no-img
سایت دبیران فایل

دانلود گزارش کارورزی ۳ کنش پژوهی معلم ابتدایی - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

دانلود گزارش کارورزی ۳ کنش پژوهی معلم ابتدایی
zip
خرداد ۱, ۱۴۰۱
۱۱,۹۰۰ تومان
۱۱,۹۰۰ تومان – خرید

دانلود گزارش کارورزی ۳ کنش پژوهی معلم ابتدایی


دانلود گزارش کارورزی ۳ کنش پژوهی معلم ابتدایی

کارورزی دانشگاه فرهنگیان : دانلود گزارش کارورزی ۳ کنش پژوهی معلم ابتدایی

کارورزی شماره ۳

فرمت کارورزی : word  قابل ویرایش

تعداد صفحات کارورزی : ۸

کارورزی مربوط به رشته : 

قسمتی از فایل گزارش کارورزی ۳ کنش پژوهی معلم ابتدایی

کنش پژوهی :

من کی هستم؟ من که قرار است معلم ابتدایی شود، کی هستم؟چند ساله ام؟ کجا زندگی می کنم؟چه حساسیت هایی دارم؟ چه علایقی دارم؟چه توانایی هایی دارم؟ چه مطالعاتی دارم؟ در زندگی حرفه ای خود و در زندگی شخصی خود چه اهدافی دارم؟ انتظار دارم چه جور معلمی باشم ؟ چه تعریفی از معلمی خود دارم؟

دانشجو معلمی بیست و دو ساله. به دانش و علم آموزی بسیار علاقه مندم و معتقدم که هر کسی که کلمه ای به من بیاموزد مرا بنده ی خود کرده است. همیشه طرفدار صلح و دوستی و مخالف زد و خورد بودم و معتقد هستم که تمامی نظام آفرینش ,  چه اشیاء و وسایل ,چه رفتارها و اعمال , چه اجزای تشکیل دهنده ی هر انس و جن, چه فکر و اندیشه ، همگی بر پایه منطق بنا شده اند. چه بسا خشونت و بی منطقی نباید در قلب و روح و جان انسان ها چه در مسیر خانه و خانواده و چه در مسیر حرفه و شغل بخصوص ما معلمان جایی ندارد و با عقل و منش صحیح به اهداف مورد نظر خواهیم رسید. از تنبلی و بی برنامگی بیزارم. برنامه ریزی را دوست دارم و برای همه ی فعالیت هایم برنامه ریزی می کنم از امر کوچکی مثل خرید کردن گرفته تا امر بزرگی مثل تدریس! قدرت بیان بالایی دارم ، می توان مطالب دشوار را به زبانی ساده برای دیگران بیان کنم ، قدرت یادگیری بالایی دارم و به عنوان یک دانشجو معلم توانایی های زیادی در خود می بینم. در زندگی شخصی خود ، جدا از شغل معلمی همیشه به دنبال کسب علم و طی کردن مقاطع بالاتر علمی بوده ام که الحمدلله همین هدف در راستای اهداف حرفه ای من هم قرار دارد چرا که یک معلم هرچه سطح معلومات، اطلاعات و دانشش بالاتر باشد در کار خود نیز موفق تر است مخصوصا در این قرن که علم به سرعت پیشرفت می کند و معلمینی که در ارتباط با نسل جوان جامعه هستند باید مرتبا مطالعه کنند تا از جهان عقب نمانند. همانطور که در زندگی شخصی خود به دنبال تشکیل خانواده ای نمونه  و فرزندانی مفید هستم در زندگی حرفه ای خودم هم به دنبال تشکیل جامعه ای نمونه و دانش آموزانی مفید هستم. در حقیقت می توان گفت معلمی بخشی از زندگی من است و خود را از آن جدا نمی دانم. به نقاشی , شعر , و خط علاقه مند و در عین حال استعداد فعالیت در این رشته ها را در خود میبینم.ورزش همیشه با من بوده و همیشه سعی داشته که در مسابقات و باشگاه های خانه و دانشگاه و مدرسه حضور داشته و روح ورزشکاری را در خود تقویت کنم.بهترین تفریح و زنگ تفریح من در زندگی مطالعه , فیلم های اجتمایی و ورزش ( ایروبیک ) است که مطالعه همیشه در الویت است چرا که  برای من لذت بخش تر از سایرین است . ( کتابهای علمی , داستان های اجتمایی ,ادبی). معلمان با پشتکار و فعال هیچ گاه به ناکامی مواجه نمی شوند، زیرا با پشتکار بودن معلمان نمونه عشق ورزیدن آنها را به مسلک شان نشان میدهد. زیرا معلمان با پشتکار میخواهند بیشتر از دیگران آگاهی داشته باشند و آنها مکلف میشوند تا بصورت دوامدار و پیگیر بیاموزند و مطالب را به دیگران بیاموزند. از آنجایی که این رشته و شغل را انتخاب کرده ام تعهد داده و در قبال آن مسئولم. دانشجوی سال آخر دانشگاه هستم که میخواهم نهایت تلاشم را به کار گیرم تا در این یک سال باقی مانده نهایت استفاده را از کلاس و مدرسه ببرم ، تجربه کسب کنم تا بتوانم در آینده معلمی لایق برای دانش آموزانم باشم. شغل معلمی را دوست دارم و از بودن با دانش آموزان به خصوص سنین پایین تر لذت می برم. معتقدم که یک معلم در برخورد با دانش آموزان در عین رابطه ی صمیمی و دوستانه باید به موقع جدی هم باشد. فضای کلاس را طوری بسازد که دانش آموزان علاوه بر منظم و قانونمند بودن در آن احساس آرامش هم داشته باشند. معلم  باید هم  قوانین زندگی صحیح را به فراگیرانش آموزش  دهد و هم اصول علمی مورد نیاز. مهربان و دلسوز و در عین حال شکیباباشد ودر حفظ انگیزه نسبت به این امر مهم  , تقویت مستمر داشته باشد.شور و شوق و علاقه از رفتار و کردار او نسبت به این حرفه , بارز و همیشه رضای خدا و وجدان را در ایفای این نقش فراموش نکند.

