no-img
سایت دبیران فایل

دانلود گزارش عاطفی و روابط در کارورزی - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

دانلود گزارش عاطفی و روابط در کارورزی
zip
خرداد ۲, ۱۴۰۱
۱۱,۹۰۰ تومان
۱۱,۹۰۰ تومان – خرید

دانلود گزارش عاطفی و روابط در کارورزی


دانلود گزارش عاطفی و روابط در کارورزی

کارورزی دانشگاه فرهنگیان : دانلود گزارش عاطفی و روابط در کارورزی

کارورزی شماره ۱

فرمت کارورزی : word  قابل ویرایش

تعداد صفحات کارورزی : ۱۱

کارورزی مربوط به رشته : 

قسمتی از فایل گزارش عاطفی و روابط در کارورزی

ﮔﺰارش ﻋﺎﻃﻔﯽ -رواﻧﯽ

ﺑﻪ ﻃﻮر ﮐﻠﯽ ارﺗﺒﺎﻃﺎت اﻧﺴﺎﻧﯽ را ﺑﻪ دو ﻣﻘﻮﻟﻪ ﮐﻼﻣﯽ و ﻏﯿﺮﮐﻼﻣﯽ ﺗﻘﺴﯿﻢ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ. ﺑﯿﺸﺘﺮ ﻣﺘﺨﺼﺼﺎن ﺗﻌﻠﯿﻢ و ﺗﺮﺑﯿﺖ، ارﺗﺒﺎط را ﻧﻮﻋﯽ راﺑﻄﻪ دوﻃﺮﻓﻪ ﻣﯽ داﻧﻨﺪ، ﻫﺮ ﭼﻨﺪ ﮐﻪ راﺑﻄﻪ ﯾﮏ ﻃﺮﻓﻪ ﻧﯿﺰ ﻣﻤﮑﻦ اﺳﺖ وﺟﻮد داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ. ارﺗﺒﺎﻃﺎت ﻣﻌﻠﻢ ﺷﺎﮔﺮد ﻫﺮ دو وﯾﮋﮔﯽ را دارد. ﻫﻢ ﮐﻼﻣﯽ و ﻫﻢ ﻏﯿﺮﮐﻼﻣﯽ اﺳﺖ. ﻣﻌﻤﻮﻻً دوﻃﺮﻓﻪ و ﮔﺎه ﯾﮏ ﻃﺮﻓﻪ اﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﯽ ﺗﻮان ﺑﻪ ﺷﮑﻞ زﯾﺮ ارﺗﺒﺎط دوراﻧﯽ را ﻧﺸﺎن داد:

گزارش عاطفی

در اﯾﻦ ﺣﺎﻟﺖ ارﺗﺒﺎط ﻫﻢ ﺑﺮای ﻓﺮﺳﺘﻨﺪه و ﻫﻢ ﺑﺮای ﮔﯿﺮﻧﺪه آﻣﻮزﻧﺪه اﺳﺖ زﯾﺮا ﺑﺎزﺧﻮرد درﯾﺎﻓﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ.

