no-img
سایت دبیران فایل

دانلود کارورزی ۳ رشته الهیات - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

دانلود کارورزی ۳ رشته الهیات
zip
اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۱
۱۹,۹۰۰ تومان
۱۹,۹۰۰ تومان – خرید

دانلود کارورزی ۳ رشته الهیات


دانلود کارورزی ۳ رشته الهیات

کارورزی دانشگاه فرهنگیان : دانلود کارورزی ۳ رشته الهیات

کارورزی شماره ۳

فرمت کارورزی : word  قابل ویرایش

تعداد صفحات کارورزی : ۶۰

کارورزی مربوط به رشته : الهیات

قسمتی از فایل کارورزی ۳ رشته الهیات

چکیده کارورزی ۳ رشته الهیات :

ﻣﻌﻠﻤﯽ ﺷﻐﻞ اﻧﺒﯿﺎء ، درس دادن:ﮐﺎر ﺑﺰرﮔﺎن ، ﺗﻌﻠﯿﻢ و ﺗﺮﺑﯿﺖ : ﻫﺪف آﻣﻮزش و ﭘﺮورش ﺑﺮای رﺳﯿﺪن ﺑﻪ ﺟﺎﻣﻌﻪ ای ﻧﯿﮑﻮ و ﺳﺎﻟﻢ . در ﻫﺮ ﺟﺎﻣﻌﻪ ای ﺑﺮای زﻧﺪﮔﯽ ، اداﻣﻪ ی ﺣﯿﺎت و ﭘﯿﺸﺒﺮد اﻫﺪاف ﺑﺮای رﺳﯿﺪن ﺑﻪ آﻧﭽﻪ آدﻣﯽ ﻣﯽ ﻃﻠﺒﺪ . ﻣﺸﺎﻏﻞ و ﺣﺮﻓﻪ ﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ وﺟﻮد دارﻧﺪ . ﮐﻪ ﻫﺮ ﮐﺪام ﭘﺎﺳﺨﮕﻮی ﺑﺨﺸﯽ از ﻧﯿﺎزﻫﺎی اﻧﺴﺎن و ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻫﺴﺘﻨﺪ . ﻫﺮ ﺣﺮﻓﻪ ای ، داﻧﺶ ﻫﺎ ، ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ ﻫﺎ ، و ﻣﻬﺎرﺗﻬﺎ ی ﻣﺨﺼﻮص ﺑﻪ ﺧﻮد را ﻣﯽ ﻃﻠﺒﺪ.

ﯾﮑﯽ از ﺣﺮﻓﻪ ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ در ﻃﻮل ﺗﺎرﯾﺦ ﺑﺸﺮ ﻧﻘﺶ ﻣﻬﻤﯽ در زﻧﺪﮔﯽ و ﺗﻌﻠﯿﻢ و ﺗﺮﺑﯿﺖ او داﺷﺘﻪ و ﺟﺎﻣﻌﻪ ای ﺑﯽ ﻧﯿﺎز از آن ﻧﺒﻮد . وﭼﻪ ﺑﺴﺎ وﺟﻮدش ﺿﺮوری اﺳﺖ ﻣﻌﻠﻤﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ در اﯾﻦ ﺳﺎﻟﻬﺎ داﻧﺸﮕﺎه ﻓﺮﻫﻨﮕﯿﺎن ﺗﺮﺑﯿﺖ ﻣﻌﻠﻤﺎن را ﺑﺮ ﻋﻬﺪه ﮔﺮﻓﺘﻪ اﺳﺖ ﺗﺎ ﺑﺼﻮرت ﺣﺮﻓﻪ ای و ﮐﺎرآﻣﺪ وارد اﯾﻦ ﺣﺮﻓﻪ ﺷﻮﻧﺪ.

