no-img
سایت دبیران فایل

دانلود گزارش کارورزی تمرین دبیری کارورزی ۳ کنش پژوهی - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

دانلود گزارش کارورزی تمرین دبیری کارورزی ۳ کنش پژوهی
zip
اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۱
۱۴,۹۰۰ تومان
۱۴,۹۰۰ تومان – خرید

دانلود گزارش کارورزی تمرین دبیری کارورزی ۳ کنش پژوهی


دانلود گزارش کارورزی تمرین دبیری کارورزی ۳ کنش پژوهی

کارورزی دانشگاه فرهنگیان : دانلود گزارش کارورزی تمرین دبیری کارورزی ۳ کنش پژوهی

کارورزی شماره ۳

فرمت کارورزی : word  قابل ویرایش

تعداد صفحات کارورزی : ۱۶۲

کارورزی مربوط به رشته : 

قسمتی از فایل گزارش کارورزی تمرین دبیری کارورزی ۳ کنش پژوهی

مقدمه گزارش کارورزی تمرین دبیری کارورزی ۳ کنش پژوهی

کنش پژوهی

۱- اهمیت کارورزی ار نظر شما به عنوان دانشجوی کارورز :

جایگاه حرفه ی معلمی در جوامع مختلف به ویژه کشور های در حال توسعه از موقعیت اجتماعی مهمی برخوردار است ، لذا تربیت و تأمین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش ، وظیفه ی سنگین و دارای اهمیت است ، که در کشور ما بر عهده ی دانشگاه فرهنگیان می باشد. در علوم مختلف همواره در مورد مفاهیم تئوری و عملی و بکار بردن دانش و اطلاعات آموخته شده در عمل ، جهت تثبیت آنها بحث بوده است .  در آموزش دانشجو معلمان و در رشته ی علوم تربیتی نیز این موضوع توسط کارورزی نمود بیرونی می یابد و مفاهیم آموخته شده توسط دانشجومعلمان در طول تحصیل ، چه قبل و چه حین کارورزی ، از نظریه های روانشناسی پیاژه ، ویگوتسکی ، گاردنر ، تا نظریان کانت ، دیوی در اصول و فلسفه در قالب درس هایی همچون روانشناسی عمومی و تربیتی ، فلسفع ، جامعه شناسی و اصول و مبانی آموزش و پرورش گرفته تا مقدمات برنامه ریزی آموزشی و درسی ، روشها و فنون تدریس و ادبیات کودکان و… همه و همه زمانی مفید خوامند بود، که توسط دانشجو معلم کارورز ، مورد استفاده قرار گیرند. بدون تردید کارورزی نه تنها وظیفه پیوند میان نظر و عمل را دارد بلکه در چرورش هویت حرفه ای دانشجو معامان نقش اساسی دارد تعهد ، تخصص ، پویایی ، پیشرفت و بالندگی باید در طول تحصیل و بویژه کارورزی حاصل گردد.

 

۲- تأثیر تکالیف کارورزی ۲،۱ و بویژه ۳ در رشته  حرفه ای دانشجو معلم کارورز :

 

کارورزی یک : عمل مشاهده ی تأملی

عقیده ی نگارنده (دانشجو معلم کارورز ) بر این است تشریح اهداف و تأثیرات کارورزی ۱ ، که مبتنی بر مشاهده تأملی است ، بدون ارائه برخی مفاهیم و موضوعات ، ممکن است نتواند این مهم را به خوبی بیان کند . دیدن با مشاهده کردن فرق دارد و مشاهده ، بررسی دقیق ک پدیده ، شی ، … استت. که منجر به تفکر درباره پدیده ها می شود .

