no-img
سایت دبیران فایل

دانلود گزارش کارورزی ۱ رشته تربیت بدنی - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

دانلود گزارش کارورزی ۱ رشته تربیت بدنی
zip
اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۱
۱۶,۹۰۰ تومان
۱۶,۹۰۰ تومان – خرید

دانلود گزارش کارورزی ۱ رشته تربیت بدنی


دانلود گزارش کارورزی ۱ رشته تربیت بدنی

کارورزی دانشگاه فرهنگیان : دانلود گزارش کارورزی ۱ رشته تربیت بدنی

کارورزی شماره ۱

فرمت کارورزی : word  قابل ویرایش

تعداد صفحات کارورزی : ۳۴

کارورزی مربوط به رشته : تربیت بدنی

قسمتی از فایل گزارش کارورزی ۱ رشته تربیت بدنی

فهرست گزارش کارورزی ۱ رشته تربیت بدنی

بیانیه من‌‌‌‌۴
مقدمه۵
خاطره اولین روز کارورزی ‌۷
گزارش فیزیکی‌‌‌۸
تحلیل گزارش فیزیکی۱۵
گزارش عاطفی۱۶
تحلیل گزارش عاطفی۱۹
روایتی از موقعیت آموزشی در کلاس۲۰
تحلیل موقعیت اموزشی ۲۱
گزارش آموزشی۲۲
تحلیل گزارش آموزشی ۲۴
نکته اموزشی دانش اموز دارای اختلال ذهنی۲۵
تحلیل دانش اموز دارای اختلال ذهنی۲۶
گزارش سازمانی۲۷
تحلیل گزارش سازمانی۳۱
محدودیت ها۳۲
نکات نهایی۳۳
نتیجه گیری‌‌‌‌‌‌‌۳۴

   مقدمه گزارش کارورزی ۱ رشته تربیت بدنی

دانلود گزارش کارورزی 1 رشته تربیت بدنی

همه جوامع انسانی گذشته و حال، علاقه ویژه ای به آموزش داشته اند و برخی محققان گفته اند تعلیم دومین حرفه کُهن است.

همه جوامع برای پشتیبانی از فعالیت ها و نهادهای آموزشی منابع کافی اختصاص نمی دهند، اما دست کم به نقش محوری آن ها معترف هستند که دلایلش هم معلوم است، چون نوزادان وقتی به دنیا می­آیند بی سواد هستند و از هنجارها و دستاوردهای فرهنگی جمع یا جامعه ی خود هیچ نمی دانند؛ اما به کمک­آموزگاران، معلمان غیرحرفه ایشان در خانواده و محیط پیرامونشان ظرف چند سال می توانند بخوانند، بنویسند،حساب کنند و به گونه ای فرهنگ پسند رفتار کنند.

کارورزی نقطه عطف برنامه تربیت معلم است.هر تجربه آموزشی را که با شغل ترکیب شود، می توان کارورزی نامید و همین ترکیب است که کارورزی را به ابزاری منحصر به فرد برای کنکاش شغلی تبدیل می کند.

هیچ جانشینی برای تجربه عملی وجود ندارد.

کارورزی ابزاری برای تبدیل تئوری به عمل و همچنین تلاشی برای ایجاد پیوندهایی بین محیط عملی و مراکز آموزشی است.

برای انجام کنکاش شغلی نیز کارورزی از بقیه گزینه ها مناسبتر است.

واضح است که هرگز نمیتوان از طریق مطالعه یا گفتوگو با افراد مطلع به اطلاعات کافی و مورد نیاز برای کنکاش شغلی دست یافت.                                                                                     کارورزی یک تجربه دست اول و عملی است که به فرد اجازه میدهد بهترین نتیجه گیری ها را درباره ارتباط احتمالی خود و یک زمینه شغلی، انجام دهد.

در ضمن کارورزی ممکن است به کارورز مهارت هایی را بیاموزد که دارای آنها نباشد .

