no-img
سایت دبیران فایل

دانلود کارورزی ۳ رشته علوم اجتماعی - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

دانلود کارورزی ۳ رشته علوم اجتماعی
zip
اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۱
۱۶,۹۰۰ تومان
۱۶,۹۰۰ تومان – خرید

دانلود کارورزی ۳ رشته علوم اجتماعی


دانلود کارورزی ۳ رشته علوم اجتماعی

کارورزی دانشگاه فرهنگیان : دانلود کارورزی ۳ رشته علوم اجتماعی

کارورزی شماره ۳

فرمت کارورزی : word  قابل ویرایش

تعداد صفحات کارورزی : ۸

کارورزی مربوط به رشته : علوم اجتماعی

قسمتی از فایل کارورزی ۳ رشته علوم اجتماعی

فهرست کارورزی ۳ رشته علوم اجتماعی

پیشگفتار۵
چکیده۶
مقدمه ۷
بیان مسئله ۸
اهمیت کارورزی ۹
تعیین اهداف، فرضیه ها و پرسش ها ۱۰
گام اول اقدام پژوهی فردی ۱۱
ویژگی های من۱۱
تحلیل وتفسیرموقعیت۱۴
اهداف و ایده های من ۱۵
گام دوم اقدام پژوهی فردی۲۰
روایت من از کارورزی ۲۰
جمع بندی و نتیجه گیری۲۱
منابع و ماخذ ۲۴
ضمایم ۲۵
فرم های الف ۲۵
فرم های ب ۳۲
فرم های ج ۳۷
طراحی آموزشی ۱ ۳۷
طراحی آموزشی۲ ۳۹
طراحی آموزشی ۳ ۴۲
طراحی آموزشی ۴ ۴۴
پایان ۴۷

دانلود کارورزی 3 رشته علوم اجتماعی

پیشگفتار کارورزی ۳ رشته علوم اجتماعی

دروس کارورزی در دانشگاه فرهنگیان یکی از دروس مهم و راهبردی و پایه است که در طول ۴ ترم در هر ترم ۲ واحد به دانشجویان ارائه می شود که شرایط خاصی را به دنبال دارد از جمله دروس کاملا عملی دانشگاه می باشد و از حالت تئوری کاملا خارج است و باعث اعتلای سطح دانشجو ها می شود و نوعی تمرین معلمی است.در هر یک از این واحدها دانشجو باید از تجاربی که در طول کارورزی به دست آورده سلسله گزارش هایی تدوین کند تا عملکرد او از دید دانشگاه و استاد راهنمای او نیز سنجیده شود به هر حال نکاتی که  او در گزارش به آنها اشاره میکند باریک بینی و دقت عمل او را نشان خواهد داد. شاید در این گزارش های دانشجوها مطالبی بیان شود که اگر به آنها توجه گردد یک تحول بنیادین در نحوه گردش کار در مدرسه و روش آموزشی در مدرسه ایجاد می شود که این نکته اهمیت بالای کارورزی را می رساند.

چکیده کارورزی ۳ رشته علوم اجتماعی

در این ترم برخلاف کارورزی های گذشته که در آن کارورزان در تدریس نقشی نداشتند یا قسمتی از تدریس را بر عهده داشتند، در کارورزی سه، کارورزان عزیز باید تدریس مستقل داشته باشند تا از این طریق بتوانند به آموخته های خود وآن چه در طی کارورزی ها فرا گرفته اند جامه عمل بپوشانند.کارورزی سه شامل فرم های الف ، ب ، ج می باشد که هر کدام مربوط به زمان و موقعیت خاص می باشد. فرم الف در برگیرنده ساعات و زنگ های آموزشی کارورز در مدرسه است. فرم ب شامل دیدارها و بحث های مربوط به کارورزی با استاد راهنما و فرم ج چهارچوب طرح آموزشی را شامل می شود.پس از اجرا، کارورزان بایستی فرم های گزارش اجرای خود را یادداشت کنند، و برای هر طرح آموزش گزارش پژوهشی – روایتی بنویسند .با گذراندن این ترم از کارورزی و نوشتن گزارش مربوط به آن ،کارورز به نوعی با نوع آموزش خود و هم چنین برخورد با مسائل مختلف آموزشی، مسائل مربوط به دانش آموزان، نحوه کلاس داری، مدیریت زمان، نحوه درگیر کردن دانش آموزان و طراحی آموزشی آشنا شده و بهترین روش ها و متون آموزشی را برای برخورد با آن ها فرا می گیرند.