ﻫﺮﮔﺎه ﻣﻌﻠﻢ ﻣﻄﺮح ﮐﻨﻨﺪه ﺳﺆال ﯾﺎ اﻇﻬﺎرﮐﻨﻨﺪه ﭘﯿﺎم و ﻣﻄﻠﺒﯽ اﺳﺖ ﺑﺎﯾﺪ در ﻧﻬﺎﯾﺖ ﺑﺪاﻧﺪ واﮐﻨﺶ ﺷﺎﮔﺮدان ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ آن ﭼﻪ ﺑﻮده اﺳﺖ(ﺑﺎزﺧﻮرد). ﻋﻤﺪه ﺗﺮﯾﻦ ﻣﺴﺄﻟﻪ و ﻣﻬﻢ ﺗﺮﯾﻦ ﻣﻬﺎرت ﻫﻨﮕﺎم ﺗﺪرﯾﺲ، ﺑﺮﻗﺮاری ارﺗﺒﺎط ﺻﺤﯿﺢ ﻣﯿﺎن ﻣﻌﻠّﻢ و ﺷﺎﮔﺮدان اﺳﺖ. ﭼﻨﺎن ﭼﻪ اﯾﻦ راﺑﻄﻪ ﺑﻪ ﺧﻮﺑﯽ ﺑﺮﻗﺮار ﺷﻮد، ﻫﺪف ﻫﺎی آﻣﻮزﺷﯽ ﺑﺎ ﮐﯿﻔﯿﺖ و ﺳﻬﻮﻟﺖ ﺑﯿﺸﺘﺮی ﺗﺤﻘّﻖ ﻣﯽ ﯾﺎﺑﻨﺪ. ﺑﺮﻗﺮاری ارﺗﺒﺎط دارای اﺻﻮل و ﻓﻨﻮن ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪه ای اﺳﺖ ﮐﻪ آﺷﻨﺎﯾﯽ ﺑﺎ آن ﻫﺎ ﺑﺮای ﻣﻌﻠّﻤﺎن ﺿﺮورت دارد. ﺑﺮﺧﻼف رواﺑﻂ ﺟﺎﻣﺪ ﻣﮑﺎﻧﯿﮑﯽ، راﺑﻄﻪ ﻣﻌﻠﻢ ﺑﺎ ﺷﺎﮔﺮدان در ﮐﻼس درس از ﻧﻮع رواﺑﻂ ﭘﯿﭽﯿﺪه اﻧﺴﺎﻧﯽ اﺳﺖ و در ﺑﺮﻗﺮاری ارﺗﺒﺎط اﻧﺴﺎﻧﯽ ﻋﻮاﻣﻞ ﻣﺘﻌﺪد و ﮔﻮﻧﺎﮔﻮﻧﯽ ﻣﻮﺛﺮﻧﺪ. در اﯾﻦ ﺟﺎ ﺑﻪ ﻣﻌﺮﻓﯽ اﺻﻮﻟﯽ رواﻧﺸﻨﺎﺧﺘﯽ ﻣﯽ ﭘﺮدازﯾﻢ ﮐﻪ ﻣﻌﻠﻢ ﺑﺎ رﻋﺎﯾﺖ آن ﻫﺎ ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺪ در ﮐﻼس درس ﺑﺎ داﻧﺶ آﻣﻮز رواﺑﻄﯽ ﺳﺎﻟﻢ ﺑﺎ ﭘﯿﺎم ﻫﺎﯾﯽ ﺳﺎﻟﻢ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺷﺨﺼﯿﺖ داﻧﺶ آﻣﻮز در ﻣﻮﻗﻌﯿﺖ ﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻟﻄﻤﻪ ﻧﺰﻧﺪ، ﺑﺮﻗﺮار ﮐﻨﺪ.

 