از ﺑﺪو ورودﺑﻪ داﻧﺸﮕﺎه ﻓﺮﻫﻨﮕﯿﺎن ﺣﺮﻓﻪ ی ﺧﻄﯿﺮﻣﻌﻠﻤﯽ ﻧﯿﺰ آﻏﺎز ﻣﯽ ﺷﻮد . داﻧﺸﺠﻮ ﻣﻌﻠﻤﺎن ﻋﻼوه ﺑﺮ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ و ﯾﺎدﮔﯿﺮی درس ﻫﺎ و واﺣﺪ ﻫﺎی ﻧﻈﺮی ، واﺣﺪ ﻫﺎی ﻋﻤﻠﯽ را ﻧﯿﺰ ﭘﺸﺖ ﺳﺮ ﻣﯿﮕﺬارﻧﺪ . ﮐﺎرورزی ﯾﺎ ﻫﻤﺎن ﺗﻤﺮﯾﻦ دﺑﯿﺮی ﮐﻪ ازواﺣﺪ ﻫﺎی ﻋﻤﻠﯽ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ ، از ﺗﺮم ﭼﻬﺎرم ﺗﺎ ﭘﺎﯾﺎن اﺗﻤﺎم ﺗﺤﺼﯿﻼت اراﺋﻪ ﻣﯽ ﺷﻮد . ﻫﻤﺎﻧﻄﻮر ﮐﻪ از اﺳﻤﺶ ﭘﯿﺪاﺳﺖ ﺗﻤﺮﯾﻨﯽ در دوران داﻧﺸﺠﻮﯾﺴﺖ ﺑﺮای ﮐﺴﺐ ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ ﻫﺎ و ﻣﻬﺎرت ﻫﺎی ﻻزم ﺑﺮای ﻣﻌﻠﻤﯽ ﮐﻪ رﺳﯿﺪن ﺑﻪ اﯾﻦ ﻣﻬﻢ را ﻣﯿﺴﺮﻣﯽ ﺳﺎزد.

 فهرست کارورزی ۳ رشته الهیات

چکیده: ‌و
مقدمه: ‌ز
فصل اول:گام اول کنش پژوهی ۲
بخش یک :ویژگی های من و شایستگی های معلم ۲
شایستگی های معلم: ۲
ویژگی های یک معلم خوب از نظر ابن سینا: ۴
ویژگی های یک معلم خوب از نظر جان دیویی: ۵
ویژگی های معلم ۵
الف) اطلاعات ۵
۱-آشنایی با فناوری آموزشی ۵
۲-بالا بردن اطلاعات عمومی ۶
۳-تدریس نوین ۶
۴-شرکت در دوره های ضمن خدمت ۶
۵-آشنایی با اصول روانشناسی تربیتی ۶
۶- داشتن طرح درس ۷
ب)ابتکار ۱-خلاقیت ۷
۲-ایجاد دنیای پرسش در کلاس ۷
۳-ایجاد دنیای تخیل در کلاس ۸
۴-واهمه نداشتن از شکست ۸
۵-خطرپذیری ۸
۶-تشخیص پیش نیازهای دانش آموزان ۸
۷-درمان ناتوانایی های یادگیری ۹
۸-شناخت تفاوت های فردی ۹
ج)مهارت ۹
۱-مهارت های ارتباطی ۹
۲-مهارت در تدریس ۹
۳-استفاده از وسایل کمک آموزشی (تکنولوژی آموزشی) ۱۰
۴-مهارت تجزیه و تحلیل مسائل ۱۰
د )ویژگی های اخلاقی ۱۰
۱-مراعات آداب و رسوم اجتماعی ۱۰
۲-نشاط و شادابی ۱۱
۳-آراستگی ظاهر ۱۱
۴-سعه ی صدر ۱۱
۵-اخلاص ۱۲
۶-شخصیت دادن به دیگران ۱۲
۷-تعهد در کار ۱۲
۸-تقوا ۱۳
۹-وظیفه شناسی ۱۳
۱۰-رأفت و مهربانی ۱۳
۱۱-نگرش و بینش صحیح ۱۴
ویژگی های من: ۱۴
بخش دو:موقعیت تدریس( ویژگی های فیزیکی،روابط و تعاملات عاطفی و…) ۱۵
موقعیت تدریس من ۱۵
تاثیر شرایط فیزیکی مدرسه بر دانش آموزان : ۱۶
ضرورت بهداشت روانی در مدارس : ۱۷
محیط فیزیک مدرسه و بهداشت روانی: ۱۷
تغییر فضاهای آموزشی همپای تحول نظام های آموزشی: ۱۷
وظایف کادر آموزشی: ۱۹
بخش سه:اهداف و ایده ها هدف از معلم شدن چیست؟ ۲۱
ایده هایی برای تاثیرگذاری معلم در کلاس : ۲۳
ﻣﺴﺌﻠﻪ: ۲۵
وﯾﮋﮔﯽ ﻫﺎی داﻧﺶ آﻣﻮزان دﯾﺮآﻣوز: ۲۵
راﻫﮑﺎرﻫﺎی ﺗﺮﺑﯿﺘﯽ: ۲۵
فصل دوم ۲۸
گام دوم کنش پژوهی ۲۸
«گزارش روایتی (۱) از جلسۀ تدریس » ۳۳
پیش بینی ها: ۳۴
رخدادهای وقایع: ۳۵
تأملات کارورز (دانشجو): ۳۶
توصیه های معلم راهنما: ۳۷
نتیجه گیری: ۳۷
فصل سوم ۴۲
گزارشات روزانه ۴۲
بخش سه: تحلیل و نتیجه گیری ۵۰
منابع ۵۱

