no-img
سایت دبیران فایل

دانلود گزارش نهایی کارورزی ۳ رشته آموزش الهیات - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

دانلود گزارش نهایی کارورزی ۳ رشته آموزش الهیات
zip
اردیبهشت ۷, ۱۴۰۱
۱۴,۹۰۰ تومان
۱۴,۹۰۰ تومان – خرید

دانلود گزارش نهایی کارورزی ۳ رشته آموزش الهیات


دانلود گزارش نهایی کارورزی ۳ رشته آموزش الهیات

کارورزی دانشگاه فرهنگیان : دانلود گزارش نهایی کارورزی ۳ رشته آموزش الهیات

کارورزی شماره ۳

فرمت کارورزی : word  قابل ویرایش

تعداد صفحات کارورزی : ۳۸

کارورزی مربوط به رشته : آموزش الهیات

قسمتی از فایل گزارش نهایی کارورزی ۳ رشته آموزش الهیات

در کارورزی ۳ هدف این بود که با عواملی که در تدریس یک معلم می‌تواند موثر واقع شود آشنا شویم، این عوامل عبارت بودند از:هر رفتار انسان، از جمله محصل، هدف دارد یا هدف گردان است. دانش‌آموزان عملی را بدون هدف انجام نمی دهند بلکه می خواهند با آن عمل خود، نیاز یا نیازهایی را ارضا کنند. بنابراین، باید هدف‌ها و نیازهای آنها را شناخت و جدی گرفت. مثل اگر رفتار نامطلوبی از دانش آموزی سربزند نباید تنها جلب توجه و علت آن رفتار بدانیم. کاربرد اصول و تدابیری می تواند به ما کمک کند که از رخ دادن مشکلات رفتاری جلوگیری کنیم یا به حداقل برسانیم از جمله، روز اول آغاز کلاس، مدیریت کامل را اعمال کنیم، باید در روز اول به دانش آموزان خود بگوییم که مقررات ما در کلاس چگونه است و از آنها چه انتظاراتی داریم. محیط کلاس را از هر لحاظ حتی فضا و تجهیزات سالم گردانیم، باید مطمئن باشیم که دانش آموزان در کلاس راحت است و در مدرسه احساس آرامش میکنند. فعالیت های یادگیری را طوری طراحی کنیم که برای همه دانش‌آموزان معنادار باشد و با میل و رغبت و توانایی های آنها سازگار باشد. برای این منظور ناگزیریم اصول رشد و تکامل، ویژگی های رشدی هرسن، محتوای  درسی خاص هر کلاس و هر مقطع ومراقبتهای ویژه دانش‌آموزان خود را دقیقاً بدانیم. برای همه دانش‌آموزان فرصت‌های فراهم آوریم که موفقیت را تجربه کنند. به دیدیم که برخی از دانش‌آموزان خیلی زود نشان می‌دهند که پیشرفت درسی دارند در صورتی که بعضی دیگر دیرتر خود را آشکار می‌کنند. در هرصورت معلم باید تدابیر و راهبردهای به کار ببرد که همه دانش آموزان به شکلی موفقیت را تجربه کنند.

دانلود گزارش نهایی کارورزی 3 رشته آموزش الهیات

مقدمه گزارش نهایی کارورزی ۳ رشته آموزش الهیات:

 

اهمیت کارورزی برای دانشجو معلمان از آن جهت می باشد که امکان و فرصت برای آشنایی دانشجویان با محیط کار محسوب میشود،که نه تنها باعث افزایش قابلیت ها وعلاقمندی ها و گزینش خود در زمینه های مختلف پی برده و نقاط ضعف و قوت خود را ارزیابی می کنند و در مرحله ی عمل است که ،کارورز قادر به برقراری ارتباط گفتاری یا کلامی و افزایش مهارت های ارتباطی و گفتاری و غیرگفتاری خواهد شد.به نظر من کارورزی به دانشجویان این فرصت را می دهد تا به بهترین نحو از محیط کاری عینی تجربه کنند. این گزارش شامل مجموعه فعالیت های انجام گرفته در نیم سال اول تحصیلی و یا کارورزی سه می باشد. در کارورزی یک و دو این امکان وجود داشت تا کارورزان نسبت به محیط واقعی و شرایط آموزشی حرفه خویش آگاهی لازم را پیدا کنند و باعث شد تا کارورزان به طور مستقیم با روش های کلاس داری ،آموزشی آشنا شده و به این نکته دست یابند که شناخت نیازها و استعدادها مفید باشد.همچنین باید گفته شود در کارورزی های سپری شده با درگیر نمودن فراگیران با مطالب درسی و به چالش کشیدن آنها در رفع بدفهمی ها و استفاده از منابع و وسایل تدریس مناسب،تجارب فراوانی را کسب نموده و ازاین تجارب باید در کارورزی سه نهایت استفاده شوددر کارورزی سه روش کار این گونه میباشد که انجام طراحی های آموزشی برای ایجاد تغییر دررفتاریادگیرندگان است،به طوری که با اجرای یک طراحی آموزشی میتوان عملکرد گروه یا فرد را بهبود بخشید.

