no-img
سایت دبیران فایل

دانلود پاورپوینت نظام بهداشتی درمانی و تطبیقی کره جنوبی - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

دانلود پاورپوینت نظام بهداشتی درمانی و تطبیقی کره جنوبی
zip
دی ۲۴, ۱۴۰۱
۲۹,۹۰۰ تومان
۲۹,۹۰۰ تومان – خرید

دانلود پاورپوینت نظام بهداشتی درمانی و تطبیقی کره جنوبی


دانلود پاورپوینت نظام بهداشتی درمانی و تطبیقی کره جنوبی 

توضیحات محصول عنوان دانلود پاورپوینت نظام بهداشتی درمانی و تطبیقی کره جنوبی

فرمت: پاورپوینت ppt  

تعداد اسلاید: ۴۸

آشنایی با کره ی جنوبی

نام رسمی : جمهوری کره (Republic of Korea)

جمعیت  ۵۰/۲۱۹/۶۶۰ :میلیون نفر (تا مارس سال ۲۰۱۳) که از این میان ۱۷/۷ درصد بین ۱تا ۱۴ سال سن، ۷۲/۴ درصد بین ۱۵ تا ۶۴ سال سن و ۹/۹ درصد بیش از ۶۵ سال سن دارند.

مساحت ۱۰۰/۲۱۰ :کیلومتر مربع (یک شانزدهم ایران)

پایتخت : شهر سئول پایتخت کره جنوبی میزبان بالغ بر ۱۰ میلیون نفر از جمعیت این کشور می‌باشد.شهر سئول از ساختار زیربنایی بسیار پیشرفته‌ای برخوردار است و متروی آن که هرساله بیش از ۲۰۰ میلیون مسافر را جابجا می‌کند سومین شبکه بزرگ مترو در جهان است. سئول بیش از دو هزار سال است که از سکونتگاه‌های اصلی منطقه خود به شمار می‌آید و بنیاد آن به سال ۱۸ پیش از میلاد بازمی‌گردد.

زبان رسمی : زبان کره‌ای (هانگول) می‌باشد که توسط پادشاه چوسان اختراع گردید و دارای ۲۸ الفبا می‌باشد.اما زبان انگلیسی در سطح وسیعی در مدارس بکار گرفته می شود.همجنین زبان ژاپنی نیز در این کشور رایج است .

دین و مذهب: در حدود ۴۳ درصد از مردم کره جنوبی فاقد اعتقادات دینی و مذهبی هستند. از ۵۷ درصد دیگر، ۳۱ درصد مسیحی، ۲۴ درصد بودایی، ۲ درصد پیروان کنفسیوس و  ۱درصد دارای سایر مذاهب می‌باشند. ۳۰ تا ۳۵ هزار نفر از مردم این کشور (عمدتا مهاجر) مسلمان هستند.

تقسیمات سیاسی و کشوری :

کره جنوبی ۹ استان و ۶ کلانشهر دارد. سئول پایتخت کشور بعنوان یک شهر ویژه (special city). جیجو یکی از ۹ استانی است که بصورت استان ویژه مستقل (special self-governing province) اداره می‌شود. شهر جدید سجونگ نیز که همچنان در حال احداث و تکمیل می‌باشد بعنوان شهر ویژه مستقل (special self- governing city) نامگذاری شده است. مدیریت این شهرهای ویژه برعهده یک فرماندار انتصابی از سوی دولت مرکزی است.

حکومت این کشور جمهوری است. قوه مقننه از یک مجلس ملی با ۲۳۱ عضو (برای یک دوره شش ساله) تشکیل گردیده‌است. قانون اساسی موجود در سال ۱۹۴۸ تدوین شده و در سال ۱۹۷۲ اصلاحاتی بر آن افزوده گردیده‌است.
احزاب مهم ان عبارت‌اند از: حزب جمهوری دموکراتیک (DRP) حزب دموکراتیک جدید و حزب دموکراتیک عدالت.
کره جنوبی در سال ۱۹۴۵ مستقل شده و روزهای ملی آن ۱ مارس و ۵ اوت است. علاوه بر عضویت در سازمان ملل، در سازمانهای زیر نیز عضویت دارد: آدب – آسپاک – سی سی دی – اسکاپ – فائو – گات – یااآ – ایکائو – بانک جهانی – ایفک – ایمکو – ایمف – ایتو – اونکتاد – یونسکو – یوپو – وهو – ومو.