گزارش کارورزی 3

چه مسئله ای ؟

آرزویم این است؛ حالا چه چیز در دستم دارم؟ حالا چه کار می خواهم بکنم؟ در این ترم کارورزی برای اینکه چنان معلمی باشم می خواهم چه کارهایی بکنم؟ چه تصمیماتی را عملیاتی کنم؟ چه ظرفیت های حرفه ای را در خودم ایجاد کنم؟ چه این تجربیاتی کسب کنم؟

آرزو دارم در شغلم فردی موفق باشم، از تدریس لذت ببرم و برای دانش آموزانم خسته کننده نباشم،تا با اشتیاق در کلاس من حاضر شوند و پس از اتمام سال تحصیلی با خاطره ی خوشی از من، کلاسم را ترک کنند. دوست دارم تمام بچه ها هر روز مطلب جدیدی از من یاد بگیرند و دانا تر از دیروز کلاسم را ترک کنند. و تمام تلاشم را انجام می دهم تا آرزوی خود را به واقعیت تبدیل کنم.

من به عنوان کارورز یک ترم در این مدرسه هستم و زمان دارم تا کاری انجام دهم و بیهوده آن را به بطالت نگذرانم. می خواهم هر جلسه با انرژی و برنامه ریزی به مدرسه بروم با دقت رفتار دانش آموزان را تحت نظر داشته باشم کوچک ترین سستی در کار آنان انجام ندهم. وظیفه ی خود را به عنوان معلم کارورز ادا کنم.

