no-img
دبیران فایل

طراحی واحد یادگیری درس اگر تمام شود علوم دوم - دبیران فایل


دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

طراحی واحد یادگیری درس اگر تمام شود علوم دوم
zip
اسفند ۲, ۱۴۰۰
۱۶,۹۰۰ تومان
۱۶,۹۰۰ تومان – خرید

طراحی واحد یادگیری درس اگر تمام شود علوم دوم


دانلود طراحی واحد یادگیری درس اگر تمام شود علوم دوم

دانلود طراحی واحد یادگیری درس اگر تمام شود علوم دوم با فرمت ورد

قسمتی از متن طراحی واحد یادگیری کارورزی ۴

مقدمه طراحی واحد یادگیری :

منظور از آموزش،فعالیتی است که طی آن استعدادها بالقوه یک فرد پرورش می یابد.آموزش در خدمت پرورش وکارورزی است.(براون[۱] واکتینس،۱۹۹۱ )

آموزش عبارت است از:مجموعه تصمیمات واقداماتی که یکی پس از دیگری اتخاذ میشود یا انجام میگیرد که هدف آن دستیابی هر چه بیشتر شاگردان به اهداف آموزشی است.بدین ترتیب، درهرفرصتی که فراگیر موضوعی را یادبگیرد، ممکن است نوعی آموزش صورت گیرد.(افضل نیا،۱۳۸۷ )

آموزش مجموعه رویدادهای به عمد ترتیب داده شده برای حمایت ازفرایندها درونی یادگیری، طراحی شده است‌ (گانیه[۲] وهمکاران، ۱۹۹۸ )

مجموعه ای ازمعلومات ناشی از کاربست علوم آموزشی وفراگیر در زمان حقیقی کلاس درس ،همراه با ابزار ورزشهایی که کاربست علوم نامبرده در بالا را تسهیل میکند.(موفقیان،۱۳۵۳ )

مجموعه روشها ودستورالعمل هایی که با استفاده از یافته ها علمی برای حل مسائل آموزشی اعم از طرح،اجرا وارزشیابی در برنامه ها آموزشی بکار گرفته‌ میشود .(فردانش،۱۳۷۲ )

طراحی آموزشی رامی توان تجویز یا  پیش بینی روشها مطلوب آموزشی برای نیل به تغییرات مورد نظر در دانشها ،مهارتهاوعواطف شاگردان دانست.(لشین[۳] وهمکاران، ۱۵:۱۳۷۴ )

طراحی آموزشی، پیش بینی روشها وانتخاب وترکیب مواد آموزشی در شرایط خاص به منظور رسیدن به نتایج یادگیری به نحو موثر است .(فردانش،۱۰۴:۱۳۷۲ )

به طور کلی می توان گفت در طراحی آموزشی فعالیت ها زیر انجام میشود:تعیین هدف،تحلیل آموزشی، گزینش محتواورسانه،تعیین نظام ارزشیابی.(رضوی،۱۱۶:۱۳۸۶ )

طراحی واحد یادگیری عبارت است از:پیشبرد زنجیره وار درسها برای بسط یک موضوع یا مضمون که در آن محتوا ومفاهیم ،مهارت هاوعواطف و ارزشها با بیانی روشن ودقیق بسط داده میشود.

 

ارتباط افقی طراحی واحد یادگیری

۱)زمین خانه پرآب ما ،درس ششم علوم اول دبستان در مورد صرفه جویی در منابع موجود در طبیعت و آلوده نکردن آنها صحبت شده است

٢)علوم اول، در اطراف ما هوا وجود دارد، درس دهم در مورد آلوده نکردن هوای اطراف با استفاده از سوخت ماشین و کارخانه ها صحبت شده است

٣)دنیای سرد و گرم، درس یازده علوم اول دبستان، درمورد استفاده کردن از منابع انرژی در تولدی گرما و موارد استفاده از انرژی گرمایی صحبت شده است

۴)در درس دوم کتاب علوم دوم دبستان با عنوان هوای سالم و آب سالم درمورد منابع موجود در طبیعت و درست استفاده کردن و آلوده نکردن آنها برای جلوگیری از هدر رفتن آنها صحبت شده است

۵)درس پنج علوم سوم دبستان ،آب ماده ای با ارزش که درمورد صرفه جویی درمنابع آب و نحوه درست استفاده کردن آنها صحبت شده است

 

ارتباط عمودی طراحی واحد یادگیری :

درس چهارم کتاب قرآن کلاس دوم دبستان، در پیام قرآنی درس درمورد اصراف نکردن و استفاده دوست از نعمتهای خدا صحبت شده است.

اهمیت وضرورت طراحی واحد یادگیری :

آشنا شدن دانش آموزان با مفهوم سوخت وانواع آن وموارد مصرف سوخت در زندگی روزمره برای دانش آموزان بسیار حائز اهمیت است تا حس مسئولیت در قبال استفاده درست از سوختها وحفظ آن برای آینده در دانش آموزان تقویت شود. همچنین آنها باید بدانن نفت، گاز طبیعی، گازوییل، ذغال سنگ از منابع تجدید ناپذیر بوده یعنی منابع آنها محدود است و قابلیت بازگشت مجدد را ندارد پس ضرورت دارد تا بیهوده از منابع سوختی استفاده نکرده و در حفظ آن برای آیندگان کوشا باشیم. آنها همچنین آگاه میشوند که زندگی بدون سوخت در آینده چقدر سخت وتقریبا غیر ممکن می شود و باید در حفظ آن برای زندگی  بهتر تلاش نمود.