به طور کلی تفکر و اندیشه را می توان فرآیند و وررفتن با نشانه و رمز هایی دانست که فرد از دنیای خارج در ذهن خود گردآورده است ، زیرا در واقع صرفا به مدد این رمز ها و نشانه هاست که فرد قادر می گردد مسائلی را حل کند و یا اینکه مسائل جدیدی را در زمینه های مختلف مطرح سازد. ممکن است چنین رمز هایی به صورت کلمات باشندکه توجیه کننده مفاهیم هستند و یا به شکل مجموعه تجربیات و تصوراتی که فرد از دنیای خارج دارد. (وکیلیان به نقل از شاپوریان ،۱۳۷۴،ص ۱۷۲)

بدون تردید  هر مجموعه ای برای هدف مشخص و معین ، شکل گرفته و فعالیت می کند . آموزش و پرورش هر کشوری نیز بر اساس هدف های معین حرکت می کند.

” منابعی که برای تعیین هدف های آموزش و پرورش مورد بررسی قرار می گیرند ، به طور کلی ، از این قرارند : مطالعه و بررسی نیاز های کودکان و نیاز های آنان ، جامعه و نیازهای آنان ، نظریات اصحاب علم و نویسندگان کتاب های درسی :  و سرانجام  ، استفاده از روانشناسی (به ویژه یادگیزی و پرورشی ) ، و فلسفه ی آموزش و پرورش به عنوان دو ملاک و معیار برای انتخاب و تصریح هدف های قابل وصول و(تقی پور ظهیر،۱۳۷۶ ، صص۱۱۴-۱۱۵)

آگاهی کارورز از این مفاهیم و آشنایی با ان ها ، مشاهده ی آن ها را هدفمندتر می کند.

 

در طول کارورزی ۱ ، از روز نخست تا فرجام کار، مشاهده ی ساده و توصیفی یک روز کارورزی در اولین روز کارورزی سبب آشنایی کلی از فرایند یک روز کاری در مدرسه شد. فضا وتجهیزات آموزشگاه به عنوان امکانات لازم برای برقراری فرایند آموزش رسمی ، روابط انسانی شامل روابط بین مدیر و معلمان ، روابط معلم و د انش آموزان ، روابط عوامل اجرایی با دانش آموزان ، روابط دانش آموزان بایکدیگر و نمونه های عینی از آنها، گزارش واقعه نگاری ( روش واقعه نگاری یک روش مشاهده ی مستقیم رفتار است و ابزاری است که از طریق آن برخی رفتارها و اعمال ویژه ی دانش آموز در آن ثبت می شود تادر هنگام ارزشیابی از آن استفاده شود.این ابزار در هر زمان که معلم احساس کند لازم است رفتار خاصی از کودک در زمینه ی درسی _ اجتماعی و … ثبت شود اقدام به استفاده از آن می کند. کل رفتار ، صرف نظر از مثبت یا منفی بودن آن ثبت می شود ) ، بررسی فعالیت های فرهنگی ( نحوه و میزان مشارکت و استقبال دانش آموزان از فعالیت های فرهنگی ، مانند برنامه ی صبحگاهی ، مسابقات و فعالیت های فرهنگی و هنری، فضاسازی مناسبتی و … ) ، و بازخورد های کلامی و غیرکلامی معلمان و دانش آموزان ، همه توسط دانشجوی کارورز مورد مشاهده و تامل و تفکر قرار گرفت و ثبت شد. مجموع این فعالیت ها در مدرسه ( به عنوان یکی از عوامل سهیم در تربیت ) مبین بخشی از اهداف کلی و جزئی آموزش و پرورش می باشد ، که به تبع آن دانشجوی کارورز نیز با بخشی از فرایند تربیت ( به شکل قانونی ، سازماندهی شده ، با حفظ انعطاف پذیری بر حسب خصوصیات و مقتضیات دانش آموز ) ، آشنا می شود.

در واقع کارورزی ۱ با تاکید بر مشاهده ی تاملی ، زمینه را برای تفکر دانشجو معلم کارورز در تجربیات خود ، ارزیابی موقعیت های آموزشی و … در جهت تصمیم گیری برای ارتقای هویت حرفه ای خود فراهم آورد .

