دانلود کارورزی ۳ کنش پژوهی رشته مشاور
دانلود کارورزی ۳ کنش پژوهی رشته مشاور
کارورزی دانشگاه فرهنگیان : دانلود کارورزی ۳ کنش پژوهی رشته مشاور
کارورزی شماره ۳
فرمت کارورزی : word قابل ویرایش
تعداد صفحات کارورزی : ۲۰
کارورزی مربوط به رشته : مشاوره
قسمتی از فایل کارورزی ۳ کنش پژوهی رشته مشاور
چکیده:
در آبان ۹۴ پس از تکمیل بخشنامههای کارورزی و رسیدن آنها به دست دانشجویان کارورزی آغاز شد. پس از طی مراحل اداری اعم از دریافت معرفینامه از دانشگاه و تقدیم آن به مدرسه کار من به صورت رسمی به عنوان کارورز در مدرسه فرزانگان که از مدارس خاص شهر رشت واقع در بلوار لاکان است آغاز شد.
پس از معرفی خود به مدیریت و معاونت پرورشی و آشنایی با مشاور و مربیان سعی نمودم به طور منظم در مدرسه حضور پیدا کنم. در اتاق مشاور و مربیان پرورشی توانستم با مشاهده کار معلم و نوع رفتارش با دانشآموزان در موقعیتهای مختلف به تجربیات خوب و مفیدی دست پیدا کنم و سعی کنم بعداً که به صورت بالفعل به عنوان معلم در کلاس حاضر بودم از آنها استفاده کنم؛ تجربیاتی مثل استفاده از روشهای گروهی برای صرفهجویی در انرژی معلم و دانشآموزان که باعث صرفهجویی در وقت و بالا رفتن کیفیت یادگیری شود.
استفاده از فن بارش مغذی و… البته در استفاده از روشهای گروهی باید بسیار محتاط بود چون احتمال این میرود که همهی کارهای گروه را یک نفر انجام دهد که این مسئله باعث عدم یادگیری در سایر اعضا و فشار مضاعف به دانشاموزی که همهی کارها را به تنهایی انجام میدهد میشود بنابراین از اهداف یادگیری دور میشویم پس معلم با زیرکی باید بخشبندی مطالب را خود به عهده بگیرد و سعی کند این کار را عادلانه انجام دهد و دانشآموزان را تنها در انتخاب بخشها آزاد بگذارد.
بعدها این کار (بخشبندی مطالب) میتواند توسط خود دانشآموزان و تنها با نظارت معلم انجام شود. در این کارورزی به نقش کلیدی مدیر مدرسه در واکنشهای سایر اعضای مدرسه به موقعیتهای مختلف پی بردم از دیگر موضوعات جالب توجه تاًثیر فضای فیزیکی مدرسه بر رفتار دانشآموزان بود. به عنوان مثال دفتر مشاور که از دفاتر کلیدی و مهم مدرسه است در طبقه دوم و جدا از بقیه دفاتر بود یا وجود نظم در تک تک اتاقها خودبهخود روحیه نظمپذیری را در دانشآموزان بیشتر میکرد.
فهرست مطالب کارورزی ۳ کنش پژوهی رشته مشاور
چکیده ۳
مقدمه ۵
ویژگیهای من ۶
تصویری از معلم بودن خود ۷
شیوهی تدریس خود ۷
تحلیل موقعیت ۷
طرح مسئله ۱ ۸
جلسات توجیهی ۱۲
طرح مسئله ۲ ۱۲
طرح مسئله ۳ ۱۵
گزارش پایانی ۱۸
پیشنهادات و انتقادات ۱۸
خلاصهای از وضعیت مدرسه ۱۹
منابع ۲۰
مقدمه:
( ۱- اهمیت کارورزی از نظر شما به عنوان یک کارورز ۲ – تاًثیر تکالیف کارورزی ۱ و ۲ بویژه کارورزی ۳ در رشته حرفهای دانشجو شما.)
۱ – به عنوان یک دانشجو معلم و با توجه به این کخ بعداً به عنوان یک معلم باید در مدرسه حضور یابم گذراندن دورههای کارورزی در مدارس میتواند تا حدودی تواناییهایی که به صورت بالقوه از طریق واحدها و دروسی که مرتبط با امر تحصیل، تدریس و پرورش هست را به تواناییهای باالفعل تبدیل کند.
کارورز با مشاهده موقعیتهایی که در مدرسه میان دانشآموزان و اولیا مدرسه اتفاق میافتد و تاًمل و تفکر درباره آنها، بهتر میتواند با موقعیتهای غیرقابل پیشبینی مواجهه شود، و عملکرد بهتری داشته باشد و تا حدودی آنها را پیشبینی کند و برای بوجود نیامدن موقعیتهایی که به مسئله آموزش و پرورش دانشآموزان آسیب وارد میکند تمهیداتی را بیاندیشد؛ همچنین دورههای کارورزی و قرار گرفتن در کنار کسانی که عموماً سالهای زیادی سابقه تدریس و حضور در فضای آموزشی دارند میتواند به افزایش تجارب کارورز کمک کند.
حضور کارورز هرچند ساعاتی محدود در هفته این امکان را میدهد تا محیط مدرسه را به عنوان یک معلم درک کند و دقت در فضای فیزیکی، قوانین، نوع آموزشی که در مدرسه جاریست و فضای عاطفی که بر روابط حاکم است نیز به افزایش این درک کمک میکند؛ وقتی با نگاهی موشکافانه و تحلیلی به همه چیز نگاه میکند خودبهخود این مسائل در ناخودآگاه وی مهم جلوه میکند و بعدها که معلم شد نیز به این مسائل حساسیت نشان میدهد.
