no-img
سایت دبیران فایل

دانلود گزارش نهایی کارورزی ۱ رشته دبیری زبان انگلیسی - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

دانلود گزارش نهایی کارورزی ۱ رشته دبیری زبان انگلیسی
zip
اردیبهشت ۲۴, ۱۴۰۱
۱۴,۹۰۰ تومان
۱۴,۹۰۰ تومان – خرید

دانلود گزارش نهایی کارورزی ۱ رشته دبیری زبان انگلیسی


دانلود گزارش نهایی کارورزی ۱ رشته دبیری زبان انگلیسی

کارورزی دانشگاه فرهنگیان : دانلود گزارش نهایی کارورزی ۱ رشته دبیری زبان انگلیسی

کارورزی شماره ۱

فرمت کارورزی : word  قابل ویرایش

تعداد صفحات کارورزی : ۳۱

کارورزی مربوط به رشته : دبیری زبان انگلیسی

قسمتی از فایل گزارش نهایی کارورزی ۱ رشته دبیری زبان انگلیسی

فهرست گزارش نهایی کارورزی ۱ رشته دبیری زبان انگلیسی

موضوع صفحه
مقدمه۳
خاطره اولین روز کارورزی(فارسی و انگلیسی)۵
گزارش(روایتی) فیزیکی۸
گزارش(روایتی) سازمانی ۱۵
گزارش(روایتی) عاطفی۱۷
گزارش(روایتی) فرایند آموزشی۱۹
کد گذاری همه گزارش ها۲۱
مسئله یابی۲۹
نتیجه گیری۳۱

مقدمه گزارش نهایی کارورزی ۱ رشته دبیری زبان انگلیسی

شغل معلمی به منزلۀ یک فعالیت حرفه ای، نیازمند فلسفه ای برای پیوند میان نظریه و عمل است. در حالی که در طول تاریخ تربیت، نظام های تربیتی از شکاف میان نظریه و عمل رنج برده اند، این باور در کنش-گران عمل تربیت ایجاد شده است که انگاره های نظری در عرصۀ عمل فاقد کاربردپذیری اند. البته، این مسئله در حوزۀ تربیت معلم، ماهیت متفاوتی پیدا می کند؛ این که معلمانِ آینده، با کدام نوع شایستگی و با چه نسبتی میان شایستگی نظری و عملی پا به عرصۀ واقعی تربیت خواهند گذاشت. از این رو، دانشگاه فرهنگیان برای تدارک فرصت های توسعه حرفه ای کارآمد برای دانشجو معلمان، باید جهت گیری خود نسبت به امر مهم تربیت معلم را به نحوی آشکار می ساخت تا بر گسست میان نظریه و عمل فائق آید. در واقع، دانشگاه فرهنگیان با آگاهی از ماهیت دشوار این مسئلۀ فلسفی، با طراحی برنامه جدید کارورزی، و افزایش سهم این برنامه در تربیت معلم، رویکرد خود برای پاسخگویی به این چالش را آشکار ساخته است. واضح است که طراحان و برنامه ریزان تربیت معلم، برای پاسخ به این پرسش بنیادی، به فلسفه عملی روی آورده اند؛ فلسفه ای که ناظر به توانایی داوری خردمندانه در مورد دستیابی به خیر عملی در موقعیت خاص است. از نظر گادامر، آنچه می تواند ما را از وجود محدودیت ها یا محسوس ناشی از پیشفرض ها با خبر و نیز ما را در رهایی از تنگنای آن ها یاری کند، فلسفۀ عملی است .وی فلسفۀ عملی را علمی بی نظیر می داند که در پی آن است تا ویژگی خاص آدمی را در سوگیری به سطح آگاهی تأملی برساند. بنابراین، دستاورد فلسفۀ عملی، دانشی گزاره ای  نیست که از جهت نظری، موجّه باشد؛ بلکه نوعی خودشناسی است که از طریق تأمّل در عمل حاصل می شود؛ عملی که در موقعیت های مختلف، به گونه های متفاوتی انجام می شود. با این حال، پرسش این است که در چه شرایطی برنامۀ کارورزی خواهد توانست در جهت بارور کردن تأمل در عمل تعلیم و تربیت ایفای نقش کند؟ اگرچه این شرایط به عوامل متعددی بستگی دارد؛ اما به نظر می رسد کارورزی زمانی می تواند به بارور ساختن تأمل در عمل کمک نماید که با همراهی و مراقبت مدرسان و معلمان راهنما، دانشجویان بتوانند پیشفرض های اقدامات خود را به وضوح بازشناسی کرده، و آگاهانه دربارۀ حدود و سوگیری آن ها تأمل نمایند. لازمۀ این امر پیوست عمیق تر دانشگاه با مدرسه است؛ پیوندی که هم از حضور مربیان و معلمان در دانشگاه، و هم از حضور دانشگاهیان در مدرسه حمایت می کند. در چنین ارتباطی، حضور مدرسان کارورزی در مدرسه ماهیت متفاوتی خواهد داشت. مدرسه باید احساس کند که از بودن در این پیوند، زمینۀ توسعه حرفه ای معلمان و مربیان نیز فراهم می شود و آن ها نیز در سفر یادگیری دانشجویان سهیم خواهند شد. هم چنین، با تغییر کیفیتِ حضور مدرسان در مدرسه، امکان دانش وری گسترده ای فراهم خواهد شد. مدرسان با بهره گیری از فرصتِ بودن در مدرسه و آگاهی از بستر واقعی تعلیم و تربیت مدرسه ای، امکان پژوهش و فهم عمیق مسائل تربیت را به دست خواهند آورد. در این صورت، آگاهی تأملی هدفی برای همۀ کنش گران کارورزی خواهد بود.

