no-img
سایت دبیران فایل

دانلود کارورزی ۲ طراحی فعالیتهای یادگیری - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

دانلود کارورزی ۲ طراحی فعالیتهای یادگیری
zip
اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۱
۱۲,۹۰۰ تومان
۱۲,۹۰۰ تومان – خرید

دانلود کارورزی ۲ طراحی فعالیتهای یادگیری


دانلود کارورزی ۲ طراحی فعالیتهای یادگیری

کارورزی دانشگاه فرهنگیان : دانلود کارورزی ۲ طراحی فعالیتهای یادگیری

کارورزی شماره ۲

فرمت کارورزی : word  قابل ویرایش

تعداد صفحات کارورزی : ۸

کارورزی مربوط به رشته : 

قسمتی از فایل کارورزی ۲ طراحی فعالیتهای یادگیری

فهرست کارورزی ۲ طراحی فعالیتهای یادگیری
۱-درگیرکردن دانش آموزان۴
الف-گام اجرایی۴
ب-ارزیابی گام ها۵
پ-منابع/مواد آموزشی۶
ج-بازاندیشی۷
ه-چندنمونه۷
۲-مرور مباحث۷
الف-گام های اجرایی ۷
ب -ارزیابی گام ها۹
ج-منابع/مواد آموزشی۱۰
دبازاندیشی۱۰
ه-چند نمونه۱۰
۳-رفع بدفهمی دانش اموزان
الف-گام های اجرایی ۱۰
ب-ارزیابی گام ها۱۲
ج-منابع /مواد آموزشی۱۳
ه-بازاندیشی۱۳
۴-یادگیری مشارکتی
۱گام های اجرایی۱۳
۲ارزیابی گام ها۱۳
-۳مواد /منابع آموزشی۱۵
-۴بازاندیشی۱۶

۵-طراحی تکلیف
۱گام های اجرایی۱۷
۲ارزیابی گام ها۱۸
-۳بازاندیشی۱۹
۴چند نمونه۲۰

کدگذاری
کارورزی 2

مقدمه کارورزی ۲ طراحی فعالیتهای یادگیری

فعالیت یادگیری فرصت هایی برای کسب تجربیات مستقیم ارزیابی وبازاندیشی درباره یادگیری است.

انواع فعالیت های یادگیری که میتوان به آنها اشاره کردعبارتند از:درگیری تحصیلی- مرورمباحث- سنجش ازآموخته ها- یادگیری مشارکتی -مهارت های تفکر-طراحی تکلیف -رفع بدفهمی رفع- عقب ماندگی تحصیلی وارزشیابی آموخته های دانش آموزان.

درطراحی واجرا وارزیابی فعالیت های یادیگیری این نکته مهم است که دانشجویان کارورزی بااین نکته روبه روشوندکه بسیاری ازمسائل تعلیم وتربیت پیچیده وبه هم پیوسته ووابسته به زمینه اند.درکارورزی ۲ دانشجویان درمعرض دانش کاربردی که ترکیبی ازانواع مختلف دانش بیانی رویه ای فراشناختی است قرارگرفته اند.آنچه مهم است اینست که دانشجویان درفعالیت های یادگیری انتخاب شده درگیر شوندودرصورت لزوم برای انجام هرفعالیت یادگیری به تدوین برنامه مشخص کردن نحوه اجرای آن بپردازد.آموزش نیزنوعی برقراری ارتباط بین معلم ودانش آموزاست .وتازمانی که ارتباطی منطقی چه ازجهت کلامی وچه ازجهت منطقی بین دانش آموزومعلم برقرارنشودفرآیند آموزش وآموختن برقرار نمی شودوبی تردید به شکست می انجامد.آن چیزی که دانش اموز را به فراگیری بیشتر وبهتر تشویق می کنداشتیاق او برای حضوردرکلاس درس واطمینان ازآزادی عمل درحین فراگیری است دراین شرایط دانش آموزحضوردرکلاس درس راآزادی تلقی می کندوبرای حضوردرکلاس مشتاق می شود.بهترین روش آموزشی که میتواند بین معلم ودانش آموزارتباط مطلوبی برقرار کندوبه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان کمک کندعبارتند از:کارگروهی-آموزش مستقیم-آموزش مستقل -یا وابسته وآموزش ترکیبی یامختلط و…

بسیاری ازمسائل تعلیم وتربیت پیجیده ووابسته به زمینه اند دانشجو درکارورزی باترکیبی درگیر می شودکه مسائل مختلف آموزشی رادرابعاد مختلف می بیندوبرایش نوعی تجربه معلمی اتفاق می افتد.

