no-img
سایت دبیران فایل

دانلود گزارش کارورزی ۳ کنش پژوهی نمونه ۲ - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

دانلود گزارش کارورزی ۳ کنش پژوهی نمونه ۲
zip
اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۱
۱۲,۹۰۰ تومان
۱۲,۹۰۰ تومان – خرید

دانلود گزارش کارورزی ۳ کنش پژوهی نمونه ۲


دانلود گزارش کارورزی ۳ کنش پژوهی نمونه ۲

کارورزی دانشگاه فرهنگیان : دانلود گزارش کارورزی ۳ کنش پژوهی نمونه ۲

کارورزی شماره ۳

فرمت کارورزی : word  قابل ویرایش

تعداد صفحات کارورزی : ۳۱

کارورزی مربوط به رشته : 

قسمتی از فایل گزارش کارورزی ۳ کنش پژوهی نمونه ۲

فهرست مطالب گزارش کارورزی ۳ کنش پژوهی نمونه ۲

عنوان صفحه
مقدمه۵
فصل اول:گام اول کنش پژوهی۷
فصل دوم:گام سوم کنش پژوهی۱۲
فصل سوم:کنش پژوهی۲۴
منابع۳۱

کنش پژوهی

چکیده گزارش کارورزی ۳ کنش پژوهی نمونه ۲

با شروع ترم ششم کارورزی ۳هم آغاز شد. طبق برنامه دانشگاه روز شنبه، روز کارورزی من بود. استاد راهنما در ابتدا دو جلسه توجیهی برای کلاس گذاشتند و دانشجویان را با اصول کلی کارورزی  ۳آشنا کردند
مدرسه دانشجویان را برای کارورزی مشخص کردند و تقریبا هر شنبه هم بعد از کارورزی سرکلاس حاضر می شدیم و درباره پروژه پایان ترم کسب اطلاعات می کردیم. مدرسه محل کارورزی من دبستان ادب بود و خوشبختانه مدرسه از همه جور دانش آموزی برخوردار بود. در هر جلسه گزارش هایی می نوشتم و هر نکته جالب را یاداشت می کردم. پس از طی این مراحل دید وسیعی در ارتباط با خودم پیدا کردم و متوجه نقاط ضعف و نقاط قوت خودم شدم. هر کدام از این فعالیت ها موجب شد تا ایده های جدیدی یاد بگیرم چراکه با وارد شدن به محیط کار، تئوری هایی را که در کلاس درس خوانده بودم را
از نزدیک دیدم .نتیجه آنکه ظرافت کاری هایی را دیدم و تجربه کردم که هیچ کلاسی آنها را به من یاد نمیداد.به طور کلی در کارورزی  ۳و حضور در کلاس آن هم به صورت هدفمند و با طرح درس بسیار جذاب
و مفید بود و گوشه ای از هنر معلمی را تجربه کردم.

شاید نقطه ضعف اساسی کارورزی  ۳ توجه بیشتر به کمیت هاست تا کیفیت ها چراکه همین گزارشی که مشغول نوشتنش هستم کمیتش آن هم در این فرصت محدود بر کیفیتش برتری دارد و پر اهمیت تر است گرچه میدانم که هرکاری نقلط ضعف و قوت خود را دارد و امیدوارم در سال های آینده کارورزی بیشتر در مدرسه و فعالیت های آنجا تمرکز یابد تا اینکه بخواهیم به
کارورزی نگاهی مثل سایر درس ها داشته باشیم

مقدمه گزارش کارورزی ۳ کنش پژوهی نمونه ۲

قال علی (ع): اذازل العالِمُ زلَ بزلتِهِ العالَمُ: هرگاه عالمی بلغزد با لغزشش عالم می لغزد هر تجربه آموزشی را که با شغل ترکیب شود، می توان کارورزی نامید و همین ترکیب است که کارورزی را به ابزاری منحصر به فرد برای افرادی که به دنبال شغل میگردند تبدیل می کند. اصل کلمه کارورزی به واژه (کارورز) بر می گردد و به فردی گفته می شود که در حین تحصیل در آموزش عالی و یا بلافاصله بعد از پایان دوران تحصیل تنها با هدف کسب تجربه و مهارت کاری و عملی در موسسه ای مشغول به کار می شود.
کارورزی می تواند برای افراد حالت اجباری یا اختیاری داشته باشد. یعنی کارورز گاهی اوقات باید برای گذراندن دو یا سه واحد درسی در دانشگاه به دوره کارورزی روی بیاورد (دانشگاه فرهنگیان) و یا اینکه خودش به طور داوطلبانه در یک واحد صنعتی یا اداری مشغول کار (بدون دستمزد) شود. دوره کارورزی امکان و فرصتی برای آشنایی دانشجویان با محیط کار محسوب می شود که نه تنها باعث افزایش قابلیت های آنان برای اشتغال در آینده می شود بلکه به کارورزان قدرت انتخاب بیشتری در انجام وظایف ارائه شده می دهد تا بتواند بهتر به علاقمندی ها و گرایش های خود در زمینه های مختلف پی برده و نقاط ضعف و قوت کار خود را ارزیابی کنند. کارورزی،کاربرد عملی اصول و تئوری های تعلیم و تربیت در جریان آموزش می باشد به منظور تقویت مهارتهای عملی تدریس و اخذ کفایت شایستگی معلمی.

