no-img
سایت دبیران فایل

دانلود پژوهش روایتی رشته دبیری شیمی - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

دانلود پژوهش روایتی رشته دبیری شیمی
zip
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۱
۱۹,۹۰۰ تومان
۱۹,۹۰۰ تومان – خرید

دانلود پژوهش روایتی رشته دبیری شیمی


دانلود پژوهش روایتی رشته دبیری شیمی

کارورزی دانشگاه فرهنگیان : دانلود پژوهش روایتی رشته دبیری شیمی

کارورزی شماره ۱

فرمت کارورزی : word  قابل ویرایش

تعداد صفحات کارورزی : ۳۳

کارورزی مربوط به رشته : دبیری شیمی

قسمتی از فایل پژوهش روایتی رشته دبیری شیمی

مقدمه:

در ابتدا می‌خواهم چند جمله در مورد کارورزی ۳ بنویسم:

فواید و لزوم اجرای این فرایند بر همگان از جمله دانشجو معلمان آشکار شده است، همچنین برای بنده نیز احراز گردیده است که کارورزی می‌تواند در جهت تعالی نیروی جوان آموزش‌وپرورش گامی مؤثر بردارد.

از جمله فواید و مزایای کارورزی در این ترم عبارت‌اند از:

  • تدریس در کلاس درس باعث آشنایی دانشجو- معلم با محیط کاری آینده در مدرسه می‌شود.
  • لزوم قانون مداری را برای دانشجو معلم در حرفه‌ی مقدس معلمی نشان می‌دهد.
  • سبب کسب تجربه و اعتماد به نفس کارورز می‌شود و استرس را کم می‌کند .
  • موجب علاقه به تدریس و تسلط بر فن معلمی می‌شود.
  • از جمله فواید دیگر آموزش مهارت‌های شغلی و تعهد کاری می‌باشد و از همه مهم‌تر طرح کارورزی فرصتی را ایجاد خواهد کرد برای اصلاح رفتارهای نامطلوب که ممکن است باعث لطمه زدن به حرفه شود.

اما چیزی که از هر امری برای معلمان تازه کار اهمیت دارد داشتن طرح درس برای برنامه‌های روزانه‌ی مدرسه می‌باشد. طرح درسی واقعاً معلم را در کنترل وقت کلاس و برنامه‌ریزی مؤثر و اولویت‌بندی امور یاری خواهد رساند.

گزارش روایتی تدریس جلسه­ی اول

صبح روزی که قرار بود در مدرسه بحث واکنش­دهنده­های محدودکننده و اضافی را تدریس کنم ساعت ۷ بیدار شدم و بعد از صرف صبحانه ساعت ۷:۲۰ رهسپار مدرسه شدم. اولین ­باری بود که قرار بود من تدریسی مستقل داشته باشم به همین دلیل کمی استرس داشتم که مبادا نتوانم از پس آن خوب بربیایم. ولی از خدا خواستم که به قول حضرت موسی که فرمودند: (اللهم احلل عقده من لسانی یفقهوا قولی)، سینه­ام را فراخ کند و کارم را آسان گرداند و زبانم را قابل فهم و درک گرداند تا سخنانم را بفهمند.

به همراه دوستم به مدریه رسیدیم، به اتاق دبیران رفتیم و منتظر آقای خانبابایی ماندیم. در این میان مدیر و معاون مدرسه هم خوش­آمد گفتند. آقای خانبابایی به مدرسه وارد شدند. ابتدا باهم سلام و احوال­پرسی کردیم و برنامه­ی روزی که در پیش داشتیم را با ایشان بازگو کردیم، چند توصیه کردند و راهی کلاس درس شدیم.

آقای خانبابایی با دانش­آموزان صحبت کردند، و سلام و احوال­پرسی کردند بعد من با کسب اجازه از ایشان سلام و احوال­پرسی کردم و برایشان توضیح دادم، که این بحث از کتاب درسی را من برایشان توضیح خواهم داد.

با نام و یاد خدا تدریس را شروع کردم در گوشه­ی سمت راست بالای وایت بورد موضوعی که قرار بود تدریس کنم را نوشتم. در ابتدا سعی کردم که گریزی به مباحث از پیش آموخته بزنم و کمی یادآوری کنم. از بچه­ها چند سؤال پرسیدم تا آنها را با بحث درگیر کنم.

واضح است که یکی از بهترین شیوه­های یادگیری برای دانش­اموزان بخصوص در دروسی مثل شیمی درگیر کردن آنها با موضوع است. و هرچه این درگیری عمیق­تر و قوی­تر باشد، یادگیری زودتر اتفاق می­افتد و مطلب آموخته شده دیرتر فراموش می­شود، و ذهن پایدار خواهد ماند.