در این ترم سعی دارم تلاشم را در شناخت دانش آموزان زیاد کنم، تفاوت های فردی را در ارتباط با دانش آموزان مختلف مورد توجه قرار دهم، در برخورد با برخی دانش آموزان صبرم را زیاد کنم ، در تکرار مطلب جدید توانا باشم ، بار ها و بارها آن را برای بچه ها تکرار کنم تا همه به خوبی یاد بگیرند. روش های مختلف تدریس و کنترل کلاس را بیاموزم و آن ها را در تدریس پیاده کنم. به صورت عملی آن ها را به کار گیرم و هر هفته تدریس کنم. یاد بگیرم کلاس را به تنهایی و بدون حضور معلم کنترل کنم. در هر درسی مطلب جدیدی را برای اولین بار تدریس کنم. از آنجایی که فرصت زیادی تا معلم شدنم باقی نمانده است باید اعتماد به نفس و توانایی هایم در ارتباط با این کار را به حداکثر برسانم و از این ترم باقی مانده و زمانی که در دست دارم نهایت استفاده را ببرم.

مساله اول  : عدم فعالیت در کلاس

زمانی برایم نمایانگر شد که در فعالیتهای گروهی دانش آموزان به مشاهده ی بیشتر دست زدم در این بین دو قطب رفتار توجه مرا به خود جلب کرد .همان هایی که در آموزش و تعامل گروهی هیچ انعکاس و سرعت عمل از خود ندارند.در قطب دیگر دانش آموزانی که  برای رقابت های گروهی پیشی می گیرند. این که چرا برخی تعامل کمی با دوستان و هم کلاسیهایشان دارند؟اینکه چرا به سختی تحت تاثیر فضای شاد کلاس قرار نمی گیرند؟چگونه کودکان خجول را به کار گروهی وادار نمایم؟چرا برخی از بچه ها همیشه خود را در گروه منزوی احساس می کنند و برخی دیگر همیشه راهبر هستند؟ آیا دانش آموزان کم فعال و گوشه گیر مشکل اساسی من محسوب می شدن یا دانش آموزان بیش فعال و همیشه راهبر بر سر مقاصد و اهداف آموزشی و پرورشی من سد می شدند و در حال حاضر آن چه که  از آغاز فرایند آموزش تا نهایی ترین مرحله یعنی ارزشیابی مهم است یادگیری مشارکتی و رقابتی دانش آموزان و تعامل گروهی آنان با یکدیگر است . چگونه آن ها را به کار گروهی جذب نمایم؟

مساله دوم : پرخاشگری

معلم در حال درس دادن بود که مهدی مشغول صحبت کردن با بغل دستی اش بود و مزاحم سایر دانش اموزان شده بود ، بعد از چند لحظه صدایش بلند شد و شروع به ناسزا گفتن به دوستش کرد ، معلم با عصبانیت روی آن ها داد زد و شروع به ادامه ی تدریس کرد. چند لحظه بعدمهدی دوستش را روی زمین هل داد ، دستش را گرفت و او را روی زمین می کشید  تا اینکه معلم آمد گوش او را کشید و آن ها را از هم جدا کرد. مهدی را هم برای جریمه تا آخر زنگ پای تابلو ، سر پا نگه داشت.

مهدی یکی از شلوغ ترین بچه های کلاس است که فوق العاده پرخاشگر است ، با صدای بلند فریاد می زند ، کلمات رکیک و نا سزا می گوید و به طور بی ادبانه ای با معلم و سایر دانش اموزان رفتار می کند. معلم از دست او کلافه است و به او اهمیتی نمی دهد. خانم معلم چند باری از او خواسته است که با مادرش به مدرسه بیاید و با او درباره ی مهدی صحبت کرده است ، مادرش هم از دست او شاکی بوده است و از صحبت های او معلوم است که این مشکل نشآت گرفته از دوستان او هستند ؛ هم بازی های او در محله. مادر مهدی گفته است که به درستی همه ی دوستان او  و خانواده های آن ها را نمی شناسد و نمی داند که از چه قشری هستند و دلیل اخلاق پرخاشگرانه ی فرزندش را رابطه با آن ها می داند. واضح است که اگر آن ها در خانواده ای باشند که در مکالمات روزانه زندگی از کلمات توهین آمیز استفاده می کنند یا چنین دوستانی دارند به راحتی این ویژگی به کودکی که در این سن هست منتقل می شود. گاهی تاثیری که دوست بر دوست میگذارد بیش از تاثیری است که خانواده بر فرد می گذارد.

