دانلود گزارش کارورزی ۱ دبیرستان شاهد
دانلود گزارش کارورزی ۱ دبیرستان شاهد
کارورزی دانشگاه فرهنگیان : دانلود گزارش کارورزی ۱ دبیرستان شاهد
کارورزی شماره ۱
فرمت کارورزی : word قابل ویرایش
تعداد صفحات کارورزی : ۸۳
کارورزی مربوط به رشته :
قسمتی از فایل گزارش کارورزی ۱ دبیرستان شاهد
گزارش حاضر در ارتباط با کارورزی۱ با هدف مشاهده تاملی و دقیق موقعیتهای آموزشی و تربیتی، روابط عاطفی و محیط فیزیکی در سطح مدرسه و کلاس درس جهت کسب و توسعهی مهارتهای حرفهای صورت گرفته است. برای جمع آوری اطلاعات، همچنین تفسیر و تبیین آنها از روشهای مشاهده، مصاحبه و منابع علمی مرتبط استفاده شدهاست.
در این گزارش، اطلاعات جمعآوری شده از موقعیتهای آموزشی و تربیتی، روابط عاطفی و محیط فیزیکی در سطح مدرسه و کلاس درس به صورت نظاممند توصیف شده و باکمک شواهد معتبر مسئله تبیین شده و برآن مستندات علمی و پژوهشی ارائه شده است. همچنین برای تحلیل موقعیتهای واقعی و انطباق آن با یافتههای نظری، خاطره اولین روز کارورزی و مطالعهی موردی در قالب پژوهش روایی تدوین و گزارش شده است. به طورکل جمعآوری اطلاعات از رویدادها و موقعیتهای آموزشی تربیتی مدرسه،کلاسدرس و تفسیر و تبیین آنها باعث کسب مهارتها و تجارب ارزشمند معلمی گردید.
فهرست گزارش کارورزی ۱
چکیده: ۷
مقدمه: ۸
(کارورزی چیست؟) ۸
(کارآموز یا کارورز کیست؟) ۹
(اهمیت کارورزی) ۹
“گزارش فیزیکی” ۱۰
اطلاعات کلی مدرسه،نوع مدرسه،سابقه ساخت، موقعیت مکانی و مساحت مدرسه: ۱۱
ویژگیهای ساختمان آموزشی: ۱۳
حیاط: ۱۶
ویژگیهای کلاسِادبیاتِنهمِیک: ۱۶
سرویس بهداشتی و آبخوری: ۱۹
محیط و فضای فیزیکی نمازخانه مدرسه: ۲۰
وسایل و تجهیزات آموزشی مدرسه: ۲۱
وسایل و امکانات ورزشی دانش آموزان: ۲۱
دفترمدیر مدرسه: ۲۲
اتاق معاون اجرایی: ۲۳
اتاق مشاوره: ۲۴
اتاق پرورشی، بهداشت، بوفه وتکثیر: ۲۵
آزمایشگاه: ۲۶
اتاق فناوری: ۲۷
آبدار خانه: ۲۹
انبار: ۳۰
خانه سرایداری: ۳۰
“گزارش عاطفی” ۳۱
روابط انسانی: ۳۱
رابطه ی مدیر با معلمان و سایر همکاران: ۳۱
رابطه ی مدیر با دانش آموزان و اولیای آنان: ۳۲
رابطهی معلمان با دانش آموزان: ۳۳
رابطه مدیر و معلم راهنما با کارورزان: ۳۴
رابطه کارورزان و دانشآموزان با یکدیگر: ۳۴
رابطه ی دانش آموزان با یکدیگر: ۳۵
رابطه ی اولیا دانش آموزان با کارکنان و کارکنان با آنها: ۳۵
رابطهی معاونان با دانش آموزان و سایر همکاران: ۳۶
رابطه ی مشاور مدرسه با دانشآموزان: ۳۷
رابطه سایر پرسنل مدرسه: ۳۷
عملکردهای تربیتی: ۳۸
برنامههای تربیتی و پرورشی مدرسه: ۳۸
وضعیت مشاوره: ۳۹
گزارش یک مورد خاص و انضباطی: ۳۹
نحوه برخورد با موارد خاص: ۴۱
نحوه برخورد مدیر با نقاط ضعف کاری کارکنان: ۴۱
نحوه تشویق و تنبیه دانش آموزان توسط مدیر و معاون و معلم راهنما: ۴۲