هدف اصلی کارورزی آنچه که در مبانی و اساسنامه این دانشگاه آمده است تربیت معلم فکور است که متاسفانه این هدف فقط در مبانی آمده است و در جریان عمل توجهی به این امر مهم نمی شود. فعالیت یادگیری کارورزی، برای کسب تجربیات مستقیم، ارزیابی و بازاندیشی درباره ی یادگیری است. در طراحی و اجرای این فعالیت این نکته مهم است که کارورزان با این حقیقت رو به رو شوند که بسیاری از مسائل تعلیم و تربیت پبچیده، به هم پیوسته و وابسته اند. لذا کارورزی در واقع شاه بیت و گوهر موجود در گنجینه ای است که امر مهم تربیت معلمان را برعهده دارد، که متاسفانه با تدابیر موجود از اصل خود فاصله گرفته است و به صورت کلیشه ای در آمده است. با این وجود امید است خداوند متعال در این راه ما را یاری کرده تا در آینده افرادی را تربیت کنیم که همواره و در همه حال خداوند خود را ناظر بر اعمال خویش بدانند و همواره به یاد او باشند و افراد موثری برای خدمت رسانی به جامعه ایران باشند.

 

 

فصل اول: گزارش کارورزی ۳ کنش پژوهی نمونه ۲

گام اول کنش پژوهی

 

توصیف از خود

بنده محمود جوزمی از شهرستان انار روستای گلشن میباشم. تحصیلات ابتدای ی را در روستای خودمان به پایان رسانده ام و دبیرستان را در مدرسه نمونه دولتی امام حسین تمام کردم.  من ۲۳ سال سن دارم هم اکنون در دانشگاه فرهنگیان خواجه نصیر در رشته آموزش ابتدایی مشغول به تحصیل می باشم. الان ترم شش هستم و برای کارورزی به مدرسه ادب می روم .استاد راهنمای آقای پور رحمانی می باشد که ایشان از سطح علمی بالای ی برخوردار می باشد و یکی از استادان بنام  دانشگاه می باشد نسبت به زندگی و مسائل اجتماعی کلا احساس نسبتا خوبی دارم و دید خوشبینانه به اینده و زندگی دارم.من به کارهای گروهی و پژوهشی علاقه زیادی دارم ولی به خاطر کمبود امکانات در این زمینه متاسفانه زیاد فعال نیستم
نسبت به بی عدالتی،بی علاقگی و دروغ در زندگی به خصوص در کلاس درس حساسیت زیادی دارم وبه نظم و انضباط در کلاس درس و مدرسه و زندگی اهمیت زیادی می دهم بنده مطالعاتی در زمینه روش ها و فنون تدریس وکتابهای ی همچون روانشناسی رشد کودک و روان شناسی تربیتی و سنجش و ارزشیابی علی اکبر سیف دارم وهم چنین در زمینه کارهای گروهی و پژوهشی و فوتبال توانایی دارم و تلاش میکنم تا در این راه موفق باشم انتظار دارم معلمی با سطح علمی بالا باشم ودر کلاس درس از روشهای فعال تدریس از بارش مغزی و تدریس گروهی بهره بجویم. باشد که در این راه موفق باشم و بتوا در رشد و شکوفای ی کشور عزیزمان و نو پایان ونو نهالان اینده ساز ایران اسلامی سهیم باشم.

از ویژگی های من این است که از آموزش یک طرفه و سخنرانی صرف در کلاس گریزانم و ترجیح می دهم که دانش آموزان همانند یک کارگاه حرفه ای آموزشی، در همه درس ها و زمینه ها فعالیت کنند اما متاسفانه این گونه آموزش از همان ابتدا در بین دانش آموزان و حتی معلمین جا نیفتاده است و این کار را برای یک معلم خلاق سخت میکند و او را مجبور میکند تا به روش سنتی و سخنرانی عمل کند همیشه سعی کردم استاد شهید مطهری و شهید رجایی، معلمان اخلاق را سر لوحه کار خود قرار دهم که چگونه یادگیرندگان را با سخنان خود به اندیشه وا می داشتند. یکی از ویژگی های معلم که در نگاه اول می تواند دانش آموزان را به خود جذب کند آراستگی ظاهر و نحوه پوشش است که من به این مورد توجه فراوانی میکنم با اینکه در جامعه امروزی معلمان را افرادی خسیس میدانند و نمیدانند که اندک حقوقشان باعث میشود آن ها برنامه ریزی شده خرج کنند، اما بد سلیقگی معلمان و بی توجهی معلمان به آراستگی خود اصلا قابل توجیه نیست و در شان یک فرهنگی این است که همیشه خوش سیما باشد.

