دانلود پکیج روش تحقیق علوم تربیتی
دانلود کاملترین نمونه بسته پکیج روش تحقیق علوم تربیتی
دانلود نمونه بسته پکیج روش تحقیق علوم تربیتی به شرح زیر می باشد:
تعداد فایل : ۱۵ فایل با فرمت ppt و word : فایل word قابل ویرایش ۱۳ و فایل پاورپوینت ۲
تعداد صفحات بیش از ۵۰۰ شامل فایل های زیر می باشد:
چگونه مقاله بنویسیم ۱۹ صفحه
پروپوزال خام ۱۳ صفحه
پاورپوینت کلاسی روش تحقیق ۱۷۱ صفحه
چگونه مقاله علمی بنویسیم ۱۷ صفحه
راهنمای نوشتن پروپوزال تحقیق ۴ صفحه
پاورپوینت روش تحقیق ۶۶ صفحه
فایل آموزش فصل بندی و نگارش پایان نامه ۱۶ صفحه
جزوه روش تحقیق با فرمت ورد و ۴۷ صفحه
موضوعات پایان نامه رشته مدیریت آموزشی ۹ صفحه
عنوان اقدام پژوهی چگونه اضطراب پگاه را کاهش دادم ۷۷ صفحه
پرسشنامه بررسی نگرش دبیران شهرستان رامسر درباره میزان تاثیر آموزش اقدام پژوهی بر بهبود کیفیت بکارگیری عناصر برنامه درسی ۴ صفحه
گزارش معلم پژوهنده (اقدام پژوهی) چگونه توانستم با روش مبتنی بر IT در جهانی شدن آموزش شیمی همگام شوم؟ ۲۴ صفحه
فایل اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزانم را به نماز جماعت علاقه مند کنم ۱۲ صفحه
تحلیلی بر فرصت ها، تحدید ها و راهکارها در اقدام پژوهی فایل رایگان ۱۰ صفحه
موضوعات پیشنهادی درس روش تحقیق در علوم تربیتی ۱۴ صفحه
قسمتی از متن دانلود نمونه پکیج روش تحقیق علوم تربیتی
تعاریف پژوهش
تحقیق در علوم تربیتی عبارت است از کاربرد روشهای علمی در مطالعه مسایل آموزشی و تربیتی.
پژوهش فرآیندی است برنامه ریزی شده، هوشیارانه، نظام مند (systematic)و قابل اعتماد برای یافتن حقایق یا فهم عمیق مسائل.
تعریف کرلینجر : پژوهش عبارت است از بررسی و مطالعه منظم، کنترل شده و آزمایشی قضیه های فرضی درباره روابط احتمالی بین پدیده ها با دیدگاه انتقادی.
جان دیوئی : تغییر کنترل شده یک موقعیت غیر ثابت یا نامعین به موقعیتی که از لحاظ ویژگی ها و روابط، کاملا ثابت و معین است و در وضعی قرار دارد که عناصر موقعیت اصلی یا اولی بصورت یک کلّ متحد، تغییر یافته اند.
منابع کسب اطلاعات و دانش
تجربه(Experience)
تاریخچه: ابتدائی ترین و اساسی ترین راه حل مسائل (تجربه شخصی و جمعی و انتقال از نسلی به نسل دیگر)
در این روش اطلاعات بیواسطه و به طور مستقیم توسط فرد استفاده کننده از اطلاعات حاصل میشود
تجارب شخصی عمدتاً برخواسته از دانش حسی است
محدودیتهای تجربه : ۱.دانش حسی به واسطه خطای احساس غیرقابل اطمینان و ناقص است
همه امور را نمیتوان تجربه کرد
تجربه شدیداً تحت تأثیر ذهنیت افراد است دو نفر در یک موقعیت واحد(زمان و مکان ) , تجربه های متفاوتی از یک پدیده کسب می کنند
مقام صلاحیت دار یا صاحب نظر(Authorization) :
تاریخچه : زندگی اجتماعی و گروهی بشر
تعریف : ارجاع و اعتماد به صاحب نظر به عنوان یک منبع
محدودیتها:
هر شخص نمی تواند برای کشف واقعیت همه پدیده ها را تجربه کند .