“گزارش روایی” ۴۳
پیشگفتار: ۴۳
گزارش روز اول: ۴۴
گزارش دوم: ۵۰
گزارش سوم: ۵۷
“گزارش آموزشی” ۶۵
گزارش آموزشی اول: ۶۵
نحوه ی ورود به کلاس و شیوه ی تدریس معلم: ۶۵
معلومات و اطلاعات معلم: ۶۶
صدا و بیان معلم: ۶۷
تعاملات میان معلم و دانش آموزان و دانش آموزان با یکدگیر: ۶۷
مهارت معلم در تدریس: ۶۷
وضوح و شفاف بودن مباحث: ۶۸
میزان درگیر نمودن دانش آموزان در فرآیند یادگیری: ۶۹
کنترل و مهارت در برقراری انضباط: ۶۹
سازمان دهی تکالیف یادگیری: ۶۹
عوامل فیزیکی و امکانات آموزشی کلاس: ۷۰
گزارش آموزشی دوم : ۷۱
کدگذاری آموزشی طبق جدول فلاندرز: ۷۳
تجزیه و تحلیل ۷۵
نتیجه گیری: ۷۶
پیشنهادات: ۷۸
منابع: ۷۹
مقدمه:
(کارورزی چیست؟)
امروزه به خاطر آنکه واژه کارورزی کاربردهای فراوانی دارد، گاهی اوقات به سختی میتوان منظور گوینده را از واژه کارورزی استنباط کرد. در حقیقت میتوان هر تجربه آموزشی را که با شغل ترکیب شود، کارورزی نامید وهمین ترکیب است که کارورزی را به ابزاری منحصربه فرد برای کنکاش شغلی تبدیل میکند.
اصل کلمه کارورزی به واژه کارورز برمیگردد و به فردی گفته میشود که در حین تحصیل در آموزش عالی و یا بلافاصله بعد از پایان دوران تحصیل و تنها با هدف کسب تجربه و مهارت کاری و عملی در مؤسسهها مشغول بهکارمیشود.
دوره کارورزی امکان و فرصتی برای آشنایی دانشجویان با محیط کار محسوب میشود که نه تنها باعث افزایش قابلیتهای آنان برای اشتغال در آینده میشود بلکه به کارورزان قدرت انتخاب بیشتری در انجام وظایف ارائه شده میدهد تا بتوانند بهتر به علاقهمندیها و گرایشهای خود در زمینههای مختلف پی برده و نقاط ضعف وقوت کار خود را ارزیابی کنند.
در مرحله عمل است که کارورز قادر به برقراری ارتباط گفتاری یا کلامی و افزایش مهارتهای ارتباطی گفتاری و غیرگفتاری خواهد شد.
از همه مهمتر اینکه کارورزی میتواند به دانشجویان مهارتهای شغلی مهمی را همانند برقراری ارتباط، تعهد کاری، وقت شناسی، حل مساله، کارگروهی، خودمدیریتی، برنامهریزی و سازماندهی وآشنایی با فنآوری بیاموزد که امروزه برای شاغل شدن بسیار واجب و ضروری هستند. درحقیقت دانشجویانی که از یک سو بنیه علمی خود را تقویت میکنند و از سوی دیگر خود را از نظر عملی و کاربردی آماده میکنند، بهراحتی وارد بازارکار میشوند و حتی حاضر به کار کردن با حقوقها و دستمزدهای پایین نیستند.
با بررسیهای انجامشده توسط محققان، به نظرمیرسد که برای انجام یک کارورزی صحیح و مؤثر عواملی همچون مدیریت، برنامه ریزی صحیح، نوع کار ارائه شده به کارورز، میزان اعتبار دوره کارورزی و حمایتهای جانبی از کارورز دخیل هستند.
در ضمن لازم است دانشگاهها از طریق برگزاری کلاسها و جلساتی دانشجویان را با اهمیت و ضرورت استفاده بهینه از دوره کارورزی آشنا سازند.