کنکاش شغلی در طول یک ترم یا در طول فصل تابستان،روش نسبتاً سریع و کم خطری برای کسب اطلاعات درباره یک زمینه شغلی است.

 

این روش به کارورزان فرصت میدهد تا میزان علاقه خود را قبل از آنکه برای چند سال متعهد به انجام آن شوند، بسنجند و یا اینکه بدانند برای وارد شدن به یک زمینه شغلی به چه مهارت ها یا ملزومات آموزشی نیاز دارند.

کارورزی حتی باید به کارورزان کمک کند تا بفهمند از چه بخشهایی در یک زمینه شغلی خوششان نمی­آید.

تحقق شایستگی های حرفهای در امر تربیت معلم به مرحله کارورزی موکول میشود که مرحلهای برای کسب تجارب میدانی و کلینیکی است.

خاطره اولین روز کارورزی

 

امروز مورخ۲۸/۷/۹۵ اولین روز کارورزی ماست.

هم حس هیجان و اشتیاق دارم برای رفتن به مدرسه و هم استرس مدرسه ای که قرار است چند جلسه در آن باشیم و مقدمه معلمی ما باشد.با بچه ها بعد از آماده شدن از دانشگاه بیرون رفتیم.

مدرسه در محدوده دانشگاه ما بود و حدود ۱۵ دقیقه راه بود بعد از اینکه به مدرسه رسیدیم از در نگهبانی وارد شدیم و رفتیم به دفتر مدیر مدرسه،بعد از معرفی خودمان با مدیر احوالپرسی کردیم و گفتیم که کارورز تربیت بدنی هستیم

مدیر مدرسه با روی خوش با ما حرف زد و گفت که خوشحال می‌شدیم اگر می توانستیم با شما همکاری می‌کردیم اما متاسفانه ما روزهای شنبه تربیت بدنی نداریم بعد به استادمان زنگ زدیم و موضوع را به ایشان گفتیم و گفتند که بروید اداره و مدرسه دیگری انتخاب کنید از آن مدرسه تاکسی گرفتیم و رفتیم به اداره آموزش و پرورش منطقه ۲ و آنجا دبستان شهدای صادقیه را برای ما انتخاب کردند بعد از تحویل گرفتن معرفی نامه خود تاکسی گرفتیم و رفتیم به سمت دبستان شهدای صادقیه

ساعت حدود ۱۰ صبح میشد که رسیدیم وقتی رسیدیم با معاون صحبت کردیم و ایشان گفتند فقط دو ساعت اول تربیت بدنی دارند بعد از صحبت با معاون وارد حیاط شدیم .

تقریبا آخر کلاس بود با معلم ورزش سلام و احوالپرسی کردیم و نظاره‌گر کلاس شدیم چند دقیقه بعد زنگ تفریح خورد کلاس تمام‌ شد و معلم ورزش رفتند بعد از اتمام کلاس ورزش برای نوشتن موقعیت فیزیکی به مشاهده مدرسه پرداختیم.

آخر وقت رفتیم پیش معاون و کارت حضور غیاب را دادیم و ایشان برای ما امضا زدند. از مدرسه بیرون آمدیم و با خط واحد به دانشگاه برگشتیم.

تحلیل گزارش اموزشی

 

۱_اینکه خانم فرجی هنگام خروج از کلاس برای رفتن به حیاط بچه ها را صف کردند، برای این بود که بچه ها نظم را یاد بگیرد و همچنین احترام به دیگران را یاد بگیرند، چون ۸ صبح بقیه دانش آموزان در کلاس هستند و اگر دانش آموزان ورزش برای رفتن به حیاط با سر و صدا و شلوغی و دویدن از راه پله ها بروند آرامش و تمرکز بقیه را به هم می‌زنند و نکته دیگر این است که آخر صف بچه های کارورز یا نماینده کلاس را مسئول می کرد تا پشت بچه ها بیایند، برای مراقبت از بچه ها و همچنین مواظب باشند تا بچه ها از صف خارج نشوند و جای دیگری نروند و یا در کلاس بمانند و در حیاط حضور نداشته باشند.

