no-img
سایت دبیران فایل

دانلود کارورزی ۳ کنش پژوهی فردی رشته دبیری تربیت بدنی و علوم ورزشی - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

دانلود کارورزی ۳ کنش پژوهی فردی رشته دبیری تربیت بدنی و علوم ورزشی
zip
خرداد ۱, ۱۴۰۱
۱۱,۹۰۰ تومان
۱۱,۹۰۰ تومان – خرید

دانلود کارورزی ۳ کنش پژوهی فردی رشته دبیری تربیت بدنی و علوم ورزشی


دانلود کارورزی ۳ کنش پژوهی فردی رشته دبیری تربیت بدنی و علوم ورزشی

کارورزی دانشگاه فرهنگیان : دانلود کارورزی ۳ کنش پژوهی فردی رشته دبیری تربیت بدنی و علوم ورزشی

کارورزی شماره ۳

فرمت کارورزی : word  قابل ویرایش

تعداد صفحات کارورزی : ۱۴۲

کارورزی مربوط به رشته : دبیری تربیت بدنی و علوم ورزشی

قسمتی از فایل کارورزی ۳ کنش پژوهی فردی رشته دبیری تربیت بدنی و علوم ورزشی

فهرست مطالب کارورزی ۳ کنش پژوهی فردی رشته دبیری تربیت بدنی و علوم ورزشی

مقدمه ۱

۱فصل اول:گام اول کنش پژوهی ۶
۱-۱بخش اول:ویژگی های من ۷
۱-۲بخش دوم:موقعیتی که من درآن تدریس میکنم ۱۰
۱-۳بخش سوم:اهداف و ایده های من ۲۳

۲فصل دوم:گام دوم کنش پژوهی ۲۷
۲-۱فرم های” الف ۲۸
۲-۲فرم “ب” ۴۲
۲-۳فرم های “ج “وگزارش اجرا۵۳

۳فصل سوم:اقدام پژوهی ۸۰
۳-۱روایت من از کارورزی۳۸۱
۳-۲کدگذاری و مضمون یابی ۹۰
۳-۳تحلیل وتفسیر مضامین ۹۳

منابع ۱۲۸

فهرست ضمائم ۱۳۰

چکیده کارورزی ۳ کنش پژوهی فردی رشته دبیری تربیت بدنی و علوم ورزشی

گزارشی که در پیش روی دارید در پی تحقق هدف تدریس مستقل در طول دوره کارورزی ۳

میباشد.که توسط اینجانب فاطمه لطفی دانشجوی رشته ی تربیت بدنی پردیس نسیبه تهران تنظیم

گردیده است.

در این گزارش ما شاهد سه فصل و یا سه گام از کنش پژوهی فردی می باشیم که در فصل اول

توصیفی از ویژگی های فردی دانشجو معلم تنطیم کننده گزارش را خواهیم داشت سپس به توصیف

و تحلیل موقعیت های فیزیکی و عاطفی و … که مرتبط با کارورزی یک می باشد می پردازیم در

ادامه اینجانب ایده های خود را نسبت به نظام تعلیم و تربیت بیان می دارم و در پی آن اهدافی که

مد نظر من می باشد ذکر می گردد.در فصل دوم کنش پژوهی شاهد نگارش سه طرح فعالیت از

مباحث تربیت بدنی دوره ی دوم دبستان می باشیم که گزارش های اجرای هرکدام از آنها به طور

جداگانه بیان گردیده است.در فصل سوم این گزارش ابتدا روایت های کارورزی در قالب فرم های

الف با دقت نظر خاصی تکمیل گردیده و در ادامه چکیده ای نیز از روایت های فوق الذکر متمم آن

شده است.در قسمت پایانی فصل سوم نیز به کد گزاری این روایت و تفکیک مفاهیم و مضامین و

تحلیل کاربردی آن به همراه راه حل ها و پیشنهاده هایی پرداخته شده است .امید است با عنایت حق

تعالی آنچه در روند فعالیت های انجام پذیرفته آمده است مارا برای رسیدن به یک معلم حرفه ای

کمک کرده و این امر را میسر و محقق سازد.

مقدمه کارورزی ۳ کنش پژوهی فردی رشته دبیری تربیت بدنی و علوم ورزشی

کنش پژوهی فردی

تا قبل از شروع کارورزی صرفاً مفاهیم نظری را فرا می گرفتیم، کارورزی یک تجربه دست اول

و عملی است که به ما این امکان را می دهد تا علم و عمل را در یکجا جمع کنیم. کارورزی ۱ این

امکان را برای ما فراهم آورد تا نسبت به محیط واقعی و شرایط آموزشی حرفه خویش آگاهی پیدا

کنیم و همچنین این امکان را برای ما فراهم آورد تا با مشاهده مستقیم هر آنچه معلم در کلاس انجام

می دهد، با نحوه کلاس داری و شیوه های متنوع آموزشی و به کارگیری ابزارها و وسایل کمک

آموزشی آشنا شویم.

