no-img
سایت دبیران فایل

دانلود گزارش پایانی کارورزی ۱ دانشگاه فرهنگیان - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

دانلود گزارش پایانی کارورزی ۱ دانشگاه فرهنگیان
zip
خرداد ۱, ۱۴۰۱
۱۹,۹۰۰ تومان
۱۹,۹۰۰ تومان – خرید

دانلود گزارش پایانی کارورزی ۱ دانشگاه فرهنگیان


دانلود گزارش پایانی کارورزی ۱ دانشگاه فرهنگیان

کارورزی دانشگاه فرهنگیان : دانلود گزارش پایانی کارورزی ۱ دانشگاه فرهنگیان

کارورزی شماره ۱

فرمت کارورزی : word  قابل ویرایش

تعداد صفحات کارورزی : ۱۳۸

کارورزی مربوط به رشته :  

قسمتی از فایل گزارش پایانی کارورزی ۱ دانشگاه فرهنگیان

فهرست گزارش پایانی کارورزی ۱ دانشگاه فرهنگیان

 

مقدمه ۸
ضرورت های کارورزی برای دانشجویان مدیریت آموزشی ۹
اهداف کارورزی ۱۰
فصل اول ۱۱
خاطره روز اول کارورزی ۱۱
فصل دوم ۱۸
ساختار فیزیکی ۱۸
مقدمه ۱۹
مشخصات ساختمان ۲۰
وضعیت مکان آموزشگاه ۲۰
مساحت مدرسه ۲۱
وضعیت کلی ساختمان ۲۱
بیرون مدرسه ۲۳
حیاط ۲۴
الف ) حیاط جلو مدرسه ۲۴
ب)حیاط پشتی ۲۸
ساختمان اداری ۲۸
بررسی اجزای تشکیل دهنده ساختمان اداری ۲۹
ساختمان اموزشی ۱ ۳۳
ساختمان اموزشی ۲ ۳۴
کلاس های درس ساختمان اموزشی ۱ ۳۵
کلاس های درس در ساختمان اموزشی ۲ ۳۵
مشخصات کلی این کلاس ها (فضای داخل کلاس ) ۳۵
وسایل گرمایشی و سرمایشی ۳۷
۱. شکل کلاس ۳۷
۲. ارتفاع ۳۷
۳.نور و پنجره در فضای آموزشی ۳۷
۴.دیوار ۳۸
۵.تهویه ۳۹
۶.وسایل گرمایشی ۳۹
۷.وسایل سرمایشی ۳۹
سالن ( راه رو ) ۴۰
نماز خانه ۴۱
توصیف اتاق بهداشت ۴۲
کلاس ۱۰۱ ۴۳
تبیین مساله ۴۴
فضای آموزشی ۴۴
کلاس درس ۴۵
ویژگی های کلاس درس ۴۵
عوامل فیزیکی کلاس ۴۷
نتیجه ۵۰
جدول کدگذاری ساختار فیزیکی ۵۲
فصل سوم ۶۷
گزارش عاطفی ۶۷
گزارش عاطفی و روانی ۶۸
نتیجه گیری خود از ارتباط عاطفی حاکم بر مدرسه ۸۲
تبیین مسئله ۸۳
تعامل والدین با مسولان مدرسه ۸۳
دوره ابتدایی و نقش پذیری در آن ۸۴
نقش ارتباط در اولین جایگاه تربیت ۸۴
وظایف خانواده ها در خصوص وضعیت تحصیلی فرزندان دبستانی خود ۸۴
عوامل موثر بر یادگیری و وظایف خانواده ها ۸۵
روش های برقراری ارتباط میان خانه و مدرسه ۸۶
همکاری خانه و مدرسه در امور آموزش دانش آموزان ۸۷
همکاری خانه و مدرسه در امور رفتاری دانش آموزان ۸۷
موانع مشارکت اولیا در مدرسه ۸۹
موانع مشارکت اولیا از سوی مدرسه ۸۹
موانع مشارکت از سوی اولیا ۹۰
راهکارهای افزایش مشارکت اولیا در مدرسه ۹۱
کد گذاری روابط سازمانی ۹۲
فصل چهارم ۹۹
گزارش سازمانی ۹۹
مقدمه ۱۰۰
پیش گفتار ۱۰۳
جدول پست اجرایی کارکنان مدرسه علامه حلی ۱۰۴
۱. مدیر ۱۰۵
۲. معاون اموزشی ۱۰۷
۳. معاون اجرایی ۱۰۸
۴. معاون پرورشی ۱۰۹
۵ . مستخدمین مدرسه ۱۱۱
۶. مربی بهداشت ۱۱۲
۷. مربی تربیت بدنی ۱۱۳
تبیین مساله ۱۱۴
موضوع ۱۱۴
دلایل ضرورت اقدامات مشاوره ای در مقطع ابتدایی ۱۱۴
نقش مشاور در مقطع ابتدایی ۱۱۶
پیشنهادات ۱۱۸
نتیجه گیری ۱۱۹
جدول کد گذاری ساختار سازمانی ۱۲۱
فصل پنجم ۱۲۵
گزارش اموزشی ۱۲۵
گزارش یک ساعت آموزشی ۱۲۶
تبیین مساله ۱۲۸
موضوع ۱۲۸
گوشه گیری ۱۲۸
عوامل موثردرگوشه گیری ۱۲۸
راههای شناخت گوشه گیری (علائم و نشانه ها) ۱۲۹
راههای مقابله با انزوا و گوشه گیری ۱۲۹
پیداکردن روشهایی بدای تغییراحساس انزوا وگوشه گیری دردانش آموزان ۱۳۰
راهکارها جهت رفع مشکل گوشه گیری دانش آموزان ۱۳۱
درمان گوشه گیری ۱۳۱
نتیجه گیری ۱۳۱
کد گذاری یک ساعت اموزشی ۱۳۳
منابع و ماخذ ۱۳۵
الف .منابع فارسی ۱۳۵
ب. منابع انگلیسی ۱۳۸

