no-img
سایت دبیران فایل

دانلود پاورپوینت چالش هایی درنقش های نوین معلم در جریان آموزش - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

دانلود پاورپوینت چالش هایی درنقش های نوین معلم در جریان آموزش
zip
دی ۱۴, ۱۴۰۱
۱۹,۹۰۰ تومان
۱۹,۹۰۰ تومان – خرید

دانلود پاورپوینت چالش هایی درنقش های نوین معلم در جریان آموزش


دانلود پاورپوینت چالش هایی درنقش های نوین معلم در جریان آموزش

توضیحات محصول عنوان دانلود پاورپوینت چالش هایی درنقش های نوین معلم در جریان آموزش

فرمت: پاورپوینت ppt  

تعداد اسلاید: ۲۳

چالش هایی درنقش های نوین معلم در جریان آموزش

با توجه به توسعه فن آوری های نوین و تغییرات در مبانی فلسفی این نقش ها

کلید واژه ها:چالش در تعلیم و تربیتنقش های جدید معلم برنامه درسیتوسعه فن آوری

جهان نوین و مصادیق آن:

انقلاب بسیار عمیق صنعتی و فرا صنعتی تغییرات بسیار عمیقی را در طرز زندگی، افکار، اندیشه ها و به طور کلی تمام جنبه های زندگی انسان ها به وجود آورده و درعین حال ادراکات و طرز تفکر ما را هم تحت تاثیر قرار داده است. به طوری که ما اکنون در دنیایی زندگی می کنیم که با جهان چند قرن پیش کاملاً تفاوت دارد.

زندگی کردن در یک جهان به معنی زندگی کردن با شرایط ، طرز فکر ها و ادراکات مربوط به برهه زمانی خاص آن جهان می باشد که در این مقال بحث بر سر خوبی و بدی این یا آن نیست.

معلم و چالش های پیش رو

در عصر حاضر ، با توجه به مبانی فلسفی و معرفت شناسی که ذکر شد، هر گونه یادگیری باید بر شناختی روشن از این که چه چیزی را با چه روشی به چه کسی آموزش می دهیم استوار باشد.امروز همه ما شاهد هستیم که تغییرات سرسام آور در زمینه علوم و تکنولوژی روز به روز در محتوای آموزش،فراگیران و روش آموزش تحول ایجاد می کند.

باسرعتی که دانش و اکتشافات به پیش می روند، می توان گفت که نیمی ازآن چه دانش آموزان امروز می آموزند، در پنج سال آینده منسوخ خواهد شد و نیمی از آنچه دانش آموزان باید بیاموزند تا در آینده موفق شوند، هنوز ابداع نشده است .

محتوای یادگیری نه تنها هر لحظه در تغییر و تحول است،بلکه هر روز گسترده تر و وسیع تر شده و با سهولت بیشتری در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

ب:چالش در محتوی:

با توجه به این که در ساختار نظام برنامه ریزی درسی محتوای آموزشی را مستقیماً از اهداف آموزشی استخراج می نمایند ،لذا هر گونه تغییری در اهداف آموزشی باید با تغییراتی در محتوای درسی همراه باشد.

با توجه به این که تغییرات ایجاد شده در اهداف آموزشی ،جدی است ،لذا باید انتظار داشت در محتوای درسی نیز تغییراتی عمیق و همه جانبه اتخاذ گردد.

از جمله تغییراتی که در محتوای درسی باید ایجاد شود گرایش آن به سوی جنبه های مجازی محتوا الزامی است.امروزه اکثر دانش آموزان دستگاه های mp3player را که با انواع دستگاه های text reader و…. غنی تر هم شده اند در جیب های خود دارند. در اختیار قرار دادن محتوای درسی بر این چنین دستگاه هایی به صورت شنیداری یا دیداری می تواند دانش آموزان کمک کند که در همان روز های اول سال تمام محتوای کتاب را مرور نموده و برmp3player خود در ساعات فراغت به صدای گوینده کتاب _ به جای جاز های خارجی آن چنانی _گوش دهند.

چالش در ارزشیابی:

به تبع تغییراتی که در قسمت های گوناگون برنامه درسی قابل انجام است ،باید تغییراتی را نیز در ارزشیابی دانش آموزانی که برای رسیدن به اهدافی جدید ،محتوایی جدید را با روش هایی جدید فراگرفته اند ایجاد نمود.در این راستا گرایش ارزشیابی ها به سمت و سوی ملاک مداری و استفاده از تکنولوژی های رایانه ای در این زمینه مثل بانک های اطلاعاتی قابل توجه است.

ارزشیابی های ما باید به سمتی گرایش پیدا کنند که بتوان بدون حضور معلم و حتی بدون حضور یادگیرنده در کلاس درس، بتوان آن را انجام داد.

استفاده از آزمون های رایانه ای و شیوه هایی که بتوان به صورت online دانش آموزان را ارزشیابی نموده و در همان زمان نتایج ارزشیابی را هم به آنها بازخورد داد، مفید فواید فراوانی خواهد بود. در این امتحانات قابلیت دستکاری و تقلب وجود نخواهد داشت و به عبارتی مفهوم تقلب نیز در این راستا تغییر خواهد نمود.