ﻋﻮاﻣﻞ اﺳﺎﺳﯽ ارﺗﺒﺎط

ﻣﻌﻠﻢ ﻧﻘﺶ ﻣﻬﻤﯽ در ﺳﻼﻣﺖ ﻓﮑﺮی و رواﻧﯽ داﻧﺶ آﻣﻮزان دارد. ﺑﻪ ﻃﻮری ﮐﻪ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت ﻧﺸﺎن داده اﺳﺖ داﻧﺶ آﻣﻮزان ﻣﻌﻠﻤﺎن ﻣﺘﻌﺎدل، از ﺗﻌﺎدل رواﻧﯽ و آراﻣﺶ ﺑﯿﺸﺘﺮی ﺑﺮﺧﻮردارﻧﺪ. ﻓﺎﻧﺪرز در ﺗﺤﻘﯿﻘﯽ ﺑﺮ روی ۱۹۶۵ داﻧﺶ آﻣﻮز در ﻣﻮرد اﺛﺮ رﻓﺘﺎر ﻣﻌﻠﻢ روی داﻧﺶ آﻣﻮزان ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ و ﻣﺸﺎﻫﺪه ﮐﺮد ﮐﻪ در ﺑﺴﯿﺎری از ﻣﻮارد رﻓﺘﺎر ﻏﯿﺮﻣﺴﺘﻘﯿﻢ ﻣﻌﻠﻢ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺟﺎﯾﺰه دادن، ﻗﺒﻮل ﻋﻮاﻃﻒ داﻧﺶ آﻣﻮز و… ﻣﻮﺛﺮﺗﺮ از رﻓﺘﺎر ﻣﺴﺘﻘﯿﻢ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺳﺨﻨﺮاﻧﯽ، ﺑﺤﺚ و… اﺳﺖ. آن ﭼﻪ در ارﺗﺒﺎط ﺑﺎﻟﻎ ﮐﻮدک ﻣﻬﻢ ﺗﺮﯾﻦ ﻣﻮﺿﻮع ﻣﺤﺴﻮب ﻣﯽ ﺷﻮد، ﮐﯿﻔﯿﺖ ﻓﺮآﯾﻨﺪ آن اﺳﺖ. ﮐﻮدک ﻣﺴﺘﺤﻖ درﯾﺎﻓﺖ ﭘﯿﺎم ﻫﺎی ﺳﺎﻟﻢ از ﺑﺎﻟﻎ اﺳﺖ. ﺳﻼﻣﺖ رواﻧﯽ ﺑﺴﺘﮕﯽ ﺑﻪ اﯾﻦ دارد ﮐﻪ ﺷﺨﺺ ﺑﻪ واﻗﻌﯿﺖ ﻫﺎی دروﻧﯽ ﺧﻮﯾﺶ اﻋﺘﻤﺎد ﮐﻨﺪ. ﭼﻨﯿﻦ اﻋﺘﻤﺎدی در ﻓﺮآﯾﻨﺪﻫﺎی ﺧﺎﺻﯽ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﯽ ﺷﻮد ﮐﻪ در اﯾﻦ ﺟﺎ ﻧﻤﻮﻧﻪ ای از اﯾﻦ اﺻﻮل ذﮐﺮ ﻣﯽ ﺷﻮد. ﯾﮑﯽ از اﺻﻮﻟﯽ ﮐﻪ آن را اﺻﻞ اﺳﺎﺳﯽ ارﺗﺒﺎط ﻣﯽ ﻧﺎﻣﯿﻢ ﺑﯿﺎن ﮔﺮ اﯾﻦ اﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﻌﻠﻢ ﻣﻮﻓﻖ ﮐﺴﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻣﻮﻗﻌﯿﺖ داﻧﺶ آﻣﻮز ﺗﻮﺟﻪ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ و ﻣﻌﻠﻢ ﻧﺎﻣﻮﻓﻖ آن اﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﻨﺶ و ﺷﺨﺼﯿﺖ داﻧﺶ آﻣﻮز را ﻣﻮرد ﻗﻀﺎوت ﻗﺮار ﻣﯽ دﻫﺪ. ﺗﻔﺎوت اﺻﻠﯽ ﻣﯿﺎن ارﺗﺒﺎط ﻣﺆﺛﺮ و ﻧﺎﻣﺆﺛﺮ ﻫﻤﯿﻦ اﺳﺖ. ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻣﺜﺎل داﻧﺶ آﻣﻮزی ﻓﺮاﻣﻮﺷﯽ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﮐﺘﺎﺑﯽ را ﺑﻪ ﮐﺘﺎﺑﺨﺎﻧﻪ ﺑﺮﮔﺮداﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﻌﻠﻢ ﻣﻮﻓﻖ در ﺑﺮﺧﻮرد ﺑﺎ ﭼﻨﯿﻦ داﻧﺶ آﻣﻮزی ﻣﯽ ﮔﻮﯾﺪ: ﻣﻮﻋﺪ اﻣﺎﻧﺖ ﺗﻤﺎم ﺷﺪه و ﮐﺘﺎب ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﮐﺘﺎﺑﺨﺎﻧﻪ ﺑﺮﮔﺮداﻧﺪه ﺷﻮد. اﻣﺎ ﻣﻌﻠﻢ ﻧﺎﻣﻮﻓﻖ در اﯾﻦ ﻧﻮع ارﺗﺒﺎط ﻣﯽ ﮔﻮﯾﺪ: ﺗﻮ ﺧﯿﻠﯽ ﺑﯽ ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﺘﯽ و ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺗﺄﺧﯿﺮ داری و … ﯾﻌﻨﯽ اﯾﻦ ﮐﻪ ﻣﻌﻠﻢ ﺑﺎ ﻣﻨﺶ و ﺷﺨﺼﯿﺖ داﻧﺶ آﻣﻮز ﺑﺮﺧﻮرد ﻣﯽ ﮐﻨﺪ و ﻣﻮﺟﺐ ﻋﺪم ﺗﻌﺎدل روﺣﯽ و ﻓﮑﺮی و ﻋﺪم ارﺗﺒﺎط ﺻﺤﯿﺢ و ﻣﻨﻄﻘﯽ ﻣﯿﺎن ﺧﻮد ﻣﻌﻠﻢ و داﻧﺶ آﻣﻮز ﻣﯽ ﮔﺮدد و ﺑﺮ ﻫﻤﯿﻦ اﺳﺎس ﺑﺎﯾﺪ ﻫﻤﯿﺸﻪ درﺑﺎره ﻣﻮﻗﻌﯿﺖ ﺻﺤﺒﺖ ﺷﻮد ﻧﻪ درﺑﺎره ﺷﺨﺼﯿﺖ داﻧﺶ آﻣﻮز.