دانشجو معلم برای انجام هرفعالیت یادگیری به تدوین برنامه مشخص کردن نحوه اجرای آن فعالیت ونیزارزیابی آن بپردازد وبابازاندیشی درباره فعالیت های یادگیری موفقیت یاعدم موفقیت خود رادریابد.

 

 

 

طراحی تکلیف کارورزی ۲ طراحی فعالیتهای یادگیری

۱-درگیرنمودن دانش آموز:

زمانی است که فرد باتوجه به تجارب ودانش پیشین خودباموقعیت یادگیری جدیدروبه رومیشود ودرنتیجه تعامل با محیط دانش جدید خود راشکل داده وسعی میکندبه صورت مستقیم دردستیابی به نتایج مورد انتظارنقش ایفا کند.

درگیرنمودن دارای سه بعددرگیری رفتاری -درگیری شناختی-ودرگیری انگیزشی است

درگیری شناختی شامل تلاش فرد برای انتخاب وبه کارگیری فرآیند ها وراهبردهای شناختی وفراشناختی است که برای یادگیری مفید است .

درگیری انگیزشی شامل سه مولفه احساس ارزش وعاطفه است ومربوط به این است که فرد موقعیت های چالش برانگیزی برای یادگیری مورد استفاده قرارمی دهد.

درگیری رفتاری شامل رفتارهای قابل مشاهده دانش آموزان دربرخوردبا تکلیف است ومولفه های تلاش پایداری ودرخواست کمک ازدیگران راهنگام درگیری شناختی انگیزشی شامل می شود.

یک نمونه: فرض کنیم دانش آموزی بخواهدیک مسئله داستان گونه راحل کندداستانی که ازچندین مسئله گوناگون تشکیل شده باشد درچنین شرایطی او بین اطلاعات پیشین وموقعیت جدیدبا چالش روبه رواست او درتجربیات قبلی با مسئله های یک جمله ایی روبه روبوده است ومیداند چهارعمل اصلی راچگونه حل کند وبرای حل مسئله به کارگیرد(اطلاعات پیشین)اکنون او به صورت هدفمندتلاش کند تابه حل مسئله دست یابد(هدف اصلی)این هدف هرچقدر روشن تروبا درجه دشواری بیشتری باشد(باتوجه به سطح یادگیرنده)ارزشمند ترخواهد بود.ودانش آموز تلاش بیشتری برای آن خواهد کرد(انگیزشی).درچنین مرحله ایی که راهبرد های دانش آموزان بکارمیگیرد(فرآیند تفکر.راهبردشناختی وفراشناختی وحل مسئله )میزان تلاش وپایداری نحوه کمک گرفتن (درگیری رفتاری )درگیری تحصیلی آموزشی نامیده می شود.

 

 

گزارش روایی فعالیت :

بااتفاقاتی که خارج ازبرنامه پیش آمد ودانشگاه به دلیل نیامدن دانشجویان زودترازتعطیلات رسمی تعطیل شدو نتوانستم قبل ازعید طرح هاوفعالیت های آموزشی خودرا شروع کنم.بخاطرهمین با معلم راهنما صحبت کردم که برای اقدامات خود بتوانم روزهای شنبه یک زنگ رادراختیارداشته باشم صبح شنبه هفت صبح ازخانه خارج شدم وبه سمت مدرسه راه افتادم درراه مراحلی راکه باید درکلاس اجرامیشد درذهن مرور میکردم .

کمی بعد به مدرسه وکلاس خانم فلاح رسیدم وبعد از سلام واحوال پرسی بامعلم ودانش آموزان درکلاس نشستم زنگ اول به پایان رسید ودانش آموزان به حیاط مدرسه رفتند.دراین مدتی که دانش آموزان بیرون ازکلاس بودند بااجازه معلم وسایل مورد نیازرابرروی میزچیدم بعدازیک ربع دانش آموزان واردکلاس شدند.همه باتعجب به وسایل نگاه میکردندومیپرسیدندقصدداریدباآنهاچه کاری انجام بدهیدومن برای آنکه کنجکاوی آنهابیشترشود به آنها میگفتم به موقع ازآن خبردارمیشوید.چنددقیقه طول نکشید که معلم نیزوارد کلاس شدند.همه دانش آموزان دوست داشتندکه هرچه زودترکلاس شروع شود.وازموضوع باخبرشوند.باورود معلم به کلاس برگه هایی که موضوع فعالیت برروی آن نوشته شده بودرادربین اعضای هرگروه پخش کردم .آنهادرنگاه اول فکرکردند که قصد دارم امتحان بگیرم امابعدازاینکه دیدند دربرگه فقط یک سوال وجوددارد آرام شدند.

