no-img
سایت دبیران فایل

دانلود گزارش تخصصی بررسی رابطه جو سازمانی و رضایت شغلی آموزگاران و دبیران - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

دانلود گزارش تخصصی بررسی رابطه جو سازمانی و رضایت شغلی آموزگاران و دبیران
zip
خرداد ۱۱, ۱۴۰۲
۱۲,۹۰۰ تومان
۱۲,۹۰۰ تومان – خرید

دانلود گزارش تخصصی بررسی رابطه جو سازمانی و رضایت شغلی آموزگاران و دبیران


دانلود گزارش تخصصی بررسی رابطه جو سازمانی و رضایت شغلی آموزگاران و دبیران

دانلود گزارش تخصصی بررسی رابطه جو سازمانی و رضایت شغلی آموزگاران و دبیران فرمت WORD قابل ویرایش گزارش تخصصی بررسی رابطه جوّ سازمانی و رضایت شغلی آموزگاران و دبیرانو ارائه پیشنهادات در جهت بهبود وضعیت موجود

بیان مسئله گزارش تخصصی بررسی رابطه جو سازمانی و رضایت شغلی آموزگاران و دبیران

با توجه به موضوع تحقیق، مسأله حاضر شامل دو متغیر است: جوّ سازمانی و رضایت شغلی دبیران که هر کدام از این دو  متغیر نیاز به تعریف دارند.

۱) جوّ سازمانی:

جوّ سازمانی مدرسه حاصل تلاش و کوشش گروه­های درون مدرسه یعنی دبیران و مدیران و کارکنان و دانش آموزان است(علاقه بند، ۱۳۷۷). جوّ سازمانی همان خصوصیات درونی پایدار مدرسه را شامل می­شود که در بروز رفتار سازمانی نیروی انسانی، به خصوص در خودباوری جهت اظهارنظر، مشارکت و انگیزش تأثیر می­گذارد(عسگریان، ۱۳۸۸). از دیدگاه سازمانی جوّ سازمانی دارای اقدامات و روش­های رسمی و غیر رسمی است و دارای عقاید مشترکی بین اعضای سازمان برای راهنمایی و هدایت رفتار افراد می­باشد(علاقه بند، ۱۳۷۷). جورج لوین و روبرت استرینجر اذعان دارند: جوّ سازمانی شامل ادراکاتی است که فرد از نوع سازمانی دارد که در آن کار می­کند و احساس او نسبت به سازمان بر حسب ابعادی مانند استقلال، ساختار سازمانی، پاداش، ملاحظه­کاری، صمیمیت  و حمایت است(اجاقی، ۱۳۷۷).

۲) رضایت شغلی دبیران:

فرد برای اینکه تصویری روشن از  دنیای خود داشته باشد باید پس از تجزیه و تحلیل واقعیات و اطلاعات موجود شغل معینی را انتخاب کند که رضایت شغلی را به همراه دارد و باعث رضایت شخصی نیز می­شود. وجود رضایت شغلی در دبیران باعث می­شود معلمان به گونه­ای موفق­تر در کار خود ظاهر شوند و از شغل خود لذت ببرند و احساس نشاط کنند. از جمله پیامدهای مثبتی که رضایت شغلی دبیران دارد می­توان به افزایش کارایی، ثبات شغلی، ترقی و پیشرفت در کار اشاره کرد(علاقه بند، ۱۳۷۷). از جمله پیامدهای مثبت تحقیق حاضر می­توان به آشنایی با جوّ سازمانی و میزان رضایت شغلی دبیران و دادن راهبردها و پیشنهادهای لازم در این زمینه برای دبیران دبیرستان­های شهرستان نهاوند اشاره کرد. اهمیت و ضرورت تحقیق گزارش تخصصی بررسی رابطه جو سازمانی و رضایت شغلی آموزگاران و دبیران کارکنان در بدو ورود به سازمان انتظار دارند با جوّ سازمانی مطلوب و حمایت آمیزی مواجه شوند تا در لوای آن، نیاز های خود را تأمین کنند. این مسئولیت مدیران است که امور مربوط را به گونه­ای سازماندهی کنند که افراد با تمام وجودشان در فعالیت­ها شرکت کنند. در واقع مسئولیت مشترک مبنای خلاقیت و ابتکار جمعی است. بررسی و مطالعه جوّ سازمانی مدرسه و میزان رضایت شغلی دبیران از آن جهت دارای اهمیت است که جوّ مدرسه می­تواند عامل مهمی در ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش در مدرسه باشد. جوّ سالم و مطلوب می­تواند بر روابط حرفه­ای دبیران اثر مثبت داشته باشد و ارتباط صمیمانه و نزدیکی بر اساس همکاری بین دبیران به وجود آورد. همچنین جوّ سازمانی سالم و مطلوب، با روابط میان فردی اصیل و درست آن احتمالا وضعیتی را پدید می­آورد که رهبری و مدیریت حرفه­ای می­تواند در آن موفقیت­آمیز باشد و دبیران خشنودتر، وظیفه­شناس­تر، باانگیزه­تر و صبورتر باشند. در مقابل جوّ سازمانی ناسالم و نامطلوب می­تواند محیطی سرشار از سوء­ظن و دشمنی را به وجود آورد که هرگونه مدیریت مشارکتی و همکارانه را به شکست وامی­دارد و می­تواند منشاء بروز واکنش­های منفی دبیران باشد. اهمیت مطالعه جوّ سازمانی مدرسه و رضایت شغلی دبیران تنها به این دلیل نیست که جوّ سازمانی مدرسه می­تواند وسیله­ای برای افزایش اثر بخشی و کارآیی مدرسه باشد، بلکه دلایل انسان دوستانه و لزوم توجه به حقوق انسانی دبیران، وجود جوّ سازمانی سالم و مطلوب را در مدرسه ایجاب می­کند. دبیران حق دارند در محیط کار خود از احترام، اهمیت، تعلق به گروه و مشارکت در فعالیت­ها برخوردار باشند. مدیران مدارس نقشی عمده در شکل دادن به جوّ سازمانی مدرسه دارند. در واقع جوّ سازمانی مدرسه با رفتار مدیران شکل می­یابد و رفتار آنان بر رفتار دبیران و چگونگی ادراک و تصور دبیران  از مدرسه اثر می­گذارد. میزان رضایت شغلی دبیران، با توجه به جوّ سازمانی مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد و با عنایت به نتایج تحقیق عوامل موجود در جوّ سازمانی را شناخته واثر بخشی آنها را برای ایجاد رضایت شغلی در دبیران مورد بررسی قرار دهیم. همچنین مدیران مدارس می­توانند با تکیه بر نتایج به دست آمده از این تحقیق، جوّ مدرسه خود را بهتر  بشناسد و واکنش­های نگرشی و عاطفی دبیران را دریابند و بررضایت شغلی مدارس خود بیافزایند و در صدد بهبود جوّ سازمانی و کاهش یا رفع واکنش های منفی دبیران،  نسبت به محیط کارشان برآیند. منابع و مآخذ – آشفته، ا(۱۳۷۷). روابط انسانی در مدیریت تهران، انتشارات دانشگاه اصفهان. – آقازاده، ا(۱۳۸۸). مسائل آموزش و پرورش ایران، تهران، انتشارات سمت. – احمدی، ع(۱۳۷۴). بررسی تأثیر جوّ سازمانی بر روحیه دبیران، دبیرستانهای شهرستان کرج. – اجاقی، ع(۱۳۷۷). مبانی و اصول آموزش و پرورش، تهران، انتشارات آگاه. – اچ هال، ر(۱۳۷۶). سازمان، ترجمه: اعرابی، محمد، تهران، انتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی. – اسکات، م(۱۹۶۴). نظارت در مدیریت و راهنمائی تعلیماتی، ترجمه: علاقه بند، علی، تهران، انتشارات روان. – بهرنگی، م(۱۳۸۷). مدیریت آموزشی و آموزشگاهی، تهران، نشر کمال تربیت. – بحیرائی، ز(۱۳۹۱). بررسی رابطه اضطراب امتحان و سلامت روان دانشجویان رشته علوم تربیتی دانشگاه پیام نور شهرستان نهاوند، پایان نامه کارشناسی، دانشگاه پیام نور نهاوند. – پور ظهیر، ع(۱۳۸۴). مبانی و اصول آموزش و پرورش، چاپ چهارم، تهران، انتشارات آگاه. – ثابتی، م(۱۳۷۹). بررسی رابطه جوّ سازمانی با روحیه معلمان مدارس ابتدایی شهر قم. – جرجیو، ن(۱۹۷۳). آشنائی با فلسفه آموزش و پرورش، ترجمه:  بازرگان، فریدون، انتشارات دانشگاه تهران. – خمارلو، ت(۱۳۷۶). جستجو در راه ها و روش های تربیت، تهران، انتشارات آگاه. – دشمن زیاری، ا(۱۳۷۴). مدیریت آموزشی در دانشگاه علامه طباطبائی تهران. – دلاور، ع(۱۳۷۶). روش های تحقیق در روان شناسی و علوم تربیتی، تهران، انتشارات پیام نور. – رابینز، م(۱۳۸۰). رفتار سازمانی، مترجمان: پارسیان، علی، اعرابی، احمد، دفتر پژوهشهای فرهنگی. – سلطانی، م(۱۳۷۷). رفتار سازمانی در کار، تهران، مرکز آموزش مدیریت دولتی. – سید جوادین، ر(۱۳۸۲). مدیریت منابع انسانی و امور کارکنان، تهران ، نشر نگاه دانش. – سرمدی، ز. بازرگان، ع. حجازی، ن(۱۳۸۶). روش تحقیق در علوم رفتاری، تهران، انتشارات آگاه. – سیف، ع(۱۳۸۶). روان شناسی تربیتی، تهران، انتشارات سمت. راهنمای خرید طرح درس  : برای خرید انلاین طرح درس  ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین طرح درس شوید .در صفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید. همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت، طرح درس ، پرسش مهر ،طرح جابر و برنامه سالانه و تقویم اجرایی… عضو کانال شوید:   حتما برای دریافت راهنما و پشتیبانی طرح درس، ضمن خدمت و پرسش مهر عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا ) در صورت عدم دانلود یا مشکل با ما در ارتباط باشید:   آی دی سروش و ایتا :   dabiranfile@       کانال سروش و ایتا:  dabiranfile@ آی دی تلگرامی:    dabiranfile@       کانال تلگرامی:  dabirfile@  پیج اینستاگرام:  dabiranfile@ 


موضوعات :
برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!