no-img
سایت دبیران فایل

دانلود کارورزی به شیوه پژوهش روایتی(مشکل جمعی) - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

دانلود کارورزی به شیوه پژوهش روایتی(مشکل جمعی)
zip
اردیبهشت ۲۵, ۱۴۰۱
۱۱,۹۰۰ تومان
۱۱,۹۰۰ تومان – خرید

دانلود کارورزی به شیوه پژوهش روایتی(مشکل جمعی)


دانلود کارورزی به شیوه پژوهش روایتی(مشکل جمعی)

کارورزی دانشگاه فرهنگیان : دانلود کارورزی به شیوه پژوهش روایتی(مشکل جمعی)

کارورزی شماره 

فرمت کارورزی : word  قابل ویرایش

تعداد صفحات کارورزی : ۸

کارورزی مربوط به رشته :  

قسمتی از فایل کارورزی به شیوه پژوهش روایتی(مشکل جمعی)

توضیح کلی پیرامون مسئله

یکی از مشکلات جمعی که در این مدرسه و حتی می توان در تمام مدارس ایران و دنیا یافت، مشکل اختلالات رفتاری می باشد. حال مشکلات عاطفی و رفتاری کودکان در اصل به دو گروه کلی یعنی مشکلات برون سو و درون سو تقسیم می شود. مشکلات برون سو معطوف به خارج و مشتمل بر رفتارهایی مانند بیش فعالی، پرخاشگری و ترس از مدرسه و مشکلات درون سو بیشتر معطوف به درون و مشتمل بر گوشه گیری، افسردگی و اضطراب، شب ادراری، ناخن جویدن و اختلال تکلمی می باشند. علاوه بر این معمولاً کودکان از خود رفتارهایی بروز می دهندکه در هیچ یک از این دو حیطه رفتاری قرار نمی گیرند، مشکلات خواب و تغذیه از این قبیل هستند. در این مدرسه دو مشکل رفتاری یعنی ناخن جویدن و بیش فعالی مورد بررسی قرار گرفت که در زیر بعد از توضیح هر مورد به صورت مفصل به بیان راهکارهایی در این زمینه می پردازیم.

  1. ناخن جویدن

مقدمه

انسان بعنوان یک موجود زیستی – روانی – اجتماعی در روند رشد و تحول خود با محرک ها و مسائل متفاوتی برخورد می کند و در برابر هر کدام از آن ها به واکنش و اتخاذ تصمیم ویژه ای می پردازد. گاهی به خاطر شدت محرک خارجی و محدودیت تجربه به پرخاشگری و رفتارهای ایذایی پرداخته و گاهی در برابر آن عقب نشینی کرده و با استفاده از مکانیزم های دفاعی به توجیه و دلیل تراشی رفتار خود می پردازد. حال یکی از مشکلات فراوان دوره­ی کودکی و نوجوانی ناخن جویدن می باشد که در صدی از افراد را مبتلا ساخته و قدرت سازگاری را از آنان سلب نموده است جویدن ناخن عادتی خجالت‌آور، ناپسند و از لحاظ اجتماعی غیرقابل قبول است که در کودکان شیوع بیشتری دارد و می‌تواند باعث عوارضی مانند کوتاهی غیرعادی ناخن‌ها، التهاب و عفونت اطراف آن و آسیب به رفتار خود فرد شود که علت عمده آن ترس و خجالت می باشد و روشی برای دلگیری ها و دلخوری هاست.

حال بسیاری از والدین زمانی که متوجه می شوند فرزندشان در حال جویدن ناخن هایش است، ناراحت و آزرده خاطر می شوند و او را از این کار منع می­کنند. معمولا عادت با تکرار یک رفتار ایجاد می شود و بهتر است والدین قبل از این که جویدن ناخن به عادت کودکشان تبدیل شود، برای رفع آن اقدام کنند.

ناخن جویدن:

به عملی که در آن کودک یا نوجوان مبادرت به جویدن ناخن دستان خود می کند گفته می شود، و در تعریف آن را نوعی اختلال عادتی و نوروتیکی می دانند، که بیشتر در کودکان و کمتر در نوجوانان مشاهده می گردد. حال ناخن جویدن اختلالی می باشد که بیشتر در سنین کودکی و اوایل نوجوانی اتفاق می افتد ولی می توان جویدن ناخن را در همه­ی گروه های اجتماعی مشاهده کرد. این عادت نشانه­ی تهاجم است و اغلب کودکان فقط زمانی که فشار و اضطراب درونی آن ها زیاد است به جویدن ناخن می پردازند و بعضی ها هم بدون دلیل مشخصی دائماً به این کار مبادرت می کنند(نجاتی، ۱۳۷۳).

ناخن جویدن موضوع مهمی در بحث روان شناسی و روان پزشکی است؛ زیرا تعدادی از افراد درگیر این اختلال هستد. در کشور ما نیز آمارها نشان می دهد، یک سوم کودکان دبستانی، نیمی از نوجوانان دوره راهنمایی و یک چهارم دانش آموزان دبیرستان عادت به جویدن ناخن دارند

حال باید فرقی بین ناخن جویدن و انگشت مکیدن بگذاریم. زیرا که انگشت مکیدن یک عادت نیست بلکه وسیله ای است که کودک برای پایین آوردن فشار درونی خود به کار می برد. مکیدن ناخن یک عمل لذت بخش و تسکینی است در حالی جویدن ناخن بیشتر نشانه تهاجم است. حال معمولاً کودکان مضطرب به این عادت دچار می شوند، زیرا ناخن جویدن در افراد منقلب و هراسان تسکین ایجاد می­کند و مثل پیروزی است بعد از تلاش.