در برقراری ارتباط موثر و مفید با دانش آموزان توانایی پیدا کنیم و به این نکته پی ببریم که اتخاذ

رویه های ابتکاری و انتخاب روش های تدریس چقدر می تواند در فرایند یاددهی و یادگیری دانش

آموزان از سوی معلم مفید واقع شود و به این نکته مهم نیز پی بردیم که شناخت نیازها و

استعدادهای دانش آموزان میتواند در تدوین برنامه آموزشی متناسب با آن نیازها و استعدادها مفید

باشد.

در کارورزی ۲علاوه بر افزوده شدن بر روی هر آنچه در کارورزی ۱بود، به فعالیت هایی از جمله

تدارک وانتخاب مواد آموزشی مورد نیاز با استفاده از منابع و امکانات موجود محلی پرداختیم.

شناخت دانش آموزان ومطالعه علمی رفتار آنها با استفاده از کتاب هایی که به صورت تئوری

درباره رفتار دانش آموزان آموخته بودیم، از دیگرتجاربی بود که از کارورزی ۲بدست آوردیم.

درگیر نمودن دانش آموزان با مطالب درسی و به چالش کشیدن آنها و رفع بد فهمی های دانش

آموزان از مطالب درسی آموخته شده، از دیگر تجارب بدست آمده از کارورزی ۲ بود. معلم راهنما

به عنوان کسی که در این دو کارورزی ارتباط بیشتری با ایشان داشتم، در پیشبرد اهداف

کارورزی ۱و ۲به بنده کمک کرده و سعی در ارائه مفاهیم جدید مورد استفاده در

امر تعلیم وتربیت می کرد.استاد راهنما در رأس همه این امور به عنوان ناظر حضورداشت و

ابهامات و اشکالات بنده را رفع می کرد.

 

 

 

کارورزی ۳مبتنی بر کنش پژوهی است.به همین دلیل دانشجو معلم کارورز،توانایی های حرفه ای

خود را مورد مطالعه قرار داد،و با پی بردن به نقاط ضعف،و فاصله ی آن با هویت حرفه ای،به

کمک طراحی های آموزشی،جلسات با استاد مربوطه و … به اصلاح آن پرداخت.که در طول

کاروزی نیز با قرار گرفتن در موقعیت تدریس،و کنترل کلاس بدون کمک معلم راهنما،به تدریج

عمل حرفه ای خود را بهبود بخشید.

ثبت و واکاوی روایت ها،کدگذاری،مضمون یابی و تحلیل و تفسیرآنها به دانشجو معلم

کارورز کمک کرد تا بصیرت بیشتری نسبت به اثربخشی طرح یادگیری و هدایت این

فرایند،درک واقعیت های محیط آموزشی تاثیر آن بر عملکرد خود،ویژگی ها و توانمندی

های شخصی،و نحوه ی سازگار نمودن توانایی های خود با موقعیت های پیچیده و

منحصر به فرد آموزش،معلومات عمومی،تخصصی و حرفه ای به دست آورد.کنش

پژوهی فردی و عمل فکورانه دانشجو معلم،منجر به به سازی عمل،درک و فهم،و

اصلاح عملکرد حرفه ای خود در موقعیتی شد که او در آن دست به عمل زده است.

 

۱-اهمیت کارورزی از نظر شما به عنوان دانشجوی کارورز:

به عنوان یک دانشجو معلم و با توجه به این که بعداً به عنوان یک معلم باید در مدرسه

حضور یابم گذراندن دورههای کارورزی در مدارس میتواند تا حدودی تواناییهایی که

به صورت بالقوه از طریق واحدها و دروسی که مرتبط با امر تحصیل، تدریس و

پرورش هست را به تواناییهای باالفعل تبدیل کند.

کارورز با مشاهده موقعیتهایی که در مدرسه میان دانشآموزان و اولیا مدرسه اتفاق

میافتد و تاًمل و تفکر درباره آنها، بهتر میتواند با موقعیتهای غیرقابل پیشبینی مواجه

شود، و عملکرد بهتری داشته باشد و تا حدودی آنها را پیشبینی کند و برای بوجود

نیامدن موقعیتهایی که به مسئله آموزش و پرورش دانشآموزان آسیب وارد میکند

تمهیداتی را بیاندیشد؛ همچنین دورههای کارورزی و قرار گرفتن در کنار کسانی که

عموماً سالهای زیادی سابقه تدریس و حضور در فضای آموزشی دارند میتواند به

افزایش تجارب کارورز کمک کند.