ﭘﯿﺎﻣﻬﺎی ﻧﺎﻣﻮﻓﻖ و ﻏﯿﺮاﺻﻮﻟﯽ

ﭘﯿﺎم ﻫﺎی ﻣﻌﻤﻮﻟﯽ ﮐﻪ ﻣﻌﻠﻤﺎن در ﺑﺮﺧﻮرد ﺑﺎ داﻧﺶ آﻣﻮزان ﻣﯽ دﻫﻨﺪ ﺑﻪ ﭼﻬﺎر دﺳﺘﻪ ﺗﻘﺴﯿﻢ ﻣﯽ ﺷﻮد:

ﭘﯿﺎم ﻫﺎی ﺣﺎوی راه ﺣﻞ:

در اﯾﻦ ﭘﯿﺎم ﻫﺎ ﻣﻌﻠﻢ راه ﺣﻞ ﻣﺸﮑﻞ را ﺧﻮدش اراﺋﻪ ﻣﯽ دﻫﺪ و اﻧﺘﻈﺎر دارد داﻧﺶ آﻣﻮز ﺧﺮﯾﺪار آن ﻫﺎ ﺑﺎﺷﺪ اﻣﺎ داﻧﺶ آﻣﻮز ﻣﻤﮑﻦ اﺳﺖ ﻫﻤﺎن ﻃﻮر ﮐﻪ ﺑﻪ او دﺳﺘﻮر داده ﺷﺪه و ﮐﺎری را ﮐﻪ ﻣﻌﻠﻢ ﺧﻮاﺳﺘﻪ اﻧﺠﺎم ﻧﺪﻫﺪ ﻃﻮری اﻧﺠﺎم دﻫﺪ ﮐﻪ ﻣﻌﻠﻢ ﻣﺘﻮﺟﻪ آن ﻧﺸﻮد.

ﭘﯿﺎم ﻫﺎی ﺣﺎوی ﺗﺤﻘﯿﺮ:

اﯾﻦ ﭘﯿﺎم ﻫﺎ ﮐﻪ داﻧﺶ آﻣﻮز را ﺑﺪﻧﺎم ﻣﯽ ﮐﻨﺪ از ﻧﻮع ﻗﺒﻠﯽ ﺑﺪﺗﺮ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﭼﻮن ﺷﺨﺼﯿﺖ او را ﻣﻮرد ﺣﻤﻠﻪ ﻗﺮار ﻣﯽ دﻫﺪ ﯾﺎ اﻋﺘﻤﺎد ﺑﻪ ﻧﻔﺴﺶ را ﺟﺮﯾﺤﻪ دار ﻣﯽ ﺳﺎزد. ﻣﺜﻞ اﯾﻨﮑﻪ ﻣﻌﻠﻢ ﺑﻪ داﻧﺶ آﻣﻮز در ﺟﻤﻊ او ﺑﮕﻮﯾﺪ: ﭼﺮا ﺗﻮی ﮐﻼس اﯾﻨﻘﺪر ﺣﺮف ﻣﯽ زﻧﯽ؟ ﭼﻄﻮر ﻣﯽ ﺧﻮاﻫﯽ آﺧﺮ ﺳﺎل ﻗﺒﻮل ﺷﻮی و… ﭼﻨﯿﻦ ﭘﯿﺎم ﻫﺎ و ﻫﺰاران ﻧﻮع دﯾﮕﺮ ﮐﻪ روزاﻧﻪ ﺑﻪ ﮔﻮش داﻧﺶ آﻣﻮزان ﻣﯽ رﺳﺪ، ﻧﺸﺎن ﻣﯽ دﻫﺪ ﮐﻪ داﻧﺶ آﻣﻮز آدم ﻣﺴﺄﻟﻪ ﺳﺎزی اﺳﺖ اﯾﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﭘﯿﺎم ﻫﺎ و ﭘﯿﺎم ﻫﺎی ﺣﺎوی راه ﺣﻞ اﺟﺎزه ﻧﻤﯽ دﻫﻨﺪ ﮐﻪ داﻧﺶ آﻣﻮز ﺑﯿﺎﻣﻮزد ﮐﻪ ﻣﻌﻠﻢ ﻫﻢ آدم اﺳﺖ و دارای ﻧﯿﺎزﻫﺎ و اﺣﺴﺎﺳﺎت اﻧﺴﺎﻧﯽ اﺳﺖ. ﻟﺬا ﭘﯿﺎم ﻫﺎی ﺗﺤﻘﯿﺮآﻣﯿﺰ ﯾﺎ ﺑﯽ ارزش ﺗﻠﻘﯽ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ و ﻣﻤﮑﻦ اﺳﺖ ﻣﻮﺟﺐ ﺑﺮوز ﺗﻐﯿﯿﺮ ﻣﺜﺒﺘﯽ در رﻓﺘﺎر ﻧﺸﻮد و داﻧﺶ آﻣﻮز در ﻣﻮرد ﺷﺨﺼﯿﺖ ﻣﻌﻠﻢ ﻧﻈﺮات ﻣﻨﻔﯽ ﭘﯿﺪا ﮐﻨﺪ ﯾﺎ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان دﻻﯾﻞ ﺑﯿﺶ ﺗﺮ ﺑﺮ ﻋﺪم ﻟﯿﺎﻗﺖ ﺧﻮد، از ﻃﺮف داﻧﺶ آﻣﻮز ﺑﻪ دل ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﻮد.