فهرست گزارش نهایی کارورزی ۳ رشته آموزش الهیات :

بیانیه ماموریت من ۳
مقدمه: ۴
اهمیت کارورزی از منظر شما به عنوان دانشجوی کارورز ۵
تأثیر تکالیف کارورزی ۱و ۲ و به ویژه کارورزی ۳ در رشد حرفه‌ای من: ۶
فصل اول کنش پژوهی ۷
بخش اول : ویژگیهای من ۷
بخش دوم :توصیف و تحلیل موقعیت : ۸
بخش سوم :بیان اهداف و ایده‌های من: ۱۰
فرضیه ها و پرسش ها ۱۱
فصل دوم کنش پژوهی ۱۲
۱.طراحی آموزشی اول ۱۲
گزارش روایی طرح اول ۱۵
۲.طراحی آموزشی دوم ۱۶
گزارش روایی طرح دوم ۱۸
فصل سوم کنش پژوهی ۲۰
بخش اول: روایت من از کارورزی ۳ ۲۰
بخش دوم: تحلیل و تفسیر ۲۲
منابع ۲۳
ضمائم ۲۴

اهمیت کارورزی از منظر شما به عنوان دانشجوی کارورز

 

یکی از اساسی ترین عامل موفقیت دانشجو معلم ها در آینده ،کارورزی می باشد که با برگزار کردن کلاس های توجیهی و گذراندن ساعاتی در مدرسه و کلاس درس و تمرین، تدریس، کسب مهارت و تجربه، شناخت خود ،شناخت شغلی که پذیرفته شده، نقاط ضعف و نقاط قوت و ایفای نقش معلمی است. در واقع کارورزی یک تجربه دست اول و عملی است که به دانشجویان اجازه می دهد بهترین نتیجه گیری ها را درباره ارتباط احتمالی خود و یک زمینه انجام دهد و فرصتی برای آشنایی کارورزان با محیط کار محسوب می شود، هم چنین قادر است شخصیت حرفه ای معلم را شکل دهد، بپروراند و مهارت های آنها را تا مرز حرفه ای بودن پیش برد، توانمندی های فردی معلمان را بارور سازد، قوام بخشد و تا آنجا پیش رود که بتواند در سخت ترین شرایط کاری ،ثمربخش ترین شیوه ها و راهکار های ممکن را به کار گیرند.تربیت حرفه ای معلمان از خود، حرفه و مخاطبان آغاز می شود، به شیوه ی انتقال مطالب و برقراری ارتباط با دانش آموزان راه می یابد و تا خود آموزی، خود ناظری، جستجوگری، بیش خواهی و ده ها موضوع اساسی دیگر که حرفه ی معلمی را تصویر می کنند، کشانده می شود. برای دست یافتن به چنین آمادگی هایی، پس از دست یابی به اصول آموزشی و کسب مفاهیم نظری لازم، کارورزی و درگیری عملی با جریان آموزش از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از همه مهمتر اینکه کارورزی به دانشجویان مهارت های شغلی مهم را همانند برقراری ارتباط، تعهد کاری، وقت شناسی، حل مسئله، کار گروهی، برنامه ریزی، سازماندهی و آشنایی با فناوری را بیاموزد که اموزه در بین دانشجویان مهم تلقی می شود. در حوزه تعلیم و تربیت عناصر حرفه ای آن)معلمان( نیازمند کار در محیط های عینی و عملی در میدان اجرا که همان مدرسه است، هستند. بنابراین تا وقتی این پیوند با مدرسه ایجاد نشود تحقق اهداف حرفه ای یعنی تربیت معلمی که دارای شایستگی های لازم برای مواجهه با مسائل تربیتی و یادگیری و مانند اینهاست، ممکن است به شکل خیلی محدود حاصل شود. در کاروزی ۳ دانشجو با قرار گرفتن در معرض تکالیف اصلی، توانایی تامل در عمل را به طور مقدماتی از طریق مشارکت در فرایند آموزش و نهایتا اجرای مستقل فرایند ها و فعالیت های یادگیری در سطح کلاس درس کسب خواهد نمود و به درک صحیحی نسبت به آنچه در کلاس درس جریان دارد دست می یابد.