در اوایل سال تحصیلی دانش­آموزان با مفاهیم مول، غلظت مولی و روابط میان مواد در واکنش­ها آشنا شده بودند. من هم سعی کردم که مقداری از مطالب مرتبط را یادآوری کنم و به شاگردان گفتم که آنها را با مفهوم جدیدی در استوکیومتری واکنش­های شیمیایی آشنا خواهم کرد.

من فکر می­کنم برای درس شیرینی مانند شیمی که بسیار کاربردی است در جامعه، می­توان از مثال­های خارج درسی که ارتباط نزدیکی با زندگی دارند استفاده کرد.

برای روشن­تر شدن موضوع مثال غیر درسی آوردم تا دید آن­ها را نسبت به بحث ساماندهی کنم، گفتم دانش­آموزان عزیزم تصور کنید ۱۲ حلقه چرخ و ۴ عدد خودروی بدون چرخ در اختیار داریم و آن­ها را واکنش­دهنده­های اولیه­ی ما تصور کنید که اگر باهم واکنش دهند، محصول جدید (ماشین کامل) ساخته خواهد شد. حالا سؤال پرسیدم؟

چند دستگاه خودرو تولید خواهد شد؟

دانلود پژوهش روایتی رشته دبیری شیمی

دانش­­آموزان با اندکی توجه، گفتندکه ۳ دستگاه خودرو ساخته خواهد شد. ولی یک خودرو چرخ باقی خواهد ماند.

سعی کردم بحث را ادامه دهم. گفتم بله در این فرآیند نتیجه می­گیریم که تعداد تایرها برای ساخت اتومبیل محدودیت ایجاد کرده در نتیجه می­توان به آن واکنشگر محدود کننده گفت.

احساس کردم که در تفهیم موضوع اصلی موفق شده­ام و اعتماد به نفس گرفتم.

  • بازهم بحث را گسترش دادم.
  • گفتم در مورد درس شیمی و روابط حاکم بر واکنش­ها نیز چنین چیزی امکان دارد. وقتی دو ماده باهم واکنش می­دهند. احتمال دارد که یکی از انها زودتر در حین واکنش تمام شود و واکنش را با محدودیت روبه­رو کند که به آن واکنش دهنده­ی محدود کننده گفته می­شود.

دانش­آموزان را با سؤال درگیر کردم، حالا شما بگویید واکنش­دهنده­ی اضافی چگونه است؟

یکی از دانش­آموزان بلند شد وگفت که برعکس واکنش­دهنده­ی محدود کننده، واکنش­دهنده­ی که در روز واکنش، واکنش را با محدودیت روبه­رو نمی­کند و به مقدار اضافی وجود دارد.

بحث را ادامه دادم.

در صنعت بسیار نادر است که واکنش دهنده­ها درست به اندازه­ی نسبت­های استوکیومتری در مجاورت همدیگر قرار بگیرند. معمولا یکی از واکنش دهنده­ها به مقدار کمتری از مقدار استوکیومتری وجود دارد و در دسترس است.

یکی از دانش­آموزان سؤال پرسید که آقای سیدمحمدی چرا اینگونه است؟

در پاسخ گفتم که بعضی از مواد به علت گرانقیمت بودن کمتر در دسترس هستند و برای بالا بردن بازده و جلوگیری از هدر رفتن آن از واکنش­گر دیگر که ارزان قیمت­تر است به مقدار بیشتری استفاده می­کنیم.

بعدا با آوردن مثال زیر سعی در تفهیم بیشتر موضوع کردم.

سؤال) برای تولید آمونیاک، ۲۵ کیلو نیتروژن و ۵ کیلو هیدروژن با یکدیگر مخلوط می­کنیم به سؤالات پاسخ دهید؟

گزارش جلسه­ی دوم

عنوان: عوامل مؤثر بر سرعت واکنش­های شیمیایی

شب قبل از روزی که قرار بود به کارورزی بروم، لباس مناسبی را انتخاب کردم و خودم را برای فردا آماده کردم، صبح زود از رخت خواب بلند شدم و بعد از صرف صبحانه به همراه دوستانم به مدرسه شاهد ۲ رفتیم.

البته بماند که در راه ماشین پنچر شد و خودمان مجبور به تعویض لاستیک شدیم. چون راننده مردی کهنسال و سالخورده بود، خلاصه به مدرسه رسیدیم. وقتی وارد محیط مدرسه شدیم دانش­آموزان در حال اجرای مراسم صبحگاهی بودند از گوشه­ی سمت چپ صفوف وارد محوطه­ی داخلی سالن شدیم و به اتاق دبیران رفتیم وقتی انجا رسیدیم اکثر معلمان قبل از ما رسیده بودند. آقای خانبابایی هم نشسته بود به همراه دوستم کنار او نشستیم. چند لحظه یاد دوران تحصیل خودم افتادم همیشه فکر می­کردم معلم­ها موجودات ماوراء بشر هستند و با دنیای ما تفاوت دارند، احساس می­کردم زندگی آنها به­گونه­ای دیگر است و برایم زندگی­شان پر از رمزو راز بود، ولی خودم یکی از ان­ها شده بودم، احساس خوبی داشتم.