 

۲_ معلم هنگام گرم کردن به فکر شاگردان معاف است کسانی که مشکل قلبی تنفسی دارند یا زانو درد و کمردرد دارند نباید تمرین سنگین یا پرشی انجام بدهند.

از این کار معلم فهمیدم که معلم باید در درجه اول سلامتی دانش‌آموزان را در اولویت کار خود قرار دهد سپس فکر این باشد که بچه‌ها تمرینات را یاد بگیرند.

 

۳_گفنن اهداف هر جلسه و گفتن نکات بهداشتی دو مورد از نکات مثبت خانم فرجی است.

نکته آموزشی: دانش اموز learning disorder

 

اول هر سال تحصیلی از معاون و مدیر بپرسید که بچه مورد دار ذهنی و جسمی داریم یا نه؟

اگر بود باید بازی های ذهنی ساده مثل پرتاب توپ در سبد یا بازی با راکت تنیس برای بهتر شدن تعادل و تمرکز به او بدهیم و با انتخاب خودش هر کدام که راحت‌تر بود را انجام می دهد و با تمرین زیاد در سطح خود به سطح بالای تمرکز و تعادل می‌رسد.

این بچه ها را باید در جمع بیاوریم تا رابطه اجتماعی شان خوب شود و انگیزه شان در ورزش را نباید پایین بیاوریم و اینکه با خود بگویند من ضعیفم پس در ورزش هم ضعیفم.

و در نهایت باید حواسمان کامل به ایشان باشد.

 

در این کلاس یک دانش آموز بود که اختلالات ذهنی داشت این دانش‌آموز ظاهرش مثل بقیه است ولی از لحاظ ظاهری نمی توان تشخیص داد مگر اینکه کنارش در کلاس باشی تا بتوانی او را بشناسی

 

یکی از راه‌های درمانی که وجود دارد ورزش است و با ورزش های مخصوصی می شود تا اندازه‌ای به آنها کمک کرد تا بهتر شوند.

این گروه از دانش آموزان که اختلالات ذهنی دارند در تعادل با مشکل روبه‌رو هستند و تمریناتی مثل چوب موازنه که نیاز به تعادل دارد را نمی توانند انجام بدهند

وعدم تعادل مساوی با عدم توانایی برای یادگیری است.

معلم ورزش این دانش آموز را مجبور به انجام تمرین نمی کرد و خودش هر وقت دوست داشت می آمد و در تمرین با بچه ها شرکت می کرد و وقتی که خسته می‌شد میرفت با راکت تنیس بازی می کرد‌

این که این دانش آموز در کلاس عادی کنار دیگر بچه‌ها است برای تعامل او خیلی خوب است و وقتی که در جمع باشد خودش را مثل بقیه می بیند و به او و به روحیه او تا حد زیادی کمک می‌شود.

 

تحلیل مسئله دانش اموز دارای اختلال ذهنی

از مسائل مبتلا به آموزش و پرورش این است که دانش آموزانی را می بینیم که در امر یادگیری دارای مشکلاتی هستند و قادر نیستند به طور طبیعی به یادگیری بپردازند و به همین جهت همواره از افراد همسال خود در این زمینه عقب تر هستند. این موضوع درحالی است که بسیاری از افراد مبتلا به مشکلات یادگیری از نظر هوشی و نیز سایر توانایی های ذهنی در سطح مناسبی اند.

 

از آنجا که اختلالات یادگیری مانع از شکوفایی استعدادهای دانش آموزان می شود و باعث سرخوردگی و تحقیر آنها می شود، شناسایی و تشخیص اختلالات یادگیری و اقدام در مورد درمان و رفع مشکل آنان امری است که باید موردتوجه دست اندرکاران تعلیم و تربیت قرار گیرد.