دانلود گزارش نهایی کارورزی 1 رشته دبیری زبان انگلیسی

خاطره ی اولین روز کارورزی:

بعد از تقسیم دانشجویان توسط استاد ……. مقرر شد که من و ………، همکلاسی و دوست قدیمی ام به مدرسه ی هنر های زیبا که واقع در شهرک نصر بود برویم. طبق صحبت ها و نکته هایی که استاد …….. در کلاس به آن ها اشاره کرده بود مقرر شد که به موقع، طوری در مدرسه حضور داشته باشیم که به مراسم صبحگاهی برسیم. و در واقع شرایط مدرسه را از همان ابتدای کار لمس کرده و مشاهده کنیم.

شنبه ۱۸/۷/۹۴ روزی بود که من و همکلاسی ام مقرر بود در مدرسه حضور داشته باشیم. از آنجایی که آدرس مدرسه را داشتیم و همچنین چند روز قبل آن را شناسایی کرده بودیم مشکلی در پیدا کردن آن پیش نیامد. همه چیز طبق برنامه پیش رفت. من و ……… ساعت ۷:۳۰ جلوی درب مدرسه ایستاده بودیم. اولین چیزی که به چشم می آمد طرح در ورودی مدرسه بود که با تمام مدارسی که تا کنون دیده بودم متفاوت بود. بعد از ورود به مدرسه متوجه شدم این تنها درب مدرسه نبود ک با سایر مدارس تفاوت داشت بلکه محیط مدرسه و ساختمان آن بسیار متفاوت تر از آن چیزی بود که تصور می کردم. خود من هم زمانی دانش آموز بودم ولی تا به حال چنین مدرسه ای ندیده بودم. مدرسه ای بزرگ و دارای ساختمانی با شکل هندسی غیر معمول که انصافا بیشتر از یک مدرسه خودنمایی می کرد. احساس می کردم مقابل یک دانشگاه ایستاده ام. هنوز مات و مبهوت فضای مدرسه بودم که موضوع عجیبی نظرم را جلب کرد. تا آن جایی که یادم می آمد قرار بر این بود که ما سر ساعت در مدرسه حضور داشته باشیم تا محیط مدرسه، دانش آموزان و روال کار مدرسه را از نزدیک مشاهده کنیم. ولی موضوع عجیب این بود که من هیچ صفی در حیاط مدرسه ندیدم. اصلا هیچ دانش آموزی ندیدم که صفی ببینم. اصلا هیچ فضای مناسبی برای صف بستن دانش آموزان ندیدم. فقط خودم بودم و دوستم ابولفضل و چنتا کلاغ که در آسمان پرسه می زدند. با دوستم تصمیم گرفتیم که وارد ساختمان مدرسه شویم. وارد ساختمان شدیم. آنجا هم هیچ خبری نبود. دنبال اتاق مدیر گشتیم. ته سالن اتاقی دیدیم که روی دربش نوشته شده بود مدیریت. خوشال شدیم که مدیر را پیدا کردیم. رفتیم سراغ در. خودمان را جمع و جور کردیم که وارد اتاق شویم. طبق معمول و به رسم احترام ابتدا در زدیم. دستگیره ی در را گرفتم تا در را باز کنم ولی در کمال تعجب در بسته بود و در واقع کسی در اتاق نبود. با خودم فکر می کردم که “پس چه کسی درب مدرسه را باز کرده!!!!”  با این افکار دست و پنجه نرم می کردم که ناگهان اتاقی را دیدم که درش باز بود و نور چراغ هایش سالن روبروی در را روشن کرده بود. لحطه ای خوشحال شدم. با خود گفتم آیا اثری از حیات در این مدرسه یافتم؟! به طرف اتاق رفتم. روبروی درب ورودی اتاق ایستادم. فردی را دیدم که پشت میز نشسته بود. وارد اتاق شدم. با احترام از آن شخص پرسیدم: آیا شما آقای قاسم پور( آقای قاسم پور مدیر مدرسه بود که در تقسیم بندی مدارس به ما اعلام کرده بودند) هستید؟ پاسخی که انتظارش را داشتیم شنیدیم: (نه). دیگر طفره نرفتم و پرسیدم مدیر کی تشریف می آورند؟ آن شخص پاسخ داد: به خاطر کارهای اداری دیر می آید. و یا حتی امکان دارد امروز نیاید. داشتم شاخ در می آوردم. یاد مثال معروف مگه داریم؟ مگه میشه؟ افتادم. به هر حال تصمیم گرفتیم کمی بیشتر صبر کنیم. کمکم نشانه های حیلط نمایان شدند. یک ربع مانده به ۸ بود که کمکم دانش آموزان وارد مدرسه می شدند. در همین حین بود که شخصی با کت و شلوار سرمه ای تیره وارد مدرسه شد. با قدم های سریع به طرف اتاق مدیر رفت. بله صبرمان جواب داد. خود مدیر بود. آقای قاسم پور. بعد از ایشان وارد اتاق شدیم سلام دادیم و احوال پرسی گرمی انجام دادیم. انسان بسیار خونگرمی بود. در همین حین شخصی وارد اتاق شد. بعد از سلام علیک آقای قاسم پور ما را به ایشان معرفی کرد. ایشان کسی نبود جز آقای محمدی معلم راهنمای ما. در واقع ایشان نیز در جریان ماجرا بودند چون از طریق دانشگاه به ایشان اطلاع داده شده بود. بعد از کمی صحبت راجع به شرایط درس و دانشگاه و غیره وقت آن رسیده بود که به کلاس برویم. راس ساعت ۸ بود که به همراه آقای محمدی راهی کلاس شدیم. از این لحظه به بعد ادامه ی داستان به شکل گزارش در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

As we had been distributed between schools, Mr. Babayi and I were supposed to go to the Honar-haye Ziba High School which were located in Nasr neighborhood. As we had talked to Mr. Hajiloo we were supposed to be in school on time then we could observe the morning ceremony. We had the direction of school before, so we could easily find that. So we got to the school at 7:30 Am. At the first what was noticeable, was the form of the entrance of school, because it was completely different from what I had seen before. Then, when I entered to the school I realized that not only the entrance, but also the construction of the school was very different from what I had seen. In fact it was a modern school, and it looked like a university. However I noticed something more wired than the construction of school. I could not see any student at that moment. Thereafter we entered into the building to find someone to talk. Even in the building there was no one. After some searching, we could find the principle office, and we wanted to go there. Then, when I knocked the door I found that there is no one there. I was shocked, but there was nothing I could do. Then, when I was surfing in the hallways, I found a room which its door was open. I went toward the room and I found someone sitting behind the table there. Immediately I asked him about the principle and he answered us “he will come soon”. We decided to wait a little bit more. It was about 8:45 that I saw some student coming into the school. After that I saw a man in dark suits who was going toward the principle office. Yes, he was principle himself. We went after him into the office and made a warm greeting with him. Simultaneously, a man entered. After we were introduced with each other, we found that he was the teacher who we were supposed to go to his class. After some greeting and talking about ourselves, we went to the class at 8 o’clock. After this I will inform you throw the reports.