 

 

تأثیر تکالیف کارورزی ۱و ۲ و به ویژه کارورزی ۳ در رشد حرفه‌ای من:

 

اگر تدریس را فرایندی سازمان یافته اخلاقی و متعهدانه بدانیم که نیازمند بهره گیری از یافته های علم یا  شهودی و خلاقیت در موقعیت های بی بدیل و منحص ر به فرد است تا در ان صورت برنامه کارورزی به جای تمرکز انحصاری بر آموزش متون نیازمند  آن است که دانش جو معلم فعالانه با موقعیت های واقعی در کلاس درس روبه رو شود و به انان کمک کند تا با به کارگیری روش های استدلالی منطقی به بررسی موقعیت های یادگیری پرداخته و با آگاهی انتقادی نسبت به تجربیات اندوخته شده به آفرینش الگوهای ذهنی و طرح واره هایی بپردازد که به انان در اتخاذ تصمیمات اثربخش و ارزیابی نتایج حاصل از تصمیمات جهت برنامه ریزی کمک کند. تدریس عملی وابسته به موقعیت است و با ویژگی های شخصی معلم و اندوخته های او در یک مکان و زمان خاص انجام می شود. از این رو فرصت های یادگیری تدارک دیده شده در کارورزی۲ به دنبال آن است تا دانشجو معلم را در معرض دانش کاربردی که ترکیبی از انواع مختلف دانش است قرار داده باشد و به انان کمک کند تا درباره موقعیت های تربیتی بپردازد. در این برنامه از طریق فعالیت طراحی های یادگیری امکان کسب تجربیات مستقیم بررسی و بازاندیشی درخصوص دیدگاه های مختلف و دریافت های خود را بدست آورد. در برنامه کارورزی ۳دانش جو با قرار گرفتن در معرض تکالیف اصولی و اصل توانایی تعلامل در عمل را به طور مقدماتی از طریق مشارکت در فرایند آموزش فردی و گروه های کوچک و بزرگ و نهایت با اجرای مستقل فرایندها و فعالیت های یادگیری در سطح کلاس درس کسب خواهد نمود و به درک صحیحی نسبت به دانشی که در کلاس جریان دارد، دست می یابد.

فصل سوم کنش پژوهی

 

بخش اول: روایت من از کارورزی ۳

 