اختلاف نظر و تاثیر احوال شخصی صاحب نظران
استدلال(reasoning):
استدلال یعنی استفاده از قیاس و استقرا برای رسیدن به نتیجه.
انواع استدلال:
الف. استدلال قیاسیdeductive method)):
نوعی جستجوی مشابهت ها بین چیزهایی است که وجه تشابه چندانی ندارند و با عنایت به کلیات به جزئیات پی بردن است که شامل :
- مقدمه کبری : همه انسان ها فانی هستند .
- مقدمه صغری : علی یک انسان است .
- نتیجه گیری : علی فانی است .
نامگذاری متغیرها
در پژوهش هایی که با مشاهده متغیرها و تولید دادهها سروکار داریم باید متغیرها را نامگذاری کرد: این امر در آزمودن فرضیهها، به ویژه در پژوهشهای آزمایشی، باید رعایت شود. نامگذاری متغیرها با توجه به پنج دسته ذیل انجام می شود:
ـ متغیر مستقل (Independent variable)
ـ متغیر وابسته (Dependent variable)
ـ متغیر تعدیل کننده (Moderator variable)
ـ متغیر کنترل (Control variable)
ـ متغیر مداخلهگر (Intervening variable)
ارکان مقالهنویسی
۱– وحدت موضوع: مقاله باید حول یک موضوع مشخص نوشته شود. نباید مرتب از این شاخه به آن شاخه پرید و خواننده را در میان دادههای متفاوت و بیربط سرگردان کرد.
۲– وحدت زمان: نویسنده باید زمان مقاله را از ابتدا تا به انتها ثابت نگاه دارد. اگر قرار است رویدادی در دوران حاضر بررسی شود نباید در میانهی مقاله به بررسی جوانب همان موضوع در عصر قاجار پرداخت. دقت شود این امر تناقضی با آوردن مقایسههای تاریخی ندارد.
۳- وحدت مکان: مکان مقاله نیز باید ثابت نگاه داشته باشد. اگر مقاله دربارهی پدیدهای در ایران نوشته میشود نباید در پایان، سر از تحلیل همان موضوع در شیلی درآوریم!
۴– انسجام: یکپارچگی مهمترین ویژگی هر مقاله است که به تمامی بخشهای یک نوشتار بازمیگردد. کلمات و جملات در یک مقاله درست مانند حلقههای زنجیر به یکدیگر بستهاند. نویسنده باید با هنر نویسندگی و قدرت استدلال خود، موضوع را بپروراند و خواننده را به نتیجهی دلخواه برساند. هر گونه آشفتگی و پراکندگی در ساختار مقاله و نکات و جملاتی که تکه تکه پایههای عرضهی یک اندیشه را تشکیل میدهند، نویسندهی مقاله را در موفقیت ناکام خواهد کرد.
۵– استنتاج: هر مقاله با هدف رساندن یک پیام نوشته میشود. ممکن است نتیجهگیری در پایان مقاله و پس از بهرهگیری از دلایل مختلف، آورده شود. ممکن است نویسنده پیام مقاله را در ابتدا بیاورد و سپس به استدلال بپردازد. حتی ممکن است نویسنده زیر فشار سانسور، با زبردستی منظور خود را در لابلای پاراگرافهای مطلب بگنجاند. اما به هر صورت مقاله باید دارای نتیجهگیری باشد. تفاوت مهم مقاله و یادداشت در همینجاست. زیرا لزوماً در یادداشت نتیجهگیری خاصی وجود ندارد بلکه بیشتر تذکر و یادآوری یک موضوع مد نظر است.