(کارآموز یا کارورز کیست؟)
کارورز یا کارآموز داوطلبی است که بر حسب توانمندی های خود و با برخورداری از دانش مقدماتی برای کسبعلم (یا یک مهارت) بهواحد کارورزی مراجعه مینماید.
همچنین کارورز یا کارآموزداوطلبی است که با داشتن دانش تئوریک در رابطه با یک شغل یا مهارت اقدام به کسب معلومات به صورت عملی یا کاربردی میکند.
- دانشجوی مشغول به تحصیل که به دنبال محلی برای گذراندن دوره کارآموزی خود می گردد.
- دانشجویی که تمایل دارد در دوران تعطیلات تابستان در یک محیط که مرتبط با زمینه درسی خود است ضمن کار به کسب تجربه بپردازد.
- فارغ التحصیل جویای کار که به علت نداشتن آشنایی با محیط کاری رشته خود قادر به پیدا کردن کار مناسب خود نیست.
- فارغ التحصیل جویای کاری که نداشتن سابقه کاری مانع از آن میشود که بتواند در محل دلخواه خودمشغول به کار گردد.
(اهمیت کارورزی)
در کل هیچ جانشینی برای تجربه عملی وجود ندارد. کارورزی ابزاری برای تبدیل تئوری به عمل و همچنین تلاشی برای ایجاد پیوندهایی بین محیط عملی و مراکز آموزشی است.
برای انجام کنکاش شغلی نیز کارورزی از بقیه گزینهها مناسبتر است. واضح است که هرگز نمیتوان از طریق مطالعه یا گفتوگو با افراد مطلع به اطلاعات کافی و مورد نیاز برای کنکاش شغلی دست یافت. کارورزی یک تجربه دست اول و عملی است که به فرد اجازه میدهد بهترین نتیجهگیریها را درباره ارتباط احتمالی خود ویک زمینه شغلی، انجام دهید.
در ضمن کارورزی ممکن است به کارورز مهارتهایی را بیاموزد که ممکن است دارای آنها نباشد.کنکاش شغلی در طول یک ترم یا در طول فصل تابستان، روش نسبتاً سریع و کم خطری برای کسب اطلاعات درباره یک زمینه شغلی است. این روش به کارورزان فرصت میدهد تا میزان علاقه خود را قبل از آنکه برای چند سال متعهد به انجام آن شوند، بسنجند و یا اینکه بدانند برای وارد شدن به یک زمینه شغلی به چه مهارتها یا ملزومات آموزشی نیازدارند.
کارورزی حتی باید به کارورزان کمک کند تا بفهمند از چه بخشهایی در یک زمینه شغلی خوششان نمیآید. (مهدی ترابی-روزنامه اعتماد ملی)
“گزارش فیزیکی”
قبل از رفتن به مدرسه در فکر نوشتن گزارش فیزیکی مدرسه شاهد بودم ولی اینکه از کجا شروع کنم و چه اطلاعاتی را جمع آوری کنم برایم سوال بود.
تا اینکه تصمیم گرفتم سوالات و فهرستی از موارد موجود تنظیم کنم و پاسخ های آنها را در قالب گزارش ارائه دهم و اما سوالات و فهرست مطالبی که در مدرسه به دنبال پاسخ برای آنها بودم عبارتند از:
_ اطلاعات کلی مدرسه، نوع مدرسه، سابقه ساخت، موقعیت مکانی و مساحت مدرسه
_ ویژگی های ساختمان آموزشی و حیاط مدرسه
_ ویژگیهای یکی از کلاس های مدرسه
_ سرویس بهداشتی و آبخوری مدرسه
_ محیط و فضای فیزیکی نمازخانه مدرسه
_ وسایل و تجهیزات آموزشی مدرسه
_ وسایل و امکانات ورزشی دانش آموزان
_ دفتر مدرسه
_ اتاق معاون اجرایی و فناوری
_ اتاق مشاوره
_اتاق پرورشی،بهداشت، بوفه و تکثیر
_ آزمایشگاه
_کلاس فناوری
_آبدارخانه
_انبار
_اتاق سرایداری
اطلاعات کلی مدرسه،نوع مدرسه،سابقه ساخت، موقعیت مکانی و مساحت مدرسه:
آموزشگاه از سمت شمال، غرب وجنوب در خیابانهای شریعتی، فارابی و مولوی میباشد و مقابل درب آموزشگاه بلوار فارابی قرار دارد. در شرق ساختمان آموزشی دبستان ولایت واقع است.