مقدمه کارورزی ۳ رشته علوم اجتماعی

یکی از اساسی ترین عامل موفقیت دانشجو معلم ها در آینده ،کارورزی می باشد که با برگزار کردن کلاس های توجیهی و گذراندن ساعاتی در مدرسه و کلاس درس و تمرین، تدریس،کسب مهارت و تجربه، شناخت خود، شناخت شغلی که پذیرفته شده، نقاط ضعف و نقاط قوت و ایفای نقش معلمی است. در واقع کارورزی یک تجربه دست اول و عملی است که به دانشجویان اجازه می دهد بهترین نتیجه گیری ها را درباره ارتباط احتمالی خود و یک زمینه را انجام دهند و فرصتی برای آشنایی کارورزان با محیط کار محسوب می شود، هم چنین قادر است شخصیت حرفه ای معلم را شکل دهد، بپروراند و مهارت های آنها را تا مرز حرفه ای بودن پیش ببرد، توانمندی های فردی معلمان را بارور سازد، قوام بخشد و تا آنجا پیش رود که بتواند در سخت ترین شرایط کاری، ثمربخش ترین شیوه ها و راهکار های ممکن را به کار گیرند.  

تربیت حرفه ای معلمان از خود، حرفه و مخاطبان آغاز می شود، به شیوه ی انتقال مطالب و برقراری ارتباط با دانش آموزان راه می یابد و تا خود آموزی، خود ناظری، جستجوگری، بیش خواهی و ده ها موضوع اساسی دیگر که حرفه ی معلمی را تصویر می کنند، کشانده می شود. برای دست یافتن به چنین آمادگی هایی، پس از دست یابی به اصول آموزشی و کسب مفاهیم نظری لازم، کارورزی و درگیری عملی با جریان آموزش از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از همه مهمتر اینکه کارورزی می بایست به دانشجویان مهارت های شغلی مهم را همانند برقراری ارتباط، تعهد کاری، وقت شناسی، حل مسئله، کار گروهی، برنامه ریزی، سازماندهی و آشنایی با فناوری را بیاموزد که امروزه در بین دانشجویان، مهم تلقی می شود. در حوزه تعلیم و تربیت عناصر حرفه ای آن (معلمان) نیازمند کار در محیط های عینی و عملی در میدان اجرا که همان مدرسه است، هستند. بنابراین تا وقتی این پیوند با مدرسه ایجاد نشود تحقق اهداف حرفه ای یعنی تربیت معلمی که دارای شایستگی های لازم برای مواجهه با مسائل تربیتی و یادگیری و مانند اینهاست، ممکن است به شکل خیلی محدود حاصل شود.

در کاروزی ۳دانشجو با قرار گرفتن در معرض تکالیف اصلی، توانایی تامل در عمل را به طور مقدماتی از طریق مشارکت در فرایند آموزش و نهایتا اجرای مستقل فرایند ها و فعالیت های یادگیری در سطح کلاس درس کسب خواهد نمود و به درک صحیحی نسبت به آنچه در کلاس درس جریان دارد دست می یابد.

به نظر من به عنوان یک دانشجوی رشته ی علوم اجتماعی اهمیت کارورزی برای دانشجویان از آن جهت می باشد که امکان و فرصت برای آشنایی دانشجویان با محیط کار محسوب می شود ، که نه تنها باعث افزایش قابلیت ها بلکه به علاقه مندی ها و گزینش خود در زمینه های مختلف پی برده و نقاط ضعف و قوت کارخود را ارزیابی می کنند ودر مرحله ی عمل است که کارورز قادر به برقراری ارتباط گفتاری یا کلامی و افزایش مهارت های ارتباطی و گفتاری و غیر گفتاری خواهد شد. به نظر من کارورزی به دانشجویان این فرصت را می دهد تا به بهترین نحو از محیط کاری عینی تجربه کسب کنند.