سعی میکنم تا انجایی که امکان دارد ویژگی شخصیتی دانش آموزانم را شناسایی کنم، همیشه سعی داشته ام رفتاری از خود نشان بدهم که دانش آموزان من را مورد اعتماد بدانند و برای حل مشکلاتشان از من کمک بخواهند.

 

گزارش فیزیکی 

مدرسه ادب در خیابان سیدجمال الدین اسدآبادی قرار دارد و کنار آن شهربازی قرار دارد مدرسه داری ۹ کلاس می باشد و از امکانات خوبی برخوردار نیست تعداد زیاد دانش آموز سرکلاس باعث می گردد که از کیفیت یادگیری کاسته شود.

متاسفانه محیط مدرسه از لحاظ فضای سبز و بزرگی مناسب مدرسه نیست.این موضوع در زنگ های تفریح به خوبی احساس می شود.

بعد از ورود به مدرسه در سمت سمت چپ و آبخوری و سرویس بهداشتی را در سمت راست و انتهای حیاط می بینیم و حیاط مدرسه با زمین آسفالت که روبروی ماست.در محدوده ی حیاط زمین فوتبال و بسکتبال بچه را می توان دید و سکوی کوچکی که برای اجرای مراسم صبحگاهی است.

 

ضرورت کارورزی دانشگاه فرهنگیان و اهداف کارورزی

برنامه کارورزی فرصت برقرار ساختن پیوند میان آموخته های نظری با محیط های واقعی آموزشی- تربیتی و   عمق بخشیدن به تجربه های پیشین در جهت توسعه شایستگی های حرفه ای و دست یابی به ظرفیت غایی کنش عملی در کلاس درس را فراهم می کند.

اهمیت و ضرورت کارورزی

به منظور دستیابی به معلمانی کارآمد و ماهر که بتوانند نیازها و اهداف آموزش و پرورش را برآورده سازند.
برنامه هایی با عنوان کارورزی برای دانشجو – معلمان امروز که به نوعی معلمان آینده می باشند، طراحی شده است.
اهمیت وضرورت اجرای برنامه کارورزی برای کسب صلاحیتهای حرفه ای معلمان تا آن اندازه مهم است.
که به عقیده بسیاری از افراد، بدون گذراندن واحدهای مربوط به کارورزی،

نباید به دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، اجازه تدریس در مدارس داده شود

کارورزی در حین تحصیل در دانشگاه موجب می شود که :

 الف) اطلاعات نظری دانشجو- معلمان به عمل در می آید ودو عامل موثر در تدریس، یعنی علم وعمل باهم توام می شود.

ب) دانشجو – معلمان از فرایند تئوری و نظری یاددهی و یادگیری خارج و با محیط واقعی وفرایند حقیقی یاددهی ویادگیری آشنا می شوند.

پ) به طور ملموس و واقعی مشکلات تدریس را حس می کنند و در مدرسه یا دانشکده با مدرسان در میان می گذارند واز راهنمایی های علمی وعملی آنان بهره مند می شوند.

ت) با تمرین معلمی اعتماد به نفس لازم را کسب کرده تا حدودی خود می توانند بدون اضطراب در مدارس، به تدریس شوند.

ث) با قوانین ومقررات آموزشی در مدرسه و کلاس وتا حدودی با وظایف کارکنان آشنا می شوند

لیست دانلود نمونه کارورزی دانشگاه فرهنگیان

لینک ⇐    دانلود نمونه کارورزی ۱

دانلود نمونه کارورزی ۲

لینک ⇐ دانلود نمونه کارورزی ۳

دانلود نمونه کارورزی ۴

نمونه پروژه کارنمای معلمی

قابل توجه کسانی که سوالات ضمن خدمت  پدافند زیستی را خریداری و دانلود کرده اند:

 

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

 راهنمای دانلود:

  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید از طریق زیر با ما تماس بگیرید.

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و ضمن خدمت انتصاب مدیران … عضو کانال شوید:

کانال تلگرام ضمن خدمت فرهنگیان:  https://t.me/dabirfile

کانال سروش:

 http://Sapp.ir/dabiranfile

کانال ایتا:

http://eitaa.com/dabirfile

حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)

برای اطمینان بیشتر کاربران گرامی

تضمین و راهنمایی برای خرید , پاسخ دهی به اشکالات خرید و عدم دانلود  توسط مدیر وبسایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته

بعدا از خرید فایل لینک دانلود مستقیم در صفحه مرورگر ظاهر میشود و یک لینک دانلود به ایمیل شما بصورد خود کار ارسال می گردد 

در صورت درخواست از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود

آیدی پشتیبانی سروش دبیران فایل: https://sapp.ir/dabiranfile
آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!