no-img
سایت دبیران فایل

دانلود کارورزی ۳ کنش پژوهی تمرین دبیری رشته فیزیک - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

دانلود کارورزی ۳ کنش پژوهی تمرین دبیری رشته فیزیک
zip
خرداد ۱, ۱۴۰۱
۱۱,۹۰۰ تومان
۱۱,۹۰۰ تومان – خرید

دانلود کارورزی ۳ کنش پژوهی تمرین دبیری رشته فیزیک


دانلود کارورزی ۳ کنش پژوهی تمرین دبیری رشته فیزیک

کارورزی دانشگاه فرهنگیان : دانلود کارورزی ۳ کنش پژوهی تمرین دبیری رشته فیزیک

کارورزی شماره ۳

فرمت کارورزی : word  قابل ویرایش

تعداد صفحات کارورزی : ۷۱

کارورزی مربوط به رشته : رشته فیزیک

قسمتی از فایل کارورزی ۳ کنش پژوهی تمرین دبیری رشته فیزیک

چکیده کارورزی ۳ کنش پژوهی تمرین دبیری رشته فیزیک

با عنایت حضرت باری تعالی این پروژه از دوره های کارورزی در سه فصل تدوین گردیده است.بخش اول از فصل یک،شامل ویژگی ها و هویت یابی کارورز.بخش دوم،تاثیر موقعیت های فیزیکی،عاطفی،ساختار و سازمانی مدرسه در امر تدریس و بخش سوم حاوی فلسفه اهداف کارورز از گذراندن دوره ی تربیت معلم و کارورزی است.فصل دوم مربوط می شود به طراحی طرح های آموزشی و اجرای آن طرح ها به شکل عملی در کلاس درس و در انتها،فصل سوم با کنش پژوهی با اقدام پژوهی خودم در باب یکی از موضوعات عدیده ی نظام آموزشی در ایران و ارایه راه حل هایی جهت بهبود و رفع و رجوع آن که امیدوارم مقبول طبع واقع گردد.

کارورزی 3

مقدمه کارورزی ۳ کنش پژوهی تمرین دبیری رشته فیزیک

دانشگاه فرهنگیان با در نظر گرفتن رویکرد تربیت معلم فکور و کسب شایستگی های اساسی برای حرفه ی

معلمی به بازنگری برنامه های درسی تربیت معلم پرداخته است.واحدهای درسی کارورزی در برنامه ی درسی

تربیت معلم نقش کانونی دارد،چرا که این مهم در اسناد قانونی مورد تاکید ویژه قرار گرفته است و می تواند

زمینه ای را فراهم کند تا دانشجو معلم با موقعیت های واقعی در مدرسه رو به رو شود و به پیوند نظریه و عمل در امر آموزش دست یابد.

کارورزی،کاربرد عملی اصول و تئوری های تعلیم و تربیت در جریان آموزش می باشد به منظور تقویت مهارت های عملی تدریس و اخذ کفایت شایستگی معلمی.هدف کارورزی تربیت معلم فکور است.

دستیابی به تحقق اهداف کارورزی در راستای تربیت معلم فکور در گرو تعامل موثر میان استاد راهنما، معلم راهنما و دانشجو معلم است که به شکل گیری چشم اندازی مشترک میان آنها کمک میکند. فضای گفت وگوی حرفه ای امکان انتقال تجربیات به معلمانی که در آغاز مسیر حرفهای خود قرار دارند، را فراهم میکند.

فعالیت یادگیری کارورزی، برای کسب تجربیات مستقیم، ارزیابی و بازاندیشی درباره ی یادگیری است. در طراحی و اجرای این فعالیت این نکته مهم است که دانشجویان کارورزی با این حقیقت رو به رو شوند که بسیاری از مسائل تعلیم و تربیت پبچیده، به هم پیوسته و وابسته اند.لذا کارورزی در واقع شاه بیت و گوهر موجود در گنجینه ای است که امر مهم تربیت معلمان را برعهده دارد.

