no-img
سایت دبیران فایل

دانلود کارورزی ۵ طراحی فعالیت های آموزشی - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

دانلود کارورزی ۵ طراحی فعالیت های آموزشی
zip
خرداد ۱, ۱۴۰۱
۱۶,۹۰۰ تومان
۱۶,۹۰۰ تومان – خرید

دانلود کارورزی ۵ طراحی فعالیت های آموزشی


دانلود کارورزی ۵ طراحی فعالیت های آموزشی

کارورزی دانشگاه فرهنگیان : دانلود کارورزی ۵ طراحی فعالیت های آموزشی

کارورزی شماره ۵

فرمت کارورزی : word  قابل ویرایش

تعداد صفحات کارورزی : ۵۷

کارورزی مربوط به رشته : 

قسمتی از فایل کارورزی ۵ طراحی فعالیت های آموزشی

فهرست کارورزی ۵ طراحی فعالیت های آموزشی

عنوان صحفه
پیشگفتار
فصل اول( تهیه ی طرح آموزشی همراه با فرم (الف))۱
فرم الف (۱) :تدریس ریاضی ۲
فرم الف (۲) : تدریس علوم ۵
فرم الف (۳) : تدریس فارسی ۸
فرم الف (۴) : تدریس مطالعات ۱۰
فصل دوم (فرم ب) ۱۴
فصل سوم (فرم(ج) همراه با گزارش روایتی) ۱۹
فرم ج (۱):تدریس ریاضی ۲۰
فرم ج (۲):تدریس علوم ۲۸
فرم ج (۳): تدریس فارسی ۳۷
فرم ج (۴) : تدریس مطالعات ۴۵
منابع ۵۲

 

طراحی فعالیت های آموزشی

پیشگفتار کارورزی ۵ طراحی فعالیت های آموزشی

برنامه کارورزی فرصت به تجربه گذاشتن  آموخته ها، تعمیق تجربیات وتوسعه شایستگی های حرفه ای رافراهم میکند. این فرآیند ازمشاهده مسائل فیزیکی،آموزشی،تربیتی وعاطفی آموزشگاه آغاز و به درس پژوهی درسطح مدرسه و کلاس درس جهت کسب مهارتهای  یادگیری مادامالعمر و قرارگرفتن درچرخه حرفه ای ختم میشود. مطالعه مسئله های آموزشی/تربیتی درسطح کلاس درس  ومدرسه زمینه سازعمل مستقل حرفه ای معتبروکسب تجربیات دست اول است. فرصتهای یادگیری تدارک دیده شده باید امکان تلفیق نظروعمل تربیتی را در موقعیتهای واقعی، برای یافتن راه حلهای قابل دفاع با پشتوانه نظری وپژوهشی( جهت پاسخ به مسئله های آموزشی/  تربیتی ) تدارک ببیند. دربرنامه کارورزی دانشجوها با درک مبانی نظری قادرخواهند بود تصمیمات اتخاذ شده  درموقعیتهای تربیتی/ آموزشی را با ارائه شواهدی ازپژوهشها/ یافته های علمی پشتیبانی نموده و نشان دهند که چگونه این تصمیمات در برنامه ریزی،اجرا وارزیابی برای حمایت ازیادگیری دانش آموزان ازپشتوانه نظری برخوردار است. درکارورزی یک دانشجویان توانایی تحلیل موقعیتهای واقعی وانطباق آن با یافته های نظری راکسب کرده وظرفیتهای حرفهای خودرا توسعه خواهند داد.

گزارش روایی کارورزی ۵ طراحی فعالیت های آموزشی

روز شنبه مورخه ی ۱۳/۹/۹۵ برای اجرای طرح آموزشی وارد مدرسه شدم.با هماهنگی که از قبل با معلم انجام شده بود قرار براین شد زنگ چهارم درس “دوستی”از کتاب مطالعات را تدریس کنم.ابتدا به مدت ۱ دقیقه به سلام واحوال پرسی با فراگیران پرداختم.سپس برای برقراری ارتباط و ایجاد انگیزه یک فرد غریبه(دوستم) به کلاس آوردم و به دانش آموزان گفتم فرض کنید می خواهید با این فرد دوست شوید، چه سوالاتی از او دارید؟

و از بچه ها خواستم در گروه خود بحث کنند و سوالات مورد نظر خود را مطرح کنند.