فصل های پایان نامه
در نگارش پایان نامه ، رساله و هر پروژه پژوهشی، علاوه بر تسلط نسبی بر نحوه نگارش متنی روان به فارسی، لازم است ملاحظاتی ویژه جهت نگارش را فرا گرفت تا بتوان به خوبی از عهده آن برآمد.بر اساس مقررات و دستورالعمل های مراکز دانشگاهی و پژوهشی مختلف، فصول و محتوای رساله و پایان نامه ها تا حدی متفاوت است .در این بخش یک قالب کلی برای این موضوع ارائه شده است.
در پی نگارش پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری،دانشجو ملزم به دفاع از پژوهش نامه خود می باشد. این بخش به منظور ارائه آگاهی های لازم از این دو مقوله به دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی، نگاشته شده است.
انواع اقدام پژوهی
پژوهش حین عمل دارای انواع مختلفی است و خصلت رشته ای خاص ندارد . در جریان تحقیق حین عمل، افراد می توانند رویکردهای مختلفی چون رویکرد انتقادی ، پایدار گرایانه ، سیاسی ، تاریخی و…. را انتخاب کنند.
گراندی پژوهش حین عمل را به سه گونه ی فنی،عملی و رهایی بخشتقسیم می کند. هالتر و بارکوت رویکردهای پژوهش حین عمل را شامل رویکردهای تکنیکی مشارکتی ،تعاملی مشارکتی ، و رویکرد فرآیندگی می دانند . مک کرنان نیز سه نوع پژوهش حین عمل را با عنوان :
الف – دیدگاه علمی – تکنیکی
ب- پژوهش حین عمل با رویکردی عملی – تأملی
پ- تحقیق عمل انتقادی – رهایی بخش فهرست بندی کرده است (به نقل از مسترز، ۱۹۹۵).
به رغم وجود رویکرد های سه گانه در عرصه ی پژوهش حین عمل ، باید توجه داشت که پذیرش یک رویکرد به معنای نفی دیگر رویکردها نیست بدین معنا که توجه به هدف و حوزه ای که در آن پژوهش حین عمل صورت می گیرد، نگاه پژوهشگر حین عمل تفاوت می یابد.
خرید دانلود پکیج روش تحقیق علوم تربیتی
تحدیدها در اقدام پژوهی
علیرغم فرصت هایی که اقدام پژوهی در آموزش و پرورش فراهم می نماید، مواجه با موانع و تنگناهایی نیز هست که به تعدادی از آن ها اشاره می گردد:
- از موانع عمده انگیزه به اقدام پژوهی در میان کارکنان ستادی می توان به شیوه مدیریت متمرکز، سلسله مراتب و بوروکراسی اداری و الزام به تبعیت از قوانین و مقررات و محدودیت در تفویض اختیار اشاره نمود.
- تراکم وظایف و مسوولیت های اجرایی کارکنان آموزشی و اداری
- پراکندگی یافته های پژوهشی اقدام پژوهان و عدم جهت دهی سازمان یافته به آن ها.
- ذهن پژوهی به جای اقدام پژوهی: به معنای تنظیم گزارشاتی است که حاکی از تراوشات ذهنی می باشد نه پژوهش در عمل.
- عدم پشتیبانی مالی و معنوی از اقدام پژوهان.
- کاهش انگیزه اقدام پژوهان تازه کار به دلیل مقایسه کاستی های پژوهش های آنان با اقدام پژوهان حرفه ای.
- تنظیم گزارشات اقدام پژوهی که حاصل تجارب قبلی معلمان با تجربه می باشد نه فرآیند و فعالیت اقدام پژوهانه.
- عدم اطلاع رسانی مناسب نتایج اقدام پژوهی به معلمان و گاهاً اجرای پروژه های تکراری.
راهکارها
با توجه به چالش ها و تحدیدهای فراروی اقدام پژوهی و اقدام پژوهان، در راستای توسعه این مهم راهکارهایی پیشنهاد می گردد:
- طرح و تصویب مسأله اقدام پژوهی در شورای معلمان و ایجاد جو همکاری و همفکری جهت حل مساله.