در حقیقت روایت مجموعه ای از روایت و داستانی است که توسط خود فرد یا افراد دیگر به صورت مکتوب یا شفاهی نقل می شود. هدف آن نقل تجارب، احساسات، عواطف و همه جنبه هاییست که در جریان یک واقعه رخ داده است. در کارورزی۳ که شامل نوشتن طرح آموزشی و اجرای آن در قالب تدریس مستقل بود می توانم در یک جمله بگویم که تجربه ی تدریس یکی از شیرین ترین تجربه هایی بود که من پشت سر گذاشتم و از آن خاطرات خوبی در ذهن دارم. با وجود اینکه اوایل ورودم به دبیرستان و تدریس مستقل کمی اضطراب داشته و دل نگران بودم اما با گذراندن مراحل طبق دستورالعمل و راهنمایی های معلم راهنما و استاد راهنما بیش از پیش مستقل شده و اعتماد به نفس خود را بنابر اهدافم بازیافتم. در این ترم نسبت به ترم های گذشته همه چیز از همه لحاظ پیشرفت مناسب تر و بهتری داشت و زمان آن بود که فعالیت های دو ترم پیش به بار بنشیند. به همین خاطر مثل یک معلم واقعی با ما رفتار می شد و بعد از ورود اولین بار به مدرسه و دادن معرفی نامه آموزش و پرورش به مدیر از ما استقبال خوبی به عمل آمد .بعد از سلام و احوالپرسی با مدیر محترم در همان بدو ورود نصایح و تجارب خود را دراختیار ما گذاشتند و بعد از آشنا کردن ما با کادر مدرسه برنامه درسی را دراختیار ما قرار دادند تا طبق آن برنامه ریزی کرده و در کلاس های مربوطه حاضر شویم. چون روز کارورزی ما یکشنبه بود و تنها آقای عبدالله احمد پور دبیر دین و زندگی در این روز بودند و با رشته تحصیلی ما مطابقت داشت، ایشان را به عنوان معلم راهنمای خود انتخاب کردم.. بعد از آن در جلسات آینده کارورزی من دو دو زنگ به کلاس می رفتم. پیوسته سعی می کردم احترام ایشان را حفظ کنم و ارتباط صمیمی و درستی را با ایشان داشته باشم که با توجه به حس مسئولیت پذیری و انسان دوستانه ایشان یک ارتباط خوب حاصل شد.حتی به بنده این اجازه را دادند تا یک امتحان از دانش آموزان سال دوازدهم بگیرم. در ادامه وقتی استاد راهنمای ما گفت که به زودی باید در مدرسه تدریس مستقل خود را شروع کنیم من ابتدا کمی دلهره و دل نگرانی داشتم زیرا که تدریس در دبیرستان با دانش آموزانی که تفاوت سنی زیادی با ما نداشتند به نظر سخت و دشوار می امد.برای پایان کار و اطلاع از فایده بخش بودن تدریس سوالاتی را شفاهی آماده می کردم تا از دانش آموزان بپرسم و گاهی با هماهنگی معلم در دفتر ثبت می شد و گاهی نیز جز ارزشیابی معلم قرار نمی گرفت ولی من تأکید می کردم که فواید زیادی برای آن ها خواهد داشت . از لحاظ دانش کافی، قبل از هر تدریس در کلاس بسیار مطالعه می کردم و سعی می کردم طرح مربوط را به درستی بررسی کرده و بنویسم تا مخصوصا در زمانبندی دچار مشکل نشوم. زیرا طرح درس ساختاری سازمان یافته برای تدریس و نقشه ای کلی برای هدایت فعالیت های آموزشی است. با وجود مطالعه کافی گاهی پیش می آمد که دانش آموزی سوالی غیر مرتبط با موضوع درس می پرسید و من در آن زمینه اطلاع کافی نداشتم و ناگهان دچار اضطراب شدید می شدم ولی خونسردی خود را حفظ کرده و سعی می کردم در حد توان و دانشی که دارم پاسخ گوی سوالش باشم. این موارد باعث شد تا من به این نتیجه برسم که یک معلم همیشه باید برای هر شرایطی آماده باشد و بتواند پاسخ گوی دانش آموزش باشد تا در مقابل دانش آموز بتواند به او اعتماد کرده و در انتقال مفاهیم از سوی معلم به جای درگیری آموزشی، آسیب نبیند. زیرا اگر یک معلم به دانش آموزش احترام بگذارد به احتمال زیاد آن ها نیز احترام معلم را نگه خواهند داشت. در ابتدای حضورم در کلاس سعی می کردم که با لبخند و روی گشاده به همه دانش آموزان توجه کنم و به نوعی ارتباط صمیمی و صحیح با آن ها برقرار کنم. در هنگام تدریس و برگزاری امتحان توسط معلم راهنما، من بین بچه ها بودم و به آن ها کمک می کردم اما هنگامی که تدریس داشتم کمی جدی تر رفتار می کردم و دانش آموزان هم به دلیل اینکه رابطه خوبی بین ما برقرار شده بود، مرا همراهی می کردند و به خوبی با رضایت به درس گوش می دادند. در هنگام نوشتن طرح آموزشی و همچنین اجرای آن سعی می کردم در حد امکان از روش های همانند: مشارکتی، سخنرانی ،بارش فکری، پرسش و پاسخ، و… استفاده کنم همچنین سعی می کردم از روش های فعال و موثری در تدریس هایم استفاده کنم اما موثر ترین روش آموزش، فعال کردن خود دانش آموز است که از طریق روش علمی بهتر میسر می شود به همین دلیل من در تمامی تدریس ها از کار گروهی و فعالیت دانش آموزان استفاده کرده. در روزهایی که تدریس نداشتم به مشاهده کارهای معلم اعم از روش تدریس و چگونگی برخورد در موقعیت های مختلف، می پرداختم و این کار به تجربیات من بسیار اضافه کرد. به هر حال کارورزی ۳ را به خوبی پشت سر گذاشته و در ذهن تجربی و عملی خود حک کردم تا مقدمه ای باشد برای مسئولیت سنگین من در آینده.