دانلود کارورزی 3 رشته الهیات

مقدمه کارورزی ۳ رشته الهیات :

ﻗﺮآن ﮐﺮﯾﻢ ، ﺑﺮای ﮐﺎر ﻓﺮﻫﻨﮕﯿﺎن ، ﻧﻘﺶ ﮐﺎر ﺧﺪاﯾﯽ ﻗﺎﺋﻞ اﺳﺖ ، ﻧﺨﺴﺘﯿﻦ ﺳﻮره ای ﮐﻪ ﺑﺮ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ(ص)ﻧﺎزل ﺷﺪ ﺑﻪ اﯾﻦ ﻧﻘﺶ اﺷﺎره ﻣﯽ ﮐﻨﺪ.

«اﻗﺮأ ﺑﺎﺳﻢ رﺑﮏ اﻟﺬی ﺧﻠﻖ ﺧﻠﻖ اﻻﻧﺴﺎن ﻣﻦ ﻋﻘﻞ اﻗﺮء و رﺑﮏ اﻻﮐﺮم اﻟﺬی ﻋﻠﻢ ﺑﺎﻟﻘﻠﻢ ﻋﻠﻢ اﻻﻧﺴﺎن ﻣﺎﻟﻢ ﯾﻌﻠﻢ»

در اﯾﻦ ﺳﻮره ﺻﻔﺖ  ﺗﻌﻠﯿﻢ  ﺑﺮای ﺧﺪاوﻧﺪ ﻣﺘﻌﺎل آﻣﺪه اﺳﺖ : ﯾﻌﻨﯽ ﻫﻤﺎن ﮐﺎری ﮐﻪ ﻣﻌﻠﻤﺎن ﺑﺪان ﻣﺸﻐﻮﻟﻨﺪ.

ﻋﻼوه ﺑﺮ اﯾﻦ ، ﻧﻘﺶ ﻣﻌﻠﻢ در ﺟﺎﻣﻌﻪ ، ﻧﻘﺶ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮان اﺳﺖ : ﯾﻌﻨﯽ ﻣﻌﻠﻤﺎن ﺑﺎ اﻟﮕﻮ ﮔﯿﺮی از رﺳﻮﻻن اﻟﻬﯽ ﺑﻪ ﭘﺮورش و آﻣﻮزش اﻓﺮاد ﺟﺎﻣﻌﻪ ، ﻫﻤﺖ ﻣﯽ ﮔﻤﺎرﻧﺪ.