امید است خداوند متعال در این راه ما را یاری کرده تا در آینده افرادی را تربیت کنیم که همواره و در همه حال خداوند خود را  ناظر بر اعمال خویش بدانند و همواره به یاد او باشند.

فصل اول : گام اول کنش پژوهی ( بیانیه من و موقعیت شناسی و مساله یابی)

  • بخش اول:
    • ویژگی های شخصی و حرفه ای

مدرسه، یک جامعه‌ی کوچک است و آموزگار، نقش کِشاورزی را بر عهده دارد که می‌تواند دانه‌های روشنگری دینی، ارزش‌های انسانی، سلامتی و تندرستی و مانندِ آن را در ضمیر مخاطبین خود کاشته و نسل فردا را از مفاسد اجتماعی و زشتی‌های جامعه دور نگاه دارد.

معلم نه تنها  در سر کلاس به آموزش علوم می پردازد .بلکه در جهت و سمت و سو دادن به نوجوانان سرشار از انرژی و انگیزه می تواند .موثر باشد.و ارزش های اخلاقی و انسانیت و توجه به همه ابعاد زندگی  مانند سلامتی و نشاط و حس زیبایی شناختی و هنر را سرلوحه قرار دهد. یکی از روش های دست یافتن به این مهم به نظر من اینست که خود معلم ابتدا به این فضایل  مجهز باشد. مثلا به حفظ ظاهر و آراستگی خود اهمیت دهد. رفتاری مودبانه و احترام آمیز و انسانی داشته باشد.اهل ورزش باشد.تا دانش آموزان جذب شخصیت معلم شوند و با توجه به سن الگو پذیری به سمت فضایل اخلاقی رو آورند.

بیانیه کارورزی من

………………………………………………………………………………………………………………………… .هیچ وقت تصورش را هم نمیکردم روزی معلم شوم هرچند آرزوی تدریس در دانشگاه را داشتم.

از ویژگی هایی من می توان به دلسوزی و صبوری َاراده قوی و احساس مسوولیت و استقلال و خودکفایی نام برد,متاسفانه یا خوشبختانه انسانی نرم و مهربانی هستم وشخصیت من نوع b    می باشد . فردی درونگرا و تاملی می باشم.

شناخت من از خودم یا بصورت بازخوردها و قضاوت های اطرافیان در مورد من بوده و یا حاصل اندیشه و تفکر  من در رابطه با رفتار های من و همچنین مطالعه و واکاوی در شخصیت خود بدست آمده .چرا که هر فرد بطور ذاتی درجهت یافتن هویتی پایدار برای خویش است.

در هنگام تدریس ,سعی می کنم آندسته از ویژگی های مثبت خود را در جهت حرفه ام موثر است را تقویت کنم.و برخی ویژگی های من که جزیی از شخصیت و ذات من است را در جهت استفاده بهینه به کار برم یا با رفتار های مکمل در جهت تکمیل و همپوشانی بکوشم.مثلا  تاملی و درونگرایی را در جهت واداشتن دانش آموزان به تفکر که یکی از ویژگی های درونگرایان بطور عمده اهل فکر است سوق می دهم  همچنین برای ایجاد نشاط و انگیزه باید از رفتار های برونگرایان بهره ببرم .و ابراز احساسات وهیجان را تقویت کنم.

در کارورزی ۱و۲ :نقش کارورزی بیشتر مشاهده از بیرون بوده ودر موقعیت واقعی تدریس قرار نگرفته ام تا بتوانم رفتار واقعی و خود واقعی را به تصویر بکشم.و در کارورزی ۳ این فرصت فراهم میشود تا به شناخت درست از خود دست یابم.ولی با توجه به تجربیات در این مدت الگو پذیرفتن از معلمان را تجربه کرده و من شخصیت معلمی را در کارورزی ۲ پسندیدم که به دور از فراهم آوردن فضای ترس و نگرانی ,اقتدار و نظم را در کلاس فراهم آورده بودند و مدیریت کلاس را بخوبی فراهم آوردند. حتی در آن هنگام که دانش آموزی را ناراحت از نمره یافت برای دلداری و ایجاد انگیزه به سمت او شتافت.