برخی از اطلاعات، آمارها و شاخص های اقتصادی کره جنوبی:


ـ مناطق آزاد ویژه تجاری: ایکسان. ماسان, گونسان، دبول ( Daebul )، پوسان، گوانگ یانگ و بخش هایی از بندر اینچون)
ـ مناطق آزاد ویژه اقتصادی : ته گو ، اینچون، بوسان، گوانگ یانگ، گونسان، دریای زرد
نرخ تورم : ۲/۲ درصد متوسط سال ۲۰۱۲
متوسط حقوق ومزایای ماهانه : حدود ۲۲۰۰دلار
تعداد نیروی کار : ۲۵/۱ میلیون نفر ( بیش از نصف جمعیت کشور ) در سال ۲۰۱۳
نرخ اشتغال: ۶۰/۷ درصد تا آوریل ۲۰۱۳

متوسط نرخ بیکاری: ۲/۳ درصد در ۲۰۱۳
میزانGDP براساس قدرت خرید: ۶۲۲/۱ تریلیون دلار (۲۰۱۳)
رشد سالانه: GDP 6/3درصد ( ۲۰۱۱) ، ۲ درصد ( ۲۰۱۲ ) و ۷/۲ درصد( پیش بینی ۲۰۱۳ )
سهم بخشها در GDP:صنایع ۳۹/۲۰ درصد ، خدمات ۵۸/۱۰ درصد و کشاورزی ۲/۷۰ درصد
درآمد سرانه: ۲۲۷۰۰ دلار (۲۰۱۲) _ ( از سال ۲۰۰۷ تاکنون در مرز ۲۰۰۰۰ دلار باقی مانده است)
حجم سرمایه گذاری مستقیم خارجی: FDI 26/16 میلیارد دلار در سال ۲۰۱۲
حجم سرمایه گذاری مستقیم کره در خارج : ۳۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۲
ذخائر ارزی و طلا ۳۲۷ :میلیارد دلار ( ۲۰۱۲ )
بدهی خارجی: ۴/۴۱۳ میلیارد دلار ( تا پایان سال ۲۰۱۲ )
بودجه سال :۲۰۱۳ ۷۳/۳۲۱ میلیارد دلار
نوع پول و برابری با دلار : وون کره جنوبی (هر دلار آمریکا برابر با حدود۱۱۴۰ وون ،ژوئن ۲۰۱۳ )
نرخ بهره بانک مرکزی: ۵۰/۲ درصد ( تا ماه می ۲۰۱۳ ) ـ بانک مرکزی کره اخیراً در اقدامی غیر منتظره و در سه مرحله با توجه به وضعیت اقتصادی کشور در نتیجه بحران بدهی های حوزه یورو و اقتصاد جهانی تصمیم به کاهش نرخ بهره و تعیین آن به رقم مذکور گرفت.

دانلود پاورپوینت

درس نظام بهداشتی و درمانی تطبیقی (معرفی ابعاد مختلف کشور کره ی جنوبی) ( ppt )

میزان کل صادرات و واردات کالا و خدمات:

۵ ماهه نخست ۲۰۱۳ صادرات ۲۳۰ میلیارد دلار واردات ۲۱۶ میلیارد دلار
سال ۲۰۱۲ میلادی صادرات ۵۴۸ میلیارد دلار واردات ۵۱۹ میلیارد دلار
مازاد تجاری سال ۲۰۱۲ : حدود ۵/۲۸ میلیارد دلار
سال ۲۰۱۱ میلادی صادرات ۲۱۳/۵۵۵ میلیارد دلار واردات ۴/۵۲۴ میلیارد دلار
سال ۲۰۱۰ میلادی صادرات ۴/۴۶۷ میلیارد دلار واردات ۷/۴۲۵ میلیارد دلار
اقلام عمده صادراتی :  محصولات IT)نیمه هادی ها, کامپیوتر, وسایل ارتباط بی سیم)
– سایرمحصولات (خودرو، کشتی, ماشین آلات، تولیدات فولاد وآهن، محصولات شیمیایی و نساجی )
اقلام عمده وارداتی :
مواد خام، ماشین آلات, وسایل الکتریکی والکترونیکی,نفت,فولاد, تجهیزات حمل ونقل, موادشیمیایی
حجم مبادلات کره جنوبی با سه شریک اصلی این کشور در سال ۲۰۱۲ میلادی :
صادرات به واردات از
– چین ( ۱۳۴میلیارد دلار ) ( ۸۰ میلیارد دلار )
– آمریکا ( ۵۸ میلیارد دلار ) ( ۴۳ میلیارد دلار )
– ژاپن ( ۳۸ میلیارد دلار ) ( ۶۴ میلیارد دلار )
شرکای عمده تجاری کره جنوبی : چین ، اتحادیه اروپا، آمریکا و ژاپن
شرکای عمده تجاری سال ۲۰۱۲ (واردات از) : چین , ژاپن, آمریکا، عربستان و قطر (نفت)
شرکای عمده تجاری سال ۲۰۱۲ (صادرات به) : چین , آمریکا، ژاپن, اتحادیه اروپا، هنگ کنگ، سنگاپور
صنایع عمده : خودروسازی, الکترونیکی, کشتی سازی, شیمیایی, فولاد, نساجی, تولیدکفش و پوشاک.

بررسی مقایسه ای کارآمدترین سیستم های بهداشتی جهان در سال ۲۰۱۳؛ ایران رتبه چهل و پنجم :

در ۱۹ آگوست ۲۰۱۳ برابر با ۲۸ مرداد ۱۳۹۲، سایت اقتصادی بلومبرگ اقدام به انتشار خبر مقایسه کارآترین سیستم های بهداشتی ۴۸ کشور جهان نمود. همانگونه که مقاله مرتبط دیگری در روزنامه هافینگتون پست اشاره می کند باید توجه داشت که این داده ها لزوماً بهترین سیستم بهداشت و درمان جهان را نشان نمی دهند و تنها به عنوان وسیله ای برای اندازه گیری کیفیت کلی نسبت به هزینه اختصاص داده شده باید در نظر گرفته شود.

طبق متد مورد استفاده ذکر شده کشورهایی که دارای جمعیتی حداقل ۵ میلیون، امید به زندگی حداقل ۷۰ سال و تولید ناخالص داخلی با سرانه حداقل ۵۰۰۰ دلار داشته اند تنها در سه معیار مورد مقایسه قرار گرفتند. این سه معیار شامل امید به زندگی (با وزن دهی ۶۰ درصد)، هزینه  سرانه نسبی  مراقبت بهداشتی (۳۰ درصد) و هزینه سرانه مطلق بهداشتی(۱۰ درصد) بود. سپس کشورها بر اساس هر معیار امتیاز گرفته، به امتیازها وزن داده شد و در پایان جمع حاصله برای تعیین کارآیی آنها به کار گرفته شد. هزینه سرانه نسبی شامل هزینه سرانه ای بود که درصدی از تولید ناخالص داخلی (GDP) برای هر فرد را تشکیل می دهد. هزینه مطلق شامل کل مخارج بهداشتی بود که خدمات پیشگیرانه و درمانی، تنظیم خانواده و اقدامات تغذیه ای و اورژانس را در بر می گرفت.

تجربه نظام بازنشستگی و خدمات درمانی در کره جنوبی

سال ۲۰۱۴، تقریبا ۱۲ درصد جمعیت کره جنوبی ۶۵ سال یا بیشتر سن داشتند، تا سال ۲۰۳۰ این میزان دوبرابر خواهد شد؛ آماری تقریبا بالا که مسئولان این کشور را بر آن داشته تا تدبیری جدی برای پشتیبانی و حمایت از این جمعیت پیر بیندیشند. پیری جمعیت کره‌جنوبی نشان‌دهنده دو روند اساسی است؛ مردم کره جنوبی عمر طولانی‌تری دارند و اینکه زادوولد در این کشور کم شده است.

