no-img
سایت دبیران فایل

دانلود پرسشنامه مقیاس نشانگان افت روحیه DS - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

دانلود پرسشنامه مقیاس نشانگان افت روحیه DS
zip
بهمن ۱۹, ۱۴۰۱
۱۱,۹۰۰ تومان
۱۱,۹۰۰ تومان – خرید

دانلود پرسشنامه مقیاس نشانگان افت روحیه DS


دانلود پرسشنامه مقیاس نشانگان افت روحیه DS

دانلود پرسشنامه مقیاس نشانگان افت روحیه DS برترین و بروزترین فایل موجود در اینترنت و با فرمت word  در ۳ صفحه می باشد. دانلود این پرسشنامه  توسط دبیران فایل برای شما دوستان و همراهان عزیز گرداوری و آماده دانلود شده است.

مرکز تخصصی بانک پرسشنامه دبیران فایل بصورت تخصصی اقدام به گردآوری , ترجمه و آماده سازی انواع پرسشنامه میکند . در این سایت میتوانید انواع پرسشنامه مدیریت , پرسشنامه روانشناسی , علمی , تربیت بدنی و ورزش , دانش آموزی, پرسشنامه معلمی , پرسشنامه حقوقی, و… را در کسری از ثانیه مشاهده , انتخاب و دانلود نمایید.

توضیحات و مختصری از  دانلود پرسشنامه مقیاس نشانگان افت روحیه DS

در این پژوهش برای سنجش نشانگان افت روحیه از مقیاس نشانگان افت روحیه کیسان و همکاران که در سال ٢٠٠۴ برای اندازه‌گیری نشانگان افت روحیه بیماران مبتلا به سرطان پیشرفته ساخته شد، استفاده شد. این ابزار دارای ۵ خرده مقیاس فقدان معنا (۵ سؤال)، ملالت (۵ سؤال)، دلسردی (۶ سؤال)، درماندگی (۴ سؤال)، احساس شکست (۴ سؤال) است و ضریب پایایی آن ٩۴% می‌باشد (کیسان و همکاران، ٢٠٠۴). این پرسشنامه دارای ۲۴ سؤال است که هر کدام در یک مقیاس ۰-۴ درجه­ای (هرگز، به ندرت، گاهی اوقات، اغلب و همیشه) درجه‌بندی شده است. نحوه نمره‌گذاری آن به این صورت است که سؤالات ۲۰ و ۱۴، ۴، ۳، ۲ خرده مقیاس بی‌معنایی؛ سؤالات ۲۴ و ۲۳، ۲۲، ۲۱، ۱۸، ۶ خرده مقیاس یاس؛ سؤالات ۱۶ و ۱۵، ۱۳، ۱۱، ۱۰ خرده مقیاس احساس ملالت؛ سؤالات ۹ و ۸، ۷، ۵ خرده مقیاس احساس درماندگی و سؤالات ۱۹ و ۱۷، ۱۲، ۱ خرده مقیاس احساس شکست را می­سنجند. قابل‌ذکر است که سؤالات ۱۹ و ۱۷، ۱۲، ۶، ۱ به صورت معکوس نمره‌گذاری می­شود. ضریب روایی آن بر اساس آزمون آلفای کرونباخ توسط بهمنی و همکاران (۱۳۹۲) ۸۶% به دست آمد. همچنین ضریب پایایی در جمعیت عادی در پژوهش بهمنی، فرمانی، امین اسماعیلی و نقیایی (۱۳۹۳)، ۲/۸۷% و در افراد مبتلا به عفونت ویروس نقص سیستم ایمنی انسان ۷/۹۶% به دست آمد.

 

پرسشنامه نشانگان افت روحیه

برای هریک از عبارات زیر، با خط کشیدن دور هر شماره نشان دهید که چقدر این عبارت در مورد وضعیت شما در طول دو هفته گذشته صدق می کند. در طول دو هفته گذشته چقدر احساس می کردید که …..