 

عواملی نظیر بیماری های جسمانی، ناراحتی های عاطفی، نامساعد بودن شرایط خانوادگی و پایین بودن کیفیت آموزشی، یادگیری دانش آموز را مختل می کنند و موجب عقب ماندگی تحصیل می شوند. معلمان باید علائم اختلالات یادگیری را بشناسند تا در مواقع ضروری، دانش آموزان مبتلا را به مراجع اصلاح ارجاع دهند.

ضرورت کارورزی دانشگاه فرهنگیان و اهداف کارورزی

برنامه کارورزی فرصت برقرار ساختن پیوند میان آموخته های نظری با محیط های واقعی آموزشی- تربیتی و   عمق بخشیدن به تجربه های پیشین در جهت توسعه شایستگی های حرفه ای و دست یابی به ظرفیت غایی کنش عملی در کلاس درس را فراهم می کند.

اهمیت و ضرورت کارورزی

به منظور دستیابی به معلمانی کارآمد و ماهر که بتوانند نیازها و اهداف آموزش و پرورش را برآورده سازند.
برنامه هایی با عنوان کارورزی برای دانشجو – معلمان امروز که به نوعی معلمان آینده می باشند، طراحی شده است.
اهمیت وضرورت اجرای برنامه کارورزی برای کسب صلاحیتهای حرفه ای معلمان تا آن اندازه مهم است.
که به عقیده بسیاری از افراد، بدون گذراندن واحدهای مربوط به کارورزی،

نباید به دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، اجازه تدریس در مدارس داده شود

کارورزی در حین تحصیل در دانشگاه موجب می شود که :

 الف) اطلاعات نظری دانشجو- معلمان به عمل در می آید ودو عامل موثر در تدریس، یعنی علم وعمل باهم توام می شود.

ب) دانشجو – معلمان از فرایند تئوری و نظری یاددهی و یادگیری خارج و با محیط واقعی وفرایند حقیقی یاددهی ویادگیری آشنا می شوند.

پ) به طور ملموس و واقعی مشکلات تدریس را حس می کنند و در مدرسه یا دانشکده با مدرسان در میان می گذارند واز راهنمایی های علمی وعملی آنان بهره مند می شوند.

ت) با تمرین معلمی اعتماد به نفس لازم را کسب کرده تا حدودی خود می توانند بدون اضطراب در مدارس، به تدریس شوند.

ث) با قوانین ومقررات آموزشی در مدرسه و کلاس وتا حدودی با وظایف کارکنان آشنا می شوند

لیست دانلود نمونه کارورزی دانشگاه فرهنگیان

لینک ⇐    دانلود نمونه کارورزی ۱

دانلود نمونه کارورزی ۲

لینک ⇐ دانلود نمونه کارورزی ۳

دانلود نمونه کارورزی ۴

نمونه پروژه کارنمای معلمی

قابل توجه کسانی که سوالات ضمن خدمت  پدافند زیستی را خریداری و دانلود کرده اند:

 

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

 راهنمای دانلود:

  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید از طریق زیر با ما تماس بگیرید.

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و ضمن خدمت انتصاب مدیران … عضو کانال شوید:

کانال تلگرام ضمن خدمت فرهنگیان:  https://t.me/dabirfile

کانال سروش:

 http://Sapp.ir/dabiranfile

کانال ایتا:

http://eitaa.com/dabirfile

حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)

برای اطمینان بیشتر کاربران گرامی

تضمین و راهنمایی برای خرید , پاسخ دهی به اشکالات خرید و عدم دانلود  توسط مدیر وبسایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته

بعدا از خرید فایل لینک دانلود مستقیم در صفحه مرورگر ظاهر میشود و یک لینک دانلود به ایمیل شما بصورد خود کار ارسال می گردد 

در صورت درخواست از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود

آیدی پشتیبانی سروش دبیران فایل: https://sapp.ir/dabiranfile
آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!