گزارش پایانی کارورزی 1

مقدمه گزارش پایانی کارورزی ۱ دانشگاه فرهنگیان

فرآیند یاد دهی – یادگیری به عنوان محور فعالیت های مدرسه ، ناشی از برنامه ریزی آموزشی و بویژه درسی است و پیوندهای نزدیکی با نظارت و رهبری آموزشی ، سیاست های آموزشی و سازماندهی و کنترل صفی در مدارس دارد. کیفیت و اثر بخشی مدرسه بدون برنامه تقریبا ناممکن است و به مقصد و مقصود رسانیدن برنامه بدون مدیریت امری بعید بنظر می رسد. صاحبنظران آموزش و پرورش عموما بر این عقیده اند که کیفیت مدیریت فعالیت های آموزشی مهمترین شاخصه ی سطح کیفیت آموزش و پرورش است ؛ زیرا مدیریت با نقش تعیین کننده و موثری که در امر هدایت و رهبری فرآیندهای آموزش و پرورش در جهت هدف های آن دارد بالقوه هم می تواند موجب پیشرفت آن گردد وهم سبب ساز از هم پاشیدگی آن یکی از بهترین روش های ایجاد و حفظ نظم آموزشی خوب ، تربیت افراد کارآمد و متخصص به منظور مدیریت و رهبری این نظام است

کار ورزی نه به معنای کاربرد آموخته ها در عمل ، بلکه بمنزله ی مشاهده تعلیمات در محیط واقعی کار ، علی رقم تمام کاستی های خود بویژه در ارتباط با رابطه ی کار ورز ، مدیر و استاد راهنما، فرصتی محدود و البته مغتنم را در اختیار دانشجو قرار می دهد تا در اتمسفر و جو (فرهنگ) سازمانی مدرسه تنفس کرده و نسبت به کارآیی ، کاربرد و اجرای آموخته های آکادمیک خود نظری انتقادی بیافکند و ضمن نقد منصفانه مدیریت های موجود ، بر پایه ی معلوماتش پیشنهاداتی برای اصلاح و بهبود آن ارائه کند. عدم وجود همین کار ورزی های ناکافی نیز باعث می شود دانشجو با ورود به محیط مدرسه خود را در محیطی ناآشنا ببیند و با فراموش کردن آموخته هایش ، همانند فردی که غیر از تجربه ، معلوماتی نیز در زمینه مدیریت ندارد عمل کند و آن شود که بسیاری از مسئولین آموزش و پرورش نسبت به کارآیی آنها دچار شک و تردید شوند.