البته موقعیت های جدید ، جنبه ها و موقعیت هایی خواهند داشت که منجر به احساس نیاز و ایجاد مسئله خواهد شد که در کارورزی ۲ ، ( به ویژه طراحی فعالیت یادگیری ) به آن پرداخته خواهد شد.

 

کارورزی دو : طراحی فعالیت یادگیری برای حل مسئله و رفع نیاز

در کارورزی ۲ طراحی فعالیت یادگیری باتوجه به سطح شناختی یادگیرندگان ، مسائل موجود و رفع نیاز مدنظر بود . چنانکه در فعالیتی با عنوان درگیر کردن دانش آموزان ، به این نکته پی برده شد ، اینکه بچه های امروز بیشتر می بینند ، بیشتر می شنوند ، کارهای بیشتری می کنند ، بیشتر می پرسند ، و بیشتر مارا نادیده می گیرند . به این معنا نیست که کمتر به ما نیاز دارند.بلکه مستلزم به کار گیری روش های مناسب تدریس برای ایجاد شرایط مطلوب یادگیری از سوی معلم است . که با آگاهی از ویژگی های رشد شناختی دانش آموز و ارائه ی تکالیف در موقعیت های جدید یادگیری ( چالش برانگیز ) مانند پرسیدن یک سوال یا یک موقعیت مبهم و … ، به شکل دادن دانش فراگیرندگان ، کمک و به اصطلاح دانش آموز را درگیر می کند.

و همچنین در فعالیت مرور مباحث دانشجوی کارورز به این نکتهه پی برد ، که این فعالیت باعث می شود دانش آموزان به سطح بالاتری از تفکر و اهداف شناختی و قدرت تحلیل موضوعات برسند . و ضمن افزایش روابط درون گروهی و برون گروهی دانش آموزان ، مهارت های تحمل یکدیگر ، باهم زیستن ، مسئولیت پذیری ، احترام و رعایت مقررات را عملا تجربه کنند ، در واقع وابستگی گروهی مثبت پیدا کنند.

در فعایت تقویت / بهبود عملکرد های عاطفی ، دانشجوی کارورز به این نکته رسید که بروز رفتارهایی از دانش آموزان که انضباط کلاس را مختل می کند تنها به معلم و کلاس درس مربوط نیست بلکه علل دیگری نیز نظیر عوامل آموزشگاهی ، خانوادگی ، اجتماعی وجود دارند که به طور مستقیم یا غیر مستقیم زمینه را برای رفتارهای مخرب دانش آموزان فراهم می کنند.

دانشجوی کارورز در طراحی فعالیت برای رفع عقب ماندگی تحصیلی به دانش آموزی برخورد که دیر آموز بود ، و سبب شد پیرامون دانش آموزانی که از لحاظ ذهنی ، هوشی ، جسمی دچار نقصان هستند مطالعه و به این نکته پی برده شود که معلم ، یک مشاور نیز هست .”نقش معلم در برنامه راهنمایی و مشاوره ی کودک به صورت های حمایتی ، مشاوره ای ، ارجاعی و خدماتی است .” ( شفیع آبادی، ۱۳۷۲ ، ص ۴۸-۴۹ )

 

فعالیت ارزیابی آموخته ها ، نیزانجام گرفت ، که هدف و نوع آن برای دانشجوی کارورز مشخص گردید که در کتاب دکتر تقی پور ظهیر به خوبی بیان شده است .

