no-img
سایت دبیران فایل

دانلود پروژه کارنمای رشته علوم تربیتی - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

دانلود پروژه کارنمای رشته علوم تربیتی
zip
خرداد ۱, ۱۴۰۱
۱۱,۹۰۰ تومان
۱۱,۹۰۰ تومان – خرید

دانلود پروژه کارنمای رشته علوم تربیتی


دانلود پروژه کارنمای رشته علوم تربیتی

کارورزی دانشگاه فرهنگیان : دانلود پروژه کارنمای رشته علوم تربیتی

کارورزی شماره 

فرمت کارورزی : word  قابل ویرایش

تعداد صفحات کارورزی : ۲۱

کارورزی مربوط به رشته : علوم تربیتی

قسمتی از فایل پروژه کارنمای رشته علوم تربیتی

فهرست مطالب پروژه کارنمای رشته علوم تربیتی

چکیده ۴

دوران کودکی ۵

دوران دبیرستان ۶

کنکور ۸

ورود به دانشگاه ۸

اموخته های کارورزی و مقایسه با شرایط و ویزگی های مطلوب ۹

تآثیر دانشگاه بر انگیزه من ۱۵

برنامه ریزی برای اینده با توجه به تجارب کسب شده۱۵

چگونه کلاس جذاب تری داشته باشیم؟ ۱۷

نتیجه گیری۲۵

منابع

دانلود پروژه کارنمای رشته علوم تربیتی

مقدمه پروژه کارنمای رشته علوم تربیتی

یکی از رسالت های دانشگاه فرهنگیان ایجاد امادگی در بین دانشجومعلمان و تامین منابع مورد نیاز در زمینه افزایش آگاهی دانشجو معلمان برای یک معلم پویا و کارامد و به روز می باشد و باید با برنامه ریزی جامعه به این امر جامه عمل بپوشاند اما از سال ۹۱ که بنیان این دانشگاه به عنوان یکی از نهادهای رسمی و تخصصی در خصوص تربیت معلمان اینده بنا گردید.هیچ چیز به اندازه تعلیم و تربیت اهمیت ندارد اینده کشور در دست های اموزش و پرورش و معلمان کشور است.بهترین نسل ها و اماده ترین انها برای تعلیم و تربیت در اختیار اموزش و پرورش است.پایه اول شخصیت انسان ها در سنین نوجوانی و اغاز جوانی در اختیار اموزش و پرورش است.ثروت اصلی هر ملتی نیروی انسانی ان است اموزش و پرورش این ثروت را از بالقوه به بالفعل در می اورد. اعتقاد به مساله تعلیم و تربیت یک اعتقاد عمیق و بنیانی و اصولی است.اموزش و پرورش سنگ بنای اینده کشور است. دکتر هایم گینات وقتی معلم جوانی بوده به این مطلب اشاره می کند:من به این نتیجه رسیدم من عامل تصمیم گیرنده در کلاس هستم و این برخورد شخصی من است که جو خاصی بوجود می اورد.من به عنوان یک معلم دارای قدرت شگرفی هستم  و می توانم زندگی یک کودک را تیره و تاریا پر از سرور سازم. در تمام موقعیت ها این پاسخ من است که اوج یافتن یا فرو نشستن یک بحران و انسان شدن و یا وحشی شدن یک کودک را معلم تعیین می کند.بررسی های علمی نیز نشان می دهد که ۳۵ درصد کودکان در هفت سال دوم زندگی دوست دارند همانند معلم خود باشند . از این رو اگر معلمان دانش اموزان را به رفتارها صفات و نگرش های خاصی دعوت کنند ولی خود در عمل به انها پایبند نباشند اموزش های شفاهی انان نیز تاثیر نخواهد گذاشت .

چکیده پروژه کارنمای رشته علوم تربیتی

پروژه به عنوان نخ تسبیح دروس بوده و ار دروس متعدد تشکیل می شود.بدیهی است که در این دانشگاه که برای نواختن اهنگ تازه ای یعنی تربیت معلم ایجاد شده است .در این اهنگ تازه درس پروژه نقطه اوج ان است به عبارتی دیگر درس پروژه پایان داستان تربیت معلم بوده و حلقه پیوند دهنده تجارب برای کسب شایستگی معلم شدن است.اگر در اینجا از روایت پژوهی صحبت می شود باید معلوم شود که روایت پژوهی در این درس با روایت پژوهی در روش های تحقیق اکادمیک می باشد. در اینجا مجموعه از باورها و کاستی ها و پیش بینی ها و ایده ها و طرح ها برای اینده دانشجو مطرح است .پروژه در اینجا با کار عملی در دیگر رشته ها فرق دارد حتی یه نوعی شاید با کار پژوهی در دیگر دانشگاه ها تربیت معلم جهان متفاوت است اینجا بیشتر یک خودپژوهی مورد نظر است در این درس باید تجاذب گوناگون دانشجو و افکارش بازبینی و تحلیل شود.