داﻧﺸﮕﺎه ﻓﺮﻫﻨﮕﯿﺎنﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﺗﺮﺑﯿﺖ ﻧﯿﺮوﻫﺎی ﻣﺘﻌﻬﺪ و ﮐﺎر آﻣﺪ ﮐﺴﺎﻧﯽ را ﮐﻪ از ﻧﻈﺮ ﻋﻠﻤﯽ ، ﻋﻘﯿﺪﺗﯽ در درﺟﻪ ای ﺑﺎﻻﺗﺮ از اﻓﺮاد دﯾﮕﺮﻗﺮار داﺷﺘﻪ و ﻣﻮرد ﺗﺎﯾﯿﺪ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻪ اﻧﺪ ﺑﻪ ﺧﺪﻣﺖ ﮔﺮﻓﺘﻪ اﺳﺖ . ﯾﮑﯽ ازاﺳﺎﺳﯽ ﺗﺮﯾﻦ ﻋﺎﻣﻞ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ داﻧﺸﺠﻮ ﻣﻌﻠﻢ ﻫﺎ در آﯾﻨﺪه ، ﮐﺎرورزی ﯾﺎ ﻫﻤﺎن ﺗﻤﺮﯾﻦ دﺑﯿﺮی ﺑﺮای آﻣﺎده ﺷﺪن ﺑﻪ اﯾﻔﺎی ﺷﻐﻞ ﻣﻌﻠﻤﯽ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ ، ﮐﻪ ﺑﺎ ﺑﺮﮔﺰاری ﮐﻼس ﻫﺎی ﺗﻮﺟﯿﻬﯽ و ﮔﺬراﻧﺪن ﺳﺎﻋﺎﺗﯽ در ﻣﺪرﺳﻪ و ﮐﻼس درس وﺗﻤﺮﯾﻦ ، ﺗﺪرﯾﺲ ، ﮐﺴﺐ ﻣﻬﺎرت و ﺗﺠﺮﺑﻪ ، ﺷﻨﺎﺧﺖ ﺧﻮد ، ﺷﻨﺎﺧﺖ ﺷﻐﻠﯽ ﮐﻪ ﭘﺬﯾﺮﻓﺘﻪ ، ﻧﻘﺎط ﺿﻌﻒ و ﻧﻘﺎط ﻗﻮت و اﯾﻔﺎی ﻧﻘﺶ ﻣﻌﻠﻤﯽ و ……. اﺳﺖ . ﺗﮑﺎﻟﯿﻒ ﮐﺎرورزی ﮐﻪ آﺧﺮ ﻫﺮ ﺗﺮم ﺑﻪ اﺳﺘﺎد ﻣﺮﺑﻮط اراﺋﻪ ﻣﯽ ﺷﻮد ، ﺷﺎﻣﻞ ﺗﻤﺎم ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻫﺎی داﻧﺸﺠﻮ ﻣﻌﻠﻢ در ﻃﻮل ﯾﮏ ﺗﺮم ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ ، ﮐﻪ داﻧﺸﺠﻮ ﺑﺎ ﺑﻪ ﺗﺤﺮﯾﺮ در آوردن و ﺟﻤﻊ ﺑﻨﺪی آن ﺑﻪ ﯾﮏ ﺷﻨﺎﺧﺖ و آﮔﺎﻫﯽ ﻣﻔﯿﺪی دﺳﺖ ﻣﯽ ﯾﺎﺑﺪ ، ﮐﻪ نشانگر میزان تاثیر ﺗﺄﺛﯿﺮ و اﻓﺎده ی اﯾﻦ واﺣﺪ درﺳﯽ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ ، ﺗﺎ ﻫﺮﭼﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﻪ ﻣﻌﻠﻢ ﺣﺮﻓﻪ ای ﺷﺪن ﻧﺰدﯾﮏ ﺷﻮد.

بخش یک :ویژگی های من و شایستگی های معلم 

شایستگی های معلم:

معلمان در گسترش آموزش وپرورش نقش کلیدی دارند مهمترین عامل کیفیت، کنش و واکنشهایی است که میان معلمان و دانش آموزان اتفاق می افتد عناصر این تعامل دانش، مهارت و حساسیت معلم از یکسو و انتظارات یادگیری، وضعیت اقتصادی  و اجتماعی و ویژگی فرهنگی یادگیرندگان از سوی دیگر هستندکه موفقیت یا شکست آموز ش وپرورش را تعیین میکنند.

نقش معلم (مربی) به عنوان هدایت کننده و اسوه ای امین و بصیر در فرآیند تعلیم و تربیت و موثرترین عنصر در تحقق  مأموریت های نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی.(سند تحول بنیادین).