هدف از ارزشیابی ، تعیین اثربخشی برنامه ها و آموزش است . به سخن دیگر ، غرض از ارزشیابی نهایی دستیابی به میزان تغییراتی است که در نتیجه ی آموزش و فعالیت های یادگیری در یادگیرندگان بوجود آمده است . این نوع ارزشیابی غالبا براساس نواع سوالات ( تستی ، تشریحی ) ، عکس العمل دانش آموزان و دانشجویان نسبت به آموزش ، نظریات معلمان و مدرسان درباره ی اثربخشی آموزش ، واکنش های والدین ، نظریات فارغ التحصیلان و موسساتی که آنان را استخدام می کنند ، و گزارش های سازمان های سنجش  آموزش و ادارات امتحانات و غیره انجام می گیرد .

تقی پورظهیر ، ۱۳۶۹  ، ص ۲۰۰ ))

فعالیت هایی که تحت عنوان کارورزی ۲ انجام گرفت باعث شد تا دانشجوی کارورز مبتنی بر احساس نیاز و تکالیف مربوطه ، برای حل مشکلاتی که می بیند علاوه بر مشاهده به دنبال راه چاره باشد و برای حل آن نیز اقدام کند.

 

کارورزی سه : تهیه طرح آموزشی و قرار دادن در چرخه  کنش پژوهی براساس تجربیات کسب شده

کارورزی ۳  مبتنی برکنش پژوهی است . به همین دلیل دانشجو معلم کارورز ، توانایی های حرفه ای خود را مورد مطالعه قرار داد ، و با پی بردن به نقاط ضعف ، و فاصله ی آن با هویت حرفه ای ، به کمک طرح های آموزشی ، جلسات با استاد مربوطه و … به اصلاح آنها پرداخت . که در طول کارورزی نیز با قرار گرفتن در موقعیت تدریس ، و کنترل کلاس بدون کمک معلم راهنما ، به تدریج عمل حرفه ای خود را بهبود بخشید .

ثبت و واکاوی روایت ها ، کدگذاری ، مضمون یابی و تحلیل و تفسیر آن ها به دانشجو معلم کارورز کمک کرد تا بصیرت بیشتری نسبت به اثر بخشی طرح یادگیری و هدایت این فرایت ، درک واقعیت های محیط آموزشی تاثیر آن بر عملکرد خود ، ویژگی ها و توانمندی های شخصی ، و نحوه ی سازگار نمودن توانایی های خود با موقعیت های پیچیده و منحصر به فرد آموزش ، معلومات عمومی ، تخصصی  و حرفه ای به دست آورد . کنش پژوهی فردی و عمل فکورانه دانشجو معلم ، منجر به بهسازی عمل ، درک و فهم ، و اصلاح عملکرد حرفه ای خود در موقعیتی شد که در او در آن دست به عمل زده است .

سه گام اول کنش پژوهی:

۱_بیانیه من

۲_تحلیل موقعیت و مساله یابی

۳_ایده پرداری

 

بیانیه من

  • ویژگی های شخصی من:

من دانشجوی ترم ۶ رشته تربیت بدنی دانشگاه فرهنگیان نسیبه تهران هستم‌.

من به رشته تربیت بدنی بیشتر از رشته های دیگر علاقه دارم همچنین به کلاس های عملی بیشتر از کلاس های تئوری علاقه دارم.

من به عنوان معلم تربیت بدنی نسبت به تفاوت های فردی شاگردانم آگاه هستم و نسبت به این تفاوت های فردی از شاگردانم انتظار کار در کلاس و انجام صحیح تمرینات را دارم.

من معلمی هستم ک علاوه بر معلم تربیت بدنی بودن دوست دارم در حد توانم با اصول روان شناسی آشنا باشم و در زمینه های مختلف پشتیبان دانش آموزان باشم؛

همچنین معلمی هستم که با توجه به قرار گرفتن دانش آموزان در شرایط مختلف رشدی و تغییرات هورمونی که بخاطر سن آنها رخ میدهد نسبت به آنها ویژگی صبور بودن را همیشه خواهم داشت‌.

من به عنوان معلم تربیت بدنی هیچ گاه از تنبیه بدنی و تمسخر دانش آموز استفاده نخواهم کرد.