دانشجو باید در این درس یاد بگیرد که چگونه به تعهد حرفه ای خود عمل خواهد کرد و به یادگیری مادام العمر و مستمر خواهد پرداخت

تجارب کارورزی و بررسی انچه در این مدت کوتاه در مدارس آموختم

 شیوه تدریس

شیوه تدریس این جانب که روایت ان را در گزارشات بالا اورده ام و انها را واکاوی کرده ام امده است که دارای نقاط ضعف و قوتی هست ک به بیان انها میپردازیم

نقاط قوت:تماس چشمی مناسب با شاگردان،گروهبندی شاگردان،تسلط به نرم افزار های اموزشی، استفاده از تخته سیا،استفاده از وسایل کمک اموزشی و….

نقاط ضعف:اضطراب تدریس ، نداشتن ارزش یابی تکوینی و پایانی،اطلاعات کم برای تعریف داستان های اموزشی ،استفاده نکردن از تکلیف و…

ویژگی های تدریس خوب:

*هدف را برای دانش آموزان روشن نماید.

*  دانش آموزان را به فعالیت بر انگیزد.

*   قدرت داوری در باره ی نتایج رادر دانش آموزان ایجاد کند.

*   به دانش آموزان امکان دهد که به بررسی نتایج به دست آمده بپردازند.

*   سطح تربیتی و تحصیلی دانش آموزان را در نظر بگیرد.

*   به تدریج از روش روان شناختی به روش تربیت منطقی منتقل شود.

*   حتما” رسیدن به هدف را ممکن سازد.

*   ماده درسی و فعالیت دانش آموزان را وسیله قرار دهد نه هدف .

*   برنامه درسی را به زندگی اجتماعی مربوط کند.

*  برنامه درسی را برای دانش آموزان ، مفهوم و مطلوب نماید.

*   روش تدریس ، وسیله معلم برای تکوین شخصیت به عنوان فرد اجتماعی فعال باشد.

*  با استعداد و تمایلات دانش آموزان هماهنگ باشد.

*   کاملا” بر اصول یادگیری مبتنی باشد زیرا روش یادگیری دانش آموزان است که روش تدریس معلم را تعیین  می کند و عکس آن درست نیست .

*   دانش آموزان را به تفکر خلاق وا دارد و کنجکاوی ایشان را بر انگیزد.

*   از میل به بازی ، تقلید ، کنجکاوی و رقابت دان آموزان استفاده کند.

*   از تمام حواس مخصوصا” حس بینایی و شنوایی دانش آموزان استفاده کند.

*   خود معلم روش تدریس را کاملا” فهمیده باشد.

*   رعایت تدریج از : الف ) معلوم به مجهول  ب ) آسان به دشوار   ج ) محسوس به معقول

د) عملی به نظری

راهکار های مناسب برای بر طرف کردن نقاط ضعف خود.

اضطراب تدریس:این اضطراب با بالا بردن مهارت تدریس خود و بالا بردن هرچه بیشتر اطلاعات و تدریس زیاد ب مرور زمان از بین میرود.

نداشتن ارزش یابی تکوینی و پایانی:این مشکل نیز بااستفاده از طرح درس وطبق چهارچوب پیش رفتن در طی چند جلسه برای ما عادت میشود و از بین میرود.

اطلاعات کم برای تعریف داستان های اموزشی:بالا بردن اطلاعات با مطالعه کتاب

استفاده نکردن از تکلیف: این مشکل نیز بااستفاده از طرح درس وطبق چهارچوب پیش رفتن در طی چند جلسه برای ما عادت میشود و از بین میرود.

۲مدیریت کلاس

 

مدیریت کلاس این جانب که روایت ان را در گزارشات بالا اورده ام و ان ها را واکاوی کرده ام امده است که دارای نقاط ضعف و قوتی هست ک به بیان انها میپردازیم.

نقاط قوت:تماس چشمی مناسب،وضع قوانین کلاسی،استفاده از تشویق

نقاط ضعف:به دلیل ارتباط عاطفی زیاد با شاگردان نمیتوانم انها را به طور مناسب تنبیه کنم به طور خلاصه با بچه ها بیش از حد صمیمی میشوم و نمیتوانم بعضی از بچه ها را کنترل کنم.