- طراحی و اجرای برنامه “هر مدرسه یک اقدام پژوهی مشارکتی” در هر سال تحصیلی و اختصاص امتیاز ویژه در ارزشیابی مدارس به طرح های اجرا شده.
- برگزاری همایشهای اقدام پژوهی در مناطق و استانها جهت انتشار سازو کارها، روش ها و یافته های اقدام پژوهی و تبادل تجربیات.
- تاکید بر حل مسائل مدارس خاص از جمله مدارس تیزهوشان، شبانه روزی و شاهد از طریق اقدام پژوهی
- اختصاص ساعات موظف معلمان به حل مسائل آموزشی و تربیتی دانش آموزان خود از طریق اقدام پژوهی.
- طراحی سایت ملی و بانک اطلاعات اقدام پژوهی.
- تشکیل باشگاه اقدام پژوهان جهت سهولت ارتباط اقدام پژوهان با یکدیگر و تبادل تجربیات.
- تدارک ساز و کار لازم جهت حمایت مادی، تجهیزاتی، علمی و تجربی از اقدام پژوهان.
- تبیین استراتژی اقدام پژوهی معلمان و مدارس توسط شورای تحقیقات استان ها در یک برنامه کوتاه مدت و میان مدت.
- تشکیل گروه آموزشی اقدام پژوهی در شهرستانها، نواحی و مناطق.
- پیش بینی گزینه ای برای احتساب امتیازات معلم پژوهنده در ارزشیابی سالانه.
- حرکت به سوی تمرکز زدایی و تفویض اختیار به کادر آموزشی و اداری در آموزش و پرورش.
- کاربست یافته های اقدام پژوهان.
- ترغیب و ارزش گذاری به اندیشه های نو.
- برگزاری کارگاه های آموزشی و توجیهی روش شناسی اقدام پژوهی و تبادل تجربیات.
بحث و نتیجه گیری
آموزش و پرورش پژوهش ویژه خود را میطلبد که محور اساسی آن باید تغییر و تحول در کلاس و جریان یاددهی و یادگیری باشد. یکی از محورهای تحول در آموزش و پرورش که باعث تحول اساسی در نظام تحقیق و توسعه میشود طرح معلم پژوهنده «پژوهش در عمل» یا اقدام پژوهی است.
فهرست مطالب اقدام پژوهی
عنوان صفحه
چکیده
مقدمه
توصیف وضعیت موجود و تشخیص مسئله
گردآوری اطلاعات (شواهد۱)
گردآوری اطلاعات (شواهد۱)، مرحله اول
تجزیه و تحلیل نتایج، مرحله اول
اجرای راه حل، مرحله اول
گرد آوری اطلاعات (شواهد۲)، مرحله اول
تجزیه و تحلیل نتایج، مرحله اول
گردآوری اطلاعات (شواهد۱)، مرحله دوم
پیشینه تحقیقات
مفهوم نوآوری در آموزش
ویژگی های نوآوری در آموزش
نوآوری و تحول در کلاس درس
استفاده از چندرسانه ای های آموزشی در تدریس
استفاده از CD های آموزشی در تدریس
استفاده از رایانه و اینترنت در تدریس
استفاده از وبلاگ آموزشی در تدریس
استفاده از روش فعال یاددهی – یادگیری مبتنی بر ICT
اجرای راه حل ، مرحله دوم
گرد آوری اطلاعات (شواهد۲)، مرحله دوم
تجزیه و تحلیل نتایج، مرحله دوم
گردآوری اطلاعات (شواهد۱)، مرحله سوم
اجرای راه حل، مرحله سوم
گردآوری اطلاعات (شواهد۲) و تجزیه و تحلیل، مرحله سوم
ارزیابی تأثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار آن
نتایج حاصل از اقدام
نتیجه گیری و پیشنهادات
منابع مورد استفاده
خرید دانلود پکیج روش تحقیق علوم تربیتی
مقدمه اقدام پژوهی
عصر کنونی را به دلیل افزایش اطلاعات علمی و فناوری های نوین که همه ارکان اجتماعی و زندگی روزمره را دگرگون کرده است، عصر اطلاعات و ارتباطات نامیده اند. انقلاب اطلاعاتی، پیشرفت روزافزون علم و موضوع جهانی شدن، عواملی هستند که ضرورت پرداختن به موضوع مهم «نوآوری برای ایجاد تحول در آموزش» را دوچندان می کنند. معلم به سبب سروکار داشتن با امر آموزش و تربیت فرزندان این مرز و بوم باید به طور مستمر، همگام و هماهنگ با تحولات کشور، روش ها و راهبردهای آموزشی و تربیتی خود را تغییر دهد.