یکی از نکاتی ک میخواهم همیشه به آن پایبند باشم این است که همیشه نسبت به دانش آموزان عادل باشم و همچنین در ارزشیابی ها انصاف را رعایت کنم و اینگونه نباشم که نمره را فقط به روز امتحان اختصاص بدهم و کار کردن در طول ترم برایم ارزش زیادی دارد و در نمره پایانی دانش آموز تاثیر زیادی خواهد داشت.

  • توانمندی ها و مهارت های حرفه ای من:

من برای کلاس و آموزش تمرینات از قبل طرح درس و هدف را مشخص کرده و کلاسم را طبق طرح درس و با برنامه ریزی به سمت هدف هدایت میکنم.

استفاده از طرح درس روزانه،

داشتن طرح درس سالانه،

طرح درس های ویژه شامل بازی کلاسی ، برای روزهایی ک طبق شرایط جوی نمیتوانیم در حیاط مدرسه فعالیت داشته باشیم در کلاس استفاده میکنم؛

داشتن طرح درس مناسب برای فاکتورهای آمادگی جسمانی (استقامت قلبی تنفسی، چابکی و..)

حاضر شدن مشتاقانه در کلاس  و نگاه به دانش‌آموزان فارغ از وظایف تعیین شده و بکار گرفتن همه توانایی ام و همراهی کردن  دانش اموزانم برای دستیابی به اهداف والای مورد نظرشان

داشتن انگیزه، وجدان کاری، عشق به کار، شایستگی‌های اکتسابی ، بهره‌گیری از امکانات از عواملی هستند ک باعث میشود معلمی کارآمد باشم.

مطالعه کننده و به روز بودن برای تدریس و آگاهی از قوانین رشته های محبوب  بین دانش آموزان در مدرسه مثل والیبال و فوتسال

سعی می کنم دانش آموزان ضعیف را در یادگیری بهتر کمک کرده و دانش آموزان قوی را تشویق کنم.

با توجه به اینکه ساعت ورزش نباید سرد و خشک  باشد و باید سلامت و تندرستی دانش آموزان در نظر گرفت، سعی می کنم تمریناتی به دانش آموزان دهم که آن ها را جذب کرده و بعد از انجام تمرین تخصصی ،بازی رقابتی برای آنها در نظر بگیرم.

همچنین برای دانش آموزانی ک از لحاظ جسمانی و سلامتی مشکل دارند تمرینات ویژه و متناسب با شرایط خاص شان طراحی میکنم‌.

  • محدودیت ها و نقاط ضعف حرفه ای من:

کمتر از بالا و پایین بردن صدا برای حلب توجه دانش اموزان استفاده کردم.

تحرک کمی در کلاس داشتم و بیشتر یکجا تدریس خود را انجام دادم.

عدم آمادگی کامل در داوری تمامی رشته های ورزشی

فهرست گزارش کارورزی تمرین دبیری کارورزی ۳ کنش پژوهی

فصل اول
مقدمه ۵
بیانیه من ۱۰
موقعیت فیزیکی ۱۸
موقعیت عاطفی ۲۵
موقعیت سازمانی ۲۸
اهداف و ایده های من ۳۱

فصل دوم
طراحی و اجرای تدریس ۳۴
اهداف درس مرتبط با ساحت ها ۳۹
طرح درس ۴۱
نتیجه نظر خواهی از استاد ۵۴
نتیجه نظر خواهی دوستان ۵۴
تامل قبل و حین عمل ۵۵

