no-img
سایت دبیران فایل

طرح درس تربیت بدنی فاکتور سرعت - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

طرح درس تربیت بدنی فاکتور سرعت
zip
بهمن ۲۱, ۱۴۰۰
۶,۹۰۰ تومان
۶,۹۰۰ تومان – خرید

طرح درس تربیت بدنی فاکتور سرعت


در این دانلود طرح درس تربیت بدنی فاکتور سرعت را برای شما قرار داده ایم. دانلود طرح درس تربیت بدنی فاکتور سرعت در قالب فایل word آماده خرید و دانلود می باشد.

فرمت فایل: word.دانلود طرح درس تربیت بدنی فاکتور سرعت

نمونه ای از دانلود طرح درس تربیت بدنی فاکتور سرعت

محتوا: آشنایی و تدریس سرعت و راه های بهبود و کسب آن
پیامد یادگیری:از دانش آموزان انتظار میرود که با فاکتور سرعت آشنا شوند و راه های بهبود و کسب آن را افزایش دهند یا تمریناتی برای بهبود ایت فاکتور ارائه دهند .
منابع یادگیری محدوده زمانی شرح تکالیف یاد گیری

۲ دقیقه

پخش یک کلیپ

۸ دقیقه

در این مرحله برای دانش آموزان یک بازی طراحی میکنم نام این بازی “از خرس زودتر برس” بازی به این صورت است که یک محوطه مربع شکل می کشم و از دانش آموزان می خواهم در آن متفرق شوند و یکی از آنها به نام خرس تعیین میشود خارج از محوطه بازی به فاصله بیست متری مربع دیگر به نام لانه خرس رسم مینماییم با سوت معلم خرس وارد محوطه بازی شده و بازیکنان را دنبال میکنند هر کس را زد(لمس) باید به سرعت با خرس به طرف لانه بدود. اگر خرس زودتر برسد آن نفر به جای دم خرس محسوب میشود و باید دست خرس را بگیرد و بازیکنان را دنبال کنند

۱۵ دقیقه

در این مرحله دانش آموزان را به دو گروه مساوی با فاصله ۲۰ متری تقسیم میکنم و دست نفر جلوئی یک توپ میدهم و از آنها میخواهم که نفر اول یک سمت گروه با دویدن به سمت گروه مقابل برود و توپ را به نفر اول بدهد و خود در انتهای صف بایستد و نفری که توپ دستش است به سمت گروه مقابل برود و بازی به این صورت ادامه میابد . گروهی که در زمان کمتر توانست مسیر را طی کند برنده است . مثلا گروه ستاره برنده شدند از دانش آموزان میپرسم چرا این گروه برنده شدند . مثلا جواب میدهند چون بیشتر دویدند
چه گروهی برنده بازی شدند!
کسانی که در زمان کمتر توپ ها را جابه جا کردند
سپس به دانش آموزان میگویم این یعنی سرعت. در واقع سرعت یعنی توانایی جابه جا شدن کل بدن (مانند دو) یا یک اندام در حداقل زمان.

معرفی طرح درس :

طرح درس چیست؟

طرح درس یک برنامه یا یک چهارچوب منظم و سازماندهی شده است. که معلم آن را طرح ریزی می کند. تا فرایند تدریس و آموزش را هدفمندانه شروع کند، با نظم پیش ببرد و به موقع، به پایان برساند. همچنین طرح درس همانند یک نقشه راه می ماند که مسیر تدریس را مشخص می کند.

طرح درس به دو صورت طراحی می شود. طرح درس سالانه یا ترمی و طرح درس روزانه یا جلسه ای

سالانه یا ترمی

برنامه ای برای یک سال تحصیلی یا یک ترم درسی است که به صورت کلی تدوین می شود.

روزانه یا جلسه ای

برنامه ای برای یک روز یا یک جلسه درسی است که به صورت جزئی تدوین می شود.