پرسشنامه

در دنیای امروز که غالب و اکثر اوقات ما زمان زیادی برای انتخاب , تصمیم گیری و شناخت نداریم استفاده از پرسشنامه میتواند سهم بسزایی در شناخت ما ایفا کند که به تبع آن انتخاب و تصمیم گیری راحتر و دقیق تری را خواهیم داشت.

پرسشنامه ها فرم هایی  هستند که برای اهداف خاصی طراحی میشوند و شامل تعدادی پرسش هستند که از آنها برای گردآوری آمار , تحلیل و … استفاده میشود.

امروز افراد زیادی هستند که میتوانند با استفاده از یک پرسشنامه براحتی و در سریعترین زمان نیازهایشان را مرتفع نمایند.

ساختار و انواع سوالات پرسشنامه

چهار نوع سوال اساسی که ممکن است در پرسشنامه ها استفاده شوند عبارتند از:

۱سوالات باز

۲سوالات چندگزینه ای

۳سوالات دو گزینه ای

  1. مقیاس ها

سوالات باز:

پرسش هایی است که پرسش شوندگان می توانند با کلمات و جملات خود به سوال پاسخ دهند. سوالات تعداد نامحدودی جواب را از جانب پاسخ دهندگان به همراه خواهد داشت.

سوالات  معمولا در شرایط زیر به کار برده می شود:

-جواب های ممکن و احتمالی قابل شناسایی از قبل نیستند.

-پاسخ های کلمه به کلمه و تشریحی برای اهداف و سوالات تحقیق مناسب ترند.

-به دست آوردن بینش عمیق درباره نگرش ها،احساسات و تفکرات پاسخ دهنده درباره موضوع مورد نظر ضروری است.

اصلی ترین مزایای سوالات با عبارتند از:

-چون هیچ پاسخ از پیش تعیین شده ای در اختیار فرد قرار نمی گیرد، تاثیری بر پاسخ های او ندارد.

-فرد به راحتی می تواند تمام عقاید خود را بدون هیچ محدودیتی بیان کند. به همین دلیل سوالات  برای تحقیقات اکتشافی و مشکل یابی بسیار مناسب است.

اصلی ترین معایب سوالات  عبارتند از:

-اغلب پاسخ دهندگان به ندرت جواب های دقیق به سوالات  می دهند.

-این سوالات در معرض دو خطای اصلی قرار دارند:(۱) ممکن است صراحت فرد پاسخگو را اندازه بگیرد و در نتیجه تمایل فرد به پاسخگویی را کاهش دهد؛(۲) پرسشگر ممکن است نتواند کل پاسخ های فرد را با بی طرفی کامل ثبت و ضبط کند.

-از آنجایی که پاسخ های ارائه شده به  بسیار متنوع است در نتیجه کدگذاری و خلاصه سازی آنها بسیار زمان بر و همراه با خطا خواهد بود.

سوالات چند گزینه ای

سوالاتی هستند که چند گزینه را به پاسخ دهندگان ارائه می دهد. پاسخ دهنده یا باید یک گزینه از چند گزینه را انتخاب کند یا بیشتر از یک گزینه.

محقق هنگام استفاده از سوالات چند گزینه ای باید مسائل زیر را در نظر بگیرد:

تعدد گزینه ها:

یک مساله اساسی در سوالات چند گزینه ای این است که چند گزینه را باید در سوال گنجاند؟پاسخ عادی و معقول به این سوال این است که هر گزینه باید تنها یک بار ظاهر شود و تمامی گزینه های ممکن را باید گنجاند.

-تورش مکانی: 

به این معنا است که معمولا پاسخ دهندگان تمایل دارند،

یا وقتی سوال دارای مقادیر عددی است، تمایل به انتخاب گزینه وسط بیشتر است.