در دوران تحصیل افتخار شاگردی معلمان شایسته ای داشتم که قصد استفاده از تجربیات آنها  در تدریس خود دارم .و امیدوارم  که دبیر خوبی باشم.کلاس فیزیک باید کلاسی جذاب و پویا باشد و تدریس فیزیک بصورت مفهومی و کاربردی صورت گیرد به تفاوت های فردی دانش آموزان توجه شود و ارزیابی و طراحی فعالیت بر  اساس تیپ شخصیت و هوش های چندگانه صورت پذیرد .باتوجه به زمان اندک کلاس درس کمی دشوار به نظر می آید.ولی با ارایه تکالیف متنوع و دلخواه به عنوان بخشی از ارزشیابی مستمر هر دانش آموز می تواند زمینه دلخواه خود را به اختیار خود انتخاب کند و درس فیزیک را با روحیه و شخصیت خود عجین کند .بعنوان نمونه مثلا ۳ نمره از نمره مستمر را ارایه تکالیفی بصورت:۱- انجام تحقیق و پژوهش در رابطه با کاربرد مبحث مورد نظر متناسب با دانش آموزان دارای روحیه پژوهشگری  ۲- دادن نمونه سوالات المپیادی و دشوار به دانش آموزان سخت کوش و باهوش ۳-تصویر مباحث در قالب مهارت های هنری و بهره گیری از استعداد هنری ۴- انجام آزمایش ها و ساخت ماشین ها و ابزار برای افراد دارای استعداد فنی و حرکتی و علاقه مند به کارهای عملی ۵- استفاده از دانش آموزان دارای هوش کلامی  برای  ارایه درس و کنفرانس ها و همچنین رمز سازی فرمول ها  برای حفظ فرمول ها  ۶- استفاده از دانش آموزان دارای استعداد نویسندگی برای ارایه خلاصه و جمع بندی  درس ها ۷- دانش آموزان علاقه مند به فناوری الکترونیکی برای ساخت محتوای الکترونیکی و….

بنابرین هریک از دانش آموزان با توجه به شخصیت و علاقه خود حق انتخاب تکلیف دارند.

بطور غیر مستقیم  هم در راستای تربیت متربیان گام برداشته شود و شوونات و هنجارهای ارزشمند به دانش آموز القا شود.درس خداشناسی که در فیزیک بسیار نمود دارد و در خلال قوانین فیزیک می توان به سرچشمه لایزال لا یتناهی  بی برد.از این مهم هم غفلت نشود.در واقع بایددبیر فیزیک  علاوه بر تدریس فیزیک  که در متن تدریس می باشد در  حواشی  به تربیت اسلامی ورشد و شکوفایی استعدادها نیز توجه نماید. مدیریت کلاس و روابط  عاطفی به گونه ای باشد که دانش آموزان ترس و دلهره نداشته باشند و از طرفی هم جایی برای   سستی و تنبلی نباشد. و حد تعادلی برقرار باشد.

در مورد آمیختن کلاس درس فیزیک با سایر مفاهیم ,باید به مطالعه و تفکر پیرامون این مطالب بپردازم.و در خلال درس اشاراتی به این مسایل داشته باشم. و باید یک معلم فیزیک در کشور اسلامی با یک معلم فیزیک در کشور غیر اسلامی در رفتار و باورها نقش خود رانشان دهد.مدیریت کلاس که چالش بزرگی برای من به حساب می آید.باید در جهت آن تمرین و تلاش زیادی کنم.و قرار گرفتن در موقعیت واقعی به کسب مهارت کمک می کند.