نرخ زادوولد کره‌جنوبی کمتر از ۱/۳ بارزایمان برای هر زن است که کمترین نرخ در میان کشورهای سازمان توسعه یافته و همکاری‌های اقتصادی ۲/۴ است.
به گفته کارشناسان ، در کره جنوبی تعداد افرادی که در سن کار هستند تنها در یک دوره سه‌ساله افزایش می‌یابد و تا سال ۲۰۴۰ تعداد این افراد حدود یک‌پنجم کمتر می‌شود. باید گفت به‌زودی این کشور تا حدی پیر می‌شود که حتی پرداخت حقوق بازنشستگان هم دشوارخواهد بود.
با وجود روند سریع شهرنشینی در کره‌جنوبی، بررسی سال ۲۰۱۱ موسسه تحقیقات ملی بازنشستگی نشان داده یک‌چهارم افراد بالای ۷۰ سال در این کشور هنوز با فرزندانشان زندگی می‌کنند. بخشی از این موضوع مربوط به ضعف دولت در ایجاد مراکز مناسب برای ارائه خدمات به سالمندان این کشوراست.

نظام بهداشت و درمان:

سال ۲۰۱۳ میلادی، جمعیت کره‌جنوبی بیش از ۵۰/۲۱۹/۶۶۰ میلیون نفر گزارش شد که یکی از بالاترین ارقام تراکم جمعیت در جهان در واحد سطح محسوب می‌شود. اکنون این سوال مطرح می‌شود: آیا خدمات رفاهی، دارویی، پزشکی، سلامت و… برای تامین نیاز این جمعیت وجود دارد؟

دولت کره‌جنوبی در تلاش است تا با تقویت اقتصاد این کشور، به تقویت بخش خدمات درمانی و اجتماعی بپردازد. یکی از چالش‌هایی که کره‌جنوبی با آن دست به گریبان است، افزایش آمار افراد مسن در این کشور است، زیرا افزایش روند پیری با افزایش مراقبت‌های طولانی‌مدت یا نیاز به دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی در ارتباط است.

سئول تجربه رشد سریع در اقتصاد و صنعت را از سال ۱۹۶۰ داشته و طبق معیاربندی بانک جهانی در سال ۲۰۰۴ جزو کشورهایی با درآمد متوسط روبه‌بالاست. به خاطر بهبود شرایط زندگی، خدمات بهداشت عمومی و پیشرفت مراقبت‌های پزشکی، این کشور بین کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی بالاترین شاخص امید به زندگی را طی سال‌های ۱۹۶۰ تا ۲۰۰۵ داشته است.

مهم‌ترین ویژگی سیستم بهداشت و درمان کره تسلط بخش خصوصی در ارائه خدمات است.تقریبا ۹۰ درصد پزشکان و تخت‌های بیمارستانی در بخش خصوصی هستند. دولت نقش محدودی در ارائه خدمات درمانی دارد و همچنین سیاست اقتصاد آزاد را در تنظیم قوانین به کار می‌برد.

الگوگیری از کشورهای توسعه یافته



مقامات کره‌جنوبی به‌تازگی تغییرات بنیادینی در بخش دارو و همین‌طور تمامی بخش‌های مرتبط با سلامت اعمال کرده‌اند تا به سیستم نظارتی کارآمد و مناسبی دست پیدا کنند. به همین دلیل قوانین، طرح‌ها و دستورات جدیدی به تمام بخش‌های نظارتی، قانونی و… برای هماهنگ شدن ابلاغ شده است.

این موضوع در حالی مطرح می‌شود که بازار دارویی کره‌جنوبی یکی از بزرگ‌ترین بخش‌های دارویی جهان محسوب می‌شود. دولت کره‌جنوبی با تغییر سیاست در نظام جدید خدمات درمانی اکنون شیوه بهداشت‌ محور را راهکار جدید خود قرار داده است.

جلوگیری از بیماری و خدمات بازپروری در کنار توسعه اقدامات بهداشتی، به‌عنوان سه اصل اساسی در نظام خدمات درمانی مد نظر قرار گرفته شده است. اگر تا پیش از برنامه اصلاحات نظام خدمات درمانی گسترش مراکز درمانی در کشور اولویت دولتمردان بود هم‌اکنون ایجاد مراکز آموزشی برای جلوگیری و کنترل بیماری‌ها در اولویت برای سرمایه‌گذاری قرار گرفته است.