بیان مسئله کارورزی ۳ رشته علوم اجتماعی

داﻧﺸﮕﺎه ﻓﺮﻫﻨﮕﯿﺎن ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﺗﺮﺑﯿﺖ ﻧﯿﺮوﻫﺎی ﻣﺘﻌﻬﺪ و ﮐﺎر آﻣﺪ ﮐﺴﺎﻧﯽ را ﮐﻪ از ﻧﻈﺮ ﻋﻠﻤﯽ ، ﻋﻘﯿﺪﺗﯽ در درﺟﻪ ای ﺑﺎﻻﺗﺮ از اﻓﺮاد دﯾﮕﺮ ﻗﺮار داﺷﺘﻪ و ﻣﻮرد ﺗﺎﯾﯿﺪ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻪ اﻧﺪ ﺑﻪ ﺧﺪﻣﺖ ﮔﺮﻓﺘﻪ اﺳﺖ. ﯾﮑﯽ از اﺳﺎﺳﯽ ﺗﺮﯾﻦ ﻋﺎﻣﻞ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ داﻧﺸﺠﻮ ﻣﻌﻠﻢ ﻫﺎ در آﯾﻨﺪه، ﮐﺎرورزی ﯾﺎ ﻫﻤﺎن ﺗﻤﺮﯾﻦ دﺑﯿﺮی ﺑﺮای آﻣﺎده ﺷﺪن ﺑﻪ اﯾﻔﺎی ﺷﻐﻞ ﻣﻌﻠﻤﯽ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ، ﮐﻪ ﺑﺎ ﺑﺮﮔﺰاری ﮐﻼس ﻫﺎی ﺗﻮﺟﯿﻬﯽ و ﮔﺬراﻧﺪن ﺳﺎﻋﺎﺗﯽ در ﻣﺪرﺳﻪ و ﮐﻼس درس و ﺗﻤﺮﯾﻦ، ﺗﺪرﯾﺲ، ﮐﺴﺐ ﻣﻬﺎرت و ﺗﺠﺮﺑﻪ، ﺷﻨﺎﺧﺖ ﺧﻮد، ﺷﻨﺎﺧﺖ ﺷﻐﻠﯽ ﮐﻪ ﭘﺬﯾﺮﻓﺘﻪ ، ﻧﻘﺎط ﺿﻌﻒ و ﻧﻘﺎط ﻗﻮت و اﯾﻔﺎی ﻧﻘﺶ ﻣﻌﻠﻤﯽ و … اﺳﺖ . ﺗﮑﺎﻟﯿﻒ ﮐﺎرورزی ﮐﻪ آﺧﺮ ﻫﺮ ﺗﺮم ﺑﻪ اﺳﺘﺎد ﻣﺮﺑﻮط اراﺋﻪ ﻣﯽ ﺷﻮد ، ﺷﺎﻣﻞ ﺗﻤﺎم ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻫﺎی داﻧﺸﺠﻮ ﻣﻌﻠﻢ در ﻃﻮل ﯾﮏ ﺗﺮم ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ، ﮐﻪ داﻧﺸﺠﻮ ﺑﺎ ﺑﻪ ﺗﺤﺮﯾﺮ در آوردن و ﺟﻤﻊ ﺑﻨﺪی آن ﺑﻪ ﯾﮏ ﺷﻨﺎﺧﺖ و آﮔﺎﻫﯽ ﻣﻔﯿﺪی دﺳﺖ ﻣﯽ ﯾﺎﺑﺪ، ﮐﻪ نشانگر میزان ﺗﺄﺛﯿﺮ و اﻓﺎده ی اﯾﻦ واﺣﺪ درﺳﯽ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ، ﺗﺎ ﻫﺮﭼﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﻪ ﻣﻌﻠﻢ ﺣﺮﻓﻪ ای ﺷﺪن ﻧﺰدﯾﮏ ﺷﻮد.

بنده رضا برزگررحیمی دانشجوی رشته  دبیری علوم اجتماعی دانشگاه فرهنگیان شهید چمران تهران-واحد شهدای مکه هستم. در دروان کودکی با دیدن معلمان خود ، جایگاه و شأن و منزلت آنها در جامعه، رویای معلم بودن را در سر می پروراندم. در تصورات و دنیای خیالی خود فضایی را ترسیم می کردم که به عنوان معلم در حال تدریس و صحبت کردن با دانش آموزان هستم و از منزلت و احترام زیادی در بین آنان برخوردار هستم. هیچوقت تصور نمی کردم که این رویا در بزرگسالی به حقیقت بپیوندد.

