه مشکلات مفهومی ای رو به رو شوند؟

چگونه می توان این درس را به سایر موضوعات درسی مرتبط کرد؟

 

گام ششم: فعالیت های یادگیری

دانش آموزان موظف به انجام کدام فعالیت های یادگیری مشارکتی هستند؟

  • چگونه می توانند دانش و مهارت را فرا گیرند، دانایی، توانایی و خلاقیت خود را نشان دهند و یادگیری را مدیریت کنند؟
  •  چه دلایلی وجود دارد که بتوان گفت این درس چالش برانگیز، بین رشته ای یا ویژه است؟
    استفاده از تکنولوژی چگونه به یادگیری دانش آموزان کمک می کند؟

گام هفتم: استراتژی های تدریس

از چه تمرین هایی برای درس استفاده خواهید کرد؟

  • محیط اطراف چه اثری بر یادگیری این فعالیت ها دارد؟
  •  نقش شما چیست؟
  • نقش دانش آموزان در یادگیری درس چیست؟

ویژگی های یک طرح درس مناسب :

۱_ روشی که برای آموزش سوره های قرآن ارائه می شود تداخلی با سایر برنامه های دوره پیش دبستانی نداشته باشد و به صورت هماهنگ و مکمل و در کنار کار قرار گیرد.
۲_ از آنجا که سنین خردسالان قادر به استفاده از نسخه مکتوب قرآن کریم نیستند ،طرح درس باید برای این گروه با این ویژگی کارایی داشته باشد.
۳_ از یک طرف ساده و بی پیرایه باشد و از طرف دیگر دارای جذابیت باشد.
۴_ با ویژگی های روانی و اجتماعی گروه خردسال هماهنگ باشد.
۵_ هماهنگی با گروه و از طرف دیگر استقلال و هویت مستقل را بیاموزد.
۶_ بنابراین لازم است تا مدت زمان کلاس کم باشد.
۷_ با فرهنگ ایرانی و سنت آموزش قرآن کریم در میان ایرانیان هماهنگ باشد.

۱ پکیج طرح درس پایه پنجم ابتدایی تمام دروس

پکیج طرح درس فارسی پنجم ابتدایی تمام دروس

۲ پکیج طرح درس پایه پنجم ابتدایی تمام دروس

پکیج طرح درس فارسی پنجم ابتدایی تمام دروس

راهنمای خرید طرح درس  : برای خرید انلاین طرح درس  ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین طرح درس شوید .در صفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت، طرح درس ، پرسش مهر ،طرح جابر و برنامه سالانه و تقویم اجرایی… عضو کانال شوید:

کانال تلگرام طرح درس:        https://t.me/tarhdaars

.

کانال تلگرام پرسش مهر:         https://t.me/poorseshmehr

.

کانال تلگرام دبیران و ضمن خدمت:  https://t.me/dabirfile

 سروش:

 http://Sapp.ir/dabiranfile

 ایتا:

http://eitaa.com/dabirfile

حتما برای دریافت راهنما و پشتیبانی طرح درس، ضمن خدمت و پرسش مهر عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا )



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!