در چه موقعیتی؟

وقتی مساله روشن شد حال آن موقعیتی که قرار است در آن دست به عمل بزند چه موقعیتی است؟کدام مدرسه؟ کدام کلاس؟ کدام دانش آموزان؟ چه تعاملاتی و چه شرایطی؟ با چه ویژگی هایی؟

من در مدرسه ی خلیج فارس واقع در ناحیه ی یک شهرستان خرم آباد,با جمعیتی حدودا ۴۰۰ دانش آموز برای کارورزی حضور یافته ام . باتوجه به موقعیت جغرافیایی مدرسه این دانش آموزان از خانواده ها ، محله های مختلف و از طبقات مختلف جامعه هستند. کودکان هم سنی هستند که تفاوت های بسیاری با یکدیگر دارند که باید این تفاوت ها را مد نظر داشت . من در کلاس های چهارم ،پنجم و ششم حضور می یافتم اما بیشتر وقتم را در کلاس پنجم خانم دلیران میگذراندم. و گاهی برای آشنایی با اعضای کادر آموزشی و شرح وظایف آنان , در دفتر مدرسه نیز حاضر میشوم. در این مدرسه امکانات آموزشی بسیار معمولی بکار میبرند. ساختمان مدرسه تقریبا فرسوده است .فضای مناسبی برای آموزش نیست.تعداد کلاس ها و دانش آموزان هر کلاس زیاد است.نیمکت ها کهنه است و فضای کلاس ها نور کافی ندارند وفقط دو کلاس مجهز به دیتا پروژکتور می باشد.

معلمانی که با آنان بیشتر بخورد داشتم در کار خود ساعی وبا کارایی نسبتا بالا هستند همچنین متوجه شدم معمولا معاشرت و روابط عاطفی خوبی بین معلم و دانش آموزان وجود ندارد سطح تعاملات بین این دو گروه پایین است مگر در موارد خاص که شرایط کاملا تغییر میکند.با توجه به شرایط و موقعیتم در این مدت,بر حسب توانایی م در این عرصه,به جمع آوری اطلاعاتی پرداخته

گاهی در کلاس به دانش آموزانی بر میخوریم که نیاز به شناخت و ارتباط بیشتری با آنها پیدا می شود ؛ دانش آموزانی که مشکلات خاصی دارند و یا در یادگیری موفق نمی شوند .علاوه بر دانش آموزان عوامل گوناگون دیگری مثل کتاب ها ، وسایل کمک آموزشی، طریقه ی چیدن میز و نیمکت ها ، نور و … در تدریس دخالت دارند که همواره باید به تمام این موارد دقت کرد.

من به عنوان کارورز این ترم در کلاس پنجم مدرسه ی پسرانه ی خلیج فارس هستم. کلاسی ۳۲ نفره با اخلاق ، فرهنگ و هوش مختلف. از نظر فضای فیزیکی و امکانات و وسایل کمک آموزشی مناسب است. کلاسی بزرگ که دارای کتابخانه وفاقد تخته هوشمند می باشد.

با دانش آموزان تعامل دوستانه ای دارم . برخی حساس و زودرنج برخی بر انرژی برخی گوشه گیر، عده ای پر سرو صدا ، عده ای زرنگ ، عده ای در درس ضعیف . هر کدام ویژگی اخلاقی ، عاطفی ، اجتماعی خاصی دارند. از خانواده ای متفاوت آمده و هر کدام در زمینه ای فعالند. یکی ورزشکار است یکی درسخوان است یکی نقاش کلاس است دیگری قصه می گوید. یکی شعر می خواند یکی هم گوشه گیر و تنها.

