no-img
سایت دبیران فایل

درس پژوهی آموزش انشا به وسیله قصه گویی فارسی پایه پنجم ابتدایی - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

درس پژوهی آموزش انشا به وسیله قصه گویی فارسی پایه پنجم ابتدایی
zip
اسفند ۲۰, ۱۴۰۲
۱۹,۹۰۰ تومان
۱۹,۹۰۰ تومان – خرید

درس پژوهی آموزش انشا به وسیله قصه گویی فارسی پایه پنجم ابتدایی


دانلود درس پژوهی آموزش انشا به وسیله قصه گویی فارسی پایه پنجم ابتدایی

دانلود درس پژوهی آموزش انشا به وسیله قصه گویی فارسی پایه پنجم ابتدایی با فرمت word

قسمتی از متن دانلود درس پژوهی آموزش انشا به وسیله قصه گویی فارسی پایه پنجم ابتدایی

تعیین راهکارها در راستای حل مسئله

۱- گروه بندی بدون تعیین سرگروه و با توجه به سبک های شناختی
۲- توجه به تفاوت ها فردی
۳- معنادار کردن یادگیری
۴- توجه بر عوامل انگیزشی و نگرشی
۵- همراه نمودن دانش آموزان در ساخت وسایل کمک آموزشی
۶- روش های نوین تدریس
۷- تداعی معنا (تصویر سازی ذهنی)
۸- بهره گیری از ارزشیابی به عنوان تدریس
۹-استفاده از فناوریهای روز وتدریس های برتر آموزشی

بیان دلیل راهکار انتخابی

با توجه به چالش ها و مشکلات بیان شده در صفحات پیشین پس از بحث و تبادل نظر بین اعضای تیم راهکارهای زیر جهت تحقق هدف درس پژوهی حاضر مورد تأیید قرار گرفت.

گروه بندی بدون تعیین سرگروه و با توجه به سبک های شناختی

با کار گروهی دانش آموزان از یکدیگر یاد می گیرند و از همه جالب تر و جذاب تر این که کار شما کم می شود. برخی تصور می کنند کار گروهی خیلی وقت گیر است. معمولاً افرادی این حرف را می زنند که تدریس را تمام کردن یک فصل کتاب می دانند. یعنی همین که در طی یک ساعت، مثلاً یک صفحه از کتاب را تدریس کنند بدون اینکه به کیفیت کارشان بیندیشند، اما به تجربه ی اعضای گروه ثابت شده است که اگر کار گروهی را به صورت حرفه ای انجام دهید سرعت یادگیری حداقل ۲ برابر خواهد شد.
یکی از نکاتی که در گروه بندی می بایست رعایت شود، این مهم است که گروه هایی بدون سرگروه باشند. در گروه بندی هایی که سرگروه انتخاب می شود، اغلب اعضای گروه کار گروهی و پاسخگویی به سؤالات مهم را به سرگروه واگذار نموده و دانش آموزان خجالتی و کم رو کنار می کشند و فعالیت اندکی دارند ولی در گروه بندی که سرگروهی وجود ندارد همه شانس مساوی و برابری برای پاسخگویی به سؤالات معلم داشته و حسن اینکه هر کدام از آن ها ممکن است برای پاسخگویی به سؤالات انتخاب شود، سبب می شود که تک تک دانش آموزان خود را برای پاسخگویی به سؤالات آماده نمایند و مسئولیت پذیرتر شوند و در فعالیت گروهی مشارکت کنند.

توجه به تفاوت های فردی

امروزه برای ارزیابی میزان توسعه ی آموزش و پرورش به میزان توجه آموزش و پرورش به امر تفاوت های فردی دانش آموزان اهمیت داده می شود. همان گونه که می دانیم هیچ انسانی کاملاً شبیه دیگری نیست. در هر صورت انسان ها با توجه به تفاوت های فردی در برابر یک محرک، پدیده یا حادثه، رفتارهای متفاوت از خود نشان می دهند و در حل این مسئله انسان راه حل های مختلفی را بر اساس علائق، نگرش و سوابق تجربی خود پیدا می کنند. پس با توجه به وجود تفاوت های فردی بین گروهی (پسران و دختران) و درون گروهی بین دانش آموزان و اهمیت توجه به این تفاوت ها در فرآیند یاددهی-یادگیری اعضای گروه سعی نموده است در طراحی آموزشی، خود به این مهم توجه نماید، به طوری که در تمام مراحل تدریس تفاوت های اشاره شده، مخصوصاً توجه به سبک های شناختی (دست ورزی- تصویری- کلامی) مد نظر بوده است.