فهرست مطالب طراحی واحد یادگیری

عنوان                                                                                                                                 صفحه

 

فصل اول:چرایی ……………………………………………………………………………….. ۱

مقدمه………………………………………………………………………………………………. ۲

نیاز جامعه…………………………………………………………………………………………. ۳

نیاز دانش آموز…………………………………………………………………………………….. ۳

نمودار ارتباط عمودی و افقی……………………………………………………………………… ۴

ارتباط عمودی و افقی……………………………………………………………………………… ۵

اهمیت و ضرورت………………………………………………………………………………… ۵

فصل دوم:چیستی……………………………………………………………………………….. ۷

توضیح مختصر((نقشه مفهومی))…………………………………………………………….. ۸

اهداف کلی……………………………………………………………………………………….. ۹

اهداف جزئی…………………………………………………………………………………….. ۹

اهداف رفتاری…………………………………………………………………………………… ۹

فصل سوم:چگونگی…………………………………………………………………………….. ۱۲

الگوی تدریس……………………………………………………………………………………. ۱۳

روش‏های تدریس………………………………………………………………………………… ۱۳

وسایل تدریس……………………………………………………………………………………. ۱۴

ایجاد انگیزه………………………………………………………………………………………. ۱۴

ارزشیابی آغازین……………………………………………………………………………….. ۱۴

ارائه درس جدید…………………………………………………………………………………. ۱۴

جمع بندی…………………………………………………………………………………………. ۱۵

ارزشیابی پایانی…………………………………………………………………………………. ۱۶

تعیین تکلیف……………………………………………………………………………………… ۱۶

منابع………………………………………………………………………………………………. ۱۷

 

 

تعریف واحد یادگیری:

 چند رویداد یادگیری مرتبط به هم و معنی دار که با ارائه آن دانش آموزی می تواند به شایستگی مهمی دست یابد.

تعریف واحد یادگیری:

طراحی واحد یادگیری عبارت است از پیشبرد زنجیره وار درس ها برای بسط یک موضوع یا مضمون که در آن محتوا، مفاهیم، مهارت ها و ارزش ها با بیانی روشن و دقیق بسط داده می شود.

تفاوت طراحی واحد یادگیری با طرح درس

در نتیجه، روشن است که طرح های درس در آماده سازی برای آموزش یک درس خا ص مفید هستند، در حالی که طرح های واحد یادگیری در برنامه ریزی درسی در دراز مدت اهمیت دارد زیرا این طرح ها در مورد تصویر بزرگ به ویژه ارتباط بین درس ها و ارتباطات متقابل برنامه درسی می پردازد.

هدف طراحی واحد یادگیری: 

هدف طراحی واحد یادگیری  آن است که یادگیرنده بتواند از آنچه یاد می گیرد معنای تازه ای بسازد و با استقلال و اثربخشی بتواند آن را در موقعیت های واقعی به کار گیرد.

لیست دانلود نمونه طراحی واحد یادگیری به شرح زیر می باشد:

طراحی واحد یادگیری اول ابتدایی

نمونه طراحی واحد یادگیری دوم ابتدایی

طراحی واحد یادگیری سوم ابتدایی

دانلود طراحی واحد یادگیری چهارم ابتدایی

طراحی واحد یادگیری پنجم ابتدایی

نمونه طراحی واحد یادگیری ششم ابتدایی

قابل توجه کسانی که طراحی واحد یادگیری را خریداری و دانلود کرده اند:

 

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

 راهنمای دانلود:

  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید از طریق زیر با ما تماس بگیرید.

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و ضمن خدمت انتصاب مدیران … عضو کانال شوید:

کانال تلگرام ضمن خدمت فرهنگیان:  https://t.me/dabirfile

کانال سروش:

 http://Sapp.ir/dabiranfile

کانال ایتا:

http://eitaa.com/dabirfile

حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)

برای اطمینان بیشتر کاربران گرامی

تضمین و راهنمایی برای خرید , پاسخ دهی به اشکالات خرید و عدم دانلود  توسط مدیر وبسایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته

بعدا از خرید فایل لینک دانلود مستقیم در صفحه مرورگر ظاهر میشود و یک لینک دانلود به ایمیل شما بصورد خود کار ارسال می گردد 

در صورت درخواست از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود

آیدی پشتیبانی سروش دبیران فایل: https://sapp.ir/dabiranfile
آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile



دیدگاه ها


  1. امیر ساغریان گفت:

    بعداز خرید متاسفانه برای من فایل ارسال نشد.

    • دانلود طراحی واحد یادگیری درس اگر تمام شود علوم دوم ایمیل یا روبیکا و تلگرام یا سایر پیام رسان ها ارسال گردید.می توانید یک پیام به ایمیل سایت ارسال کنید.یا در تلگراام پیام دهید به آی دی زیر @dabiranfile

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!