درب ورودی در قسمت جنوب غربی ساختمان رو به خیابان فارابی و دارای دو درب به رنگ طوسی در کنار هم است که درب کوچک به ابعاد ۲×۱ متر برای رفت و آمد دبیران و دانش آموزان در نظر گرفته شده است و درب بزرگ به ابعاد ۲×۲ متر جهت ورود و خروج اتومبیل تعبیه شده است.
بالای درب ورودی تابلوی مدرسه نصب شده است که از جنس ورقه فلزی است و نام مدرسه با رنگ روغن به خط نستعلیق بر روی آن نقش بسته است علاوه برآن نوشته های دیگری از جمله وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران، اداره کل آموزش و پرورش ناحیه ۲، استان چهارمحال و بختیاری، اداره آموزش و پرورش شهرکرد و دوره اول بر روی آن وجود دارد.
در کنار سر در دبیرستان دو پرچم جمهوری اسلامی ایران نصب شده است که همراه با تابلوی سردر که به رنگ سبز است، زیبایی خاصی به فضا بخشیده است.
ضرورت کارورزی دانشگاه فرهنگیان و اهداف کارورزی
برنامه کارورزی فرصت برقرار ساختن پیوند میان آموخته های نظری با محیط های واقعی آموزشی- تربیتی و عمق بخشیدن به تجربه های پیشین در جهت توسعه شایستگی های حرفه ای و دست یابی به ظرفیت غایی کنش عملی در کلاس درس را فراهم می کند.
اهمیت و ضرورت کارورزی
نباید به دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، اجازه تدریس در مدارس داده شود
کارورزی در حین تحصیل در دانشگاه موجب می شود که :
الف) اطلاعات نظری دانشجو- معلمان به عمل در می آید ودو عامل موثر در تدریس، یعنی علم وعمل باهم توام می شود.
ب) دانشجو – معلمان از فرایند تئوری و نظری یاددهی و یادگیری خارج و با محیط واقعی وفرایند حقیقی یاددهی ویادگیری آشنا می شوند.
پ) به طور ملموس و واقعی مشکلات تدریس را حس می کنند و در مدرسه یا دانشکده با مدرسان در میان می گذارند واز راهنمایی های علمی وعملی آنان بهره مند می شوند.
ت) با تمرین معلمی اعتماد به نفس لازم را کسب کرده تا حدودی خود می توانند بدون اضطراب در مدارس، به تدریس شوند.
ث) با قوانین ومقررات آموزشی در مدرسه و کلاس وتا حدودی با وظایف کارکنان آشنا می شوند
لیست دانلود نمونه کارورزی دانشگاه فرهنگیان
لینک ⇐ دانلود نمونه کارورزی ۱
لینک ⇐ دانلود نمونه کارورزی ۳
قابل توجه کسانی که سوالات ضمن خدمت پدافند زیستی را خریداری و دانلود کرده اند:
راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.
راهنمای دانلود:
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید از طریق زیر با ما تماس بگیرید.
راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.
همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و ضمن خدمت انتصاب مدیران … عضو کانال شوید:
کانال تلگرام ضمن خدمت فرهنگیان: https://t.me/dabirfile
کانال سروش:
http://Sapp.ir/dabiranfile
کانال ایتا:
http://eitaa.com/dabirfile
حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)
برای اطمینان بیشتر کاربران گرامی
تضمین و راهنمایی برای خرید , پاسخ دهی به اشکالات خرید و عدم دانلود توسط مدیر وبسایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته
بعدا از خرید فایل لینک دانلود مستقیم در صفحه مرورگر ظاهر میشود و یک لینک دانلود به ایمیل شما بصورد خود کار ارسال می گردد
در صورت درخواست از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود
آیدی پشتیبانی سروش دبیران فایل: https://sapp.ir/dabiranfile
آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile
دیدگاه ها