no-img
دبیران فایل

دانلود گزارش کارورزی ۳ کنش پژوهی - دبیران فایل


دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

دانلود گزارش کارورزی ۳ کنش پژوهی
zip
اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۱
۱۲,۹۰۰ تومان
۱۲,۹۰۰ تومان – خرید

دانلود گزارش کارورزی ۳ کنش پژوهی


دانلود گزارش کارورزی ۳ کنش پژوهی

کارورزی دانشگاه فرهنگیان : دانلود گزارش کارورزی ۳ کنش پژوهی

کارورزی شماره ۳

فرمت کارورزی : word  قابل ویرایش

تعداد صفحات کارورزی : ۸

کارورزی مربوط به رشته : 

قسمتی از فایل گزارش کارورزی ۳ کنش پژوهی

فهرست مطالب گزارش کارورزی ۳ کنش پژوهی

عنوان صفحه
مقدمه ۷
فصل اول: گام اول کنش پژوهی ۹
فصل دوم: گام دوم کنش پژوهی ۱۶
طراحی آموزشی اول ۱۷
گزارش اجرای اول ۱۹
فصل سوم: گام سوم کنش¬پژوهی ۲۰
بخش اول : روایت من از کارورزی ۳ ۲۱
بخش دوم:کدگذاری و مفهوم/مضمون¬یابی ۲۷
بخش سوم: تحلیل و تفسیر ۲۸
پیوست‌ها ۲۷

گزارش کارورزی 3 کنش پژوهی

 

چکیده گزارش کارورزی ۳ کنش پژوهی

آغاز ترم ۶ دانشگاه، مصادف بود با کارورزی۳، اساساً در هر کارورزی اهداف مستقلی دنبال می شود که تسلط بر اهداف هر کارورزی نیازمند بینش و تحقیق و تمرین می باشد. سعی کردم مبنای کارم را جلسات توجیهی کارورزی ۳ قرار دهم، جلساتی که استاد راهنما و دانشجویان به بحث و بررسی می پرداختند. در مدرسه، از معلم کلاس انتخابی خودم گرفته تا معلمان دیگر پایه ها، درخواست کمک و راهنمایی می کردم. دید جزیی نگر خودرا قوت بخشیدم و بر فرایندهای مهم ارتباطی بین فراگیر و معلم دقت داشتم. در جلسات اول کارورزی۳، ابتدا سعی کردم محیط و شرایط را بسنجم، با تفاوت های فردی دانش آموزان آشنا شدم و سپس اقدام به تحریر آموزشی کردم. یافته های حرفه ای در طول اجرای این طرح های آموزشی حاصل شد که شامل اثربخشی ارتباط بین دانش آموز و معلم، اثربخشی روش های آموزشی، رفع مشکلات تدریس و آشنایی با نقاط قوت می باشد که در ادامه بیان شده است

مقدمه گزارش کارورزی ۳ کنش پژوهی

کارورزی یکی از ابزارهای مهم تربیت نیروی انسانی در حوزه تحصیلات عالی است زیرا دانشگاه ها علاوه بر آموزش باید در پژوهش، کسب تجربیات معلمی برای تدریس در آینده در مدارس و مراکز آموزشی، نقشهای مهمی را ایفا کنند. درحالیکه متاسفانه دانشگاه ها در ایران به گونه ای است که بیشتر به انتقال دانش می پردازند، بدون این که زمینه جذب دانش انتقال یافته فراهم شده باشد. کارورزی می تواند ابزار بسیار مهمی در راستای ایجاد چنین زمینه هایی باشد. اما بنا به دلایل مختلفی هنوز در فرهنگ دانشگاه های ایران جایگاه ویژه خود را دارا نیست. در کارورزی به یک بخش جزئی از اطلاعات رفتاری فیزیکی و عاطفی و شناختی مدرسه و کارکنان آن پرداختیم و با نحوه رفتار آنان آشنا شدیم. در کارورزی ۳ هدف تکمیل اطلاعات داده شده در کارورزی یک و دو و نحوه و شیوه های تعامل و تدریس معلم ها با دانش آموزان و شیوه ی تدریس آنها می باشد. هدف کلی از آن آشنا شدن ما با جو مدرسه و نحوه تعامل و تدریس معلمان و بکارگیری آن در آینده شغلی بصورت کارآمدتر و حل نقاط ضعف خودمان می باشد.

هدف ما در کارورزی ۱ آشنایی با فضای فیزیکی مدرسه، کلاس ها و نحوه رفتاری کارکنان مدرسه از مدیر گرفته تا سایر کارکنان و نحوه آموزشی هر یک  از کارکنان مانند نحوه مدیریت مدیر ومعاون مدرسه، نحوه تدریس معلمان و … بوده است. در کارورزی دو هدف بصورت گسترده تری دنبال شد جدای از هدف های کارورزی یک در کارورزی دو ما با نحوه نوشتن طرح درس معلمان و نحوه تدریس و رفتار آنها و چگونگی برقراری ارتباط با دانش آموزان و … آشنا شدیم تا روند تدریس در کلاس ها را بهتر یاد بگیریم. اما در کارورزی ۳ جدای از اهداف کارورزی یک و دو ما بصورت وسیع تری با تجربیات مدیران، معاونان و معلمان و سایر کارکنان آشنا شدیم، از قبیل نحوه تدریس معلمان، تدریس خودمان در کلاس، نحوه برخورد با دانش آموزان، نحوه نوشتاری طرح درس و …. ما در کارورزی۳ به موقعیت بزرگتری یعنی وارد دبیرستان شدیم قبل آن تجربیاتی کسب کردیم و در دبیرستان بصورت گسترده تری آن را دنبال می کنیم. این نتایج بدست آمده می تواند ما را در شغل آموزشی خودمان موفق تر بکند تا بصورت کارآمدتری در شغلمان ایفای نقش کنیم.