 

ضرورت های کارورزی برای دانشجویان مدیریت آموزشی

مشاهده ی سر در گمی و عدم کارآیی دانشجویان مدیریت آموزشی بعنوان کار ورز ، اگر در کنار تصویر همین دانشجویان – بدون گذراندن دوره ی کار ورزی – در بدو دمت گذاشته و مقایسه شود خود می تواند بیانگر اهمیت آن باشد. عدم گذراندن دوره ی کار ورزی ، کار آیی مدیران را در ابتدای خدمت بیشتر خواهد کاست و اثر گذاری و مرجعیت و رهبری مدیر را در آینده با موانعی مواجه خواهدکرد؛ سوء تفاهماتی را همان گونه که ذکر شد در مورد کارآیی مدیران تحصیل کرده ی رشته ی مدیریت آموزشی در میان مسئولین و دست اندر کاران تعلیم وتربیت و مهم تر از آنها ، اعضای مدرسه بوجود می آورد.توسعه و گسترش روزافزون ابعاد کمی آموزش و پرورش بویژه در عرصه ی آموزش همگانی ،‌نیاز به کیفیت بخشی به آن را نیز بدنبال دارد؛ این کیفیت بخشی خود نیازمند مدیریت و رهبری آموزشی علمی است که معمولا در رشته و فارغ التحصیلان مدیریت و برنامه ریزی آموزشی جستجو می شود . اما عدم کارآیی آنها امر کیفیت بخشی را زیر سئوال برده است؛ زیرا خود این کارآیی نیاز به آشنا سازی مدیران با روش های تصمیم گیری ، سازماندهی ، رهبری، ایجاد انگیزش ، نظارت و کنترل ، برقراری ارتباط ،گزینش و ارزیابی و مهم تر از همه کاربرد آن ها در مدرسه دارد . از سوی دیگر کسب منصب مدیریت از طریق طی مسیر تجربه ی معلمی را معمول تر ین رویه ی اخذ این مقام می بینیم؛ امری که در مورد فارغ التحصیلان مدیریت آموزشی اغلب اتفاق نمی افتد. در این زمینه پژوهشهای چندی نیز انجام گرفته است از جمله: برتری مدیران آموزش دیده دبستان از نظر معلمان –در برنامه ریزی ،کنترل ، سازماندهی ، تصمیم گیری ، روابط انسانی و ایجاد محیط صمیمی و دوستانه و یا نتایج تحقیق زیرککه در سطح %۹۵،مدیران مدیریت آموزشی خوانده در مهارت های استفاده از منابع ، تصمیم گیری ، نوآوری و مسئولیت پذیری نسبت به سایرین عملکرد بهتری از خود نشان می دهند. در تحقیقی دیگر حمیدی به عدم وجود تفاوت معناداری میان مدیران مدیریت آموزشی خوانده و دیگران می رسد ؛ زمینه ی این تحقیق ،میزان موفقیت در نظارت و راهنمایی معلمان در نقش های نه گانه ی ارزیابی ، رهبری گروهی ، سازماندهی ، مشاوره ی معلمان ، هماهنگ کننده ، برنامه ریز آموزشی ، تصمیم گیرنده ،‌تامین کننده ی خدمات ، مدیر و ناظم بوده است.

اهداف کارورزی

۱- حضور در مدرسه برای آشنایی با محیط کاری

۲- توجه و مشاهده ی جنبه های انسانی و ارتباطی – رفتاری (کارکنان) مدرسه با نظر به آموخته ها های روانشناسی و فرهنگ سازمان ونیز روابط انسانی

۳- مشاهده اعمال و رفتار مدیر از جنبه های کار های اجرایی ، رفتار تخصصی و روابط میان آنها

۴- مشاهده ی تحلیلی و انتقادی هر آنچه در مدرسه اتفاق می افتد برای ارائه ی راه های بهبود و تعدیل

 

امروزه به خاطر آنکه واژه کارورزی کاربردهای فراوانی دارد گاهی اوقات به سختی می توان منظور گوینده را از واژه کارورزی استنباط کرد .در حقیقت می توان هر تجربه آموزشی را که با شغل ترکیب شود کارورزی نامید و به همین ترکیب است که کارورزی را به ابزاری منحصر به فرد برای کنکاش شغلی تبدیل می کند.