 

 

 

 

ضرورت کارورزی دانشگاه فرهنگیان و اهداف کارورزی

برنامه کارورزی فرصت برقرار ساختن پیوند میان آموخته های نظری با محیط های واقعی آموزشی- تربیتی و   عمق بخشیدن به تجربه های پیشین در جهت توسعه شایستگی های حرفه ای و دست یابی به ظرفیت غایی کنش عملی در کلاس درس را فراهم می کند.

اهمیت و ضرورت کارورزی

به منظور دستیابی به معلمانی کارآمد و ماهر که بتوانند نیازها و اهداف آموزش و پرورش را برآورده سازند.
برنامه هایی با عنوان کارورزی برای دانشجو – معلمان امروز که به نوعی معلمان آینده می باشند، طراحی شده است.
اهمیت وضرورت اجرای برنامه کارورزی برای کسب صلاحیتهای حرفه ای معلمان تا آن اندازه مهم است.
که به عقیده بسیاری از افراد، بدون گذراندن واحدهای مربوط به کارورزی،

نباید به دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، اجازه تدریس در مدارس داده شود

کارورزی در حین تحصیل در دانشگاه موجب می شود که :

 الف) اطلاعات نظری دانشجو- معلمان به عمل در می آید ودو عامل موثر در تدریس، یعنی علم وعمل باهم توام می شود.

ب) دانشجو – معلمان از فرایند تئوری و نظری یاددهی و یادگیری خارج و با محیط واقعی وفرایند حقیقی یاددهی ویادگیری آشنا می شوند.

پ) به طور ملموس و واقعی مشکلات تدریس را حس می کنند و در مدرسه یا دانشکده با مدرسان در میان می گذارند واز راهنمایی های علمی وعملی آنان بهره مند می شوند.

ت) با تمرین معلمی اعتماد به نفس لازم را کسب کرده تا حدودی خود می توانند بدون اضطراب در مدارس، به تدریس شوند.

ث) با قوانین ومقررات آموزشی در مدرسه و کلاس وتا حدودی با وظایف کارکنان آشنا می شوند

لیست دانلود نمونه کارورزی دانشگاه فرهنگیان

لینک ⇐    دانلود نمونه کارورزی ۱

دانلود نمونه کارورزی ۲

لینک ⇐ دانلود نمونه کارورزی ۳

دانلود نمونه کارورزی ۴

نمونه پروژه کارنمای معلمی

قابل توجه کسانی که سوالات ضمن خدمت  پدافند زیستی را خریداری و دانلود کرده اند:

 

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

 راهنمای دانلود:

  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید از طریق زیر با ما تماس بگیرید.

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و ضمن خدمت انتصاب مدیران … عضو کانال شوید:

کانال تلگرام ضمن خدمت فرهنگیان:  https://t.me/dabirfile

کانال سروش:

 http://Sapp.ir/dabiranfile

کانال ایتا:

http://eitaa.com/dabirfile

حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)

برای اطمینان بیشتر کاربران گرامی

تضمین و راهنمایی برای خرید , پاسخ دهی به اشکالات خرید و عدم دانلود  توسط مدیر وبسایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته

بعدا از خرید فایل لینک دانلود مستقیم در صفحه مرورگر ظاهر میشود و یک لینک دانلود به ایمیل شما بصورد خود کار ارسال می گردد 

در صورت درخواست از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود

آیدی پشتیبانی سروش دبیران فایل: https://sapp.ir/dabiranfile
آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!