سن شیوع این اختلال رفتاری

طبق تحقیقات وکسلر و بلیینگ جویدن ناخن از ۵ سالگی شروع می شود و کم کم در ۱۰ تا ۱۵ سالگی به شدت خود می رسد ولی اکثر مبتلایان را کودکان ۹ تا ۱۱ ساله تشکیل می دهند اما وکسلر و بیلینگ سن شروع آن را ۵ سالگی میدانند و در سن ۷ سالگی یعنی زمان شروع مدرسه به اوج خود می رسد. در سنین کودکی نسبت دختران و پسران برابر است ولی جویدن ناخن در دخترها فراوان تر از پسرها دیده شده است.

علل ناخن جویدن

جویدن ناخن بر خلاف مکیدن شست در سر فرصت انجام می گیرد و نشانه ی دلواپسی ، اضطراب یا ترس مثلاً ترس از امتحان ، تنبیه و غیره است که کاملاً دیده شده که کودکان قبل از امتحان و بزرگسالان مثلاً در اتاق انتظار ناخن هایشان را می جوند( میلانی فر، ۱۳۷۲). هنگامی که کودک نمی تواند خشم خود را در مقابل ناکامی ها و محرومیت ها نشان دهد با جویدن ناخن آرامش می یابد و به محض رها کردن این کار دوباره دچار اضطراب می شود و شروع به جویدن ناخن می کند . ادامه ی این رفتار در کودک آسیب هایی نظیر افت تحصیلی ، عقب ماندگی اجتماعی و کاهش اعتماد به نفس را به همراه دارد( مظلوم، ۱۳۸۹).

حال طبق بررسی های انجام شده در یک جمع بندی سه علت برای ناخن جویدن وجود دارد:

  1. عصبانیت بیش از حد
  2. دلواپسی و تضادهای فکری و مخصوصا قرار گرفتن کودک در موقعیت های حساس، ترس آور و …
  3. عادت

کارورزی به شیوه پژوهش روایتی(مشکل جمعی)

 

ضرورت کارورزی دانشگاه فرهنگیان و اهداف کارورزی

برنامه کارورزی فرصت برقرار ساختن پیوند میان آموخته های نظری با محیط های واقعی آموزشی- تربیتی و   عمق بخشیدن به تجربه های پیشین در جهت توسعه شایستگی های حرفه ای و دست یابی به ظرفیت غایی کنش عملی در کلاس درس را فراهم می کند.

اهمیت و ضرورت کارورزی

به منظور دستیابی به معلمانی کارآمد و ماهر که بتوانند نیازها و اهداف آموزش و پرورش را برآورده سازند.
برنامه هایی با عنوان کارورزی برای دانشجو – معلمان امروز که به نوعی معلمان آینده می باشند، طراحی شده است.
اهمیت وضرورت اجرای برنامه کارورزی برای کسب صلاحیتهای حرفه ای معلمان تا آن اندازه مهم است.
که به عقیده بسیاری از افراد، بدون گذراندن واحدهای مربوط به کارورزی،

نباید به دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، اجازه تدریس در مدارس داده شود

کارورزی در حین تحصیل در دانشگاه موجب می شود که :

 الف) اطلاعات نظری دانشجو- معلمان به عمل در می آید ودو عامل موثر در تدریس، یعنی علم وعمل باهم توام می شود.

ب) دانشجو – معلمان از فرایند تئوری و نظری یاددهی و یادگیری خارج و با محیط واقعی وفرایند حقیقی یاددهی ویادگیری آشنا می شوند.

پ) به طور ملموس و واقعی مشکلات تدریس را حس می کنند و در مدرسه یا دانشکده با مدرسان در میان می گذارند واز راهنمایی های علمی وعملی آنان بهره مند می شوند.

ت) با تمرین معلمی اعتماد به نفس لازم را کسب کرده تا حدودی خود می توانند بدون اضطراب در مدارس، به تدریس شوند.

ث) با قوانین ومقررات آموزشی در مدرسه و کلاس وتا حدودی با وظایف کارکنان آشنا می شوند

لیست دانلود نمونه کارورزی دانشگاه فرهنگیان

لینک ⇐    دانلود نمونه کارورزی ۱

دانلود نمونه کارورزی ۲

لینک ⇐ دانلود نمونه کارورزی ۳

دانلود نمونه کارورزی ۴

نمونه پروژه کارنمای معلمی

قابل توجه کسانی که سوالات ضمن خدمت  پدافند زیستی را خریداری و دانلود کرده اند:

 

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

 راهنمای دانلود:

  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید از طریق زیر با ما تماس بگیرید.

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و ضمن خدمت انتصاب مدیران … عضو کانال شوید:

کانال تلگرام ضمن خدمت فرهنگیان:  https://t.me/dabirfile

کانال سروش:

 http://Sapp.ir/dabiranfile

کانال ایتا:

http://eitaa.com/dabirfile

حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)

برای اطمینان بیشتر کاربران گرامی

تضمین و راهنمایی برای خرید , پاسخ دهی به اشکالات خرید و عدم دانلود  توسط مدیر وبسایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته

بعدا از خرید فایل لینک دانلود مستقیم در صفحه مرورگر ظاهر میشود و یک لینک دانلود به ایمیل شما بصورد خود کار ارسال می گردد 

در صورت درخواست از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود

آیدی پشتیبانی سروش دبیران فایل: https://sapp.ir/dabiranfile
آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!