کارورزی یک شامل بررسی مدرسه از نظر فیزیکی، ساختار و قوانین، جو عاطفی و آموزشی بود و در کارورزی ۲ کارورز میبایست به طراحی درس و اجرای آن در کلاس بپردازد و نتایج آن را مورد بررسی قرار دهد. به نوعی هر دوی این کارها بصورت خلاصهتر در کارورزی ۳ نیز مطرح شده است که همهی اینها برای جلب توجه کارورز به جنس فضای که قرار است در آن کار کند میباشد.
ارتباط سالم میان – فردی و رابطه تنگاتنگ آن با بهبود مسائل آموزشی است. همچنین اجرای قوانین در مدرسه میتواند به قانونپذیری دانشآموز در زندگی آینده آنان کمک کند. همینطور آموزش اگر به درستی اتفاق بیفتد آنان را برای پذیرش نقشهای اجتماعی در آینده آماده میکند.
من حیثالمجموع، دورههای کارورز در آشناسازی کارورز با نقشی که در آینده نه چندان دور عهدهدار آن خواهند نقش انکارناپذیری دارد.
فصل اول:
در طول دورهی کارورزی یک یادگرفتم به عنوان عضوی از یک مجموعه به عناصر و اجزای دیگر مجموعه به صورت تکتک و پس در کنار هم و تاًثیر و تاًثری که برهم دارند دقت کنم. به عنوان مثال اینکه فضای فیزیکی مدرسه چطور میان اعضا تقسیم شده، آیا عدالت در اختصاص امکانات رعایت شده یا خیر. مثلاً امکانات آموزشی در همهی کلاسها یکسان است؟ تاًثیر جو عاطفی بر مسائل آموزشی چگونه بوده است.
دانشآموزان بیشتر جذب چه نوع شخصیتهایی در مدرسه میشوند. این امر باعث دقت بیشتر کارورز به محیط کارش میشود. یا در کارورزی ۲ چگونگی طراحی آموزشی را یادگرفتم و سعی کردم که براساس آن چندجلسهای را در کلاس تدریس کنم یادگرفتم تنها نوشتن مراحل مهم نیست بلکه تطبیق آن با فضا و جو واقعی که بر کلاس حاکم است نیز مهم میباشد؛ چون تدریس در خلاء انجام نمیشود و معلم باید توانایی جذب دانشآموزان به مبحث را داشته باشد تا دانشآموزان علاوه بر تحصیل لذت نیز ببرند زیرا طبق تحقیقات یادگیری بیشتر از آن که نیازمند تمرین (hard work) باشد نیازمند لذت (enjoyment) میباشد پس علاوه بر توجه به هم سلمی مباحث با ویژگیهای ذهنی دانشآموز در این مقطع به روشهای علاقهمند کردن آنها و افزایش اشتیاق آنها کمک کرد.
بنابراین به عنوان یک دانشجو – معلم یاد گرفتم سعیم بر این باشد که طرحها را مطابق با واقعیت بنویسم نه صرفا یک طرح آرمانی که قابل اجرا در محیط واقعی نباشد
ضرورت کارورزی دانشگاه فرهنگیان و اهداف کارورزی
برنامه کارورزی فرصت برقرار ساختن پیوند میان آموخته های نظری با محیط های واقعی آموزشی- تربیتی و عمق بخشیدن به تجربه های پیشین در جهت توسعه شایستگی های حرفه ای و دست یابی به ظرفیت غایی کنش عملی در کلاس درس را فراهم می کند.
اهمیت و ضرورت کارورزی
نباید به دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، اجازه تدریس در مدارس داده شود
کارورزی در حین تحصیل در دانشگاه موجب می شود که :
الف) اطلاعات نظری دانشجو- معلمان به عمل در می آید ودو عامل موثر در تدریس، یعنی علم وعمل باهم توام می شود.
ب) دانشجو – معلمان از فرایند تئوری و نظری یاددهی و یادگیری خارج و با محیط واقعی وفرایند حقیقی یاددهی ویادگیری آشنا می شوند.
پ) به طور ملموس و واقعی مشکلات تدریس را حس می کنند و در مدرسه یا دانشکده با مدرسان در میان می گذارند واز راهنمایی های علمی وعملی آنان بهره مند می شوند.
ت) با تمرین معلمی اعتماد به نفس لازم را کسب کرده تا حدودی خود می توانند بدون اضطراب در مدارس، به تدریس شوند.
ث) با قوانین ومقررات آموزشی در مدرسه و کلاس وتا حدودی با وظایف کارکنان آشنا می شوند
لیست دانلود نمونه کارورزی دانشگاه فرهنگیان
لینک ⇐ دانلود نمونه کارورزی ۱
لینک ⇐ دانلود نمونه کارورزی ۳
قابل توجه کسانی که سوالات ضمن خدمت پدافند زیستی را خریداری و دانلود کرده اند:
راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.
راهنمای دانلود:
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید از طریق زیر با ما تماس بگیرید.
راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.
همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و ضمن خدمت انتصاب مدیران … عضو کانال شوید:
کانال تلگرام ضمن خدمت فرهنگیان: https://t.me/dabirfile
کانال سروش:
http://Sapp.ir/dabiranfile
کانال ایتا:
http://eitaa.com/dabirfile
حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)
برای اطمینان بیشتر کاربران گرامی
تضمین و راهنمایی برای خرید , پاسخ دهی به اشکالات خرید و عدم دانلود توسط مدیر وبسایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته
بعدا از خرید فایل لینک دانلود مستقیم در صفحه مرورگر ظاهر میشود و یک لینک دانلود به ایمیل شما بصورد خود کار ارسال می گردد
در صورت درخواست از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود
آیدی پشتیبانی سروش دبیران فایل: https://sapp.ir/dabiranfile
آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile
دیدگاه ها