معنادار کردن یادگیری

منظور از یادگیری معنادار این است که محرکی یا مفهومی (در بحث آموزش انشا ) در ساخت شناختی یادگیرنده دارای سابقه باشد. اما اگر مفهوم یا اندیشه ای لفظ به لفظ آموخته شود و دارای سابقه ذهنی نباشد، آن را یادگیری طوطی وار می نامند. برای اینکه فرآیند یاددهی، یادگیری موفقیت آمیز باشد باید به ساخت شناختی یادگیرندگان پی برد، برای انجام این منظور باید به وسیله ی آزمون های معلوماتی و سوابق تحصیلی حدود معلومات دانش آموزان را قبلاً تعیین نمود و پس از آن باید قبل از آغاز درس جدید از پیش سازمان دهنده بهره گرفت (برای ارتباط دادن مواد درس جدید با معلومات گذشته) که این هر چه کلی تر، گویاتر، پرمعناتر باشد، به درک و یادگیری شاگردان کمک بیشتری می رساند.

ارائه درس شماره (۲) نظام یاددهی و یادگیری طرح درس دوم

با نام و یاد خدا درس را آغاز می کنیم. با توجه به نقدوبررسی تدریس اول وباتوجه به نقاط مثبت ومنقی مطرح شده وبازبینی فیلم توسط اعضاءگروه درس پژوهی وعدم تحقق اهداف مورد نظر در تدریس اول سعی می کنیم که با استفاده از ابزارهای دیگر به دانش آموزان کمک کنیم که مسئله را بهتر یاد بگیرند و درک کنند و بتوانند توضیحات راجع به اهمیت آموزش انشا را به خوبی بیان کنند.

میزان تحقق اهداف

پس انجام تدریس باتوجه به اجرای طرح درس وبازبینی فیلم وتدریس ارئه شده وبررسی فیلم توسط همکاران محترم با خود اندیشیدیم که در طول این پژوهش :
چه تغییری در عملکرد دانش آموزان وتوسعه حرفه ای اعضای گروه حاصل شد .؟
یادگیری دانش آموزان تا چه اندازه محقق شد .
حس مسئولیت پذیری وروحیه همکاری در تدریس گروهی تا چه اندازه توسعه یافت ؟.
مشکلات مربوط به مدیریت زمان تا چه اندازه رفع شد .؟
جهت پاسخ به سوالات مطروحه بعد از چند جلسه آزمونی که از دانش آموزان هدف گرفته شد وارزشیابی های مستمری که انجام گرفت متوجه شدیم که ۹۰درصد دانش آموزان به اهداف مورد نظر رسیده اند وپروژه درس پژوهی با موفقیت به انجام رسیده است .

پیشنهادات

۱-پیشنهاد می شود که در انجام تدریس فارسی از روشهای نوین استفاده شود
۲-پیشنهاد می شود که گروهبندی در کلاسها صورت بگیرد
۳-پیشنهاد می شود قبل از تدریس مطالب جدید به مطالب گذشته ربط داده شود .
۴-پیشنهاد می شود از دست سازه ها ووسایل کمک آموزشی در دسترس بیشتر استفاده شود .
۵-پیشنهادمی شود به تفاوتهای فردی دانش آموزان توجه شود.

محدودیت های پژوهش

* عدم همکاری دانش آموزان
* عدم همکاری اولیاء دانش آموزان
* کمبود وقت برای اجرای دقیق

درس پژوهی

درس پژوهی پایه پنجم ابتدایی

لیست دانلود نمونه کارورزی دانشگاه فرهنگیان

لینک ⇐    دانلود نمونه کارورزی ۱

دانلود نمونه کارورزی ۲

لینک ⇐ دانلود نمونه کارورزی ۳

دانلود نمونه کارورزی ۴

نمونه پروژه کارنمای معلمی

راهنمای خرید اقدام پژوهی :

برای خرید انلاین ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالا ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و … عضو کانال شوید:

کانال تلگرام:  https://t.me/dabirfile

کانال سروش: http://Sapp.ir/dabiranfile

کانال ایتا: http://eitaa.com/dabirfile

حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)

برای اطمینان بیشتر کاربران گرامی

تضمین و راهنمایی برای خرید , پاسخ دهی به اشکالات خرید و عدم دانلود  توسط مدیر وبسایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته

بعدا از خرید فایل لینک دانلود مستقیم در صفحه مرورگر ظاهر میشود و یک لینک دانلود به ایمیل شما بصورد خود کار ارسال می گردد 

در صورت درخواست از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود

آیدی پشتیبانی سروش دبیران فایل: https://sapp.ir/dabiranfile
آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile

در صورت عدم دانلود یا مشکل با ما در ارتباط باشید:

آی دی تلگرامی:    dabiranfile@       کانال تلگرامی:  dabirfile@  پیج اینستاگرام:  dabiranfile@ 

آی دی سروش و ایتا :   dabiranfile@       کانال سروش و ایتا:  dabiranfile@



دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!