در این آزمون ها می توان از محتوای بیشتری همزمان ارزشیابی نمود و هیچ گونه ناراحتی و زحمتی برای معلم ندارد . غیر از این که یکبار در اول سال تحصیلی تمام سوالات خود را به بانک اطلاعاتی وارد نماید. و در دفعات بعدی از میان این سوالات به گزینش می پردازد.

بحث و نتیجه گیری

یک اصل مشخص در دنیای غیر مشخص آینده این است که انسان پیوسته با تغییرات اجتماعی، اقتصادی و تکنولوژیکی مواجه خواهد بود که به طور قطع طبیعتی غیر قابل پیش بینی دارند.

بقای انسان در این حال بستگی به این دارد که بتواند در صورت امکان در این تغییرات اثر گذاشته وحداقل بتواند آنها را پیش بینی نموده و از بین تغییرات احتمالی به گزینش بپردازد، در غیر این صورت خود را با تحولات دائمی سازگار و هماهنگ نماید.

توانایی یادگیری به صورت رمز بقا در می آید و تعلیم و تربیت هرچه بیشتر به صورت یک نیاز ضروری برای هر فرد در می آید. افراد به این نیاز دارند که به طور روز افزونی مسئولیت تعلیم و تربیت خویش را به عهده گیرند و در این جا عمل تدریس جهت دهنده یادگیری فرد می شود آن هم تدریس به خود. در این حالت افراد کمتر به صورت شئ ، بلکه به صورت یک فاعل مطرح می شوند.

انسان تسلیم شده به تعلیم و تربیت باید انسانی شود که خود را تعلیم می دهد.تعلیم و تربیت به وسیله دیگران باید به تعلیم و تربیت به وسیله خود تبدیل شود.

این تغییر بنیادی در ارتباط فرد با خویش، مشکل ترین مسئله ای است که معلمان ما وبه طور کلی نظام تعلیم و تربیت، در دهه های انقلاب علمی و تکنولوژیکی در زمان حال وآینده با آن روبروست.

پاورپوینت

لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود فایل پاورپوینت چالش هایی درنقش های نوین معلم در جریان آموزش توجه فرمایید.

۱-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه دانلود پاورپوینت چالش هایی درنقش های نوین معلم در جریان آموزش قرار داده شده است

۲-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

۴-در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

۵-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار نخواهند گرفت

منطبق با مطالب و رئوس کتاب درسی

با توجه بر اینکه این پاورپوینت به طور حرفه ای تهیه شده و مطالب کتاب را بصورت جذاب پوشش میدهد شما دبیران گرامی با خیالی آسوده به تدریس و آموزش و دانش آموزان عزیز به مطالعه بهترخواهید پرداخت.

این پاورپوینت آموزشی شامل :

دارای متن خوانا و گویا با استفاده از فونت های استاندارد

دارای طراحی زیبا و کاربر پسند

انتخاب رنگ مناسب بک گرند ومتن برای بهتر دیده و خوانده شدن متن

استفاده از مارکر ومشخص کردن کلمات ومطالب مهم موضوع

دارای عکس های مرتبط با موضوع

استفاده از تصاویر زیبا برای تاثیر بیشتر

دارای ترنسنشن های متفاوت برای هر اسلاید

طراحی محتوا متناسب با موضوع

دارای صفحه تشکر

 

قسمتی از اسلایدهای پاورپوینت:

اسلاید:۳

دانلود طرح ملی دادرس

معرفی برنامه پاورپوینت

برنامه پاورپوینت، مهارت ششم از مهارت های هفتگانه کامپیوتر ICDL و یکی از نرم افزارهای بسته نرم افزاری Microsoft Office محصول شرکت بزرگ مایکروسافت است.

همانطور که از اسم مجموعه نرم افزاری Microsoft Office بر می آید این مجموعه یک مجموعه اداری بوده و از همین رو، همانطور که شما میدانید پاورپوینت نیز با توجه به کاربردهای آن در محیط کار یکی از نرم افزارهای با قابلیت اداری است.

مزایای استفاده از پاورپوینت

از مزایای استفاده از پاورپوینت در تدریس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

افزایش تجارب آموزش و یادگیری برای مدرس و یادگیرنده
تشویق و حمایت مدرسان به منظور ارایه درس به روش های حرفه ای و تخصصی
امکان تلفیق چند رسانه ای و ارایه آموزش اثر بخش
قابلیت استفاده مجدد فایل مربوطه برای همه دانشجویان و دانش آموزان
سهولت در امکان ویرایش و بازنگری مطالب آموزشی

کاربرد پاورپوینت در تدریس

 

به همین دلیل استفاده از روش های نوین تدریس و بهره گیری از امکانات جدید در انجام فعالیت های اجتماعی و آموزشی دانشجویان و دانش آموزان یکی از اولویت ها بخش آموزش و تدریس است.

قابل توجه کسانی که این مجموعه را خریداری و دانلود کرده اند:

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و … عضو کانال شوید:

کانال تلگرام ضمن خدمت فرهنگیان:  https://t.me/dabirfile

کانال سروش:

 http://Sapp.ir/dabiranfile

کانال ایتا:

http://eitaa.com/dabirfile

حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)



موضوعات :

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!