 

 

 

 

حضور کارورز هرچند ساعاتی محدود در هفته این امکان را میدهد تا محیط مدرسه را

به عنوان یک معلم درک کند و دقت در فضای فیزیکی، قوانین، نوع آموزشی که در

مدرسه جاریست و فضای عاطفی که بر روابط حاکم است نیز به افزایش این درک کمک

میکند؛ وقتی با نگاهی موشکافانه و تحلیلی به همه چیز نگاه میکند خودبهخود این

مسائل در ناخودآگاه وی مهم جلوه میکند و بعدها که معلم شد نیز به این مسائل حساسیت

نشان میدهد.جایگاه حرفه ی معلمی در جوامع مختلف بویژه کشور های در حال توسعه

از موقعیت اجتماعی مهمی برخوردار است،لذا تربیت و تامین نیروی انسانی مورد نیاز

آموزش و پرورش وظیفه سنگین و داری اهمیت است،که در کشور ما بر عهده ی

دانشگاه فرهنگیان می باشد. در علوم مختلف همواره در مورد مفاهیم تئوری و عملی و

بکار بردن دانش و اطلاعات آموخته شده در عمل، جهت تثبیت آنها بحث بوده است.در

آموزش دانشجو معلمان نیز این موضوع توسط کارورزی نمود بیرونی می یابد و مفاهیم

آموخته شده توسط دانشجو معلمان در طول تحصیل ، چه قبل و چه حین کارورزی ، از

نظریه های روانشناسی پیاژه ، ویگوتسکی ، گاردنر ، تا نظریات کانت ، دیویی در

اصول و فلسفه در قالب درس هایی همچون روانشناسی عمومی و تربیتی ، فلسفه ،

جامعه شناسی و اصول و مبانی اموزش و پرورش گرفته تا مقدمات برنامه ریزی

آموزشی و درسی ، روش ها و فنون تدریس و ادبیات کودکان و… همه و همه زمانی

مفید خواهند بود که توسط دانشجو معلم کارورز ، مورد استفاده قرار گیرند. بدون تردید

کارورزی نه تنها وظیفه ی پیوند میان نظر و عمل را دارد بلکه در پرورش هویت حرفه

ای دانشجو معلمان نقش اساسی دارد. تعهد ، تخصص ، پویایی ، پیشرفغت و بالندگی باید

در طول تحصیل و بویژه کارورزی حاصل گردد.

 

 

به طور کلی مراحل اجرای پژوهش در عمل به شرح زیر است:

 

۱) تعریف و روشن کردن مسئله

 

پژوهش در عمل با شناسایی برخی مشکلات یا نارضایتی هایی که مسائل آموزشی وجود

دارد، آغاز می شود. این مسئله ممکن است ساده )یک وجهی( یا پیچیده )چند وجهی(

باشد. ما باید ابعاد گوناگون مسئله را بشناسیم و مسائلی را برگزینیم که امکان عملی

ساختن آن باشد و کنترل پذیرباشد ما باید مشخص کنیم چه چیزی است که نیاز به

اصلاح و پژوهش دارد یا چه چیزی است که می توان آن را به عنوان یک مهارت یا راه

حل مسئله جدید ارائه کرد؟

 

۲) نیاز سنجی / تحلیل موقعیت

 

بحث و مذاکره با کلیه ی افرادی که با مسئله مورد پژوهش درگیر هستند، نظیرمجریان،

برنامه ریزان، مشاوران، پژوهشگران و افرادی که دست اندرکار مشکل مورد پژوهش

هستند، می تواند تبیینی از سؤال های پژوهشی رافراهم آورد. برای مثال: تحت چه

شرایطی تغییر یک برنامه ورزشی می تواند بیشترین کارایی را داشته باشد؟ یا اینکه در

حال حاضر شرایط چگونه است و در آینده می خواهیم چه وضعیت مطلوبی داشته

باشیم؟

 

۳) تدوین فرضیه/ اندیشه / راه حل های عملی

 

۴) تدوین طرح )نقشه( برای عمل

 

بر اساس شناسایی های انجام شده و فرضیه های تدوین شده برای عمل، معلمان و تیم

ستاد مرکزی، یک سری رهنمودهای عملی برای مسئله از طریق بحث که می توانست

نقش معلمان را بهبود بخشد، مدون ساختند.

 

 

 

۵) اجرای )طرح( نقشه برا ی عمل

 

است. پس از این که نقشه کار »؟ چه باید کرد « منظور از این مرحله پاسخ به پرسش

کشیده شد، اقدام مهم بعدی ا جرا و عملی ساختن آن است. این مرحله اساس و جوهر

پژوهش در عمل است، که مسائل به وسیله معلمان گوناگون و به صورت های متفاوت

حل می شود. این مرحله تشکیل شده است از: نمونه و نمونه گیری، ابزار اندازه گیری .