ضرورت کارورزی دانشگاه فرهنگیان و اهداف کارورزی

برنامه کارورزی فرصت برقرار ساختن پیوند میان آموخته های نظری با محیط های واقعی آموزشی- تربیتی و   عمق بخشیدن به تجربه های پیشین در جهت توسعه شایستگی های حرفه ای و دست یابی به ظرفیت غایی کنش عملی در کلاس درس را فراهم می کند.

اهمیت و ضرورت کارورزی

به منظور دستیابی به معلمانی کارآمد و ماهر که بتوانند نیازها و اهداف آموزش و پرورش را برآورده سازند.
برنامه هایی با عنوان کارورزی برای دانشجو – معلمان امروز که به نوعی معلمان آینده می باشند، طراحی شده است.
اهمیت وضرورت اجرای برنامه کارورزی برای کسب صلاحیتهای حرفه ای معلمان تا آن اندازه مهم است.
که به عقیده بسیاری از افراد، بدون گذراندن واحدهای مربوط به کارورزی،

نباید به دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، اجازه تدریس در مدارس داده شود

کارورزی در حین تحصیل در دانشگاه موجب می شود که :

 الف) اطلاعات نظری دانشجو- معلمان به عمل در می آید ودو عامل موثر در تدریس، یعنی علم وعمل باهم توام می شود.

ب) دانشجو – معلمان از فرایند تئوری و نظری یاددهی و یادگیری خارج و با محیط واقعی وفرایند حقیقی یاددهی ویادگیری آشنا می شوند.

پ) به طور ملموس و واقعی مشکلات تدریس را حس می کنند و در مدرسه یا دانشکده با مدرسان در میان می گذارند واز راهنمایی های علمی وعملی آنان بهره مند می شوند.

ت) با تمرین معلمی اعتماد به نفس لازم را کسب کرده تا حدودی خود می توانند بدون اضطراب در مدارس، به تدریس شوند.

ث) با قوانین ومقررات آموزشی در مدرسه و کلاس وتا حدودی با وظایف کارکنان آشنا می شوند

لیست دانلود نمونه کارورزی دانشگاه فرهنگیان

لینک ⇐    دانلود نمونه کارورزی ۱

دانلود نمونه کارورزی ۲

لینک ⇐ دانلود نمونه کارورزی ۳

دانلود نمونه کارورزی ۴

نمونه پروژه کارنمای معلمی

قابل توجه کسانی که سوالات ضمن خدمت  پدافند زیستی را خریداری و دانلود کرده اند:

 

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

 راهنمای دانلود:

  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید از طریق زیر با ما تماس بگیرید.

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و ضمن خدمت انتصاب مدیران … عضو کانال شوید:

کانال تلگرام ضمن خدمت فرهنگیان:  https://t.me/dabirfile

کانال سروش:

 http://Sapp.ir/dabiranfile

کانال ایتا:

http://eitaa.com/dabirfile

حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)

برای اطمینان بیشتر کاربران گرامی

تضمین و راهنمایی برای خرید , پاسخ دهی به اشکالات خرید و عدم دانلود  توسط مدیر وبسایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته

بعدا از خرید فایل لینک دانلود مستقیم در صفحه مرورگر ظاهر میشود و یک لینک دانلود به ایمیل شما بصورد خود کار ارسال می گردد 

در صورت درخواست از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود

آیدی پشتیبانی سروش دبیران فایل: https://sapp.ir/dabiranfile
آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!