فهرست پژوهش روایتی رشته دبیری شیمی

مقدمه: ۴
طرح درس اول ۵
عنوان: آموزش واکنشگرهای محدودکننده و اضافی ۵
گزارش جلسه‌ی اول ۸
طرح درس جلسه‌ی دوم ۹
عنوان: تدریس مبحث عوامل مؤثر بر سرعت واکنش‌های شیمیایی ۹
گزارش جلسه‌ی دوم ۱۳
طرح درس جلسه‌ی سوم ۱۶
عنوان: انواع واکنش‌های کاتالیز شده ۱۶
گزارش جلسهی سوم ۱۹
گزارش روایتی تدریس جلسهی اول ۲۰
عنوان: واکنشدهندهی محدودکننده و واکنشدهندهی اضافی ۲۰
گزارش جلسهی دوم ۲۳
بیان مساله: ۳۱
راهکارهای روانشناسان برای مدیریت زمان ۳۳

 

ضرورت کارورزی دانشگاه فرهنگیان و اهداف کارورزی

برنامه کارورزی فرصت برقرار ساختن پیوند میان آموخته های نظری با محیط های واقعی آموزشی- تربیتی و   عمق بخشیدن به تجربه های پیشین در جهت توسعه شایستگی های حرفه ای و دست یابی به ظرفیت غایی کنش عملی در کلاس درس را فراهم می کند.

اهمیت و ضرورت کارورزی

به منظور دستیابی به معلمانی کارآمد و ماهر که بتوانند نیازها و اهداف آموزش و پرورش را برآورده سازند.
برنامه هایی با عنوان کارورزی برای دانشجو – معلمان امروز که به نوعی معلمان آینده می باشند، طراحی شده است.
اهمیت وضرورت اجرای برنامه کارورزی برای کسب صلاحیتهای حرفه ای معلمان تا آن اندازه مهم است.
که به عقیده بسیاری از افراد، بدون گذراندن واحدهای مربوط به کارورزی،

نباید به دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، اجازه تدریس در مدارس داده شود

کارورزی در حین تحصیل در دانشگاه موجب می شود که :

 الف) اطلاعات نظری دانشجو- معلمان به عمل در می آید ودو عامل موثر در تدریس، یعنی علم وعمل باهم توام می شود.

ب) دانشجو – معلمان از فرایند تئوری و نظری یاددهی و یادگیری خارج و با محیط واقعی وفرایند حقیقی یاددهی ویادگیری آشنا می شوند.

پ) به طور ملموس و واقعی مشکلات تدریس را حس می کنند و در مدرسه یا دانشکده با مدرسان در میان می گذارند واز راهنمایی های علمی وعملی آنان بهره مند می شوند.

ت) با تمرین معلمی اعتماد به نفس لازم را کسب کرده تا حدودی خود می توانند بدون اضطراب در مدارس، به تدریس شوند.

ث) با قوانین ومقررات آموزشی در مدرسه و کلاس وتا حدودی با وظایف کارکنان آشنا می شوند

لیست دانلود نمونه کارورزی دانشگاه فرهنگیان

لینک ⇐    دانلود نمونه کارورزی ۱

دانلود نمونه کارورزی ۲

لینک ⇐ دانلود نمونه کارورزی ۳

دانلود نمونه کارورزی ۴

نمونه پروژه کارنمای معلمی

قابل توجه کسانی که سوالات ضمن خدمت  پدافند زیستی را خریداری و دانلود کرده اند:

 

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

 راهنمای دانلود:

  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید از طریق زیر با ما تماس بگیرید.

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و ضمن خدمت انتصاب مدیران … عضو کانال شوید:

کانال تلگرام ضمن خدمت فرهنگیان:  https://t.me/dabirfile

کانال سروش:

 http://Sapp.ir/dabiranfile

کانال ایتا:

http://eitaa.com/dabirfile

حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)

برای اطمینان بیشتر کاربران گرامی

تضمین و راهنمایی برای خرید , پاسخ دهی به اشکالات خرید و عدم دانلود  توسط مدیر وبسایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته

بعدا از خرید فایل لینک دانلود مستقیم در صفحه مرورگر ظاهر میشود و یک لینک دانلود به ایمیل شما بصورد خود کار ارسال می گردد 

در صورت درخواست از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود

آیدی پشتیبانی سروش دبیران فایل: https://sapp.ir/dabiranfile
آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!