با این که به طور کلی پایه و اساس تحولات تعلیم و تربیت در جهان، از علم و فناوری نشأت می گیرد، ولی در عمل ثابت شده است که اغلب تحولات بزرگ در آموزش و پرورش، ریشه در تجربیات و تلاش علمی و عملی معلمان هوشمند و آینده نگر داشته اند. امروزه معلمان توانسته اند با به کارگیری علم و فناوری های جدید اطلاعاتی، روش هایی نو خلق کنند و کلاس درس را از محدوده چهاردیواری خارج کنند و با سایر مراکز علمی و آموزشی جهان مرتبط سازند.
یکی از این دگرگونی های شگفت آور در کلاس درس این است که، امروزه کلاس های درس در فضایی قرار گرفته اند که هر آن می توانند با هر نقطه ای از جهان ارتباط برقرار کنند. از این رو، دیگر نمی توان از روش های معمول آموزش انتظار معجزه داشت و به آن ها پای بند بود. با توجه به تحولات عظیمی که هر لحظه در کشور رخ می دهند، آموزش و پرورش، به ویژه معلمان، باید هماهنگ و همسو با تحولات کشور گام بردارند و در این میان، روش ها و رویکردها و نگرش های آموزشی خود را متناسب با تحولات کشور و پیشرفت های جهانی تعلیم و تربیت نوسازی کنند. در حقیقت معلمان به جای تقلید و تبعیت از برنامه ها و الگوهای آموزشی بیگانگان، باید تلاش کنند جهش خلاقانه ای در نهاد آموزش و پرورش به وجود آورند.
در سال های اخیر، برخی از کشورهای مسلمان در حال توسعه، با استفاده از نوآوری های آموزشی نظیر تلفیق رشته های درسی بهره گیری از علم و فناوری، توسعه پژوهش در آموزش، ایجاد مدارس هوشمند و مجازی، توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدرسه ها و …… توانسته اند، بسیاری از موانع را بردارند و از آموزش و پرورشی پیشرفته برخوردار شوند. نتیجه تجربیات این کشورها نشان می دهد که در امر آموزش، تغییر نگرش معلمان، بسیار مؤثرتر از توسعه ابزارهای جدید آموزشی است. به دیگر سخن، تحول در آموزش و پرورش باید از معلم و کلاس درس شروع شود.
قابل توجه کسانی که پکیج روش تحقیق علوم تربیتی را خریداری و دانلود کرده اند:
راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.
راهنمای دانلود:
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید از طریق زیر با ما تماس بگیرید.
راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.
همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و ضمن خدمت انتصاب مدیران … عضو کانال شوید:
کانال تلگرام ضمن خدمت فرهنگیان: https://t.me/dabirfile
کانال سروش:
http://Sapp.ir/dabiranfile
کانال ایتا:
http://eitaa.com/dabirfile
حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)
برای اطمینان بیشتر کاربران گرامی
تضمین و راهنمایی برای خرید , پاسخ دهی به اشکالات خرید و عدم دانلود توسط مدیر وبسایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته
بعدا از خرید فایل لینک دانلود مستقیم در صفحه مرورگر ظاهر میشود و یک لینک دانلود به ایمیل شما بصورد خود کار ارسال می گردد
در صورت درخواست از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود
آیدی پشتیبانی سروش دبیران فایل: https://sapp.ir/dabiranfile
آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile
دیدگاه ها