مسئله اول : این چنین دانش آموزان مختلفی در کلاس وجود دارد. دانش آموزی  که اعتماد به نفس بالایی داشته همیشه در کلاس فعالیت می کند و دیده می شود و به دانش آموز با اعتماد به نفس پایین تر زمان برای نشان دادن خود را نمی دهد و او رفته رفته مطرح تر و دیگری رفته رفته گوش گیر تر می شود. در کلاسی که بیش از سی دانش اموز هم وجود دارد معلم زمان کافی برای رسیدگی به وضعیت تک تک دانش اموزان را ندارد پس او را نادیده گرفته و توجهی به او نمی شود و این خود گوش گیری و ضعف در اعتماد به نفس را در او بیشتر می کند. حال اگر خودش هم خواهد فعالیتی کند شرایط مانع او می شوند و کار را برای وی سخت تر می کنند.کسی به او اهمیتی نشان نداده و توجهی نمی کند پس او هم رغبتی نمی بیند تا  در خود فعالیتی ایجاد کند .

مسئله دوم : کودک ما در موقعیتی قرار دارد که اطرافش را کودکان هم سن و سال او احاطه کرده اند حال در این میان او دوستانی برگزیده است که تاثیرات خوبی در او نگذاشته اند. چه در مدرسه و یا چه در همسایگی. معلم می تواند روابط و دانش آموزان را در مدرسه کنترل کند ولی نیمی از کار برعهده ی والدین او می باشند چرا که تمام وقت را در مدرسه نمی گذراند.  دوستانی که او در همسایگی خود دارد و وقت زیادی را در بازی کردن باآن ها می گذراند تاثیر زیادی در رفتار او گذاشته اند . ما نمی توانیم کودک را از این موقعیت خارج کنیم چرا که او در این سن باید به مدرسه بیاید و نیاز به هم بازی دارد پس باید موقعیت او و روابطش را به خوبی کنترل کنیم.

با چه هدفی؟

هدف، فرضیه، ایده، راه حل یا پرسش من چیست؟

از آنجایی که من معلم دبستان هستم و ممکن است هر کدام از شش پایه را تدریس کنم مسلما در این یک ترم نمی توانم به تمام مباحث کتاب های شش پایه برای تدریس تسلط پیدا کنم پس هدفم در این یک ترم را یادگیری صحیح طرز نوشتن طرح درس روزانه و طرح آموزشی و اجرای آن را در تمام دروس ،حداقل درسی یک بار، قرار می دهم. که اگر بتوانم به درستی این کار را انجام دهم  در آینده و برای مباحث مختلف هم می توانم این کار  را تکرار کنم تا وقت کلاس درس را به خوبی تقسیم بندی کنم، درس جدید را با استفاده از روشهای مختلف تدریس و با توجه به امکانات و شرایط ارائه دهم و در آخر هم ارزشیابی پایانی را داشته باشم.

مسئله اول : آیا معلم حق دارد بین دانش آموزان مختلف فرقی بگذارد؟ مگر اینطور نیست که معلم باید به همه ی دانش آموزان به یک چشم نگاه کند؟ حال هدف من این است که آیا می توان چنین دانش آموز گوشه گیری را به جمع کلاس برگرداند و آن را به دانش آموزی فعال تبدیل کرد؟ وقت و انرژی خود را روی این مسئله پیدا می کنم چرا که خود دانش اموز بوده ام و همه ساله شاهد چند نفر از این دانش اموزان در هر کلاسی بوده ام پس مشکلی اساسی است که حتما ما در آینده به آن بر می خوریم و باید رفع شود. این دانش آموز را باید در تدریس دخالت داد باید این باور را در او بوجود بیاوریم که تو هیچ فرقی با دیگر دانش آموزان نداری و همانطور که دیگران از کلاس استفاده می کنند تو هم از این کلاس سهمی داری و باید حق خود را برداری. اگر نزد خود به این باور برسد و خود را قبول کند نیمی از راه را طی کرده است نیم دیگر راه با ماست که محیط را برای فعالیت وی فراهم کنیم.