گرایشها و مهارت هایی است که معلم باکسب آنها می تواند درجریان تعلیم و ، منظور از صلاحیت معلمی مجموعه شناختها اجتماعی و معنوی فراگیران کمک کند این صلاحیتها را می توان در سه حیطه ،  عاطفی،  ذهنی، تربیت به پرورش جسمی ی شناختی، عاطفی و مهارتی طبقه بندی کرد .منظوراز صلاحیت های شناختی مجموعه ی آگاهی ها و مهار تهای ذهنی است که معلم را در شناخت و تحلیل مسائل و موضوعات مرتبط با تعلیم وتربیت توانا می سازد .صلاحیتهای عاطفی مجموعه گرایشها و علایق معلم به مسائل و موضوعات مرتبط با تعلیم وتربیت است و صلاحیتهای مهارتی به مهار تها وتوانایی های علمی آموزگار در فرایند یادگیری مرتبط می شوداز مجموعه ی صلاحیتهای سه گانه، صلاحیت تأثیرگذاری بردانش آموز حاصل میشود.(ملکی حسن-۱۳۸۴)

هدف معلم باید بالاتر باشد و آن اینست که نیروی فکری متعلم را پرورش و استقلال بدهد و قوه ابتکار او را زنده کند یعنی  ۳ کار معلم در واقع آتشگیره دادن است.(مطهری مرتضی-۱۳۹۳).

معلم حرفه ای باید از دانش محتوایی، رشد کودک، سبکهای یادگیری، راهبردهای تدریس و مجموع های جدید از ارز شهای همراه با احترام به تفاوتهای فردی، همکاری با همکاران و گرفتن بازخورد مداوم از تدریس و قابلیت هدایت و تغییر و ارتباط  مؤثر درک عمیق تری داشته باشد.(مجله رشد-آموزش ابتدایی, ۱۳۹۳).

آموزگاران اثربخش باید دانش و مهار تهای مورد نیاز برای دستیابی به هدفهای موردنظر را نیز داشته باشند و نیز باید بتوانند آنها را در زمان مناسب به شیوه ی مطلوب و مورد انتظار به کار گیرند.

طبق نظر میدلی (۱۹۸۲)برخورداری از دانش و مهارتهای مختلف با عنوان شایستگی یا صلاحیت معلم مطرح میشود و کاربرد دانش و مهار تهای مزبور عملکرد معلم تلقی می گردد.(مجله رشد آموزش ابتدایی-۱۳۹۳)

هانتلی(۲۰۰۸) شایستگی های معلمان را در سه حوزه دانش حرفه ای عمل حرفه ای و تعهد حرفه ای تقسیم بندی کرده است .دانش حرفه ای مربوط به دانش محتوی شناخت دانش آموز آگاهی از روش تدریس و عمل یادگیری است عمل حرف های از طراحی یادگیری، ایجاد محیط یادگیری و سنجش و ارزشیابی تشکیل شده است و تعهد حرفه ای نیز در برگیرندۀ  یادگیری حرفه ای مشارکت، رهبری، ارز شها، ارتباطات و اخلاقیات می باشد.(فصل نامه نوآوری های آموزشی-۱۳۹۳).

به عقیده پرل (۱۹۷۲)معلمی که در ایفای نقش خود به عنوان رهبری موفق عمل میکند، دارای ویژگی های زیر است:

۱- تنوع و گوناگونی را ترغیب م یکند و اغلب به شنیدن عقیده و نظرهای جدید دانش آموزان تمایل نشان می دهد.

۲- در بحث و گفت وگو پرانرژی است

۳- برای مصالحه و توافق شرافتمندانه آماده است

۴-در هر نظام آموزشی مواردی در کلاس درس پیش می آید که دانش آموزان علاقه مندند در زمینه ی خاصی به بحث و مجادله با معلم خودبپردازند.اینگونه بحث و جدلها زمانی به نتایج قابل توجه منتهی میشود که معلم مهارت و توانایی  دستیابی به نوعی توافق و مصالحه ی شرافتمندانه و مبتنی بر واقعیتهای زندگی را در کلاس درس داشته باشد.