اهمیت و فواید استفاده از طرح درس

– استفاده بهینه از زمان

– تحقق بهتر اهداف درسی از نظر کمی و کیفی

– کاهش بی نظمی و هرج و مرج در کلاس

– ایجاد انگیزه در معلم و دانش آموزان

– افزایش اعتماد به نفس مدرس یا معلم

– ایجاد یادگیری عمیق تر و پایدارتر در دانش آموزان

– نهادینه شدن نظم و انضباط در فعالیت های دانش آموزان

نمونه ی پیش نویس یک طرح درس

 

گام اول: مشخصات

گام دوم: اهداف محتوایی و شناختی

به این سؤالات پاسخ دهید:

  • می خواهید دانش آموزان چه مطالبی را بدانند یا قادر به انجام چه کاری باشند؟
  • انتظار دارید دانش آموزان چه دانش، مهارت، استراتژی یا رفتاری را بیاموزند؟
  • دانش آموزان چه محتوا یا مفهوم مهمی را یاد  بگیرند؟
    در این باره به چه استانداردهایی باید مراجعه کرد؟

گام سوم: سؤالات راهنمای درس

چرا دانش آموزان باید به این موضوع علاقه نشان دهند یا آن را بدانند؟

چه سؤالات بحث برانگیزی در مورد این درس وجود دارد؟

چه سؤالاتی دانش آموزان را کمک می کند تا بر جنبه های مهم موضوع تمرکز کنند؟

 

گام چهارم: ارزش یابی

چگونه متوجه می شوید که دانش آموزان به اهداف مورد نظر رسیده اند؟

  • از چه ابزارهایی برای ارزش یابی استفاده می کنید؟
  • دانش آموزان چگونه در ارزش یابی مشارکت خواهند کرد؟
  • چگونه خود را ارزیابی می کنند؟
  • تکنولوژی چه نقشی در ارزش یابی خواهد داشت؟

گام پنجم: ارتباطات

کدام یک از نیازها، علایق و دانسته های قبلی دانش آموزان می تواند مبنایی برای این درس باشد؟

ممکن است دانش آموزان با چه مشکلات مفهومی ای رو به رو شوند؟

چگونه می توان این درس را به سایر موضوعات درسی مرتبط کرد؟

 

گام ششم: فعالیت های یادگیری

دانش آموزان موظف به انجام کدام فعالیت های یادگیری مشارکتی هستند؟

  • چگونه می توانند دانش و مهارت را فرا گیرند، دانایی، توانایی و خلاقیت خود را نشان دهند و یادگیری را مدیریت کنند؟
  •  چه دلایلی وجود دارد که بتوان گفت این درس چالش برانگیز، بین رشته ای یا ویژه است؟
    استفاده از تکنولوژی چگونه به یادگیری دانش آموزان کمک می کند؟

گام هفتم: استراتژی های تدریس

از چه تمرین هایی برای درس استفاده خواهید کرد؟

  • محیط اطراف چه اثری بر یادگیری این فعالیت ها دارد؟
  •  نقش شما چیست؟
  • نقش دانش آموزان در یادگیری درس چیست؟

ویژگی های یک طرح درس مناسب :

۱_ روشی که برای آموزش سوره های قرآن ارائه می شود تداخلی با سایر برنامه های دوره پیش دبستانی نداشته باشد و به صورت هماهنگ و مکمل و در کنار کار قرار گیرد.
۲_ از آنجا که سنین خردسالان قادر به استفاده از نسخه مکتوب قرآن کریم نیستند ،طرح درس باید برای این گروه با این ویژگی کارایی داشته باشد.
۳_ از یک طرف ساده و بی پیرایه باشد و از طرف دیگر دارای جذابیت باشد.
۴_ با ویژگی های روانی و اجتماعی گروه خردسال هماهنگ باشد.
۵_ هماهنگی با گروه و از طرف دیگر استقلال و هویت مستقل را بیاموزد.
۶_ بنابراین لازم است تا مدت زمان کلاس کم باشد.
۷_ با فرهنگ ایرانی و سنت آموزش قرآن کریم در میان ایرانیان هماهنگ باشد.

۱ پکیج طرح درس پایه پنجم ابتدایی تمام دروس

پکیج طرح درس فارسی پنجم ابتدایی تمام دروس

۲ پکیج طرح درس پایه پنجم ابتدایی تمام دروس

پکیج طرح درس فارسی پنجم ابتدایی تمام دروس

راهنمای خرید طرح درس  : برای خرید انلاین طرح درس  ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین طرح درس شوید .در صفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت، طرح درس ، پرسش مهر ،طرح جابر و برنامه سالانه و تقویم اجرایی… عضو کانال شوید:

کانال تلگرام طرح درس:        https://t.me/tarhdaars

.

کانال تلگرام پرسش مهر:         https://t.me/poorseshmehr

.

کانال تلگرام دبیران و ضمن خدمت:  https://t.me/dabirfile

 سروش:

 http://Sapp.ir/dabiranfile

 ایتا:

http://eitaa.com/dabirfile

حتما برای دریافت راهنما و پشتیبانی طرح درس، ضمن خدمت و پرسش مهر عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا )



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!