ضرورت کارورزی دانشگاه فرهنگیان و اهداف کارورزی

برنامه کارورزی فرصت برقرار ساختن پیوند میان آموخته های نظری با محیط های واقعی آموزشی- تربیتی و   عمق بخشیدن به تجربه های پیشین در جهت توسعه شایستگی های حرفه ای و دست یابی به ظرفیت غایی کنش عملی در کلاس درس را فراهم می کند.

اهمیت و ضرورت کارورزی

به منظور دستیابی به معلمانی کارآمد و ماهر که بتوانند نیازها و اهداف آموزش و پرورش را برآورده سازند.
برنامه هایی با عنوان کارورزی برای دانشجو – معلمان امروز که به نوعی معلمان آینده می باشند، طراحی شده است.
اهمیت وضرورت اجرای برنامه کارورزی برای کسب صلاحیتهای حرفه ای معلمان تا آن اندازه مهم است.
که به عقیده بسیاری از افراد، بدون گذراندن واحدهای مربوط به کارورزی،

نباید به دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، اجازه تدریس در مدارس داده شود

کارورزی در حین تحصیل در دانشگاه موجب می شود که :

 الف) اطلاعات نظری دانشجو- معلمان به عمل در می آید ودو عامل موثر در تدریس، یعنی علم وعمل باهم توام می شود.

ب) دانشجو – معلمان از فرایند تئوری و نظری یاددهی و یادگیری خارج و با محیط واقعی وفرایند حقیقی یاددهی ویادگیری آشنا می شوند.

پ) به طور ملموس و واقعی مشکلات تدریس را حس می کنند و در مدرسه یا دانشکده با مدرسان در میان می گذارند واز راهنمایی های علمی وعملی آنان بهره مند می شوند.

ت) با تمرین معلمی اعتماد به نفس لازم را کسب کرده تا حدودی خود می توانند بدون اضطراب در مدارس، به تدریس شوند.

ث) با قوانین ومقررات آموزشی در مدرسه و کلاس وتا حدودی با وظایف کارکنان آشنا می شوند

لیست دانلود نمونه کارورزی دانشگاه فرهنگیان

لینک ⇐    دانلود نمونه کارورزی ۱

دانلود نمونه کارورزی ۲

لینک ⇐ دانلود نمونه کارورزی ۳

دانلود نمونه کارورزی ۴

نمونه پروژه کارنمای معلمی

قابل توجه کسانی که سوالات ضمن خدمت  پدافند زیستی را خریداری و دانلود کرده اند:

 

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

 راهنمای دانلود:

  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید از طریق زیر با ما تماس بگیرید.

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و ضمن خدمت انتصاب مدیران … عضو کانال شوید:

کانال تلگرام ضمن خدمت فرهنگیان:  https://t.me/dabirfile

کانال سروش:

 http://Sapp.ir/dabiranfile

کانال ایتا:

http://eitaa.com/dabirfile

حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)

برای اطمینان بیشتر کاربران گرامی

تضمین و راهنمایی برای خرید , پاسخ دهی به اشکالات خرید و عدم دانلود  توسط مدیر وبسایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته

بعدا از خرید فایل لینک دانلود مستقیم در صفحه مرورگر ظاهر میشود و یک لینک دانلود به ایمیل شما بصورد خود کار ارسال می گردد 

در صورت درخواست از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود

آیدی پشتیبانی سروش دبیران فایل: https://sapp.ir/dabiranfile
آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!