مسئله دوم : در رابطه با مسئله مهدی ما باید از همین سن تا بدرفتاری و پرخاشگری در او سلطه پیدا نکرده است مانع آن شویم این خصوصیات را در او کم و کمتر کنیم تا بالاخره از بین روند. این درصورتی ممکن می شود که خود او به این باور برسد و عمل زشت خود را قبول کند. علاوه بر این می توانیم طوری رفتار کنیم که علاوه بر این دانش آموز از رفتار پرخاشگرانه سایرین هم جلوگیری کنیم .

ضرورت کارورزی دانشگاه فرهنگیان و اهداف کارورزی

برنامه کارورزی فرصت برقرار ساختن پیوند میان آموخته های نظری با محیط های واقعی آموزشی- تربیتی و   عمق بخشیدن به تجربه های پیشین در جهت توسعه شایستگی های حرفه ای و دست یابی به ظرفیت غایی کنش عملی در کلاس درس را فراهم می کند.

اهمیت و ضرورت کارورزی

به منظور دستیابی به معلمانی کارآمد و ماهر که بتوانند نیازها و اهداف آموزش و پرورش را برآورده سازند.
برنامه هایی با عنوان کارورزی برای دانشجو – معلمان امروز که به نوعی معلمان آینده می باشند، طراحی شده است.
اهمیت وضرورت اجرای برنامه کارورزی برای کسب صلاحیتهای حرفه ای معلمان تا آن اندازه مهم است.
که به عقیده بسیاری از افراد، بدون گذراندن واحدهای مربوط به کارورزی،

نباید به دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، اجازه تدریس در مدارس داده شود

کارورزی در حین تحصیل در دانشگاه موجب می شود که :

 الف) اطلاعات نظری دانشجو- معلمان به عمل در می آید ودو عامل موثر در تدریس، یعنی علم وعمل باهم توام می شود.

ب) دانشجو – معلمان از فرایند تئوری و نظری یاددهی و یادگیری خارج و با محیط واقعی وفرایند حقیقی یاددهی ویادگیری آشنا می شوند.

پ) به طور ملموس و واقعی مشکلات تدریس را حس می کنند و در مدرسه یا دانشکده با مدرسان در میان می گذارند واز راهنمایی های علمی وعملی آنان بهره مند می شوند.

ت) با تمرین معلمی اعتماد به نفس لازم را کسب کرده تا حدودی خود می توانند بدون اضطراب در مدارس، به تدریس شوند.

ث) با قوانین ومقررات آموزشی در مدرسه و کلاس وتا حدودی با وظایف کارکنان آشنا می شوند

لیست دانلود نمونه کارورزی دانشگاه فرهنگیان

لینک ⇐    دانلود نمونه کارورزی ۱

دانلود نمونه کارورزی ۲

لینک ⇐ دانلود نمونه کارورزی ۳

دانلود نمونه کارورزی ۴

نمونه پروژه کارنمای معلمی

قابل توجه کسانی که سوالات ضمن خدمت  پدافند زیستی را خریداری و دانلود کرده اند:

 

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

 راهنمای دانلود:

  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید از طریق زیر با ما تماس بگیرید.

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و ضمن خدمت انتصاب مدیران … عضو کانال شوید:

کانال تلگرام ضمن خدمت فرهنگیان:  https://t.me/dabirfile

کانال سروش:

 http://Sapp.ir/dabiranfile

کانال ایتا:

http://eitaa.com/dabirfile

حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)

برای اطمینان بیشتر کاربران گرامی

تضمین و راهنمایی برای خرید , پاسخ دهی به اشکالات خرید و عدم دانلود  توسط مدیر وبسایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته

بعدا از خرید فایل لینک دانلود مستقیم در صفحه مرورگر ظاهر میشود و یک لینک دانلود به ایمیل شما بصورد خود کار ارسال می گردد 

در صورت درخواست از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود

آیدی پشتیبانی سروش دبیران فایل: https://sapp.ir/dabiranfile
آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!