مراحل اجرای آن، انتخاب مواد و سایر فعالیت هایی که هر کدام با توجه به نوع تحقیق

ممکن است متفاوت باشد.

 

۶) بازکاوی و ارزشیابی نقشه عمل

 

مشاهده ی نتایج عمل جدید اجرا شده دارای اهمیت فراوان است. در این مرحله پرسش

اساسی این است که نتایج عملیات تجدید نظر شده چیست؟ ارزشیابی هم از محتوا و هم

از فرایند کار به عمل می آیدبه این معنا که هم منابع جدید و دیگر اشکال شواهد و هم

استراتژی به کار گرفته شده توسط معلمان ارزشیابی مرحله ای می شود.برخی تلاش ها

و منابع برای کمک به معلمان جهت پژوهش در مورد اقدام هایشان در کلاس درس، از

طریق ثبت مشاهدات، یادداشت های روزانه و تهیه نوارهای صوتی از فرایند کار و

فیلمبرداری و… ارائه شد. این امر به طور روشن موانع عملی معلم پژوهشگر را نشان

می دهد.

 

۷)تأمل درباره عمل انجام شده، تبیین و فهم آن

 

۸)ثبت و اشاعه ی نتایج

ضرورت کارورزی دانشگاه فرهنگیان و اهداف کارورزی

برنامه کارورزی فرصت برقرار ساختن پیوند میان آموخته های نظری با محیط های واقعی آموزشی- تربیتی و   عمق بخشیدن به تجربه های پیشین در جهت توسعه شایستگی های حرفه ای و دست یابی به ظرفیت غایی کنش عملی در کلاس درس را فراهم می کند.

اهمیت و ضرورت کارورزی

به منظور دستیابی به معلمانی کارآمد و ماهر که بتوانند نیازها و اهداف آموزش و پرورش را برآورده سازند.
برنامه هایی با عنوان کارورزی برای دانشجو – معلمان امروز که به نوعی معلمان آینده می باشند، طراحی شده است.
اهمیت وضرورت اجرای برنامه کارورزی برای کسب صلاحیتهای حرفه ای معلمان تا آن اندازه مهم است.
که به عقیده بسیاری از افراد، بدون گذراندن واحدهای مربوط به کارورزی،

نباید به دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، اجازه تدریس در مدارس داده شود

کارورزی در حین تحصیل در دانشگاه موجب می شود که :

 الف) اطلاعات نظری دانشجو- معلمان به عمل در می آید ودو عامل موثر در تدریس، یعنی علم وعمل باهم توام می شود.

ب) دانشجو – معلمان از فرایند تئوری و نظری یاددهی و یادگیری خارج و با محیط واقعی وفرایند حقیقی یاددهی ویادگیری آشنا می شوند.

پ) به طور ملموس و واقعی مشکلات تدریس را حس می کنند و در مدرسه یا دانشکده با مدرسان در میان می گذارند واز راهنمایی های علمی وعملی آنان بهره مند می شوند.

ت) با تمرین معلمی اعتماد به نفس لازم را کسب کرده تا حدودی خود می توانند بدون اضطراب در مدارس، به تدریس شوند.

ث) با قوانین ومقررات آموزشی در مدرسه و کلاس وتا حدودی با وظایف کارکنان آشنا می شوند

لیست دانلود نمونه کارورزی دانشگاه فرهنگیان

لینک ⇐    دانلود نمونه کارورزی ۱

دانلود نمونه کارورزی ۲

لینک ⇐ دانلود نمونه کارورزی ۳

دانلود نمونه کارورزی ۴

نمونه پروژه کارنمای معلمی

قابل توجه کسانی که سوالات ضمن خدمت  پدافند زیستی را خریداری و دانلود کرده اند:

 

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

 راهنمای دانلود:

  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید از طریق زیر با ما تماس بگیرید.

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و ضمن خدمت انتصاب مدیران … عضو کانال شوید:

کانال تلگرام ضمن خدمت فرهنگیان:  https://t.me/dabirfile

کانال سروش:

 http://Sapp.ir/dabiranfile

کانال ایتا:

http://eitaa.com/dabirfile

حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)

برای اطمینان بیشتر کاربران گرامی

تضمین و راهنمایی برای خرید , پاسخ دهی به اشکالات خرید و عدم دانلود  توسط مدیر وبسایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته

بعدا از خرید فایل لینک دانلود مستقیم در صفحه مرورگر ظاهر میشود و یک لینک دانلود به ایمیل شما بصورد خود کار ارسال می گردد 

در صورت درخواست از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود

آیدی پشتیبانی سروش دبیران فایل: https://sapp.ir/dabiranfile
آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!