۵-قادر است قوانین و مقررات آموزش را با توجه به آثار و نتایج آنها مورد توجه قرار دهد. معلم موفق برده ی بی چون وچرای مقررات نیست و هنگام اجرای مقررات، ضمن احترام به آنها می کوشد مقررات را با توجه به ابعاد و عوامل پیچیده انسانی،عدل، انصاف و مروت و مهمتر از آن عقل سلیم اجرا کند (ساعتچی،۱۳۷۴).

ویژگی های یک معلم خوب از نظر ابن سینا:

  • خردمند باشد :یعنی مهمترین خصیصه معلمی را که دانایی است دارا باشد و بر آنچه که آموزش می دهد تسلط علمی داشته باشد و بتواند پاسخگوی سوالات فراگیران باشد.
  • دیندار باشد: آراستگی شخصیت معلم به ادب ,اخلاق و تقوا تا الگوی فراگیر قرار گیرد.
  • آشنایی با تربیت انسان.
  • باوقار بودن معلم : تا در نزد فراگیر بزرگ و قابل اعتماد باشد.
  • با مروت باشد : فراگیران به دلیل کم تجربگی و کوچک بودن ظرفیت روانی دچار خطاهایی می شوند معلم باید در مقابل آن دارای اغماض وگذشت بوده ،به جای سخت دل و یا سنگدل بودن رحم دل باشد تا اثر تادیبی داشته باشد.(فصلنامه تاریخ پزشکی-۱۳۹۰)

 

 

ویژگی های یک معلم خوب از نظر جان دیویی:

  • معلم خوب، باید به تفاو تهای فردی شاگردان خود، آگاهی داشته باشد.

 

معلم خوب، باید قدرت هدایت کلاس به سوی هد فهای مشخص شده را داشته باشد

  • معلم خوب، باید احساسات سلطه جویانه خود را کنترل کند.(جمال الدین مصطفی)

 

 ویژگی های معلم

الف) اطلاعات

۱-آشنایی با فناوری آموزشی

بی شک بهره گیری از تکنولوژی آموزشی به مفهوم جدید آن یکی از نوآوری های آموزشی و یکی از لوازم اصلی  کلاس محسوب می شود .تکنولوژی آموزشی یا فناوری آموزشی صرفاً کاربرد دستگاه های شنیداری-دیداری امروز معنی و مفهوم جدیدی پیدا کرده است.

مواد و وسایل آموزشی روز به روز تنوع بیشتری می یابند و الگوهای سنتی به  وسیله کتاب های درسی، معلمین و تخته سیاه کمرنگ تر و یادگیری دانش آموزان و تدریس معلمین دگرگون شده است.

۲-بالا بردن اطلاعات عمومی

معلم باید در همه زمینه ها اطلاعات خود را بالا ببرد .اصطلاحات رایج روز را بشناسد، امور سیاسی، اقتصادی، اجتماعی جامعه خود را بداند و در نهایت به علم روان شناسی آگاه باشد؛ چرا که یک معلم قبل از معلم بودن، باید یک روان شناس آگاه و خبره باشد.

۳-تدریس نوین

استفاده از روش های تدریس فعال و همگام با روز، تدریس معلم را ویژگی خاص می بخشد و جو کلاس را جذاب تر می کند معلم در نتیجه فرایند آموزش سریع تر خواهد شد .من آینده را می بینم و سپس درس می دهم.

 

  ۴-شرکت در دوره های ضمن خدمت

معلم همیشه خود باید در حال فراگیری علم باشد و اطلاعات جدید و نو را بدست آورد، در طول کار خود همیشه یکسان تدریس نکند و نکات را از جهات مختلف و زوایای متعدد بیان کند .تا بتوانند به گونه ای موثرتر به تعلیم و تربیت کودکان بپردازند .که لازمه ی این کار، شرکت در دوره های ضمن خدمت آموزش معلمان است.

 

۵-آشنایی با اصول روانشناسی تربیتی

معلم باید در طول تدریس شاگردان خود را بشناسد، با آنها ارتباط برقرار کند، تا حدودی با ویژگی های خانوادگی آنها آشنا باشد تا بتواند مطالب مندرج در کتاب ها را شفاف تر بیان کند و تاثیر گذارتر عمل نماید.