در شکل‌گیری نظام خدمات درمانی این کشور الگوگیری از کشورهای توسعه‌یافته نقش مهمی را به خود اختصاص داده است. در این راستا، ابتدا نیازهای بهداشتی و برآورد بیماری‌های شایع هر منطقه از کشور به‌دقت مورد ارزیابی قرار گرفته، سپس دو برنامه کوتاه‌مدت و بلندمدت برای ایجاد مراکز آموزشی برای پیشگیری و تطبیق نیازهای دارویی و بهداشتی هر منطقه با عرضه کالاهای مزبور مورد اجرا گذاشته می‌شود.

پاورپوینت

بهترین فایل درس نظام بهداشتی و درمانی تطبیقی (معرفی ابعاد مختلف کشور کره ی جنوبی) ( ppt )

لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود فایل پاورپوینت نظام بهداشتی درمانی و تطبیقی کره جنوبی توجه فرمایید.

۱-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه دانلود پاورپوینت نظام بهداشتی درمانی و تطبیقی کره جنوبی قرار داده شده است

۲-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

۴-در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

۵-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار نخواهند گرفت

منطبق با مطالب و رئوس کتاب درسی

با توجه بر اینکه این پاورپوینت به طور حرفه ای تهیه شده و مطالب کتاب را بصورت جذاب پوشش میدهد شما دبیران گرامی با خیالی آسوده به تدریس و آموزش و دانش آموزان عزیز به مطالعه بهترخواهید پرداخت.

این پاورپوینت آموزشی شامل :

دارای متن خوانا و گویا با استفاده از فونت های استاندارد

دارای طراحی زیبا و کاربر پسند

انتخاب رنگ مناسب بک گرند ومتن برای بهتر دیده و خوانده شدن متن

استفاده از مارکر ومشخص کردن کلمات ومطالب مهم موضوع

دارای عکس های مرتبط با موضوع

استفاده از تصاویر زیبا برای تاثیر بیشتر

دارای ترنسنشن های متفاوت برای هر اسلاید

طراحی محتوا متناسب با موضوع

دارای صفحه تشکر

 

قسمتی از اسلایدهای پاورپوینت:

اسلاید:۳

معرفی برنامه پاورپوینت

برنامه پاورپوینت، مهارت ششم از مهارت های هفتگانه کامپیوتر ICDL و یکی از نرم افزارهای بسته نرم افزاری Microsoft Office محصول شرکت بزرگ مایکروسافت است.

همانطور که از اسم مجموعه نرم افزاری Microsoft Office بر می آید این مجموعه یک مجموعه اداری بوده و از همین رو، همانطور که شما میدانید پاورپوینت نیز با توجه به کاربردهای آن در محیط کار یکی از نرم افزارهای با قابلیت اداری است.

مزایای استفاده از پاورپوینت

از مزایای استفاده از پاورپوینت در تدریس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

افزایش تجارب آموزش و یادگیری برای مدرس و یادگیرنده
تشویق و حمایت مدرسان به منظور ارایه درس به روش های حرفه ای و تخصصی
امکان تلفیق چند رسانه ای و ارایه آموزش اثر بخش
قابلیت استفاده مجدد فایل مربوطه برای همه دانشجویان و دانش آموزان
سهولت در امکان ویرایش و بازنگری مطالب آموزشی

کاربرد پاورپوینت در تدریس

 

به همین دلیل استفاده از روش های نوین تدریس و بهره گیری از امکانات جدید در انجام فعالیت های اجتماعی و آموزشی دانشجویان و دانش آموزان یکی از اولویت ها بخش آموزش و تدریس است.

قابل توجه کسانی که این مجموعه را خریداری و دانلود کرده اند:

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و … عضو کانال شوید:

کانال تلگرام ضمن خدمت فرهنگیان:  https://t.me/dabirfile

کانال سروش:

 http://Sapp.ir/dabiranfile

کانال ایتا:

http://eitaa.com/dabirfile

حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)



موضوعات :

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!