من از معلمی به عنوان عشق و هنر مقدسی یاد می کنم چرا که معلم به بهترین شکل می تواند تجربیات خود را در قالب رفتار و اخلاق و داشته های علمی خود به دیگران منتقل کند. از آنجایی که یک معلم خوب باید همواره در حال تحقیق و مطالعه باشد و از لحاظ علمی به روز باشد در این سال ها سعی ام بر این بوده است که دانش و مطالعه خود را به خصوص در رابطه با رشته ی تحصیلی خود، افزایش و گسترش دهم. در دوران کارورزی سعی کرده ام با استفاده از دانش ها و تجربیات معلمان و استادان مجرب و استفاده از فناوری های لازم در زمینه تعلیم و تربیت و شناخت استعداد ها و تفاوت های فردی دانش آموزان به جای اینکه دانش آموزان از معلم خود ترس و واهمه داشته باشند، با او دوست باشند ،رابطه ای صمیمی داشته باشند و به او اعتماد کنند البته که این رابطه ی صمیمی حد و مرزی دارد و باید حرمت معلم حفظ شود. در کلاس درس خودم سعی خواهم کرد طوری رفتار کنم که دانش آموزان بدون ترس و اضطراب سرکلاس حاضر شوند و هم چنین  با به کارگیری روش های نوین و فعال تدریس باعث شوم دانش آموزان مطالب را به طور صحیح و بهتر فراگیرند. معلم با صبر و انعطاف پذیری و به روز بودن خود از لحاظ علمی، میتواند  نقش بسزایی در این  شغل ایفا کند.

اهمیت کارورزی کارورزی ۳ رشته علوم اجتماعی

کارورز با مشاهده موقعیتهایی که در مدرسه میان دانش آموزان و معلمان مدرسه اتفاق می افتد و تأمل و تفکر درباره آنها، بهتر می تواند با موقعیتهای غیرقابل پیشبینی مواجه شود که به  آموزش و پرورش دانش آموزان آسیب وارد می کند تمهیداتی را بیاندیشد؛ همچنین دوره های کارورزی و قرار گرفتن در کنار کسانی که عموما سالهای زیادی سابقه تدریس و حضور در فضای آموزشی دارند می تواند به افزایش تجارب کارورز کمک کند.حضور کارورز هرچند ساعاتی محدود در هفته این امکان را می دهد تا محیط مدرسه را به عنوان یک معلم درک کند و دقت در فضای فیزیکی، قوانین، نوع آموزشی که در مدرسه جاریست و فضای عاطفی که بر روابط حاکم است نیز به افزایش این درک کمک میکند؛ وقتی با نگاهی موشکافانه و تحلیلی به همه چیز نگاه می کند خود به خود این مسائل در ناخودآگاه وی مهم جلوه می کند و بعدها که معلم شد نیز به این مسائل حساسیت نشان می دهد.جایگاه حرفه معلمی در جوامع مختلف به ویژه کشور های در حال توسعه از موقعیت اجتماعی مهمی برخوردار است، لذا تربیت و تامین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش وظیفه سنگین و دارای اهمیت است، که در کشور ما بر عهده دانشگاه فرهنگیان می باشد. در علوم مختلف همواره در مورد مفاهیم تئوری و عملی و به کار بردنشان و اطلاعات آموخته شده در عمل، جهت تثبیت آنها بحث بوده است. درآموزش دانشجو معلمان نیز این موضوع توسط کارورزی نمود بیرونی می یابد و مفاهیم آموخته شده توسط دانشجو معلمان در طول تحصیل ، چه قبل و چه حین کارورزی ، از نظریه های روانشناسی پیاژه ، ویگوتسکی ، گاردنر ، تا نظریات کانت ، دیویی در اصول و فلسفه در قالب درس هایی همچون روانشناسی عمومی و تربیتی ، فلسفه ، جامعه شناسی و اصول و مبانی آموزش و پرورش گرفته تا مقدمات برنامه ریزی آموزشی و درسی ، روش ها و فنون تدریس و ادبیات کودکان و…  همه و همه زمانی مفید خواهند بود که توسط دانشجو معلم کارورز ، مورد استفاده قرار گیرند بدون تردید کارورزی نه تنها وظیفه ی پیوند میان نظر و عمل را دارد بلکه در پرورش هویت حرفه ای دانشجو معلمان نقش اساسی دارد. تعهد ، تخصص ، پویایی ، پیشرفت و بالندگی باید در طول تحصیل و به ویژه کارورزی حاصل گردد.

 

تعیین اهداف، فرضیه ها و پرسش ها :

بازخورد های هنگام تدریس، در شناخت رفتار و تصحیح آن مؤثر است. با توجه به موقعیت و نحوه ی رفتار دانشجو معلم با دانش آموزان، این سؤال برای دانشجو معلم کارورز مطرح گردید.برای اینکه از یک سو، فضای کلاس یک سویه و معلم محور نباشد و از سوی دیگر دانش آموزان مشارکت فعال داشته باشند، موقعیت یادگیری به هم نخورد و فرصت سوء استفاده فراهم نیاید، چه باید کرد؟

 

اهداف زیر کارورزی ۳ رشته علوم اجتماعی

 