۶- داشتن طرح درس

طرح درس قالب یک درس است .درس به مثابه ی یک سفر است و طرح درس یک نقشه طرح درس محصول تفکر معلم نسبت به کلاس است .به چه چیزی رسیدن و چطور رسیدن است.یک معلم موفق در قرن حاضر در مورد بودجه بندی کتاب ها شناخت دارد، طرح درس روزانه خود را می نویسد، ارزشیابی تشخیصی، تکمیلی، پایانی را در مراحل تدریس خود به کار می بندد .هدف های جزئی – کلی و هدف های رفتاری را شناسایی می کند. حیطه های آموزشی (دانش، درک و فهم، کاربرد، ترکیب و قضاوت )را می داند و در طرح ریزی سؤالات و ارزشیابی های مستمر خود که در طرح سالانه خود در نظر گرفته است، اعمال می نماید.

ضرورت کارورزی دانشگاه فرهنگیان و اهداف کارورزی

برنامه کارورزی فرصت برقرار ساختن پیوند میان آموخته های نظری با محیط های واقعی آموزشی- تربیتی و   عمق بخشیدن به تجربه های پیشین در جهت توسعه شایستگی های حرفه ای و دست یابی به ظرفیت غایی کنش عملی در کلاس درس را فراهم می کند.

اهمیت و ضرورت کارورزی

به منظور دستیابی به معلمانی کارآمد و ماهر که بتوانند نیازها و اهداف آموزش و پرورش را برآورده سازند.
برنامه هایی با عنوان کارورزی برای دانشجو – معلمان امروز که به نوعی معلمان آینده می باشند، طراحی شده است.
اهمیت وضرورت اجرای برنامه کارورزی برای کسب صلاحیتهای حرفه ای معلمان تا آن اندازه مهم است.
که به عقیده بسیاری از افراد، بدون گذراندن واحدهای مربوط به کارورزی،

نباید به دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، اجازه تدریس در مدارس داده شود

کارورزی در حین تحصیل در دانشگاه موجب می شود که :

 الف) اطلاعات نظری دانشجو- معلمان به عمل در می آید ودو عامل موثر در تدریس، یعنی علم وعمل باهم توام می شود.

ب) دانشجو – معلمان از فرایند تئوری و نظری یاددهی و یادگیری خارج و با محیط واقعی وفرایند حقیقی یاددهی ویادگیری آشنا می شوند.

پ) به طور ملموس و واقعی مشکلات تدریس را حس می کنند و در مدرسه یا دانشکده با مدرسان در میان می گذارند واز راهنمایی های علمی وعملی آنان بهره مند می شوند.

ت) با تمرین معلمی اعتماد به نفس لازم را کسب کرده تا حدودی خود می توانند بدون اضطراب در مدارس، به تدریس شوند.

ث) با قوانین ومقررات آموزشی در مدرسه و کلاس وتا حدودی با وظایف کارکنان آشنا می شوند

لیست دانلود نمونه کارورزی دانشگاه فرهنگیان

لینک ⇐    دانلود نمونه کارورزی ۱

دانلود نمونه کارورزی ۲

لینک ⇐ دانلود نمونه کارورزی ۳

دانلود نمونه کارورزی ۴

نمونه پروژه کارنمای معلمی

قابل توجه کسانی که سوالات ضمن خدمت  پدافند زیستی را خریداری و دانلود کرده اند:

 

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

 راهنمای دانلود:

  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید از طریق زیر با ما تماس بگیرید.

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و ضمن خدمت انتصاب مدیران … عضو کانال شوید:

کانال تلگرام ضمن خدمت فرهنگیان:  https://t.me/dabirfile

کانال سروش:

 http://Sapp.ir/dabiranfile

کانال ایتا:

http://eitaa.com/dabirfile

حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)

برای اطمینان بیشتر کاربران گرامی

تضمین و راهنمایی برای خرید , پاسخ دهی به اشکالات خرید و عدم دانلود  توسط مدیر وبسایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته

بعدا از خرید فایل لینک دانلود مستقیم در صفحه مرورگر ظاهر میشود و یک لینک دانلود به ایمیل شما بصورد خود کار ارسال می گردد 

در صورت درخواست از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود

آیدی پشتیبانی سروش دبیران فایل: https://sapp.ir/dabiranfile
آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!