کمک به دانش آموزان برای اینکه خودشان به معیار های انتخاب یک دوست برسند بسیار مناسب است. به همین دلیل دانش آموزان را آزاد گذاشتم تا خودشان به نتیجه برسند سپس مطالب را جمع بندی کردم.

در قسمت بعد از دانش آموزان خواستم تا سوالاتی که در گروه به ذهنشان رسیده است مطرح کنند و از آن فرد غریبه بپرسند.و پاسخ های را که فرد غریبه می دهند یادداشت کنند.

به صورت انتخابی اعضای گروه را وادار به سوال پرسیدن کردم و فرآیند پرسش و پاسخ اعضای گروه از فرد غریبه را هدایت کردم تا دانش آموزان با استفاده از پرسش و پاسخ تا حدودی به معیار ها دست پیدا کنند. همچنین علاوه بر کشف معیار های مناسب برای انتخاب یک دوست خوب سعی کنند خود نیز آن معیارها را داشته باشند.

در این مرحله دانش آموزان در گروه خود بر روی این موضوع که این فرد برای دوست شدن مناسب است بحث می کنند و دلایل انتخاب و عدم انتخاب را یادداشت می کنند وآن را گزارش می دهند.

سپس فعالیت ۱ کتاب را انجام دادند و در این قسمت به مزایا و فواید یک دوست در زندگی رسیدند.

فعالیت ۲ را به صورت انفرادی انجام دادند و درباره تاثیراتی که یک دوست در زندگی انسان می تواند داشته باشد فهرستی تهیه کردند.و بعد به گزارش دانش آموزان گوش دادم و موارد درست و نادرست را مشخص کردم.دانش آموزان را در انجام فعالیت ها هدایت کردم و به یادداشت های آن ها گوش دادم. و میزان مشارکت در بحث ها را بدین ترتیب سنجیدم.

چون هرکس با توجه به دوستانی که در اطراف خود دارد پاسخ فعالیت ها را داد، این فعالیت باعث می شود تا دانش آموزان نقش دوستانشان را در زندگی شان بدانند و قدر دوستانی که در مواقع حساس به کمک آن ها آمده اند، بدانند و به آن ها ارزش دهند و چون نوعی مشارکت گروهی در بیان نظرات وجود دارد باعث می شود تبادل اطلاعات صورت بگیرد و کسانی که قادر به مهارت تفکر درباره ی فعالیت های خواسته شده نیستند به کمک دوستان خود بتوانند پاسخ فعالیت ها را یادداشت کنند.

دانش آموزان نتایج مربوط به قسمت به کار بستن را به اشتراک گذاشتند و سپس برای اینکه مطالب به صورت منسجم و منظم سازمان یابد یکی از دانش آموزان از روی متن کتاب با صدای بلند خواند و در واقع اطلاعات درست و مهم مشخص و طبقه بندیشد.و بعد مطالب را جمع بندی کردم و در هنگام خواندن رو ی قسمت های مهم تاکید کردم.

متن کتاب درسی بسیار مهم است چون اطلاعات را به صورت سازمان یافته جمع بندی کرده است . به همین دلیل پس از اینکه خود دانش آموزان با استفاده از دانش خود به معیار ها دست یافتند باید مطالب کتاب را ارائه کردم تا یک بار دیگر روی نکات اصلی مرور شود.و بعد به آنها گفتم که به تهیه ی یک روزنامه دیواری به صورت گروهی بر اساس آموخته های خود و انجام فعالیت های ۳ و ۴ و کاربرگ شماره ی ۱ اقدام کنند.و در مورد چگونگی تهیه ی روزنامه دیواری توضیح دادم. همچنین نحوه ی انجام کاربرگ نیز مختصرا توضیح دادم.دانش آموزان با انجام دادن این تکلیف به صورت گروهی (تهیه ی روزنامه دیواری) در واقع خودشان مطالب را جمع بندی می کنندو این ایده ی خوبی برای تثبیت مطلب است. همچنین ممکن است دانش آموزان مطالب بیشتری از درس به کلاس آورند که این امر خود نیز مفید است.