 هدف گزارش کارورزی ۳ کنش پژوهی

یکی از مهمترین مشکلاتی که بسیاری از دانش آموختگان مقطع کارشناسی با آن مواجه خواهند شد کمبود تجربه علمی یا به عبارتی کم بار بودن رزومه کاری آنهاست که تاثیر نامطلوبی بر آینده شغلی دانشجو خواهد بود.دوره کارورزی فرصت طلایی را برای حضور در محیط آموزشی و تدریس به دست می دهد که دانشجو می تواند ازاین طریق و بدون دغدغه مسئولیت ها وتبعات شغلی به کسب تجاربی  ارزشمند بپردازد. برخی از مهمترین مزایای دوره ی کارآموزی به قرار زیر می باشد: آشنایی با محیط های کاری – امکان تبادل تجربیات با سایر دانشجویان در حین دوره ی کارآموزی و همچنین پس از تکمیل آن – محک زدن علایق کاری خود – به کارگیری خلاقیت در حل مسائلی که در حین دوره کارآموزی با آن مواجه می شوند که در بسیاری موارد با راهکارهای ساده و خلاقانه مرتفع می گردند – امکان پیاده سازی روش ها و تکنیک های آموزشی فرا گرفته شده در دانشگاه ها و محیط های واقعی. آشنا شدن با انواع موضوعات درسی – آموزشی و اداری- و در آخر افزایش خودباوری دانشجو معلم به واسطه تجربیات بدست آمده و آمادگی بیشتر برای فرصت های کاری آتی می باشد. یعنی چگونگی برخورد –تدریس پوشش، اعمال و … که از سوی یک معلم نمونه صورت می گیرد را فراگیرند و به مرحله ی عمل برسانند.

 

 

 

ضرورت کارورزی دانشگاه فرهنگیان و اهداف کارورزی

برنامه کارورزی فرصت برقرار ساختن پیوند میان آموخته های نظری با محیط های واقعی آموزشی- تربیتی و   عمق بخشیدن به تجربه های پیشین در جهت توسعه شایستگی های حرفه ای و دست یابی به ظرفیت غایی کنش عملی در کلاس درس را فراهم می کند.

اهمیت و ضرورت کارورزی

به منظور دستیابی به معلمانی کارآمد و ماهر که بتوانند نیازها و اهداف آموزش و پرورش را برآورده سازند.
برنامه هایی با عنوان کارورزی برای دانشجو – معلمان امروز که به نوعی معلمان آینده می باشند، طراحی شده است.
اهمیت وضرورت اجرای برنامه کارورزی برای کسب صلاحیتهای حرفه ای معلمان تا آن اندازه مهم است.
که به عقیده بسیاری از افراد، بدون گذراندن واحدهای مربوط به کارورزی،

نباید به دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، اجازه تدریس در مدارس داده شود

کارورزی در حین تحصیل در دانشگاه موجب می شود که :

 الف) اطلاعات نظری دانشجو- معلمان به عمل در می آید ودو عامل موثر در تدریس، یعنی علم وعمل باهم توام می شود.

ب) دانشجو – معلمان از فرایند تئوری و نظری یاددهی و یادگیری خارج و با محیط واقعی وفرایند حقیقی یاددهی ویادگیری آشنا می شوند.

پ) به طور ملموس و واقعی مشکلات تدریس را حس می کنند و در مدرسه یا دانشکده با مدرسان در میان می گذارند واز راهنمایی های علمی وعملی آنان بهره مند می شوند.

ت) با تمرین معلمی اعتماد به نفس لازم را کسب کرده تا حدودی خود می توانند بدون اضطراب در مدارس، به تدریس شوند.

ث) با قوانین ومقررات آموزشی در مدرسه و کلاس وتا حدودی با وظایف کارکنان آشنا می شوند

لیست دانلود نمونه کارورزی دانشگاه فرهنگیان

لینک ⇐    دانلود نمونه کارورزی ۱

دانلود نمونه کارورزی ۲

لینک ⇐ دانلود نمونه کارورزی ۳

دانلود نمونه کارورزی ۴

نمونه پروژه کارنمای معلمی

قابل توجه کسانی که سوالات ضمن خدمت  پدافند زیستی را خریداری و دانلود کرده اند:

 

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

 راهنمای دانلود:

  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید از طریق زیر با ما تماس بگیرید.

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و ضمن خدمت انتصاب مدیران … عضو کانال شوید:

کانال تلگرام ضمن خدمت فرهنگیان:  https://t.me/dabirfile

کانال سروش:

 http://Sapp.ir/dabiranfile

کانال ایتا:

http://eitaa.com/dabirfile

حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)

برای اطمینان بیشتر کاربران گرامی

تضمین و راهنمایی برای خرید , پاسخ دهی به اشکالات خرید و عدم دانلود  توسط مدیر وبسایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته

بعدا از خرید فایل لینک دانلود مستقیم در صفحه مرورگر ظاهر میشود و یک لینک دانلود به ایمیل شما بصورد خود کار ارسال می گردد 

در صورت درخواست از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود

آیدی پشتیبانی سروش دبیران فایل: https://sapp.ir/dabiranfile
آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!