به  این منظور باید  روی مهارت های فن بیان و مدیریت کلاس  و شیوه های انتقال مطلب در طی کارورزی و مطالعه شخصی دست یابم.و ترس  اولیه از کلاسداری خود را به مرور مهار کنم. اما نکته  دیگر اینکه تا دبیر سطح علمی و اطلاعات به روز نداشته باشد چگونه میتوان از روش تدریس و انتقال مطلب سخن گفت و بر  خود لازم میدانم که در این راستا هم گامی برداشته باشم و با ادامه تحصیل در دانشگاهای برتر به آن دست خواهم یافت .برای رسیدن به این اهداف باید مهارت های لازم را به مرور و با توجه به هر موقعیت کسب کنم.در واقع هر موقعیت کلاس نیازمند روش و رفتاری خاص خود است.یک معلم موفق به موقعیت شناسی ,دلسوزی و متعهد ,توجه به نیاز های دانش آموزان و محوریت نیاز های جامعه و … نیازمند است.

ضرورت کارورزی دانشگاه فرهنگیان و اهداف کارورزی

برنامه کارورزی فرصت برقرار ساختن پیوند میان آموخته های نظری با محیط های واقعی آموزشی- تربیتی و   عمق بخشیدن به تجربه های پیشین در جهت توسعه شایستگی های حرفه ای و دست یابی به ظرفیت غایی کنش عملی در کلاس درس را فراهم می کند.

اهمیت و ضرورت کارورزی

به منظور دستیابی به معلمانی کارآمد و ماهر که بتوانند نیازها و اهداف آموزش و پرورش را برآورده سازند.
برنامه هایی با عنوان کارورزی برای دانشجو – معلمان امروز که به نوعی معلمان آینده می باشند، طراحی شده است.
اهمیت وضرورت اجرای برنامه کارورزی برای کسب صلاحیتهای حرفه ای معلمان تا آن اندازه مهم است.
که به عقیده بسیاری از افراد، بدون گذراندن واحدهای مربوط به کارورزی،

نباید به دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، اجازه تدریس در مدارس داده شود

کارورزی در حین تحصیل در دانشگاه موجب می شود که :

 الف) اطلاعات نظری دانشجو- معلمان به عمل در می آید ودو عامل موثر در تدریس، یعنی علم وعمل باهم توام می شود.

ب) دانشجو – معلمان از فرایند تئوری و نظری یاددهی و یادگیری خارج و با محیط واقعی وفرایند حقیقی یاددهی ویادگیری آشنا می شوند.

پ) به طور ملموس و واقعی مشکلات تدریس را حس می کنند و در مدرسه یا دانشکده با مدرسان در میان می گذارند واز راهنمایی های علمی وعملی آنان بهره مند می شوند.

ت) با تمرین معلمی اعتماد به نفس لازم را کسب کرده تا حدودی خود می توانند بدون اضطراب در مدارس، به تدریس شوند.

ث) با قوانین ومقررات آموزشی در مدرسه و کلاس وتا حدودی با وظایف کارکنان آشنا می شوند

لیست دانلود نمونه کارورزی دانشگاه فرهنگیان

لینک ⇐    دانلود نمونه کارورزی ۱

دانلود نمونه کارورزی ۲

لینک ⇐ دانلود نمونه کارورزی ۳

دانلود نمونه کارورزی ۴

نمونه پروژه کارنمای معلمی

قابل توجه کسانی که سوالات ضمن خدمت  پدافند زیستی را خریداری و دانلود کرده اند:

 

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

 راهنمای دانلود:

  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید از طریق زیر با ما تماس بگیرید.

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و ضمن خدمت انتصاب مدیران … عضو کانال شوید:

کانال تلگرام ضمن خدمت فرهنگیان:  https://t.me/dabirfile

کانال سروش:

 http://Sapp.ir/dabiranfile

کانال ایتا:

http://eitaa.com/dabirfile

حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)

برای اطمینان بیشتر کاربران گرامی

تضمین و راهنمایی برای خرید , پاسخ دهی به اشکالات خرید و عدم دانلود  توسط مدیر وبسایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته

بعدا از خرید فایل لینک دانلود مستقیم در صفحه مرورگر ظاهر میشود و یک لینک دانلود به ایمیل شما بصورد خود کار ارسال می گردد 

در صورت درخواست از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود

آیدی پشتیبانی سروش دبیران فایل: https://sapp.ir/dabiranfile
آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!