فصل سوم
جدول طرح درس ۵۸
تامل بعد عمل ۷۱

فصل چهارم
روایت من از کارورزی۳ ۷۵
مضمون یابی ۸۱
یافته های من از کارورزی۳ ۸۸
ضعف ها و توانمندی های حرفه ای من ۹۰
ارزیابی هویت حرفه ای من ۹۲
مسیر معلمی من بعد از کارورزی ۳ ۹۳
منابع ۹۴
ضمائم
گرم کردن با توپ ۹۶
گرم کردن عمومی ۹۸
سرد کردن ۱۰۱
فرم حضور و غیاب ۱۰۲
فرم ارزشیابی مدیر و معلم ۱۰۳
فرم الف ۱۰۵
فرم ب ۱۱۳
فرم ج ۱۱۷

 

ضرورت کارورزی دانشگاه فرهنگیان و اهداف کارورزی

برنامه کارورزی فرصت برقرار ساختن پیوند میان آموخته های نظری با محیط های واقعی آموزشی- تربیتی و   عمق بخشیدن به تجربه های پیشین در جهت توسعه شایستگی های حرفه ای و دست یابی به ظرفیت غایی کنش عملی در کلاس درس را فراهم می کند.

اهمیت و ضرورت کارورزی

به منظور دستیابی به معلمانی کارآمد و ماهر که بتوانند نیازها و اهداف آموزش و پرورش را برآورده سازند.
برنامه هایی با عنوان کارورزی برای دانشجو – معلمان امروز که به نوعی معلمان آینده می باشند، طراحی شده است.
اهمیت وضرورت اجرای برنامه کارورزی برای کسب صلاحیتهای حرفه ای معلمان تا آن اندازه مهم است.
که به عقیده بسیاری از افراد، بدون گذراندن واحدهای مربوط به کارورزی،

نباید به دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، اجازه تدریس در مدارس داده شود

کارورزی در حین تحصیل در دانشگاه موجب می شود که :

 الف) اطلاعات نظری دانشجو- معلمان به عمل در می آید ودو عامل موثر در تدریس، یعنی علم وعمل باهم توام می شود.

ب) دانشجو – معلمان از فرایند تئوری و نظری یاددهی و یادگیری خارج و با محیط واقعی وفرایند حقیقی یاددهی ویادگیری آشنا می شوند.

پ) به طور ملموس و واقعی مشکلات تدریس را حس می کنند و در مدرسه یا دانشکده با مدرسان در میان می گذارند واز راهنمایی های علمی وعملی آنان بهره مند می شوند.

ت) با تمرین معلمی اعتماد به نفس لازم را کسب کرده تا حدودی خود می توانند بدون اضطراب در مدارس، به تدریس شوند.

ث) با قوانین ومقررات آموزشی در مدرسه و کلاس وتا حدودی با وظایف کارکنان آشنا می شوند

لیست دانلود نمونه کارورزی دانشگاه فرهنگیان

لینک ⇐    دانلود نمونه کارورزی ۱

دانلود نمونه کارورزی ۲

لینک ⇐ دانلود نمونه کارورزی ۳

دانلود نمونه کارورزی ۴

نمونه پروژه کارنمای معلمی

قابل توجه کسانی که سوالات ضمن خدمت  پدافند زیستی را خریداری و دانلود کرده اند:

 

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

 راهنمای دانلود:

  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید از طریق زیر با ما تماس بگیرید.

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و ضمن خدمت انتصاب مدیران … عضو کانال شوید:

کانال تلگرام ضمن خدمت فرهنگیان:  https://t.me/dabirfile

کانال سروش:

 http://Sapp.ir/dabiranfile

کانال ایتا:

http://eitaa.com/dabirfile

حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)

برای اطمینان بیشتر کاربران گرامی

تضمین و راهنمایی برای خرید , پاسخ دهی به اشکالات خرید و عدم دانلود  توسط مدیر وبسایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته

بعدا از خرید فایل لینک دانلود مستقیم در صفحه مرورگر ظاهر میشود و یک لینک دانلود به ایمیل شما بصورد خود کار ارسال می گردد 

در صورت درخواست از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود

آیدی پشتیبانی سروش دبیران فایل: https://sapp.ir/dabiranfile
آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!