استفاده از تکنیک رای چندگانه یعنی استفاده از چندین گونه پرسشنامه که در هر یک ترتیب گزینه ها تغییر می کند، تورش مکانی را به حداقل ممکن می رساند.

اصلی ترین مزایای سوالات چند گزینه ای عبارتند از:

-هم برای مصاحبه گر و هم برای پاسخگو آسان تر هستند.

-معمولا سوءگیری مصاحبه گر و نیز سوگیری ایجاد شده به واسطه سطوح متفاوت صراحت پاسخ دهندگان، را کم می کنند.

-کدگذاری،جدول بندی و تحلیل آنها خیلی ساده تر و سریع تر است.

اصلی ترین معایب سوالاتچندگزینه ای عبارتند از:

-ساخت یک مجموعه کامل از سوالات چند گزینه ای مستلزم تلاش اولیه فراوان است.

-نشان دادن فهرستی از پاسخ های احتمالی به فرد پاسخگو می تواند سبب انواع مختلف تحریف در داده های حاصله شود.

سوالات دو وجهی

سوالاتی هستند که دو انتخاب را در برابر پاسخ دهنده قرار می دهند. این انتخاب ها می تواند به صورت بله و خیر یا انتخاب بین دو گزینه متضاد باشد. برای طرح سوالات محقق باید مطمئن شود که آیا پاسخ دهندگان در مورد موضوع مورد پرسش به طریق دو جوابی فکر می کنند یا خیر؟

اصلی ترین معایب سوالات دو گزینهایی عبارتند از:

-ساخت مجموعه سوالات دو گزینه  مشکل است.

-نشان دادن تنها دو گزینه به فرد می تواند باعث تحریف در داده های به دست آمده شود.

اصلی ترین مزایای سوالات دو گزینه  عبارتند از:

-کاربرد سوالات دو گزینه  برای مصاحبه گر و پاسخ دهنده بسیار ساده است.

-سوگیری مصاحبه گر و سوگیری فرد پاسخ دهنده با به کارگیری سوالات دو گزینه ایی کم می شود.

-کدگذاری و طبقه بندی و تجزیه و تحلیل آنها ساده است.

مقیاس ها

تخصیص اعداد به خصوصیات اشیا، اشخاص،

حالات یا رویدادها طبق قواعد مشخص و تعریف شده سنجش نامیده می شود.

در حقیقت هنگام سنجش و اندازه گیری ما خود آن شی را نمی سنجیم بلکه تنها خصوصیات آن را مورد سنجش قرار می دهیم مثلا ما هرگز خود مصرف کنندگان را نمی سنجیم

بلکه ادراکات، نگرش ها، ترجیحات یا برخی از خصوصیات دیگرشان را می سنجیم.

زمانی سنجش و اندازه گیری پدیده موردنظر مناسب و صحیح است

که اعداد نسبت داده شده منعکس کننده میزان یک خصیصه از آن پدیده باشد.

بنابراین ما برای سنجش و اندازه گیری به یک معیار یا شاخص نیاز داریم، این معیارها یا شاخص ها را مقیاس می گویند.

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و ضمن خدمت انتصاب مدیران … عضو کانال شوید:

کانال تلگرام ضمن خدمت فرهنگیان:  https://t.me/dabirfile

کانال سروش:

 http://Sapp.ir/dabiranfile

کانال ایتا:

http://eitaa.com/dabirfile

برای اطمینان بیشتر کاربران گرامی

تضمین و راهنمایی برای خرید , پاسخ دهی به اشکالات خرید و عدم دانلود  توسط مدیر وبسایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته

بعدا از خرید فایل لینک دانلود مستقیم در صفحه مرورگر ظاهر میشود و یک لینک دانلود به ایمیل شما بصورد خود کار ارسال می گردد 

در صورت درخواست از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود

آیدی پشتیبانی سروش دبیران فایل: https://sapp.ir/dabiranfile
آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile



دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!