سنجش همراه با آموزش از اغاز تا پایان کلاس جریان داشت چک لیست مربوط به درس اول بر اساس فالیت های دانش آموزان پر شد، بر اساس معیار های زیر:

میزان مشارکت در بحث های گروهی

اظهار نظر

انجام درست کاربرگ

میزان پرسش گری صحیح از فرد غریبه .

 

 

 

ضرورت کارورزی دانشگاه فرهنگیان و اهداف کارورزی

برنامه کارورزی فرصت برقرار ساختن پیوند میان آموخته های نظری با محیط های واقعی آموزشی- تربیتی و   عمق بخشیدن به تجربه های پیشین در جهت توسعه شایستگی های حرفه ای و دست یابی به ظرفیت غایی کنش عملی در کلاس درس را فراهم می کند.

اهمیت و ضرورت کارورزی

به منظور دستیابی به معلمانی کارآمد و ماهر که بتوانند نیازها و اهداف آموزش و پرورش را برآورده سازند.
برنامه هایی با عنوان کارورزی برای دانشجو – معلمان امروز که به نوعی معلمان آینده می باشند، طراحی شده است.
اهمیت وضرورت اجرای برنامه کارورزی برای کسب صلاحیتهای حرفه ای معلمان تا آن اندازه مهم است.
که به عقیده بسیاری از افراد، بدون گذراندن واحدهای مربوط به کارورزی،

نباید به دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، اجازه تدریس در مدارس داده شود

کارورزی در حین تحصیل در دانشگاه موجب می شود که :

 الف) اطلاعات نظری دانشجو- معلمان به عمل در می آید ودو عامل موثر در تدریس، یعنی علم وعمل باهم توام می شود.

ب) دانشجو – معلمان از فرایند تئوری و نظری یاددهی و یادگیری خارج و با محیط واقعی وفرایند حقیقی یاددهی ویادگیری آشنا می شوند.

پ) به طور ملموس و واقعی مشکلات تدریس را حس می کنند و در مدرسه یا دانشکده با مدرسان در میان می گذارند واز راهنمایی های علمی وعملی آنان بهره مند می شوند.

ت) با تمرین معلمی اعتماد به نفس لازم را کسب کرده تا حدودی خود می توانند بدون اضطراب در مدارس، به تدریس شوند.

ث) با قوانین ومقررات آموزشی در مدرسه و کلاس وتا حدودی با وظایف کارکنان آشنا می شوند

لیست دانلود نمونه کارورزی دانشگاه فرهنگیان

لینک ⇐    دانلود نمونه کارورزی ۱

دانلود نمونه کارورزی ۲

لینک ⇐ دانلود نمونه کارورزی ۳

دانلود نمونه کارورزی ۴

نمونه پروژه کارنمای معلمی

قابل توجه کسانی که سوالات ضمن خدمت  پدافند زیستی را خریداری و دانلود کرده اند:

 

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

 راهنمای دانلود:

  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید از طریق زیر با ما تماس بگیرید.

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و ضمن خدمت انتصاب مدیران … عضو کانال شوید:

کانال تلگرام ضمن خدمت فرهنگیان:  https://t.me/dabirfile

کانال سروش:

 http://Sapp.ir/dabiranfile

کانال ایتا:

http://eitaa.com/dabirfile

حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)

برای اطمینان بیشتر کاربران گرامی

تضمین و راهنمایی برای خرید , پاسخ دهی به اشکالات خرید و عدم دانلود  توسط مدیر وبسایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته

بعدا از خرید فایل لینک دانلود مستقیم در صفحه مرورگر ظاهر میشود و یک لینک دانلود به ایمیل شما بصورد خود کار ارسال می گردد 

در صورت درخواست از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود

آیدی پشتیبانی سروش دبیران فایل: https://sapp.ir/dabiranfile
آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!