هدف من ازپرداختن یک موضوع علمی که درکتاب درسی آنهاوجودداشت این بودکه دانش آموزان یک آزمایش علمی راببینند ودرجریان انجام آن مشارکت داشته باشندونظرات خودرادرباه نحوه اجرای کلاس ارائه دهندبعلاوه این موضوع باکمترین امکانات بیشترین یاددهی رابرای دانش آموزان فراهم آورد وباعث میشددانش آموزان ازروی وسایل آموزشی وقرارگرفتن درجریان آموزش مطالب راخوب بشناسد بیشترین سعی من برآن بودکه علاوه برمحیطی آموزشی .فضایی شادوچالش برانگیزرا برای دانش آموزان فراهم آورد .

ضرورت کارورزی دانشگاه فرهنگیان و اهداف کارورزی

برنامه کارورزی فرصت برقرار ساختن پیوند میان آموخته های نظری با محیط های واقعی آموزشی- تربیتی و   عمق بخشیدن به تجربه های پیشین در جهت توسعه شایستگی های حرفه ای و دست یابی به ظرفیت غایی کنش عملی در کلاس درس را فراهم می کند.

اهمیت و ضرورت کارورزی

به منظور دستیابی به معلمانی کارآمد و ماهر که بتوانند نیازها و اهداف آموزش و پرورش را برآورده سازند.
برنامه هایی با عنوان کارورزی برای دانشجو – معلمان امروز که به نوعی معلمان آینده می باشند، طراحی شده است.
اهمیت وضرورت اجرای برنامه کارورزی برای کسب صلاحیتهای حرفه ای معلمان تا آن اندازه مهم است.
که به عقیده بسیاری از افراد، بدون گذراندن واحدهای مربوط به کارورزی،

نباید به دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، اجازه تدریس در مدارس داده شود

کارورزی در حین تحصیل در دانشگاه موجب می شود که :

 الف) اطلاعات نظری دانشجو- معلمان به عمل در می آید ودو عامل موثر در تدریس، یعنی علم وعمل باهم توام می شود.

ب) دانشجو – معلمان از فرایند تئوری و نظری یاددهی و یادگیری خارج و با محیط واقعی وفرایند حقیقی یاددهی ویادگیری آشنا می شوند.

پ) به طور ملموس و واقعی مشکلات تدریس را حس می کنند و در مدرسه یا دانشکده با مدرسان در میان می گذارند واز راهنمایی های علمی وعملی آنان بهره مند می شوند.

ت) با تمرین معلمی اعتماد به نفس لازم را کسب کرده تا حدودی خود می توانند بدون اضطراب در مدارس، به تدریس شوند.

ث) با قوانین ومقررات آموزشی در مدرسه و کلاس وتا حدودی با وظایف کارکنان آشنا می شوند

لیست دانلود نمونه کارورزی دانشگاه فرهنگیان

لینک ⇐    دانلود نمونه کارورزی ۱

دانلود نمونه کارورزی ۲

لینک ⇐ دانلود نمونه کارورزی ۳

دانلود نمونه کارورزی ۴

نمونه پروژه کارنمای معلمی

قابل توجه کسانی که سوالات ضمن خدمت  پدافند زیستی را خریداری و دانلود کرده اند:

 

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

 راهنمای دانلود:

  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید از طریق زیر با ما تماس بگیرید.

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و ضمن خدمت انتصاب مدیران … عضو کانال شوید:

کانال تلگرام ضمن خدمت فرهنگیان:  https://t.me/dabirfile

کانال سروش:

 http://Sapp.ir/dabiranfile

کانال ایتا:

http://eitaa.com/dabirfile

حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)

برای اطمینان بیشتر کاربران گرامی

تضمین و راهنمایی برای خرید , پاسخ دهی به اشکالات خرید و عدم دانلود  توسط مدیر وبسایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته

بعدا از خرید فایل لینک دانلود مستقیم در صفحه مرورگر ظاهر میشود و یک لینک دانلود به ایمیل شما بصورد خود کار ارسال می گردد 

در صورت درخواست از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود

آیدی پشتیبانی سروش دبیران فایل: https://sapp.ir/dabiranfile
آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!