چگونه یک معلم خوب باشیم و کلاس جذاب تری داشته باشیم تا بتوانیم کلاس خود را ب خوبی مدیریت کنیم؟

 

 

بهترین راه برنامه ریزی مناسب است  اینکه برای تک تک دقایق کلاس خود برنامه داشته باشیم و نگذراریم چه ها بیکار شوند

۳محیط فیزیکی کلاس

تا کنون در کلاس های زیادی نبودم ولی همین تعدادی ک حظور داشتم کلاس هایی بودند ک در منطقه شهری بوده اند و مشکلات زیادی نداشته اند که در اینجا به برسی تعدادی از نقاط ضعف و قوت انها میپردازیم.

نقاط قوت:رنگ مناسب،نیمکت های مناسب در بعضی از کلاس ها،در بعضی از کلاس ها وجود تخته گچی و تخته وایت برد با هم و…

نقاط ضعف:اندازه کم بیشتر کلاس ها نسبت به تعداد دانش اموزان،وجود صندلی در بعضی از کلاس ها به جای نیمکت،نبود تخته هوشمند در کلاس البته(به غیر از مدرسه سلمان فارسی ک بیشتر کلاس های انها ب تخته هوشمند بود ک این مدرسه از نوع هیئت امنایی بود)

ضرورت کارورزی دانشگاه فرهنگیان و اهداف کارورزی

برنامه کارورزی فرصت برقرار ساختن پیوند میان آموخته های نظری با محیط های واقعی آموزشی- تربیتی و   عمق بخشیدن به تجربه های پیشین در جهت توسعه شایستگی های حرفه ای و دست یابی به ظرفیت غایی کنش عملی در کلاس درس را فراهم می کند.

اهمیت و ضرورت کارورزی

به منظور دستیابی به معلمانی کارآمد و ماهر که بتوانند نیازها و اهداف آموزش و پرورش را برآورده سازند.
برنامه هایی با عنوان کارورزی برای دانشجو – معلمان امروز که به نوعی معلمان آینده می باشند، طراحی شده است.
اهمیت وضرورت اجرای برنامه کارورزی برای کسب صلاحیتهای حرفه ای معلمان تا آن اندازه مهم است.
که به عقیده بسیاری از افراد، بدون گذراندن واحدهای مربوط به کارورزی،

نباید به دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، اجازه تدریس در مدارس داده شود

کارورزی در حین تحصیل در دانشگاه موجب می شود که :

 الف) اطلاعات نظری دانشجو- معلمان به عمل در می آید ودو عامل موثر در تدریس، یعنی علم وعمل باهم توام می شود.

ب) دانشجو – معلمان از فرایند تئوری و نظری یاددهی و یادگیری خارج و با محیط واقعی وفرایند حقیقی یاددهی ویادگیری آشنا می شوند.

پ) به طور ملموس و واقعی مشکلات تدریس را حس می کنند و در مدرسه یا دانشکده با مدرسان در میان می گذارند واز راهنمایی های علمی وعملی آنان بهره مند می شوند.

ت) با تمرین معلمی اعتماد به نفس لازم را کسب کرده تا حدودی خود می توانند بدون اضطراب در مدارس، به تدریس شوند.

ث) با قوانین ومقررات آموزشی در مدرسه و کلاس وتا حدودی با وظایف کارکنان آشنا می شوند

لیست دانلود نمونه کارورزی دانشگاه فرهنگیان

لینک ⇐    دانلود نمونه کارورزی ۱

دانلود نمونه کارورزی ۲

لینک ⇐ دانلود نمونه کارورزی ۳

دانلود نمونه کارورزی ۴

نمونه پروژه کارنمای معلمی

قابل توجه کسانی که سوالات ضمن خدمت  پدافند زیستی را خریداری و دانلود کرده اند:

 

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

 راهنمای دانلود:

  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید از طریق زیر با ما تماس بگیرید.

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و ضمن خدمت انتصاب مدیران … عضو کانال شوید:

کانال تلگرام ضمن خدمت فرهنگیان:  https://t.me/dabirfile

کانال سروش:

 http://Sapp.ir/dabiranfile

کانال ایتا:

http://eitaa.com/dabirfile

حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)

برای اطمینان بیشتر کاربران گرامی

تضمین و راهنمایی برای خرید , پاسخ دهی به اشکالات خرید و عدم دانلود  توسط مدیر وبسایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته

بعدا از خرید فایل لینک دانلود مستقیم در صفحه مرورگر ظاهر میشود و یک لینک دانلود به ایمیل شما بصورد خود کار ارسال می گردد 

در صورت درخواست از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود

آیدی پشتیبانی سروش دبیران فایل: https://sapp.ir/dabiranfile
آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!