کارورز به کسی گفته می شود که در حین تحصیل در آموزش عالی و یا بلافاصله بعد از پایان دوران تحصیل و تنها با هدف کسب تجربه و مهارت کاری و یا عملی در موسسه ای با محیط آموزشی دو یا سه واحد در دانشگاه به دوره کارورزی روی بیاورد

ضرورت کارورزی دانشگاه فرهنگیان و اهداف کارورزی

برنامه کارورزی فرصت برقرار ساختن پیوند میان آموخته های نظری با محیط های واقعی آموزشی- تربیتی و   عمق بخشیدن به تجربه های پیشین در جهت توسعه شایستگی های حرفه ای و دست یابی به ظرفیت غایی کنش عملی در کلاس درس را فراهم می کند.

اهمیت و ضرورت کارورزی

به منظور دستیابی به معلمانی کارآمد و ماهر که بتوانند نیازها و اهداف آموزش و پرورش را برآورده سازند.
برنامه هایی با عنوان کارورزی برای دانشجو – معلمان امروز که به نوعی معلمان آینده می باشند، طراحی شده است.
اهمیت وضرورت اجرای برنامه کارورزی برای کسب صلاحیتهای حرفه ای معلمان تا آن اندازه مهم است.
که به عقیده بسیاری از افراد، بدون گذراندن واحدهای مربوط به کارورزی،

نباید به دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، اجازه تدریس در مدارس داده شود

کارورزی در حین تحصیل در دانشگاه موجب می شود که :

 الف) اطلاعات نظری دانشجو- معلمان به عمل در می آید ودو عامل موثر در تدریس، یعنی علم وعمل باهم توام می شود.

ب) دانشجو – معلمان از فرایند تئوری و نظری یاددهی و یادگیری خارج و با محیط واقعی وفرایند حقیقی یاددهی ویادگیری آشنا می شوند.

پ) به طور ملموس و واقعی مشکلات تدریس را حس می کنند و در مدرسه یا دانشکده با مدرسان در میان می گذارند واز راهنمایی های علمی وعملی آنان بهره مند می شوند.

ت) با تمرین معلمی اعتماد به نفس لازم را کسب کرده تا حدودی خود می توانند بدون اضطراب در مدارس، به تدریس شوند.

ث) با قوانین ومقررات آموزشی در مدرسه و کلاس وتا حدودی با وظایف کارکنان آشنا می شوند

لیست دانلود نمونه کارورزی دانشگاه فرهنگیان

لینک ⇐    دانلود نمونه کارورزی ۱

دانلود نمونه کارورزی ۲

لینک ⇐ دانلود نمونه کارورزی ۳

دانلود نمونه کارورزی ۴

نمونه پروژه کارنمای معلمی

قابل توجه کسانی که سوالات ضمن خدمت  پدافند زیستی را خریداری و دانلود کرده اند:

 

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

 راهنمای دانلود:

  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید از طریق زیر با ما تماس بگیرید.

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و ضمن خدمت انتصاب مدیران … عضو کانال شوید:

کانال تلگرام ضمن خدمت فرهنگیان:  https://t.me/dabirfile

کانال سروش:

 http://Sapp.ir/dabiranfile

کانال ایتا:

http://eitaa.com/dabirfile

حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)

برای اطمینان بیشتر کاربران گرامی

تضمین و راهنمایی برای خرید , پاسخ دهی به اشکالات خرید و عدم دانلود  توسط مدیر وبسایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته

بعدا از خرید فایل لینک دانلود مستقیم در صفحه مرورگر ظاهر میشود و یک لینک دانلود به ایمیل شما بصورد خود کار ارسال می گردد 

در صورت درخواست از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود

آیدی پشتیبانی سروش دبیران فایل: https://sapp.ir/dabiranfile
آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!