  1. برای بهبود مدیریت کلاس، معلومات عمومی خود را در رابطه با موضوع درس بالا ببریم.
  2. برای بهبود مدیریت کلاس، لحن و تن صدای خود را به فراخور موقعیت تغییر دهیم.
  3. برای بهبود کلاس اسامی دانش آموزان را یاد بگیرم و ویژگی های شخصیتی آنان را بشناسیم.
  4. برای بهبود مدیریت کلاس با رفتار خود به آنها نشان خواهم داد، که هر عملی ، نتیجه وعواقبی دارد.
  5. برای بهبود مدیریت کلاس، در مقرراتی که وضع می کنم، سختگیر و جدی خواهم بود.
  6. برای بهبود مدیریت کلاس، به فراخور موقعیت از روش های تدریس متنوع استفاده کنم تا کلاس یکنواخت نشود تا در نهایت با تلفیق این توانایی ها با یکدیگر و اصلاح نقاط ضعف در فرایند کنش  پژوهی در مدیریت کلاس و تدریس کارآمد برای رسیدن به هدف ها، یادگیری موفقیت آمیز حاصل شود.

 

 

ضرورت کارورزی دانشگاه فرهنگیان و اهداف کارورزی

برنامه کارورزی فرصت برقرار ساختن پیوند میان آموخته های نظری با محیط های واقعی آموزشی- تربیتی و   عمق بخشیدن به تجربه های پیشین در جهت توسعه شایستگی های حرفه ای و دست یابی به ظرفیت غایی کنش عملی در کلاس درس را فراهم می کند.

اهمیت و ضرورت کارورزی

به منظور دستیابی به معلمانی کارآمد و ماهر که بتوانند نیازها و اهداف آموزش و پرورش را برآورده سازند.
برنامه هایی با عنوان کارورزی برای دانشجو – معلمان امروز که به نوعی معلمان آینده می باشند، طراحی شده است.
اهمیت وضرورت اجرای برنامه کارورزی برای کسب صلاحیتهای حرفه ای معلمان تا آن اندازه مهم است.
که به عقیده بسیاری از افراد، بدون گذراندن واحدهای مربوط به کارورزی،

نباید به دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، اجازه تدریس در مدارس داده شود

کارورزی در حین تحصیل در دانشگاه موجب می شود که :

 الف) اطلاعات نظری دانشجو- معلمان به عمل در می آید ودو عامل موثر در تدریس، یعنی علم وعمل باهم توام می شود.

ب) دانشجو – معلمان از فرایند تئوری و نظری یاددهی و یادگیری خارج و با محیط واقعی وفرایند حقیقی یاددهی ویادگیری آشنا می شوند.

پ) به طور ملموس و واقعی مشکلات تدریس را حس می کنند و در مدرسه یا دانشکده با مدرسان در میان می گذارند واز راهنمایی های علمی وعملی آنان بهره مند می شوند.

ت) با تمرین معلمی اعتماد به نفس لازم را کسب کرده تا حدودی خود می توانند بدون اضطراب در مدارس، به تدریس شوند.

ث) با قوانین ومقررات آموزشی در مدرسه و کلاس وتا حدودی با وظایف کارکنان آشنا می شوند

لیست دانلود نمونه کارورزی دانشگاه فرهنگیان

لینک ⇐    دانلود نمونه کارورزی ۱

دانلود نمونه کارورزی ۲

لینک ⇐ دانلود نمونه کارورزی ۳

دانلود نمونه کارورزی ۴

نمونه پروژه کارنمای معلمی

قابل توجه کسانی که سوالات ضمن خدمت  پدافند زیستی را خریداری و دانلود کرده اند:

 

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

 راهنمای دانلود:

  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید از طریق زیر با ما تماس بگیرید.

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و ضمن خدمت انتصاب مدیران … عضو کانال شوید:

کانال تلگرام ضمن خدمت فرهنگیان:  https://t.me/dabirfile

کانال سروش:

 http://Sapp.ir/dabiranfile

کانال ایتا:

http://eitaa.com/dabirfile

حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)

برای اطمینان بیشتر کاربران گرامی

تضمین و راهنمایی برای خرید , پاسخ دهی به اشکالات خرید و عدم دانلود  توسط مدیر وبسایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته

بعدا از خرید فایل لینک دانلود مستقیم در صفحه مرورگر ظاهر میشود و یک لینک دانلود به ایمیل شما بصورد خود کار ارسال می گردد 

در صورت درخواست از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود

آیدی پشتیبانی سروش دبیران فایل: https://sapp.ir/dabiranfile
آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!